eli kyseessä zetorin kaasarit. ongelmana yhden kaasarin luistin poikkeava toiminta. luistihan toimii eräänlaisen kumikalvon avustamana imujen mukaan. Nyt yhden kaasarin luisti nousee käytännössä ilman kuormia ylös. aivan kuin kalvo olisi viallinen. vikaa kalvosta ei löydy. muitten kaasareitten kalvo pitää suhinan ja puhinan.vaste on selvä. onko kenties lähettävä kalvokaupoille??
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
Kyllähän tuo siltä kuulostaa että kalvossa olisi vikaa, tai ettei se ole kunnolla paikallaan.
Valoa vasten kun katselee ja venyttelee kalvoa samalla niin pitäisi vähän pienemmätkin halkeamat ja reiät näkyä.
tsekkasin ja venyttelin valoo vasten....ei vikoja. heh...nyt sitten puhistuksen jälkeen toinenkin kaasari temppuilee... kaikki palikat ultrassa pesty...tuo kalvo on tosi hankala asettaa paikalleen, jospa tunnit täys. onhan tuo jo vanhus....
Jousihan sen vastakuorman aiheuttaa, eikös viallinen kalvo aiheuta luistin heikomman nousemisen.
Itse olen toistakymmentä vuotta vanhempien kalvoja asennellut siten, että ensin luistin alle joku tuki, ettei se painu jousikuormasta liian alas ja väännä kalvoa pois paikoiltaan. Sitten olen laittanut jonkun tiplun rasvaa (vanha jämä Abu:n kelarasvaa) kaasarirungossa olevaan kalvon uraan, ja painellut kalvon varovasti ja huolella paikoilleen. Sitten jousi ja kuori paikoilleen. Noita kun olen purkanut, monessa on kalvo ollut miten milloinkin rutussa, eikä ole varmasti pelannut kuten pitää.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
juuri näin kalvot asentuvat. koko päivän temusin 2 kaasarin kanssa, enkä saanut niitä pelittään mielestäni oikein.
kalvot ovat 100 varma urissaan, mutta vaste hukassa. reikiä kalvoista ei löytynyt. ilmeisesti kuoleentuneet/venähtäneet....huomenissa täytyy käydä konsultoimassa JP:tä huolto-kaksikossa jämsässä.
käynti huolto-kaksikossa kannatti. poijjaat huomas heti "vian" luisteissa. luistin sisällä on messinkinen rengas, jota ilmeisesti käytetään, jos kyseessä on ns. vajaa-teho peli. tämä rengas oli päässyt siirtymään tärinän tai ms. syystä, ja paljasti luistista ylimääräsiä reikiä, jotka puolestaan rajoittaa itseasiassa kalvolle menevää imua. suomeksi sanottuna luisti ei silloin nouse ylös asti!
erinomaista ammattitaitoa JP:n porukoilla.![]()