Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 62:sta
  1. #31
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tuomas_82 kirjoitti Katso viesti
    Paljonko Bem-Ari:n pyörällä on ajettu kun se pääsee noin perusteelliseen huoltoon?
    Eipä tuolla vielä ole ajettu,kuin vajaat 35 000 km.Hiukan ylimitoitettuhan tuo huolto nyt on,mutta ajelin 30 000:n huollon vähän pitkäksi,pelkkä öljyn + suod vaihto silloin.
    En viitsinyt kesken kautta isoa huoltoa tehdä,mennään nyt sitten kaikki läpi kerralla.
    Jos ei mitään haavereita,ei kesällä pitäisi tarvita muuta,kuin öljynvaihto ja yhdet renkaat laittaa.Onhan tuo osaltaan sellaista terapiaakin samalla,kun noiden kanssa tykkään räpeltää.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  2. #32
    20.000 km huollossa tuli käytettyä Heinolla.

    Erilaiset sylinterien suojat asennettu.
    Taakse sisälokasuoja .
    SW-Motech tangon korotuspalat.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  3. #33
    Kuten Huurus tuossa aiemmin totesi, taitavat nää Puimurit olla hieman über-huollettuja. Normi-talvihuolto selvästi koostuu

    - ennakoivasta kytkinremontista
    - ennakoivasta perän vaihdosta
    - kaikkien nesteiden (jarru, kytkin, jäähdytin, öljyt (moottori, loota, perä)) vaihdosta
    - bensansuodattimen vaihdosta
    - tankin sisäisten bensaletkujen vaihdosta
    - ilmansuodattimen vaihdosta
    - tulppien vaihdosta
    - venttiilien tarkastuksesta / säädöstä
    - jarrupalojen vaihdosta
    - jarrujen herkistelystä
    - jarruputkien vaihdosta
    - ....

    Eli lentokoneeseenhan noiden normihuolto viittaa...
    <p>2002-2014</p>
  4. #34
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Taakse sisälokasuoja .
    SW-Motech tangon korotuspalat.
    Eka kuulostaa järkeenkäyvältä, toka kummastuttaa??
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  5. #35
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Eka kuulostaa järkeenkäyvältä, toka kummastuttaa??
    Tapeilta ajettaessa on erittäin suositeltava lisä 2-5cm korotusta tankoon!
  6. #36
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Eka kuulostaa järkeenkäyvältä, toka kummastuttaa??
    Jos tarkoitat noita erilaisia sylinterinsuojia niin vaihdoin alkuperäiset alumiiniset
    niihin puimurin omiin muovisiin.

    Mitään järkevää perustelua on keksiä mutta noi muoviset vaan sopii
    omasta mielestä paremmin valkoiseen 2009 special edition malliin jossa
    mustat pinnapyörät.
    Ihan järjetöntä hifistelyä siis , aivan kuin gessun saisi muka kauniiksi jotenkin

    Kuvaa en osaa liittää mutta googlettamalla löytää kun laittaa
    BMW R 1200 GS 2009 special edition

    Kyseessä 15 v 4-venttiilli gessuja juhlamalli.
    Special mallit olivat valkoisia ja varustettu ESA , ASC , RDC, pinnapyörät ,
    kromattu pakoputkisto , ajotietokone , käsisuojat , ym.ym.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  7. #37
    Eikäku noita stongankorottajia kummastelin, taikka niiden tarvetta...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  8. #38
    Tuli tarjous 40 tkm huollosta, 500€ merkkihuollossa. Onkohan tämä sellainen kun kannattaa maksaa? Vaidettavien osien ja litkujen osuus ei varmaan ole suuri, mutta olikos tuossa venttiilivälyksien tarkastuskin mukana? Töitä liike tehnee jonkun tunnin. Kyseessähän oli R1200GS.

    Kyllähän sitä paikallista firmaa voisi tukea, mutta melkoinen hinta kumminkin. Tästä vähän osviittaa tallien miehille mitä voi säästää jos pystyy itse tekemään. Toki kytkentä diagnostiikkalaitteeseen silloin tällöin olisi suotavaa niin näkisi niitä vikakoodeja.

    Eli tekisikö itse (tuolla hinnalla saa varmaan hyvinkin tarvikkeet ja voisi ostaa vaikkapa GS-911 vikakoodilukijan) vai veisikö liikkeeseen? Mitäpä mieltä?
    -juha-
  9. #39
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Eli tekisikö itse (tuolla hinnalla saa varmaan hyvinkin tarvikkeet ja voisi ostaa vaikkapa GS-911 vikakoodilukijan) vai veisikö liikkeeseen? Mitäpä mieltä?
    Ite kun tekee niin tietää Mulla R1100GS ja sen vikakoodit näkee lattialta suoraan tahi sitten ne kuulee ajossa Vaan jokainen ite päättää mihinä juuronsa sijoittaa. Pääasia et pääsee taas ja
  10. #40
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Tuli tarjous 40 tkm huollosta... Mitäpä mieltä?
    20 tkm huolto / R-M Heino Tampere - Sisältäen moottoriöljy + suodatin vaihto, perä- ja vaihteistoöljyjen vaihto + uudet tulpat ja venttiilien säätö, sekä vikakoodit / testeri. 316,40e

    (Edit: Sisälsi myös tuon läppärunkojen synkkauksen)

    Tuollainen löytyi ex pyörän itse pitämästäni huoltokirjasta (R1200S). Mainittakoon, että vaihtoivat moottoriöljyn ja suodattimet ilman työmääräystä (mun piti vaihtaa ne myöhemmin itse), joten maksoin niistä vain nettohinnan tuotteista, enkä mitään työstä. Olisi ollut muistaakseni n. 370-380e normaalisti.

    Eli riippuu vähän mitä tuohon 40tkm huoltoon kuuluu tuohon verraten, että onko kallista vai ei.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 27.01.2013 klo 23:49.
    Retired
  11. #41
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Tuli tarjous 40 tkm huollosta, 500€ merkkihuollossa. Onkohan tämä sellainen kun kannattaa maksaa? Vaidettavien osien ja litkujen osuus ei varmaan ole suuri, mutta olikos tuossa venttiilivälyksien tarkastuskin mukana? Töitä liike tehnee jonkun tunnin. Kyseessähän oli R1200GS.

    Kyllähän sitä paikallista firmaa voisi tukea, mutta melkoinen hinta kumminkin. Tästä vähän osviittaa tallien miehille mitä voi säästää jos pystyy itse tekemään. Toki kytkentä diagnostiikkalaitteeseen silloin tällöin olisi suotavaa niin näkisi niitä vikakoodeja.

    Eli tekisikö itse (tuolla hinnalla saa varmaan hyvinkin tarvikkeet ja voisi ostaa vaikkapa GS-911 vikakoodilukijan) vai veisikö liikkeeseen? Mitäpä mieltä?
    Jos se on tuoreempi Gessu niin neljänkympin huoltoon menee tulpat, ilmanputsari, laturin hihna, öljynsuodatin ja moottori-, perä- ja laatikkoöljyt. Ja jarrunesteet jos osuu vaihtoväli kohdalleen (ensimmäisen vuoden jälkeen kahden vuoden välein).

    Tulpat, öljynsuodattimen, ilmanputsarin ja laturin hihnan saa reilusti alle satasella, siihen sitten nesteitä oman maun mukaan päälle.
  12. #42
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    20.000 km huollossa tuli käytettyä Heinolla.

    Erilaiset sylinterien suojat asennettu.
    Taakse sisälokasuoja .
    SW-Motech tangon korotuspalat.
    Ei ole tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan tyhmiä ihmisiä, joten: Mites tuo talvella tehty huolto toimii... eli pitääkö keväällä sitten muuta tehdä kuin ajoa vaan vai onko jotain muita toimenpiteitä?

    Aiemmin olen huollattanut vasta kevätauringon paistaessa ja lumien sulattua.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  13. #43
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Mitäpä on mielessä mopon talvivarustelun suhteen. Oma LoTja saa jo vuoden hyllyssä asennusta odottaneet Spieglerin metallivahvistetut jarruputket. Samassa yhteydessä purkaessa täytyy vissiin kytkinremontti tehdä (jipii). Vieläkään ei ole rahaa Öhlins'eihin. Ehkä sitten ensi talvena. Taidan myös vaihtaa AutoComin pois kun lopetti musiikin soittamisen repsikalle. Starcom vissiin menee hankintaan.

    Ai niin. Vissiin pitää vaihtaa myös bensaputket suodattimen mukana tankin sisään ja ulkopuolelle kun tuli ne tilattuakin....

    Joo ja tätä kysymystä ei ole tarkoitettu teille, joka veitte pyörän syksyllä talliin, josta sen keväällä meinasitte ilman mitään askartelua ajella ulos.
    Ai niin. Nyt purkaessa tuli mieleen, että pitää vaihtaa etuteleskooppien stefatkin. Alkaa pyörä näyttää aika puretulta. Nyt kun tuota on kolme viikonloppua purkanut, niin välillä mielessä käy kauanko kasaaminen ja jäljellä olevat työt kestävät.
    <p>2002-2014</p>
  14. #44
    Morjens

    Uusi geeliakku löysi tiensä tankin alle kun loppukesästä alkoi käynnistely olla vaivalloista heti kun keli vähän viileni.
    Muuten perushuoltojuttuja ja öljyjen kanssa läträämistä. MP messuilta tarkoitus käydä hakemassa ajokuumetta ja renkaita potkimassa.

    Marko
    Caponord etv 1000
  15. #45
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Kuten Huurus tuossa aiemmin totesi, taitavat nää Puimurit olla hieman über-huollettuja. Normi-talvihuolto selvästi koostuu

    - ennakoivasta kytkinremontista
    - ennakoivasta perän vaihdosta

    - ....

    Eli lentokoneeseenhan noiden normihuolto viittaa...
    tulee sille normi-talvihuollolle hintaa kun joka talvi vaihtaa perän ja kytkimen.. toki sitten saa nukkua kenties yöt rauhassa..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #46
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Eikäku noita stongankorottajia kummastelin, taikka niiden tarvetta...
    Garba jo vastasikin eli tapeilta seisten tulee paljon ajettua sorateitä ja korotuspalojen kanssa se pitäisi olla vieläkin maukkaampaa .
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  17. #47
    Lainaa RvN23 kirjoitti Katso viesti
    Ei ole tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan tyhmiä ihmisiä, joten: Mites tuo talvella tehty huolto toimii... eli pitääkö keväällä sitten muuta tehdä kuin ajoa vaan vai onko jotain muita toimenpiteitä?

    Aiemmin olen huollattanut vasta kevätauringon paistaessa ja lumien sulattua.
    Akun ylläpitolausta tulee tehtyä mutta muuten se kyllä on huollon jäljiltä minun mielestä valmiina ajoon.
    Maaliskuun puolivälissä aloitin ajokauden viime vuonna.
    Ei sillä ainakaan mun mielestä oleellista merkitystä ole tehdäänkö huolto tammikuun 15 päivä vain malliskuun alussa ennen ajokauden aloitusta.

    Moni liike markkinoi talvisäilytystä ja tarjoavat tekevänsä huollon edullisesti talvisäilytyksen aikana.
    Eiköhän hekin tee noita huoltoja talven hiljaisina hetkinä eikä suinkaan viime tipassa ennen ajokauden alkua.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  18. #48
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Mitäpä on mielessä mopon talvivarustelun suhteen. Oma LoTja saa jo vuoden hyllyssä asennusta odottaneet Spieglerin metallivahvistetut jarruputket. Samassa yhteydessä purkaessa täytyy vissiin kytkinremontti tehdä (jipii). Vieläkään ei ole rahaa Öhlins'eihin. Ehkä sitten ensi talvena. Taidan myös vaihtaa AutoComin pois kun lopetti musiikin soittamisen repsikalle. Starcom vissiin menee hankintaan.

    Ai niin. Vissiin pitää vaihtaa myös bensaputket suodattimen mukana tankin sisään ja ulkopuolelle kun tuli ne tilattuakin....

    Joo ja tätä kysymystä ei ole tarkoitettu teille, joka veitte pyörän syksyllä talliin, josta sen keväällä meinasitte ilman mitään askartelua ajella ulos.
    Jaahas. Kun purkaa, niin vaihdettavaa osaa alkaa löytyä. Ennestään listalla siis oli

    - kytkin
    - jarruputket
    - bensaputket tankin sisään ja ulos + metalliset pikaliittimet
    - jo unohtamani etuteleskooppien stefat

    Noita teleskooppeja purkaessani piti irrottaa ohjausiskunvaimennin. Vainaahan tuo on! Jenkeissä näkyy maksavan karvan alle 400 taalaa (...kele) eli varmaan täällä jöröinä saman verran. Ihanan kallista.

    Se hyvä puolihan tässä on, että mitä enemmän rahaa vanhukseen uppoaa, sen vähemmän tekee mieli uutta.
    <p>2002-2014</p>
  19. #49
    Ajovalopoltin tulee aina uusittua varmuuden vuoksi talven aikana, ei sitten kesken ajon
    pimene ajokauden aikana .

    Sitä puimirimiesten "ylihuoltamista" tämäkin
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  20. #50
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti

    Noita teleskooppeja purkaessani piti irrottaa ohjausiskunvaimennin. Vainaahan tuo on! Jenkeissä näkyy maksavan karvan alle 400 taalaa (...kele) eli varmaan täällä jöröinä saman verran. Ihanan kallista.

    Se hyvä puolihan tässä on, että mitä enemmän rahaa vanhukseen uppoaa, sen vähemmän tekee mieli uutta.
    Katoppa jos tuolta olis saatavilla hiukka edukkaammin,itse hommasin Gs:ää ja on hyvä!

    http://www.so-products.com/shop/prod...-LT-99-08.html
  21. #51
    Lainaa Garba kirjoitti Katso viesti
    Katoppa jos tuolta olis saatavilla hiukka edukkaammin,itse hommasin Gs:ää ja on hyvä!

    http://www.so-products.com/shop/prod...-LT-99-08.html
    Kiitos vaan. Pitää tutustua. Onkos tuossa Montage-kitissä siis ohjausiskarikin? Ei kait? Nyt pitää kuitenkin ratkaista akuutti ongelma. Se **TANAN ohjausiskarin "fork bridgeen" kiinnittävä pultti korkkasi tietysti! Noh tuota poraamaan irti ja poranterä tietty katkesi niin hyvin pooteron pohjalla olevaan pultin kantaan, että sitä ei ..KELE sieltä saa irti millään. Nyt siis pitää saada "fork bridge" irti jotta saa koko hässäkän ruuvipenkkiin kunnolla työstettäväksi. Kuvaan tietty kuuluu, että se pallonivelhässäkkä vaatii irrotukseen BMW-erikoistyökalun (21mm hylsy, josta kylki auki - kuten perän irrotuksessa tarvittavassakin hylsyssä). Eli pallonivelen keinuhaarukkaan kiinnittävä pultti lähti tietysti pyörimään mutterin mukana - AI [....sensuroitu....] että nyt hieman jurppii....
    <p>2002-2014</p>
  22. #52
  23. #53
    Eilen piti vähän viritellä vahvaria matkalehmään. Alkoi pätkiä ja penkin yksi tukimuovi pusersi pätkivää liitintä. Taivuttelin kontakteja tiukemmaksi. Täytyi vähän veistellä penkkiä lisää ja laitoin liittimiinkin nätit liimaklöntit pitämään paikallaan. Ei ainakaan tänään muutaman tunnin pörräämisellä alkanut pätkiä.



    Dixi et animam levavi
  24. #54
    Lainaa Garba kirjoitti Katso viesti
    Joo. Kiitosta vaan avusta. Ei tuossakaan näy kuitenkaan varaosanumero täsmäävän.

    Soon joko 31 42 2 332 119 tai sen korvaava 31 42 7 682 783
    <p>2002-2014</p>
  25. #55
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Jaahas. Kun purkaa, niin vaihdettavaa osaa alkaa löytyä. Ennestään listalla siis oli

    - kytkin
    - jarruputket
    - bensaputket tankin sisään ja ulos + metalliset pikaliittimet
    - jo unohtamani etuteleskooppien stefat

    Noita teleskooppeja purkaessani piti irrottaa ohjausiskunvaimennin. Vainaahan tuo on! Jenkeissä näkyy maksavan karvan alle 400 taalaa (...kele) eli varmaan täällä jöröinä saman verran. Ihanan kallista.

    Se hyvä puolihan tässä on, että mitä enemmän rahaa vanhukseen uppoaa, sen vähemmän tekee mieli uutta.
    Mistäs päättelit että se on vainaa? Oliko vuotanut kurat pihalle?
  26. #56
    Lainaa R a u t a p e r s e kirjoitti Katso viesti
    Mistäs päättelit että se on vainaa? Oliko vuotanut kurat pihalle?
    Päättelin sen siitä kun ei toimi Otin tuon männän irti keinuvarresta ja siinä yhteydessä huomasin, että lotisee täysin vailla vastusta siinä sylinterissään. Es ist kaput! Es funktioniert nicht!
    <p>2002-2014</p>
  27. #57
    Lainaa Bronson kirjoitti Katso viesti
    Jos se on tuoreempi Gessu niin neljänkympin huoltoon menee tulpat, ilmanputsari, laturin hihna, öljynsuodatin ja moottori-, perä- ja laatikkoöljyt. Ja jarrunesteet jos osuu vaihtoväli kohdalleen (ensimmäisen vuoden jälkeen kahden vuoden välein).

    Tulpat, öljynsuodattimen, ilmanputsarin ja laturin hihnan saa reilusti alle satasella, siihen sitten nesteitä oman maun mukaan päälle.

    Tuo 500 taitaa sisältää myös kaasuläppien synkronoinnin. Aika paljon vaikutusta käytökseen. Voi tehdä itsekkin, pitää vaan hommata/tehdä työkalut.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  28. #58
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Päättelin sen siitä kun ei toimi Otin tuon männän irti keinuvarresta ja siinä yhteydessä huomasin, että lotisee täysin vailla vastusta siinä sylinterissään. Es ist kaput! Es funktioniert nicht!
    Muistelisin että omassani olisi lukkorengas siinä päässä, joten voisiko olla ehjättävissä,
    vielleicht so ?

    Ainakin jos on WP:n valmistama kuten takaiskari on...
  29. #59
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Muistelisin että omassani olisi lukkorengas siinä päässä, joten voisiko olla ehjättävissä,
    vielleicht so ?

    Ainakin jos on WP:n valmistama kuten takaiskari on...

    Niin se minunkin mielestäni on. Itse en ole sitä (vielä) käpistellyt, mutta heikon muistini mukaan Risto S. Lappeenrannasta on omansa huoltanut / korjannut. Kysyvä ei tieltä eksy...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  30.  
  31. #60
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Niin se minunkin mielestäni on. Itse en ole sitä (vielä) käpistellyt, mutta heikon muistini mukaan Risto S. Lappeenrannasta on omansa huoltanut / korjannut. Kysyvä ei tieltä eksy...

    t. pozo

    Kiva idea, mutta Lapinlahden Lintuja lainaten: "Se ei käy, se ei käy... jne..." Sai meinaan tuossa irrotuksessa siipeensä sen verran (jouduin poraamaan sen pultin irti ja siinä yhteydessä sai runko-holkkikin kipeetä), että ei tarvitse tuota enää pyörään laittaa.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen