Jaahas. Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan. Taas tuli opittua pari asiaa
1) BMW:n varaosakuvastot ovat ohjausiskunvaimentimen osalta osin virheelliset, osin hyvin epäselvät - Heinolla ihmeteltiin yhdessä (välillä liikkeen vaihto-LT:stä luntaten) mahdollisia osia ja numeroita eri pulteille, holkeille ja prikoille...
2) Ei se iskari saanutkaan kipeetä tuossa irrotuksessa - se oli yksi niistä monista holkeista, joka vaan jysähti kiinni siihen iskarin runkoon ja poikki porattuun pulttiin - eli pitää tutkia tuon iskarin anatomia ja yrittää kunnostaa hyllyyn "vara-iskariksi". Toisilla on varaperä, minulla toivottavasti vara-ohjaus-iskari.
Ai niin - ja kaikki muut osat löytyvät Ruotsista (parin päivän toimitus) paitsi muovinen tulppa (blind plug), joka suojaa alapuolelta iskarin alakiinnitystä kuralta ja pyörän roiskeilta. Se tulee SaksastaEli tuota odotellaan pari viikkoa! No joo. Ehkä suojaan tuon sikaflexillä, silikonilla tai vaikka rakennuskitillä....
<p>2002-2014</p>
Do diin. Porjekti etenee:
Etupään stefat vaihdettu, etujarruputket vaihdettu Spieglerin teräsvahvistettuihin ja ohjausiskunvaimennin vaihdettu.
Jäljellä takajarruputkien vaihto, jarrujen ilmaus ja vielä tuo pikkuhomma, eli kytkimen aukaisu ja palikoiden vaihto...
Ai niin: Ne LT:n liukuputket saa alakautta ihan hyvin irti eikä keulaa tarvitse mitenkään erityisesti kohottaa. Itse laitoin keskiseisontatuen alle tuuman vahvuisen laudan ja kun etupään tunkkasi koneen alta ylös, niin putket mahtuivat hyvin alakautta veks. Liukuputket on siinä keinuhaarukan sillassa (fork bridge) aika hyvin / ruuvilukitetta säästämättä kiinni. Eli kannattaa puhaltaa nuo ihan kunnolla kuumiksi ja availla nuo rauhallisesti. Niin paljon sitä lukitetta oli käytetty, että piti pyöräyttää jengat puhtaaksi kierrepakalla ja vastapuoli -tapilla, jotta ne sai helposti paikalleen. Ohjeen mukaan nuo ovat sillä tukevammalla Loctitella kiinni (270). Itse käytin kyllä tuota miedompaa, niin ei tartte urheilla niin paljoa mahdollisessa seuraavassa purkutyössä.
<p>2002-2014</p>