Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Mitäpä on mielessä mopon talvivarustelun suhteen. Oma LoTja saa jo vuoden hyllyssä asennusta odottaneet Spieglerin metallivahvistetut jarruputket. Samassa yhteydessä purkaessa täytyy vissiin kytkinremontti tehdä (jipii). Vieläkään ei ole rahaa Öhlins'eihin. Ehkä sitten ensi talvena. Taidan myös vaihtaa AutoComin pois kun lopetti musiikin soittamisen repsikalle. Starcom vissiin menee hankintaan.

    Ai niin. Vissiin pitää vaihtaa myös bensaputket suodattimen mukana tankin sisään ja ulkopuolelle kun tuli ne tilattuakin....

    Joo ja tätä kysymystä ei ole tarkoitettu teille, joka veitte pyörän syksyllä talliin, josta sen keväällä meinasitte ilman mitään askartelua ajella ulos.
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Eteen 21 tuumainen pitäis vaihtaa (osat jo on). Samoin tapanina ostin iipeistä Ohlinssit. Jarruservomötikkä kai täytyisi putsata. Eli kymmenvuotiasta GSää on tarkoitus nuorruttaa.
  3. #3
    GT saa remuksen alkukäyrät. Itse piti laittaa, mutta onnistuin tankkaamaan dieseliä ja mopo hyytyi. Hinausauton kanssa sohlatessa meni jotain nilkasta ja jalka on nyt kipsissä. Kun se romu on huollossa muutenkin, niin saavat vaihtaa putket samalla. Booster plug odottaa kanssa tallissa. Power Commander ei tue kuin max. nelipyttyisiä, eikä muitakaan vaihtoehtoja tullut vastaan, niin koitetaan nyt tuota passiivista lämpötilahuijaria.
    Dixi et animam levavi
  4. #4
    Baijerilainen tarvii vaan uuden laturin hihnan...... joo älkää kysykö miksi jäi 4 kympin huollossa tekemättä.. ja tietysti öljyt ja suodatin pitää vaihtaa...
    jostain pitäs kaivaa garvin zumolle kiinnitys teline... (vinkkejä voi laittaa YV:nä)





    /Kid
  5. #5
    Ei tässä vielä ole ehditty mopon kimppuun ollenkaan kun piti aloittaa peräkärryn tuunauksesta . Näytti tuo Uni-Go vähän alastomalta ilman tarakkaa, niin hommasin eBaysta LT:n takalaukun tarakan ja värkkäsin sen kiinni kärryn kanteen...Tietysti jarruvalostroboineen päivineen.

    Jos ennen ajokautta ehtisi, niin ehkä heitän VaraPerän alle (eli orkkiksen 100 tuhannessa uuden laakerin saaneen) , kun nykyiseen uudempaan tuli 50 tonnia täyteen. Bensansuodatin olisi myös vuorossa tänä talvena, samoin laatikkoöljyt. Myös kojelauta v.5.0 uusine peruutuskameramonitoreineen olisi työjonossa, mutta saas nyt nähdä kun alkaa duuni pahasti jo haitata dokaamista...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #6
    Pitäisi jaksaa väsäillä USB virtapistokehässäkkä, mutta ei näin talvena nappaa tehdä oikein muuta kuin töitä, naukkailla viskiä ja nukkua. Myös laturin vaihdon edellyttämä työmääräkin pitäisi jaksaa tutkia kun taitaa alkuperäinen lähestyä eläkeikää, mutta talvi ja pimeys ja kylmä jne jne. Onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa pohtia ja henkisesti valmistautua.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  7. #7
    Ei sille paljoa enää tarvitse tehdä.

    Jo tehtynä:
    - Uusittu vaihdelaatikon tiivisteitä nippu
    - Uusittu ns. main seal ja O rengas (kampiakselilta kytkimelle)
    - Uusi kytkinlevy (mallia oil resistant) tämä ihan varmuuden vuoksi
    - Uudet öljyt laatikossa (aiemmin jo perään ja moottoriin, sekä jälkimmäiseen suodatin)
    - Uudet Michelinin renkaat alla
    - Takajarruvalon kytkin asennettu (OEM)
    - Kasattu koko helvetinkone
    - Nahkaiset sivukatteet asennettu
    - Sähköhommia tehty reippaasti, samoin sähköjen suojausta yms.
    - Kaikenlaista pientä nikkarointia, pultin vaihtoa yms.
    - Uudet vilkut ja vilkuille mittaritauluun merkkivalo
    - Uusi äänimerkki - saatiin toimimaan originaalikatkaisimesta
    - Sigmalle sen oma (naurettava) valo
    - Toinen peili asennettu
    - Kaikki pultit ja mutterit käyty läpi kertaalleen, mitä vain voi (että on kiinni)

    Jäljellä (toivottavasti vain!) enää takajarrun kuntoon saattaminen. Toivottavasti hyvä ilmaus riittää.
    Retired
  8. #8
    Pitäis:
    - vaihtaa öljyt ja suodatin
    - vaihtaa ilmasuodatin
    - vaihtaa sytytystulppa
    - puhdistaa ja öljytä kettingit
    - vaihtaa valkoiset vilkun lasit
    - vaihtaa kettingin suoja
    - vahata ja kiillottaa pyörä
    jne jne

    mutta ei malta ku pittää ajella.

    IMG_5912v3.jpg
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  9. #9
    Beemeri-ohjastajat kun tuppaavat olla "perfectionisteja" vai mikä sana se oli, mut siis pyörä kun pyörä niin jos se on BMW niin ylihuollettuja ne o !
    Mää tiij'ä muuta ku jutaan ....
  10. #10
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Beemeri-ohjastajat kun tuppaavat olla "perfectionisteja" vai mikä sana se oli, mut siis pyörä kun pyörä niin jos se on BMW niin ylihuollettuja ne o !
    Mää tiij'ä muuta ku jutaan ....
    Toivotaan, jotta ovat... Näkemättä tuli RT ostettua, kun oli liian hyvä tarjous missattavaksi. Talvehtii vielä myyjän tiloissa, mutta eiköhän ensi talven "Mitäs _berliiniläiselle_ talvella"-ketjuun tule sitten senkin edestä vuodatusta...
    ...
  11. #11
    Tos son, kylmäs katokses ... ressu al. Huallot hoirettu, etukummi uusittu ja kytkinkampi hitsattu.
    Akku o lämpöses.
    Kattotaa sit kevvääl, et kui son pärjänny.
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  12. #12
    Mitäs tuohon, varustelista ei ole kovin pitkä, joten vähästä valittava...
    Turhatekit ja vunderlikit ei vielä paljon mitään tarjoa...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  13. #13
    Niin ja eik tuo otsikko pitäs olla "Mitäs berliiniläiselle talvella" ?
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  14. #14
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Niin ja eik tuo otsikko pitäs olla "Mitäs berliiniläiselle talvella" ?
    Kylä mulla ainaski on Bayerilainen kuo tehty Munchenissä
  15. #15
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Kylä mulla ainaski on Bayerilainen kuo tehty Munchenissä
    Se onkin sitten vissiin wanhaa tekoa? BMW:n kaksipyörät kun ovat tulleet Berliinistä vuodesta 1969 alkaen (+ F650-malleja Aprillitehtaalta aikanaan).
    ...
  16. #16
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Se onkin sitten vissiin wanhaa tekoa? BMW:n kaksipyörät kun ovat tulleet Berliinistä vuodesta 1969 alkaen (+ F650-malleja Aprillitehtaalta aikanaan).
    Ookkos ny aivan varma`? Mullon -88 ja rungossa valmistelätkässä komeilee: Munchen...
    Mut joka tapauksessa silloin tehtinki Moottoripyöriä! Huoltokirjan sivujakin jonnekkin 300 000km:iin asti ja sillei
  17. #17
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Ookkos ny aivan varma`? Mullon -88 ja rungossa valmistelätkässä komeilee: Munchen...
    Mut joka tapauksessa silloin tehtinki Moottoripyöriä! Huoltokirjan sivujakin jonnekkin 300 000km:iin asti ja sillei
    Berliinin Spandaun tehtaalta tulevat; siellä voi paikan päällä käydä tutustumassa.
    ...
  18. #18
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Berliinin Spandaun tehtaalta tulevat; siellä voi paikan päällä käydä tutustumassa.
    En anna periks kun lukee! Berliiniin menivät myöhemmin...
  19. #19
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    En anna periks kun lukee! Berliiniin menivät myöhemmin...
    Tuosta löytyy artikkeli ja siinä sanotaan, että 69 asti valmistettu Berliinissä.
    https://www.press.bmwgroup.com/press...ndardPage=true

    Ja mää ajelen talvella niin ei tarvi niin kesää haikailla.
  20. #20
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Mitäs tuohon, varustelista ei ole kovin pitkä, joten vähästä valittava...
    Turhatekit ja vunderlikit ei vielä paljon mitään tarjoa...
    eipä ole tullut mitään tilattua tälle talvelle, viime talvena muuan osa tuli hankittua ja net riitti aivan hyvin alkuun: vakkari, sivutuen laajennus ja kahvojen korot 40mm.

    on kyllä tullu nettiä tutkittua, muttei ihan kaikkea viitti ostaa vaan ostamisen vuoksi tai että saisi W:n tai TT:n merkkejä pyörää täyteen.. ...

    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Ookkos ny aivan varma`? Mullon -88 ja rungossa valmistelätkässä komeilee: Munchen...
    Mut joka tapauksessa silloin tehtinki Moottoripyöriä! Huoltokirjan sivujakin jonnekkin 300 000km:iin asti ja sillei
    kyllä ne ennen osas saksassa autojakin tehdä, nykyisin en osaa sanoa osaavatko enää.. ainaki mersun vihkossa huoltokirjan sivut loppuu jonnekin samoihin lukemiin, 700 000 nyt taulussa, pitäisi varmaan tahtoa jo uus vihko..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #21
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    En anna periks kun lukee! Berliiniin menivät myöhemmin...
    Juuri näpsäisty valokuva teoksen "Motorcycles from Berlin 1969-1998" (BMW Mobile Tradition 1998) alkusivuilta. I'll rest my case, kuten Matlock sanoisi.
    ...
  22. #22
    Pikkugee(G650X-Country) saa putkiston,suodattimen,enduroetulokkarin,pohjapanss arin,myötäävän vaihdepolkimen,ehkä 21´eturillan(jos inspiraatio riittää) ja hui kauheaa,liukuputkisuojat,jotka ovat ala,Ktm.
    Viimeksi muokannut: gixxerman; 17.01.2013 klo 11:07.
  23. #23
    Täydellinen räjäytys ja rakennus uuteen muotoon By JC-Motors

    http://jcmotors.nl/page6.php?view=pr...ry=1&image=381
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  24. #24
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Juuri näpsäisty valokuva teoksen "Motorcycles from Berlin 1969-1998" (BMW Mobile Tradition 1998) alkusivuilta. I'll rest my case, kuten Matlock sanoisi.

    Àch so- Genau, mut silti on ne ton rungon ainakin siellä tehny, roudanneet vaan Berliiniin ja sit kasanneet siellä...tai ainakin tuo lätkä on tehty -periks en anna!
  25. #25
    No ei onneksi ole tarvinnut nimeä muuttaa, olkoon sitten vaikka
    "Berlinische Motoren Werke AG"
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  26. #26
    Välttämättä ei tarvitsisi tehdä kummallekaan RT:lle enää mitään kun kevättä varten normaalit huollot ja 1150:n jarrunesteiden vaihdot jo tehty (ja punaista perään..) mutta 1150RT:n audiopuolen linjoihin pitäisi lisätä muutama konkka ja kokeilla erotusmuuntajaa kun Starcom Digital/Yaesu FTM10 -yhdistelmällä tulee lähetyksessä vielä hurinoita läpi.
    Kun tuossa 1150RT:ssä rupeaa olemaan kohta 100 000 mittarissa, vileenin tauti iski ja ostin Saksasta laakerivikaisen perän, halvalla kun sai. Meinaan siitä korjata hevosvideon opastuksella VaraPerän.
  27. #27
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Tuolla se on kanan paloina autotallissa,seuraavat hommat menossa:

    -moot.öljyn+suod vaihto
    -ilmansuodattimien vaihto
    -peräöljyn vaihto
    -jäähd.nesteen vaihto
    -jarrunesteiden vaihto
    -kardaanin urituksien rasvaus
    -kytkinnesteen vaihto
    -venttiilien välyksien tarkastus
    -polttoainesuodattimen vaihto
    -takalinkun nivelien pesu/rasvaus
    -jarrujen puhdistus/herkistys,palat tulikin kesällä uudet molempiin päihin.
    -uusi eturengas
    -uusi akku,varmuuden vuoksi
    -jotain hoitoa vuotavalle etuiskunvaimentimelle/uusi (on se ESA-malli)
    -vakiopakoputkisto paikalleen
    -tulppien vaihto
    -2 x usb-virtapistokkeiden asennus
    -yleistä sipistelyä sinne tänne
    -huolellinen pesu ja vahaus

    Pyöränä K 1300 S,puolet hommista ihan turhia,mutta jos sitten taas kesän ajelisi ihan perushoidolla.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  28. #28
    Paljonko Bem-Ari:n pyörällä on ajettu kun se pääsee noin perusteelliseen huoltoon?

    Eipä toi oma mopo ihmeitä tarvitse ennen ajokauden alkua:

    -Moottoriöljyt+suodin
    -Uudet peräöljyt
    -Uudet jarrupalat eteen
    -Laukkujen hommaaminen ja telineiden asennus
    -Jos jostain löytyy kätevä naviteline niin sellasen vois kyllä hommata

    Näillä pääsee taas seuraavat 10tkm eteenpäin.
    k1300s
  29. #29
    Lainaa Tuomas_82 kirjoitti Katso viesti
    Paljonko Bem-Ari:n pyörällä on ajettu kun se pääsee noin perusteelliseen huoltoon?

    Eipä toi oma mopo ihmeitä tarvitse ennen ajokauden alkua:


    -Uudet jarrupalat
    Nyt jo?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  30.  
  31. #30
    Lainaa Tuomas_82 kirjoitti Katso viesti
    Paljonko Bem-Ari:n pyörällä on ajettu kun se pääsee noin perusteelliseen huoltoon?

    Eipä toi oma mopo ihmeitä tarvitse ennen ajokauden alkua:

    -Uudet jarrupalat eteen
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Nyt jo?
    Joo, 20tkm ja 5 ratapäivää on tehnyt tehtävänsä. Kait niillä vielä muutaman tonnin ajais mut ei viitti lähtee seikkailemaan alpeille loppuunajetuilla paloilla
    k1300s
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen