Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Lainaa pengis kirjoitti Katso viesti
    Olis kyllä. Ainakin endurossa ja cross-countryssa KTM on silmämääräisesti selvä ykkönen.
    Ihan pienistä määristä ei puhuta; esim Vantaa viimekesän CC kisassä yli 600 pyörää. Ja näistä rekisteröityjä vain kourallinen (veron takia, mutta myös koska suurella osalla kuskeista ei ole korttia).
    Jep, ja Husabergin ja Husqvarnan pyörämyynti voisi kans muuttua aika paljon verrattuna noihin rekisteröityihin. Tässä tullut selailtua noita kurapyöriä ja helposti suurin osa tuntuu olevan punakilpisiä, jotka eivät näissä tilastoissa siis näy.

    Muuttuiskohan asetelma jopa niin paljon, että KTM nousis kärkeen?
    '04 Honda CBR 1100xx, '13 KTM 250 EXC
  2. #32
    Alkuperäisestä avauksestani puuttunut linkki asiasta uutisoineen MP-Maailman artikkeliin tässä:

    http://www.mpmaailma.fi/uutinen/yama...ki-vuonna-2012
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #33
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    On valitettavaa, että uusien myynti sakkaa.
    Mutta onko se nyt niin valitettavaa muuta kuin kauppiaiden ja alan työllisyyden kannalta? (tässä ei tarkoitukseni ole vähätellä heidän työpaikkojensa merkitystä, ikävää heille tietenkin)

    Ei näin pieneen maahan prätkiä määräänsä enempää uppoa. Rekisterissä on moottoripyöriä enemmän kuin koskaan, varmaan useimmilla ylipäätään prätkistä kiinnostuneilla on jo prätkä tai useampia. Vaikka täällä palstoilla spekuloidaan uutuusmalleilla niin ei se porukka varmaan kuitenkaan kovin iso ole joka vuosittain tai useamminkin haluaa vaihtaa pyörää vaikka mahdollisuuskin olisi. Monilla on hyvä pyörä, jolla ajelee ajonsa vuosia, ja monille prätkäily on kuitenkin vain harrastus muiden harrastusten joukossa.

    Oma nykyinen pyöränikin on mukana 2012 rekisteröintitilastoissa. Jos ennustaa pitäisi niin ehkä joskus 2018-2022 tienoilla olen seuraavan kerran uutta moottoripyörää ostamassa, mutta mistäpä sitä tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
  4. #34
    Lainaa Pande_K kirjoitti Katso viesti
    Mutta onko se nyt niin valitettavaa muuta kuin kauppiaiden ja alan työllisyyden kannalta? (tässä ei tarkoitukseni ole vähätellä heidän työpaikkojensa merkitystä, ikävää heille tietenkin)

    Ei näin pieneen maahan prätkiä määräänsä enempää uppoa. Rekisterissä on moottoripyöriä enemmän kuin koskaan, varmaan useimmilla ylipäätään prätkistä kiinnostuneilla on jo prätkä tai useampia. Vaikka täällä palstoilla spekuloidaan uutuusmalleilla niin ei se porukka varmaan kuitenkaan kovin iso ole joka vuosittain tai useamminkin haluaa vaihtaa pyörää vaikka mahdollisuuskin olisi. Monilla on hyvä pyörä, jolla ajelee ajonsa vuosia, ja monille prätkäily on kuitenkin vain harrastus muiden harrastusten joukossa.

    Oma nykyinen pyöränikin on mukana 2012 rekisteröintitilastoissa. Jos ennustaa pitäisi niin ehkä joskus 2018-2022 tienoilla olen seuraavan kerran uutta moottoripyörää ostamassa, mutta mistäpä sitä tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
    Asiaahan voi miettiä näinkin että toissa vuonna uuden rekisteröidyn pyörän osti noin promille Suomen koko väestöstä viime vuonna hieman alle sen.Siis alle joka tuhannes kansalainen osti uuden moottoripyörän vuonna 2012 ja koko moottoripyöräkannasta uusien pyörien osuus oli noin 2,15% se ei ole kovin paljon se. Mitenkä lienee tilanne muualla euroopassa maiden väkilukuun suhteutettuna, se olisi mukava tietää.

    Toki pohjoinen sijaintimme antaa vertailuun omat erityispiirteensä.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 12.01.2013 klo 14:03.
  5. #35
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän siellä nuo Yamahan ja Honda keiku aika lähellä keulaa kaikesta huolimatta. HD:n menekki on kyllä vähän yllätys itsellenikin. Kertonee kyllä aika hyvin siitä, että keski-ikäisten, asuntonsa jo maksaneiden osuus väestöstä on kohtailaisen suuri.
    Tilastoissa -12, HD:n halvimmat mallit yht. 120kpl. Näitten hinta mielestäni "edullinen". Sijalla 14 Switchback 55kpl, jonka kohdalla hinta nousee jo huomattavasti.

    http://www.moto-seinajoki.fi/harley-...-c-1_8_35.html
  6. #36
    Lainaa Pande_K kirjoitti Katso viesti
    Mutta onko se nyt niin valitettavaa muuta kuin kauppiaiden ja alan työllisyyden kannalta? (tässä ei tarkoitukseni ole vähätellä heidän työpaikkojensa merkitystä, ikävää heille tietenkin)

    Ei näin pieneen maahan prätkiä määräänsä enempää uppoa. Rekisterissä on moottoripyöriä enemmän kuin koskaan, varmaan useimmilla ylipäätään prätkistä kiinnostuneilla on jo prätkä tai useampia. Vaikka täällä palstoilla spekuloidaan uutuusmalleilla niin ei se porukka varmaan kuitenkaan kovin iso ole joka vuosittain tai useamminkin haluaa vaihtaa pyörää vaikka mahdollisuuskin olisi. Monilla on hyvä pyörä, jolla ajelee ajonsa vuosia, ja monille prätkäily on kuitenkin vain harrastus muiden harrastusten joukossa.

    Oma nykyinen pyöränikin on mukana 2012 rekisteröintitilastoissa. Jos ennustaa pitäisi niin ehkä joskus 2018-2022 tienoilla olen seuraavan kerran uutta moottoripyörää ostamassa, mutta mistäpä sitä tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
    On se siinä mielessä valitettavaa, että uudet pyörät ovat tekniikaltaan ihan toista, kuin vanhat, myös turvallisuusmielessä. ED. omani oli-98 XJR 1200. Mm. Sen ja nykyisen esim. jarrut ovat ihan eri planeetalta. Kyllä pyöräkannan uusiutuminen vaikuttaa turvallisuuteenkin, väitän.
    <p>.</p>
  7. #37
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    On se siinä mielessä valitettavaa, että uudet pyörät ovat tekniikaltaan ihan toista, kuin vanhat, myös turvallisuusmielessä. ED. omani oli-98 XJR 1200. Mm. Sen ja nykyisen esim. jarrut ovat ihan eri planeetalta. Kyllä pyöräkannan uusiutuminen vaikuttaa turvallisuuteenkin, väitän.
    Ja sen pyöräkannan uudistuminen kokonaisuudessaan 2012 tasolle nykyisellä 2,15% vuosivauhdilla, joka todennäköisesti lähivuosina vielä huomattavasti hidastuu, kestää noin 46,5 vuotta.

    Joten moni moottoripyöräilevästä kansanosasta ajelee vielä pitkään niillä vanhoilla, huonojaruisilla ja muutenkin turvattomilla, mopoilla.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 12.01.2013 klo 15:49.
  8. #38
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    On se siinä mielessä valitettavaa, että uudet pyörät ovat tekniikaltaan ihan toista, kuin vanhat, myös turvallisuusmielessä. ED. omani oli-98 XJR 1200. Mm. Sen ja nykyisen esim. jarrut ovat ihan eri planeetalta. Kyllä pyöräkannan uusiutuminen vaikuttaa turvallisuuteenkin, väitän.
    Niin. Mutta eriasia on että kuinka moni oikeasti haluaa kaikkea sitä turvallisuus lisää mitä nykypyöriin asennetaan jo tehtaalta? Omasta mielestäni yksi täydellinen typeryys on useammat vaihdettavat tehokartat jotka alkavat olla useissa uusissa nykypyörissä vakiona. Kiitos vain mutta haluan että pyörässä on tasan yksi ainoa tehokartta jolla moottori toimii kunnolla koko kierrosalueella ajotyylistä riippumatta.
  9. #39
    Lainaa Tsc kirjoitti Katso viesti
    Tilastoissa -12, HD:n halvimmat mallit yht. 120kpl. Näitten hinta mielestäni "edullinen". Sijalla 14 Switchback 55kpl, jonka kohdalla hinta nousee jo huomattavasti.

    http://www.moto-seinajoki.fi/harley-...-c-1_8_35.html
    Itse en ole mitenkään yllättynyt että switchbackia on mennyt noinkin hyvin kaupaksi, se on vähän kuin kaksi eri pyörää samassa rungossa. Laukut, pleksin,sissybarin voi nopeasti irroittaa tai asentaa takaisin pyörän ulkonäön juurikaan kärsimättä, ne on helppo tehdä alle 5 minuutissa. Twincam103 kiihdyttää switchbackin 0-60mph vauhtiin jopa 4.8 sekunnissa, ei huono kiihtyvyys harrikalle.
  10. #40
    MP:ssä aktiivisen turvallisuuden paras tae on hyvä suorituskyky, hyvät jarrut, hyvät ajo-ominaisuudet kaiken kaikkiaan. Näillä on parhaiten pidettävissä ja tavoitettavissä se hyvin tärkeä asia, eli etäisyys muihin ajoneuvoihin. On sitten henkilökohtainen asia hankkia sitä ajotaitoa. Näitä ominaisuuksia voi myös hankkia vanhemppi pyöriin menemällä kauppaan ja ostamalla varustelua.
    <p>.</p>
  11. #41
    Lainaa Pyörämies kirjoitti Katso viesti
    Niin. Mutta eriasia on että kuinka moni oikeasti haluaa kaikkea sitä turvallisuus lisää mitä nykypyöriin asennetaan jo tehtaalta? Omasta mielestäni yksi täydellinen typeryys on useammat vaihdettavat tehokartat jotka alkavat olla useissa uusissa nykypyörissä vakiona. Kiitos vain mutta haluan että pyörässä on tasan yksi ainoa tehokartta jolla moottori toimii kunnolla koko kierrosalueella ajotyylistä riippumatta.
    En tiedä millä tuhnulla ajelet, mutta tehokkaammissa pyörässä tehokartoille on käyttöä. Omassa suizassa laiskemmalla tehokartalla kaasuun vastaavuus on niin paljon pehmeämpää että on huomattavasti turvallisempaa ajella sillä vesisateella
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #42
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    En tiedä millä tuhnulla ajelet, mutta tehokkaammissa pyörässä tehokartoille on käyttöä. Omassa suizassa laiskemmalla tehokartalla kaasuun vastaavuus on niin paljon pehmeämpää että on huomattavasti turvallisempaa ajella sillä vesisateella
    134hv/114nm kaasarilaiskurilla olen toistaiseksi ajellut. 4000rpm asti tuntui potkivan voimakkaammin kuin koeajamani 200hv busa. Pärjännyt olen hyvin sateellakin niinkin yksinkertaisesti kuin kaasukahvaa rauhallisemmin kääntäen ja pienemmillä kierroksilla ajaen. Tuskin sinunkaan busa mitään yllätystä tekee sateellakaan sport/race kartalla pienillä kierroksilla ja isommilla vaihteilla. Aika varma olen myös ettei 2012 tai 2013 vuoden pyörätkään ole poikkeus.
  13. #43
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pyörämies kirjoitti Katso viesti
    Niin. Mutta eriasia on että kuinka moni oikeasti haluaa kaikkea sitä turvallisuus lisää mitä nykypyöriin asennetaan jo tehtaalta? Omasta mielestäni yksi täydellinen typeryys on useammat vaihdettavat tehokartat jotka alkavat olla useissa uusissa nykypyörissä vakiona. Kiitos vain mutta haluan että pyörässä on tasan yksi ainoa tehokartta jolla moottori toimii kunnolla koko kierrosalueella ajotyylistä riippumatta.
    Nykyisellään tulee aika vähän ajettua kadulla, mutta tuossa mun kilpurissa on ECUlta pehmennetty kaasun vastetta aika paljon, että olisi helpompi hallittava kun lähdetään mutkasta. Tehoa ja vääntöä tuossa on kyllä koko alueella enemmän kuin vakiossa mutta kone laulaa vasta reilummalla avauksella. Helpottaa huomattavasti luiston hallintaa kun kaasun vaste on vakiota miedompi. Eli muutettavat kartat on kun mielestä vain hyvä juttu.
    Superbike #7
  14. #44
    Sveitsissä kasvua:
    http://blogs.motorbiker.org/blogs.ns...r-for-2012.htm

    Europe is not unified in terms of motorcycle growth, some countries are in a slump, while others do well. In the last category, Switzerland has done nicely.

    During 2012, the land of cheese and bankers, grew their motorcycle market by 2.6% over 2011. A total of 46,710 new PTW were registered; 23,464 motorcycles (+1.6%), 22,140 scooters (+3.7%) and 1,106 electric scooters (-5.2%).

    In the motorcycle category, the manufacturer that excelled during 2012 was Harley-Davidson with 3,612 new motorcycles sold, while Honda (3,462) was in 2nd place, BMW in third with 2,877 and Yamaha in 4th spot with 2,760.

    By model, Harley takes the top spot again, with the XL 1200 X Forty-Eight: 561 models sold. BMW sold 552 R1200GS, Suzuki 425 GSR750 and Yamaha sold 402 FZ8 motorcycles.

    Looking all all motorized two wheelers (motorcycles and scooters), Yamaha is the leader with 8,018 new registration, Honda in 2nd place with 7,323 models and Vespa with 3,764 scooters. Harley is in an overall 4th place, selling the above mentioned 3,612 bikes.
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  15. #45
    ^ Sveitsissä on jotain 8 miljoonaa väkeä ja rekisteröity 23000 moottoripyörää.

    Siellä taitaa myös asua semmoisia. joilla saattaa olla useampia uudehkoja pyöriä tallissa.
    ...
  16. #46
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Nykyisellään tulee aika vähän ajettua kadulla, mutta tuossa mun kilpurissa on ECUlta pehmennetty kaasun vastetta aika paljon, että olisi helpompi hallittava kun lähdetään mutkasta. Tehoa ja vääntöä tuossa on kyllä koko alueella enemmän kuin vakiossa mutta kone laulaa vasta reilummalla avauksella. Helpottaa huomattavasti luiston hallintaa kun kaasun vaste on vakiota miedompi. Eli muutettavat kartat on kun mielestä vain hyvä juttu.
    Sama havainto, race-ecun asennuksen jälkeen pintakaasuvaste on pehmeämpi ja se tuntuu vakiota laiskemmalta. Suoranopeudet nousi Alastarossa kumminkin 20-30km/h. SF:ssä ei kuitenkaan karttaa voi vaihtaa kesken matkan, eikä ole siinä tarpeenkaan.

    Toisessa pyörässä voi, ja sille on kyllä käyttöä, etenkin matkustajan kanssa. Kun vastetta voi helposti loiventaa, viihtyy kyytiläinen paremmin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17.  
  18. #47
    Lainaa pxu kirjoitti Katso viesti
    ^ Sveitsissä on jotain 8 miljoonaa väkeä ja rekisteröity 23000 moottoripyörää.

    Siellä taitaa myös asua semmoisia. joilla saattaa olla useampia uudehkoja pyöriä tallissa.
    Pelottaa ajatella, minta pyörää olisi tallissa sakemannien hintatasolla ja sveitsin poikain "kuusi pyörää, yksi vakuutus", eli aja millä ajat, mutta yhdellä kerrallaan.
    niin kuin aiemmin on jo todettu, saattaisi valtion kokonais€tulomäärä aiheen tiimoilta olla nykyista suurempi.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12