Mitähän kangasta tuo lämppäreiden (IRC karvahattumalli) sisäkangas on ja mistä sitä saisi hankittua pienen palan korjaamista varten. Alakerrassa liikettään pitävä huonekaluverhoilija ei osannut auttaa asian kanssa, mutta ehkäpä täältä löytyy vastaus ongelmaan. Tällä hetkellä takalämppäristä on sisäkangas palanut puhki pieneltä alueelta, jonka johdosta vastus pääsee suoraan kumiin kiinni, mikä ei liene kovin toivottavaa.
Maalaisjärjellä ajatellen tuohon käynee mikä tahansa kangas, joka kestää riittävästi lämpöä?
Superbike #7
Ota jäsenkortti taskuun ja kipaise Outlettiin ja haet uudet hintaan 199€. Ei tartte neuloa ja parsia. Vielä on muutamat jäljellä...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Sattui olemaan tallessa foto siitä 3M:n tejpistä. Pakkauksessa onpi merkinnät "3M 27 Glass Cloth Electrical Tape" ja sama muutamalla muulla kielellä. Lisäksi joku lämpötilaluokitus 130 celsiusastetta, mutta näyttää kestävän kuminlämmittimessä aivan mainiosti.
Itse paikkailin pienet reiät viime kesänä tällä http://tuotteet.etra.fi/fi/g20642704/coroplast-1430. Hyvin on kestänyt. Tosin mulla on vaan 80 asteeseen lämmittävät. Löytyi paikallisen Etran hyllystä.
Dinli DL-904 450cc -10 tl
EX Suzuki GSX-R1000 K6 kilpuri
Ex Yamaha YZF-R6R -06
Ex Kawasaki ZX-6R -03
ei välttämättä noi toimi jos on IRC:t tai vastaavat. Rengaslämppäreistä on tullut mitattua n. +120 C lämpötiloja joskus kun olen infrapunamittarilla leikkinyt.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Superbike #7
Kun tarkemmin muistelen, taisin laittaa tuon teipin alle jotakin lasitehtaalla käytettävää tulen/lämmön kestävää kangasta. Ei myöskään luonto antanut periksi laittaa teippiä suoraan vastusta vasten. Ompelemista harkitsin myös, mutta ainakin minulla kangas reikien ympärillä oli sulanut niin haperoksi, ettei siinä olisi ommel pitänyt. Teippi oli siis minun kohdallani järkevin ratkaisu. On muuten sitten todella pitävä liima tuossa linkkini teipissä, eikä ole osoittanut irtoamisen merkkejä, vaikka lämppärit on normaalisti rullattu kuljetussalkkuunsa käytön jälkeen.
Dinli DL-904 450cc -10 tl
EX Suzuki GSX-R1000 K6 kilpuri
Ex Yamaha YZF-R6R -06
Ex Kawasaki ZX-6R -03
Tokikin kannattaa leikata aivan aluksi se haperoksi sulanut kangas pois ja sitten vasta todeta, minkä kokoinen se reikä on. Jos ompeluseurahommiin päätyy niin pitää huomioida että ainakin sammutuspeitteen kangas on sellaista aika löysää kudosta eli joko sen reunat pitää tikata (tai mikä se virallinen termi lieneekään) ompelukoneella purkautumisen ehkäisemiseksi tai sitten vaan leikata sitä kangasta reilun kokoinen pala, ettei ompelusauma tule aivan siihen paikan reunaan. Ja se paikkakangashan sijoitetaan sinne sisäpuolelle. Jos oikein haluaa sätöstellä niin kangaspaikan, teipin ja ompeleen yhdistelmällä saanee ainakin kestävän ratkaisun, toki lämmönjohtavuus kumin pintaan kärsii paikkauskohdalla. Itse hain kankaan ja aramidilangan Peltacolta, ja tarvikkeet maksoi nolla penniä koska yrittäjä on itsekin harrastaja![]()