Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    melkeen uusi 85 vuoden K100
    tuli huoltoon ja ei starttaa.

    tai startti pyörii mut kone ei.
    sprag clutch??? Tms. Ei tarraa.

    pitääks vaihteisto irrottaa koneesta
    et sen em. osan saa vaihdettua?

    mac huurre lienee tehnyt moisen
    tempun jos toisenkin joskus??
    kato, sen *kylkiluiden välistä kasvaa horsmaa...
  2. #2
    Lainaa 5chrauber kirjoitti Katso viesti
    melkeen uusi 85 vuoden K100
    tuli huoltoon ja ei starttaa.

    tai startti pyörii mut kone ei.
    sprag clutch??? Tms. Ei tarraa.

    pitääks vaihteisto irrottaa koneesta
    et sen em. osan saa vaihdettua?

    mac huurre lienee tehnyt moisen
    tempun jos toisenkin joskus??
    TÄ ? Siis K100:nen eikä starttaa ....Tän on pakko olla trolli !

    Noeikaisit...mut siis nyt relax ! Siis starttihan on siinä koneen päällä kun tarjottimella (laturin vieressä) niin siitä vaan ottaa sen irti ja tsiigaa nyt tarkemmin, et mitä se on syöny -OK?
  3. #3
    Aijai, taitaa olla isompi homma. Veikkaan, että vika ei ole startissa, jos se kerran pyörii. Startin kytkin (tuo sprag clutch) on ilmeisesti jumittunut öljykarstan takia. Kytkimen puhdistus on helppoa, mutta pitää purkaa puoli pyörää, ennen kuin siihen pääsee käsiksi. Vaihteisto ja se moottorin ja vaihteiston välissä oleva osa, (bell housing, mikä lie suomeksi) pitää irrottaa.
  4.  
  5. #4
    linkissä juttua ko. ongelmasta. http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=27150

    Sen verran tekstistä bongasin, että kannattaa työntää mopoa muutama metri vaihde päällä. Saattaa irroittaa tuon jumittumisen.

    Voisi kuvitella, että jos jumittuminen johtuu öljykarstasta, niin koneeseen voisi kokeilla "peseviä öljyjä", esim. Delvacia. Saattaisi vaikka auttaakin.

    Näistä lähtisin itse liikkeelle.
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org