Uutinen tässä!
Ei ainakaan voi sanoa etteikö varoitukset paikallisesta liikenteestä olisi turhia!!
Osanotto uhrin läheisille!!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Thaimaassa liikenteessä tottumattomalle tulee ihan selkärangasta tehtyä refleksinomaisesti vääriä havaintoja ympäristöstä vasemmanpuoleisen liikenteen takia. Eikä tilannetta helpota se, että maassa ajetaan ihan miten sattuu. Onnettomuustilanteessa turisti todetaan AINA syylliseksi, mutta sillä kai ei enää tässä tapauksessa ole mitään merkitystä. Voimia omaisille.![]()
CBR1000F -99
Motoristi, mutta muuten terve.
Ei turistia AINA todeta syylliseksi, vaikka usein näin onkin. Usein kuljettajalta puuttuu kansainvälinen tai paikallinen ajokortti, joka pitäisi olla. Sekä tietenkin myös kypärä puuttuu ja alkoholillakin on usein osuutta asiasassa. Thaimaassa ei saa ajaa suomalaisella kortilla, vaikka sopimuksen mukaan pitäisi saada.
No surullisia tapauksia kuitenkin. On itselläkin siellä yksi kaveri menehtynyt, ja pari ollut pahassa kolarissa. Helmikuussa sitten itse mopoileen Thaimaan lämpöön.
R.I.P.
Hajapusanisti
Paljon on meiän perreessä reissua tehty, mutta Thaimaaseen ei vielä ole ennätetty, vaikka puhetta on ollut, että pitäisikö sekin käydä katsomassa ikään kuin pakkopullana. Tämmöiset uutiset vahvistavat, että taitaa jäädä käymättä. R.I.P.
<p>.</p>
Kyllä suomalaisia kuoleen muuallakin. Ja jos kuolemanpelon antaa hallita elämää, niin moottoripyöräilyn lopettamisesta kannattaa aloittaa turvallisempi elämä.
Hajapusanisti
Notta jeesus... Kannattaa pysyä tuvassa, vaikka se se vasta kuollettava paikka onkin... Juu ja myydä superpyörä vex, tappovehkeitä mokomat.... Noo murheellinen juttu tuo onnettomuus ja mitä vähää tuollapäin maailmaa tullu rätkällä ja autolla liikuttua. Onhan se omanlaistansa mutta kyllä siellä pärjää, ettei sen takii kannata jättää poikkeematta...
Elä ja anna muiden roudata.
Höpö höpö kuolemanpelkoinenne, kun pääsyy olla menemättä Thaikkuihin on juurikin ilmasto, kun korkea ilman suhteellinen kosteus yhdistettynä lämpöön / kuumuuteen on ikävä ilmiö.
Turvallisempi moottoripyöräilevä loppuelämä kannattaa aloittaa kouluttautumiselle ja opettelulla. EAK:ta ja rata-ajoa jne...
<p>.</p>
^Thaimaa on iso maa ja pohjoisessa kelitkin ihan muuta kuin etelässä. Pohjois-Thaimaan lämpötilat ovat tähän aikaan vuodesta pyörälomaa ajatellen mitä mukavimmat, eikä ilman kosteudesta tietoakaan.
Enpä sitä vasemmanpuoleista liikennettäkään ihmeellisenä pidä, toki isompien kaupunkien esim. Chiang Main liikenne on aika kaoottista. Mutta kun sieltä selviää, niin löytyyhän mahtavaa maisemaa ja mutkaa loputtomiin.
Voisi lähteä uudelleenkin, kunhan olisi vaan varmuus asiallisista pyöristä. Sillä ensimmäisellä ja ainoalla reissulla kalusto oli täysin ala-arvoista ja sen vuoksi reissu meni osittain vähän **tuiksi.
Kansainvälinen ajokortti kannattaa varmuudeksi hommata, se ei montaa kymppiä maksa ja sellaisen saa Autoliitosta.
Viimeksi muokannut: J@ck; 02.01.2013 klo 09:53.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.