Eipä tuolla vielä ole ajettu,kuin vajaat 35 000 km.Hiukan ylimitoitettuhan tuo huolto nyt on,mutta ajelin 30 000:n huollon vähän pitkäksi,pelkkä öljyn + suod vaihto silloin.
En viitsinyt kesken kautta isoa huoltoa tehdä,mennään nyt sitten kaikki läpi kerralla.
Jos ei mitään haavereita,ei kesällä pitäisi tarvita muuta,kuin öljynvaihto ja yhdet renkaat laittaa.Onhan tuo osaltaan sellaista terapiaakin samalla,kun noiden kanssa tykkään räpeltää.![]()
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
20.000 km huollossa tuli käytettyä Heinolla.
Erilaiset sylinterien suojat asennettu.
Taakse sisälokasuoja .
SW-Motech tangon korotuspalat.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Kuten Huurus tuossa aiemmin totesi, taitavat nää Puimurit olla hieman über-huollettuja. Normi-talvihuolto selvästi koostuu
- ennakoivasta kytkinremontista
- ennakoivasta perän vaihdosta
- kaikkien nesteiden (jarru, kytkin, jäähdytin, öljyt (moottori, loota, perä)) vaihdosta
- bensansuodattimen vaihdosta
- tankin sisäisten bensaletkujen vaihdosta
- ilmansuodattimen vaihdosta
- tulppien vaihdosta
- venttiilien tarkastuksesta / säädöstä
- jarrupalojen vaihdosta
- jarrujen herkistelystä
- jarruputkien vaihdosta
- ....
Eli lentokoneeseenhan noiden normihuolto viittaa...![]()
<p>2002-2014</p>
Jos tarkoitat noita erilaisia sylinterinsuojia niin vaihdoin alkuperäiset alumiiniset
niihin puimurin omiin muovisiin.
Mitään järkevää perustelua on keksiä mutta noi muoviset vaan sopii
omasta mielestä paremmin valkoiseen 2009 special edition malliin jossa
mustat pinnapyörät.
Ihan järjetöntä hifistelyä siis , aivan kuin gessun saisi muka kauniiksi jotenkin
Kuvaa en osaa liittää mutta googlettamalla löytää kun laittaa
BMW R 1200 GS 2009 special edition
Kyseessä 15 v 4-venttiilli gessuja juhlamalli.
Special mallit olivat valkoisia ja varustettu ESA , ASC , RDC, pinnapyörät ,
kromattu pakoputkisto , ajotietokone , käsisuojat , ym.ym.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Eikäku noita stongankorottajia kummastelin, taikka niiden tarvetta...
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Tuli tarjous 40 tkm huollosta, 500€ merkkihuollossa. Onkohan tämä sellainen kun kannattaa maksaa? Vaidettavien osien ja litkujen osuus ei varmaan ole suuri, mutta olikos tuossa venttiilivälyksien tarkastuskin mukana? Töitä liike tehnee jonkun tunnin. Kyseessähän oli R1200GS.
Kyllähän sitä paikallista firmaa voisi tukea, mutta melkoinen hinta kumminkin. Tästä vähän osviittaa tallien miehille mitä voi säästää jos pystyy itse tekemään. Toki kytkentä diagnostiikkalaitteeseen silloin tällöin olisi suotavaa niin näkisi niitä vikakoodeja.
Eli tekisikö itse (tuolla hinnalla saa varmaan hyvinkin tarvikkeet ja voisi ostaa vaikkapa GS-911 vikakoodilukijan) vai veisikö liikkeeseen? Mitäpä mieltä?
-juha-
20 tkm huolto / R-M Heino Tampere - Sisältäen moottoriöljy + suodatin vaihto, perä- ja vaihteistoöljyjen vaihto + uudet tulpat ja venttiilien säätö, sekä vikakoodit / testeri. 316,40e
(Edit: Sisälsi myös tuon läppärunkojen synkkauksen)
Tuollainen löytyi ex pyörän itse pitämästäni huoltokirjasta (R1200S). Mainittakoon, että vaihtoivat moottoriöljyn ja suodattimet ilman työmääräystä (mun piti vaihtaa ne myöhemmin itse), joten maksoin niistä vain nettohinnan tuotteista, enkä mitään työstä. Olisi ollut muistaakseni n. 370-380e normaalisti.
Eli riippuu vähän mitä tuohon 40tkm huoltoon kuuluu tuohon verraten, että onko kallista vai ei.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 27.01.2013 klo 23:49.
Retired
Jos se on tuoreempi Gessu niin neljänkympin huoltoon menee tulpat, ilmanputsari, laturin hihna, öljynsuodatin ja moottori-, perä- ja laatikkoöljyt. Ja jarrunesteet jos osuu vaihtoväli kohdalleen (ensimmäisen vuoden jälkeen kahden vuoden välein).
Tulpat, öljynsuodattimen, ilmanputsarin ja laturin hihnan saa reilusti alle satasella, siihen sitten nesteitä oman maun mukaan päälle.
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Morjens
Uusi geeliakku löysi tiensä tankin alle kun loppukesästä alkoi käynnistely olla vaivalloista heti kun keli vähän viileni.
Muuten perushuoltojuttuja ja öljyjen kanssa läträämistä. MP messuilta tarkoitus käydä hakemassa ajokuumetta ja renkaita potkimassa.
Marko
Caponord etv 1000
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Akun ylläpitolausta tulee tehtyä mutta muuten se kyllä on huollon jäljiltä minun mielestä valmiina ajoon.
Maaliskuun puolivälissä aloitin ajokauden viime vuonna.
Ei sillä ainakaan mun mielestä oleellista merkitystä ole tehdäänkö huolto tammikuun 15 päivä vain malliskuun alussa ennen ajokauden aloitusta.
Moni liike markkinoi talvisäilytystä ja tarjoavat tekevänsä huollon edullisesti talvisäilytyksen aikana.
Eiköhän hekin tee noita huoltoja talven hiljaisina hetkinä eikä suinkaan viime tipassa ennen ajokauden alkua.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Jaahas. Kun purkaa, niin vaihdettavaa osaa alkaa löytyä. Ennestään listalla siis oli
- kytkin
- jarruputket
- bensaputket tankin sisään ja ulos + metalliset pikaliittimet
- jo unohtamani etuteleskooppien stefat
Noita teleskooppeja purkaessani piti irrottaa ohjausiskunvaimennin. Vainaahan tuo on!Jenkeissä näkyy maksavan karvan alle 400 taalaa (...kele) eli varmaan täällä jöröinä saman verran. Ihanan kallista.
Se hyvä puolihan tässä on, että mitä enemmän rahaa vanhukseen uppoaa, sen vähemmän tekee mieli uutta.
<p>2002-2014</p>
Ajovalopoltin tulee aina uusittua varmuuden vuoksi talven aikana, ei sitten kesken ajon
pimene ajokauden aikana .
Sitä puimirimiesten "ylihuoltamista" tämäkin![]()
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Katoppa jos tuolta olis saatavilla hiukka edukkaammin,itse hommasin Gs:ää ja on hyvä!
http://www.so-products.com/shop/prod...-LT-99-08.html
Kiitos vaan. Pitää tutustua. Onkos tuossa Montage-kitissä siis ohjausiskarikin? Ei kait? Nyt pitää kuitenkin ratkaista akuutti ongelma. Se **TANAN ohjausiskarin "fork bridgeen" kiinnittävä pultti korkkasi tietysti! Noh tuota poraamaan irti ja poranterä tietty katkesi niin hyvin pooteron pohjalla olevaan pultin kantaan, että sitä ei ..KELE sieltä saa irti millään. Nyt siis pitää saada "fork bridge" irti jotta saa koko hässäkän ruuvipenkkiin kunnolla työstettäväksi. Kuvaan tietty kuuluu, että se pallonivelhässäkkä vaatii irrotukseen BMW-erikoistyökalun (21mm hylsy, josta kylki auki - kuten perän irrotuksessa tarvittavassakin hylsyssä). Eli pallonivelen keinuhaarukkaan kiinnittävä pultti lähti tietysti pyörimään mutterin mukana - AI [....sensuroitu....] että nyt hieman jurppii....
<p>2002-2014</p>
Tuolta vois saada originalin: http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en...id=31427704221
Eilen piti vähän viritellä vahvaria matkalehmään. Alkoi pätkiä ja penkin yksi tukimuovi pusersi pätkivää liitintä. Taivuttelin kontakteja tiukemmaksi. Täytyi vähän veistellä penkkiä lisää ja laitoin liittimiinkin nätitliimaklöntit pitämään paikallaan. Ei ainakaan tänään muutaman tunnin pörräämisellä alkanut pätkiä.
![]()
Dixi et animam levavi
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
<p>2002-2014</p>