Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 74:een 74:sta
  1. #61
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän noi autot nyt 250km/h ottaa jo 402m
    Tuossaki yks hyvä esimerkki 1.6L koneisesta "katuautosta"!

    http://www.youtube.com/watch?v=wSfgg1W0Kh4

    Videon kummatki auton on tuttujen kavereiden autoja,Bemariki meni perjantaina 8.4../258Km/h ja Datsunissa tosiaan 1.6L Toyotan kone.
    aika huima datsuni...

    oisko tosta enempi juttua jossain??
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  2. #62
    Lainaa minizz kirjoitti Katso viesti
    Koistelin suprassa tais olla se 1000-1100hv jolla se ajo ton 347km/h joten ei tossa vetessä ainakaan vähempää ole. Jos 360km/h on tavoitteena niin ei sitä alle 1200hv ajeta... Ja tosiaan noista ryssien unlim500 ajoista voi katella vähän osviittaa.

    Supraan on turha verrata, tuossa vetessä on hyvin voinut olla "vain" 1000hp pintaan. Kun auton koria katsoo, niin selviää tyhmemmällekin että tuo c5 corveten kori on kuin tehty nopeusajoon, sitten vaan vaaditaan paljon voimaa. Otsapinta-ala noin matalassa autossa jää minimaaliseksi.

    Nelivetoihin myös aivan turhaa verrata, kun voimansiirron häviö 1000hp nelivedossa on useita satoja hevosvoimia huipputeholla ajettaessa. unlim500 ajoista sen verran, että siellä ei turbopyörillä päästä samoja nopeuksia mitä Suomessa putkiviritteisillä, että ainakin pyöräpuolella sen maan ajot on vielä lapsenkengissä.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  3. #63
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Supraan on turha verrata, tuossa vetessä on hyvin voinut olla "vain" 1000hp pintaan. Kun auton koria katsoo, niin selviää tyhmemmällekin että tuo c5 corveten kori on kuin tehty nopeusajoon, sitten vaan vaaditaan paljon voimaa. Otsapinta-ala noin matalassa autossa jää minimaaliseksi.

    Nelivetoihin myös aivan turhaa verrata, kun voimansiirron häviö 1000hp nelivedossa on useita satoja hevosvoimia huipputeholla ajettaessa. unlim500 ajoista sen verran, että siellä ei turbopyörillä päästä samoja nopeuksia mitä Suomessa putkiviritteisillä, että ainakin pyöräpuolella sen maan ajot on vielä lapsenkengissä.
    enempää kinaamatta niin eipä tuo supra nyt paljoa korkeampi auto ole.
    jami
  4. #64
    eikös tuollaiset isot takasiivet hidasta myös tuota menoa... luulis että ne pitäs ottaa ekana pois... ei toki vaikuta torirallissa suuntaan tahi toiseen... mut tuolla 300+ vauhdeissa on varmasti suuri merkitys...
  5. #65
    Lainaa jiipekki kirjoitti Katso viesti
    eikös tuollaiset isot takasiivet hidasta myös tuota menoa... luulis että ne pitäs ottaa ekana pois... ei toki vaikuta torirallissa suuntaan tahi toiseen... mut tuolla 300+ vauhdeissa on varmasti suuri merkitys...
    katsoin tuota videota pidemmälle... niin supra vs. corvette niin kyllä corvetessa keulassa on joku huuli todella alhaalla verrattuna supraan... ei kaiketi oo kovin suurta etua jos auton alle johdetaan mahdollisimman paljon ilmaa... ja vielä suuri siipi takana... en toki ymmärrä koko juttua kun oma kinneri kulkee 120km/h
  6. #66
    Tuntuu olevan äärimmäisen vaikeaa hahmottaa, millaisiin realiteetteihin aletaan sananmukaisesti
    törmäämään jo kolmeasataa rikottaessa.

    Kevyt kesäilma alkaa ihan oikeasti muuttumaan hieman eri tuntuiseksi kuin hyttysiä
    saunamökin terassilla huitoessa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #67
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Laitahan tarkempia speksejä, jos on tiedossa. Todennäköisesti vakiovette ei vetäise kuin luokkaa 220-260 arvoja vähän vuosimallista riippuen. Eli auto on joku Vetten näköinen nitrodragsteri?
    Joo, Vette on C5 mallinen ja tehoa n.1000hv ja vääntöä joku sata enempi Ja ihan katukaytöpeli eli normikilvissä. Tosin tuosta Hallin nopeudestaki on nyt menty jo kovempaa speedpartyissä Joensuussa heinäkuun alussa 356kmh. Ei ihan vielä 100m/s,mut eiköhän sekin vielä sieltä tule.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  8. #68
    Lainaa jiipekki kirjoitti Katso viesti
    katsoin tuota videota pidemmälle... niin supra vs. corvette niin kyllä corvetessa keulassa on joku huuli todella alhaalla verrattuna supraan... ei kaiketi oo kovin suurta etua jos auton alle johdetaan mahdollisimman paljon ilmaa... ja vielä suuri siipi takana... en toki ymmärrä koko juttua kun oma kinneri kulkee 120km/h
    Olin sattumalta paikanpäällä 2011 kun se Virolainen supra ajoi sen silloisen ennätyksen 347km/h. Ei siinä ollut mitään spoilereita hidastamassa ja auto oli aivan tontissa kuten videosta näkyy.
    http://www.youtube.com/results?searc...be.U0cjs3TPzjU

    Enivei, kovaa ne saa kotilotkin kulkemaan, ja suuressa maailmassa todella kovaa... (427km/h venäjällä)
    http://www.youtube.com/watch?v=M-AM6P9gAmA
  9. #69
    Lainaa ysi-ärrä kirjoitti Katso viesti
    Joo, Vette on C5 mallinen ja tehoa n.1000hv ja vääntöä joku sata enempi Ja ihan katukaytöpeli eli normikilvissä. Tosin tuosta Hallin nopeudestaki on nyt menty jo kovempaa speedpartyissä Joensuussa heinäkuun alussa 356kmh. Ei ihan vielä 100m/s,mut eiköhän sekin vielä sieltä tule.




    Tais mennä 100m/s, mutta ei mailin matkalla.


    Kyllähän ne siivet hidastavat, mutta käytännössä niitä on pakko laittaa jos vaikka 400 nopeuksia tavoitellaan. Pohjapinta-ala kun on suuri, niin jos ilma pääsee virtaamaan auton alle tehden painetta, niin seuraukset on kohtalokkaat. Bugatti Veyron supersportin ilmanvastuskerroin ilmotettuna on n. 0,40. Se johtuu juuri siitä, että on siipeä ym. jolla saadaan pysymään se vehje tiessä. Niissäkin kait ongelma alunperin oli se saada pysymään vakaana +350 nopeuksissa, ja taisi joku prototyyppi tuhoutua testiajoissa.

    Texas milellä noita pahoja onnettomuuksia autoille on sattunu jo useita, mutta tainnut kaaret pelastaa kuolemalta useamman kerran.

    http://www.youtube.com/watch?v=v9ytQ1hbNUg

    http://www.youtube.com/watch?v=yS1NU6xjTSY

    http://www.youtube.com/watch?v=Do5L7CW92QY


    Viimenen tosin taisi mennä rengasrikon takia.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 06.08.2013 klo 01:40.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  10. #70
    Jos joku haluaa mennä Joensuuhun, niin multa voin lunastaa vuoron.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  11. #71
    Sivuraiteille kun tämä aina menee niin, jos nopeimmasta alle litrasesta puhutaan... niin kait gsx-r 750 2011 naiskuskin käskemänä oli Pudasjärvellä kiitänyt mailin 283km/h loppunopeudella.

    Pyörä käsittääkseni madallettu putkiviri, mutta ei mitään ihmeellistä? Lienee nopein alle 990ccm 2013, jos en aivan hakoteillä ole.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 10.08.2013 klo 03:54.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  12. #72
    "SMR uutisia maailmalta, Sunnuntai 18.8.2013:
    Joensuun testiretken jälkeen Tiimipäällikkö pakkasi kaluston pakuun ja suuntasi Elvingtoniin Englantiin ajamaan. Kisoissa keulimis-kisat ja mailin landspeed touhut, joista jälkimmäinen kuuluu tiimin valikoimiin.

    Mittalaitteena järjestäjillä kennot jotta tulokset kelpaavat jenkkien tuloslistoille. Seuraavat tulokset on niistä kennoista virallisia tuloksia mailin matkalla.

    Vapari luokan ykköspaikalle Snuggles paukutti hurjalla tuloksella 225.9mph / 363.47km/h, eli selkeesti 100m/s ekana euroopassa vaparilla!!!!


    Kilpurilla sitten ensimmäistä kertaa tositoimissa normi olosuhteissa, osallistuen Turbo luokkaan ja taas Snuggles rohmuaa päivän kovimmalla vedolla ykköspaikan. 243mph/391km/h järjestäjien kennoihin.


    Boxi oli ainakin osassa vedoissa ollut kiinni ja turbolla oli 397km/h ollut taulussa, mutta jarru alkanut liian aikaisin kennoalueella. Tästä on hyvä lähteä hieromaan turboa eteenpäin, esim shifteri käyttöön ym.
    Boxin käppyrät kun saapuu niin tiedetään enemmän missä on nopeudet käyneet.

    Br
    Technical Manager"

    Tämmöstä tekstiä lainattu toisilta foorumeilta.... Tulevana lauantaina Lappeessa viellä ajopäivä!

    http://www.liy.fi/
    100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

    Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
  13. #73
    Standing Mile kiinnosti kilpakuljettajaa 15 v sitten. Kova tulos siihen aikaan:

    http://www.mpmaailma.fi/uutinen/tepi...en-vuonna-1998
    Viimeksi muokannut: jii_hoo; 03.11.2013 klo 13:16.
  14.  
  15. #74
    Ainut että seisova maili tuo ei ole ollut missään nimessä. Ajomatka +1800m oli vuoteen 08 asti tuolla, ja jos Tepi on pyytänyt tutkamiehiä kauemmaksi(jos oikein ymmärsin), niin tuo matka on hyvin voinut olla 2 kilometriäkin. Siihen 500-550 metriin kyllä tekijämies pysäyttää 300 vauhdista.

    Mutta taisihan tuo aika monta vuotta olla SE-nopeus moottoripyörällä, millä matkalla hyvänsä, jos mitään kiihdytyspyöriä ei lasketa varttimaililta.

    "Seisova maili" -villitys tuli paljon noita aikoja myöhemmin, kun jarrumatkat nopeimmilta alkoi käydä tiukiksi ja tosissaan ajavat tiimit halusivat tuon kiihdytysmatkan ennätyskelpoiseksi.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 04.11.2013 klo 03:49.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123