tuohan se noissa kyykyissä on.
jos haluaa kyykyn ja ison takapenkin niin joutuu meneen helposti vanhempiin malleihin, jotka ei ollu sitä kuuminta hottia aikoinaan.
harvoja vähän tuoreempia kyykyksi luettavia joissa mun tietääkseni takapenkki on kohtuu iso ja paksu lienevät 955i Daytona(lisäosana saa kahvat tai pienentakatelineen) ja ehkä SV1000S (650 myös)- ainakin vanhempi malli.
Ajoasentoa kannattaa katella tuolta: http://cycle-ergo.com/
Tuokaan ei kyllä kyytiläisen asentoja laske.
Viimeksi muokannut: specka; 16.01.2013 klo 12:07.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Tuo Cycle-ergo on ainakin omalla kohdalla ihan puuta heinää. Esittelee itseni lumimiehen kokoisena oman pyöräni päällä..
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Kyllä, kyllä.. Hyviä pointteja jotka kannataa ottaa huomioon jos ajelee paljon 2 päällä.
Mutta, aloittaja laittoi että omat ajot on about muutama sata kilsa/reissu (eli mielestäni suht lyhyitä) ja takapenkkiläinen ehkä varauksella, joskus.
Ja oli näemmä vielä tykästynyt sporttisemman näköisiin kyykkyihin. (ekan viestin ehdotusten perusteella) joten sen takia ite unohdin tästä ketjusta nämä hornetit,zetat, banditit jne.
Meil on veljien kanssa ollu melkeen kaikki noi 2000 luvun kilokyykyt (japsit) ja kaikkien meidän daamit on aina tarakalla kun vain voi.
Ja jokaisella on toimeen tultu, toisilla paremmin, toisilla vähän huonommin.
Jos budjetti on about 5k€ ja mielessä sporttisen näköinen japsi kilokyykky, niin pitäytyisin edelleen mun ed. sivulla ehdottamissa malleissa.
Niistä R1 (04-) on (mun mielestä) sporttisin, ja takapenkki on yksi huonoimmista mitä meillä on ollu. Mutta, kyllä silläkin daamin silloin tällöin kohti auringonlaskua kuskaa.
Samoin kuin kuskin ergonomiaa, niin myös matkustajan ergonomiaa voi parantaa, nytkin mun mopossa (-04 R1) on daamia varten hommattu jalkatramppeihin laskusarja jotta polvikulma ois parempi, ja triboseat, liukueste.
Sitten löytyy vielä airhawk pehmustetyyny pitkiä reissuja varten.
Eikä nämä ergonomia varusteet maltaita maksa, about sliparin hinnalla saa kuskille korkeemmat cliponit, daamille jalkatrampin laskusarjan, ja vaikka ton triboseatin.
Ja tadaa, taas pihasta löytyy katu uskottava, paljon vakiota mukavampi "sport-toureri"
Niinja, pitääkö joku matkustaja kiinni muutakuin kuskista??
Muistaakseni mul opetettiin jo autokoulussa että kuskista pidetään kiinni..
Eikä sen daamin tartte kokoaikaa munaasennossa siel olla. Oma daami on tottunu lukemaan tilannetta koska pidetään munaasennossa täysillä kiinni, ja koska voipi vähän höllätä.
Vaatii tietty myös kuskilta tilannetajua, ja järkeä ettei yhtäkkiä repäise kahvaa nurin..
Viimeksi muokannut: Juhis; 16.01.2013 klo 13:30.
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1438480
Tuossa vois olla aloittajalle myös yksi varteenotettava vaihtoehto, mikäli kilsoja ei kovin törkeästi ole mittarissa![]()
Signature
Joo tästä kävin kyseleen. mutta ei tarvinu käydä kattomassa parin kilsan päässä varastolla ku selvis että huoltohistoriaa ei ole tiedossa.
Mutta vielä näistä omista valinta kriteereistä.
Olen omistanut cbr kuussatkun 3 vuotta ja ajanut sillä ne kesät. Eli tietoa on sen puolesta millanen kyykyllä on ajaa. Toki niissä eroja on.
Sitte ne "tärkeimmät" kriteerit.
-Sopii about budjettiin. pankkihan toki luovuttaa rahaa mutta olis kiva saada joskus se myös omaks.
-ulkonäkö pitää nimen omaan olla sporttinen ja kevyt. Tiedätte mitä tarkoitan. (on myös emännän kriteeri).
-Tieto siitä että tehoa on. Ajotyylini on aika rauhallinen. Mutta tehoa pitää olla että tyttären 13v tulevat "amis pensseli viiksi corolla pojat" ei hypi silmille.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Tässä kuumeessani vertailin noita vakuutuksia ja yllätyin.
10r ja r6 vertailussa ja hintaero ei ollut kuin 30 euroo??? Vaikka teho ero on merkittävä. Eikös näissä pitänyt mennä tehopainosuhteessa nuo vakuutusten hinnat.
Noh toisaalta. hyvä mulle.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Osta busa
-se on kyykky vaikka ei ole kyykky
-se on sporttipyörä vaikka ei ole sporttipyörä
-se on matkalehmä vaikka ei ole matkalehmä
-se on kaunis vaikka on h*elvetin ruma
-siinä on miehekkäät vakuutusmaksut
-amikset ei v*ttuile
-ei tyyppivikoja
-saat luontaisesti muutaman kuukauden ajotaukoja
-sopii budjettiisi
-loppurahalla emännälle kukkasia
Emännälle pitää keksiä muuta käyttöä kuin mielipidekysely pyörän hankinnasta...
Asian laita on se, että supersportissa ainoa paikka mistä pidetään kiinni on kuski. Jos asia ei ole näin, niin ei pidä nousta kyytiin. Ja jos et ymmärrä syytä, niin on parempi, ettet nouse ollenkaan supersportin takajakkaralle.
Ja tosiaan rykkönen ei ole mikään matkapyörä, jolla ajellaan pitkiä matkoja kaks päällä.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos laitat nettilaskuriin täydelliset tiedot oikein, niin se antaa 100% varmuudella saman hinnan ainakin liikennevakuutukselle. Vakuutuslainsäädäntö määrää, että liikennevakuutus on tismalleen sama jos asut samassa paikkakunnassa ja sukupuoli ja ikä on sama. Loppuhintaan vaikuttaa tietysti kaikenmailman lisäalennukset, jotka syntyvät keskittämisestä ja vaikka pitkästä asiakkuudesta. Mutta näidenkin lisäalennusten ehdot ovat kaikille tismalleen samat. Ainoa mihin he voivat vaikuttaa on kaskon bonusmäärään. Eli voivat antaa kättelyssä täydet bonukset kaskoon sinulle. Sit jos haet vakuutusta yritykselle, niin voit unohtaa kaiken edellämainitun.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sorry, oli vähän huonosti muotoiltu.
Eli tarkoitin sitä että puhelimessa saa (mun mielestä) varmasti kerralla sovittua hyvä pakettihinta.
Ja yllätyksillä tarkoitin sitä kun mopon kanssa kilpailuttaa perheen vakuutukset niin voipi saada paremat tarjoukset naapuri firmasta kuin siitä vanhasta ja tutusta.
Esim. tuttu hommasi 1000RR:n ja laittoin enempiä kyselemättä vakuutukset IF:iin, koska oli kuulemma aina ollu heidän asiakas.
Haluatteko arvata mitä kävi vakuutusten kanssa kun eka lasku tuli..?![]()
Vaihtoehtoja varmasti kysyjälle riittää vaihtopyörämarkkinoilta.
Alle kiloinen varmasti jää pian pieneksi, ja tokihan ruisku on toista maata kuin kaasariversioinen.
Myös niin uutta vuosimallia kuin mahdollista kannattanee hakea, koska nyt hieman iäkäs, on vähän ajan kuluttua ikäloppu. Lycka till ja jäitä hattuun.
<p>.</p>
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Ei vaan, kun otetaan vaikka Lahdesta kaksi mieshenkilöä Pekka ja Lauri, kumpikin on 26v., niin heidän liikennevakuutusmaksunsa _lähtöhinnat_ täytyy olla tisemalleen samat. Erot syntyy siitä että toisella on enempi bonuksia tai että toinen on ollut yhtiön asiakkaana jo 10 vuotta(asiakkuus etu). Tai että toisella on muita vakuutuksia lisäksi, esim. sairasvakuutus ja kotivakuutus, jolloin hän saa vaikka 2% keskittämisalennuksen. Mutta toinen kaippari saa heti samat 2% lisäalennusta jos hän hankkii sairasvakuutuksen (mikäli hänelle se myönnetään) ja kodin vakuutukset ko yhtiöstä.
Eli jos lähtöhinta on liikennevakuutukselle vaikka ajoneuvolle xx 800€/v, niin vakuutusyhtiö ei voi kilpailla ja tarjota sinulle lähtöhinnaksi 753€. Ainoa mitä he voivat tehdä on tarkistaa sinun olemassa olevat vakuutuksesi, pankkipalvelut tms ja koittaa koota niistä sinulle kipailukykyisemmän paketin, kuin mitä nykyisesi on. Tällöin siis kokopaketin hinta laskee ja sitä myötä saat edullisemman vakuutuksen ajoneuvollesi. Ainut on että jos oot koheltanut mopollasi ja menettänyt kaskon bonuksia, niin voit saada ne takaisin täyteen.
Sitten on olemassa yksi huomioitava seikka. Moottoripyörissä vakuutusyhtiöt käyttävät kahdenlaista bonuskertymää. Toisilla pystyt keräämään 10% bonukset vuodessa ja toisilla taas vain 5% vuosibonukset. Jos vaihdat 5% bonuskertymä järjestelmästä yhtiöön jossa on 10% bonusjärjestelmä, niin bonuksesi voi jopa tuplaantua, kun he tarkistavat vanhojen ajokausiesi pituudet. Mutta homma toimii myös toisin päin, eli jos muutat yhtiöön jossa on tämä 5%/kausi järjestelmä, niin pahimmillaan saatat menettää puolet bonuksistasi. Toki jos olet ajanut jo iät ajat täysillä bonuksilla, niin silloin siirrolla ei ole enään merkitystä, koska saat toisellakin laskutavalla täydet bonukset jo.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Anteeksi tylyyteni. Se on ihan oikeasti todellinen turvallisuusseikka, joka saattaa pelastaa henkesi, varsinkin jos on kokematon kuski.
Olen omin silmin nähnyt kuinka käy kuinka sporttipyörän tarakalla oli harakka ja harakka onnistui samaa aikaiseksi pyörän hallinnan menetyksen seurauksella, että pyörä ja matkustajat lensivät kaiteesta voltilla pöpelikköön. Onneksi kumpikin selvisi ehjin nahoin. Toki vikaa oli kuskissakin, mutta jos harakka olis pitänyt kiinni kropasta, niin todennäköisesti pyörä ei olisi lähteny hallinnasta.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Iso Gessu kehiin,niin johan on hyvä yleiskone.On kotonaan asfaltilla,Euroopassa ja perämetsissä,vaikka
jos haluat ajella leppoisasti pyörällä joka ei vanhene ulkonäöllisesti käsiin, niin osta XJR1300. On vääntöä, helppo ajaa, ja hyvä kyytsätä.
ja katteettomuus pitää maantienopeudet järkevinä, kun ei nakulla viitsi paljoa satasta lujempaa ajaa. ei ainakaan kauan aikaa. ja se on ihan positiivinen asia.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tämä nyt menee OT, pahottelut, mutten aloittajalla oli mun mielestä pyörätyyppi selvä, niin mitä sitä Gessua tai nakua tyrkyttämään.
Ed. oli XJR1200 ja verrannossa se tai Honu, niin on ne katteet mukavat - on ne. Kiva on olla viimalta suojassa mm. puhtaanapitokin on helpompaa, eli ei kaikenmaailam syilnterinripaa ja sen semmoista putsattavana.
Ja sateen sattuessa, kun ajetaan sateessa, antaa ne katteet suojaa siihenkin.
Toi ajonopeus taas on ihan asennekysymys.
<p>.</p>
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Taitaa vakuutuksissa mennä se kalleimman maksuluokan raja jossain 100hv/220kg kieppeillä. Eli kaikki tankkia kevyemmät ja kevaria tehokkaammat on vakuutusyhtiöiden mukaan hengenvaarallisia. Enemmän hintaan vaikuttaa yleensä ikä ja asuinpaikka kuin pyörän tehot vaikka nimellisesti ollaankin tehopainosuhde-hinnoittelussa.
Superbike #7
Vakuutusten hinnoittelu ei suinkaan perustu etupäässä teho/painosuhteeseen kuten usein näkee luultavan. Jokaisella yhtiöllä on myös oma luokituksensa riskitasolle joutua onnettomuuteen sekä esim korjauskustannusindeksi. Yhtiöissä voi olla huimiakin eroja perustuen heidän keräämään tietoon osien ja palvelun hinnoittelusta eri merkkiliikeiltä. Samoin kuin eri pyörämallit ja -tyypit kiinnostavat selkeästi eri tyyppisiä kuljettajia sarviinsa tarttumaan.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Yleismoottoripyöräilystä laajalla skaalalla. Kruisailusta kylän kujilla, ehkä joka promenaadeilla.
Nautiskelusta kaiken maailman parhailla ja mukavilla mutkapätkillä. Nautiskelusta suuremmilla ja pienemmillä motareilla, kun pitkiä matkoja vetäen, valkoinen katkoviiva sulavasti soljuu taaksepäin, joko toisella, tai molemmilla puolilla, kuormaakin saattaa silloin olla mukana. Joskus jopa piipahtaen radalla tykkäämässä jonkun itselle mieluisan kohdan ajamisesta kivalla fiiliksellä. Ja joskus voi jopa kestopäällystämättömän tien ajamisesta tykätä, kunhan muistaa olla ajautumatta viettävälle irtosoralle.
Kaiken kaikkiaan, kun elämässä on tehtävä kompromisseja, niin tässäkin asiassa voisi todeta: Tyylikkäällä tavalla toteutettu kompromissien summa.![]()
<p>.</p>