Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 218:sta
  1. #1
    Noihin luokkiin osuvia pyöriä tulee koko ajan vastaan, kun uutta matkamopoa, tai oikeastaan aihiota sellaisen rakentamiseen etsiskelen. Luokkarajat ovat nykyään hämäriä, mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia, mitä ominaisuuksia ihmiset ovat pitäneet hyödyllisinä esim. pitkillä Euroopan tourneilla ja mikä on vastaavasti tökkinyt.

    Isot matkaendurot eroavat mielestäni sport touringeista karkeasti näin:
    - pystympi ajoasento
    - leveämpi ohjaustanko
    - 19" etupyörä
    - joustoa +50 mm molemmissa päissä
    - painopiste vastaavasti korkeammalla
    - isompi bensatankki/toimintasäde

    Mahtaako noista matkaendurojen isommista etupyörästä ja joustoista olla käytännön hyötyä? Niitähän voi kompensoida hitaammalla vauhdilla, jos esim. satunnaisesti soralle joutuu. Toisaalta kumpi mahtaa olla soralla tärkeämpi, joustot vai painopiste? Mitään oikeita enduroitahan nuo eivät painonsa puolesta ole. Entäpä moottori. R4 lienee yleisin, mutta mitä mieltä olette V2 moottorista matkakäytössä? Väsyykö ison twinin tärinään?

    Käyttöni on enimmäkseen yksi päällä ajoa ja matkatavaraa tuntuu olevan aina suhteellisen paljon, mm. leirintävehkeet yms. roinaa. Ajo 90% asfalttia, josta 90% rauhallista tourinkia. Toisaalta välillä on kiva hieman revitellä, mutta ei sitä varten omaa pyörää viitsi hankkia.

    Mielessä on käynyt seuraavia pyöriä: CBR 1000F, VFR 750, VTR 1000F tai Varadero. Nämä siis Hondan malleja, mutta ei tuolla merkillä sinänsä ole väliä, hinnalla aika paljon ja luotettavuudella hyvin paljon. Varustelu (mm. pleksit ja laukut) on se kaikkein helpoin asia, ne saa kiinni joka pyörään ja on helppo rakentaa jälkikäteen. Kunhan nyt onnistuisi ostamaan hyvän "aihion" uutta matkapyöräprojektia varten.
    Viimeksi muokannut: retrokawa; 19.12.2012 klo 22:39.
    Kawasaki W650
  2. #2
    Jopas pistit pahan. Mielenkiinnolla odottelee asiantuntijoiden vastauksia.
    <p>.</p>
  3. #3
    kerroppa yksikin matkaenska missä on rivinelkku koneena...

    trumpassa on r3 mutta taitaa kaikki muut olla enempi ja vähempi v-mallisia
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  4. #4
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Noihin luokkiin osuvia pyöriä tulee koko ajan vastaan, kun uutta matkamopoa, tai oikeastaan aihiota sellaisen rakentamiseen etsiskelen. Luokkarajat ovat nykyään hämäriä, mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia, mitä ominaisuuksia ihmiset ovat pitäneet hyödyllisinä esim. pitkillä Euroopan tourneilla ja mikä on vastaavasti tökkinyt.

    Isot matkaendurot eroavat mielestäni sport touringeista karkeasti näin:
    - pystympi ajoasento
    - leveämpi ohjaustanko
    - 19" etupyörä
    - joustoa +50 mm molemmissa päissä
    - painopiste vastaavasti korkeammalla
    - isompi bensatankki/toimintasäde

    Mahtaako noista matkaendurojen isommista etupyörästä ja joustoista olla käytännön hyötyä? Niitähän voi kompensoida hitaammalla vauhdilla, jos esim. satunnaisesti soralle joutuu. Toisaalta kumpi mahtaa olla soralla tärkeämpi, joustot vai painopiste? Mitään oikeita enduroitahan nuo eivät painonsa puolesta ole. Entäpä moottori. R4 lienee yleisin, mutta mitä mieltä olette V2 moottorista matkakäytössä? Väsyykö ison twinin tärinään?

    Käyttöni on enimmäkseen yksi päällä ajoa ja matkatavaraa tuntuu olevan aina suhteellisen paljon, mm. leirintävehkeet yms. roinaa. Ajo 90% asfalttia, josta 90% rauhallista tourinkia. Toisaalta välillä on kiva hieman revitellä, mutta ei sitä varten omaa pyörää viitsi hankkia.

    Mielessä on käynyt seuraavia pyöriä: CBR 1000F, VFR 750, VTR 1000F tai Varadero. Nämä siis Hondan malleja, mutta ei tuolla merkillä sinänsä ole väliä, hinnalla aika paljon ja luotettavuudella hyvin paljon. Varustelu (mm. pleksit ja laukut) on se kaikkein helpoin asia, ne saa kiinni joka pyörään ja on helppo rakentaa jälkikäteen. Kunhan nyt onnistuisi ostamaan hyvän "aihion" uutta matkapyöräprojektia varten.
    Itse ajoin 10 vuotta BMW K1200 RS:llä ja vuonna 2007 ostin BMW K 1200 GT:n jossa pystympi ajoasento ja enemmän "kaikkea kivaa". Molemmat mopot lienevät Sport Touring malleja, koska tehoa 130 ja 152 hv. Vuonna 2011 ostin BMW R 1200 GSA:n johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Menee soralla sangen kivasti, siellä K-sarjan bemarit olivat suht huteria.
    Bokseri ei mielestäni puudu matkaajossa, mutta olihan GT hauskempi kun kahvaa väänsi ihan kunnolla.
    Suomen olosuhteisiin R 1200 GSA on milestäni suht hyvä kompromissi. Pisimmät vuorokausimatkat ovat olleet 1700 km, eli kyllä silläkin voi hieman pidemmällekin lähteä. Tavaraa voi pakata mukaan reilusti. Renagasvalinta määrää suht paljon minkälainen ajettava pyörä on (TKC 80 vs Tourance vs Tourance EXP).

    Jos joutuu ajamaan moottoritiellä, GT:n elektroninen cruise oli hyvä. GSA:han cruisea ei saa, mutta erilaisia kaasukahvan lukitusmekanismeja saa.

    GSA:ssa on paremmat äänet kuin GT:ssä

    Monet ovat varmasti täysin erimieltä...
    Viimeksi muokannut: Rudi11; 19.12.2012 klo 23:03.
  5. #5
    Noilla spekseillä kannattaisi käydä koeajamassa Kawasaki Versys 1000, rivinelonen enemmän ruutia kuin monessa muussa matkaenskassa, toimii hyvin asvaltilla ja välttävästi soralla eli kivasti osuisi tuohon 90%/10% speksiisi.

    Ei se välttämättä juuri sinun pyöräsi ole, mutta kokeilla kannattaa. Matkaa tekee kummalla vain ja sportimmallakin pärjää soralla kunhan ei ole ihan juuri murskattua sepeliä ja pyörässä alla hyvin pehmeää kumia. Silloin rengasrikon vaara kasvaa turhan suureksi.
  6. #6
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    kerroppa yksikin matkaenska missä on rivinelkku koneena...

    trumpassa on r3 mutta taitaa kaikki muut olla enempi ja vähempi v-mallisia
    Noin taitaa olla. Mutta toisaalta tuo "sport touring" -ryhmä on pääosin R4 koneita.

    Itse pidän enemmän twineistä, mutta monista yhteyksistä olen lukenut että nuo isommat täristävät ikävästi. Ehkä tämäkin on pyöräkohtaista ja osin hoidetavissa kahvapainoilla yms. kikoilla. Oma 650 cc twin ei täristä häiritsevästi.
    Kawasaki W650
  7. #7
    ajoasennosta lähtisin ekaksi liikkeelle, matkaenska pystympi ja mielestäni leppoisampi ajaa kuin sport touring.

    ittellä molemmat, enska on mielestäni enemmän matka-ajossa mukavampi kuin sporttouring. martta takapenkillä samaa mieltä. riippuu toki omista tottumuksista.

    enskan hieman pienempi tehoreservi ei ole itseäni haitannut, reippaat sata heppaa heittää pyörän ohituksissakin hyvin eteenpäin myös kaksi päällä kuutonen silmässä. kyykymmässä toki tehoa saa olla enemmän, jo pyörän olemuskin huomioon ottaen.

    eli molemmat käy aivan hyvin, kuskista riippuu kumpi tuntuu paremmalta. kannattaa kokeilla molempia, sen verran eroja noissa on.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #8
    Lainaa velijussi kirjoitti Katso viesti
    Noilla spekseillä kannattaisi käydä koeajamassa Kawasaki Versys 1000, rivinelonen enemmän ruutia kuin monessa muussa matkaenskassa, toimii hyvin asvaltilla ja välttävästi soralla eli kivasti osuisi tuohon 90%/10% speksiisi.
    Menee vaan budjetista aika reippaasti yli, kun on niin uusi pyörä. Pitäisi olla jotain 90-luvun loppua tai 2000-luvun alkumalleja.
    Kawasaki W650
  9. #9
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Mielessä on käynyt seuraavia pyöriä: CBR 1000F, VFR 750, VTR 1000F tai Varadero.
    Leirintävehkeet omaavalle Varadero lman muuta, sillä pääsee vähän kuoppaisemmallakin polulla leiripaikalle varmimmin ja hinta/laatusuhde kohdillaan; lastentauteja ei pitäisi löytymän.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  10. #10
    Lainaa velijussi kirjoitti Katso viesti
    Noilla spekseillä kannattaisi käydä koeajamassa Kawasaki Versys 1000, rivinelonen enemmän ruutia kuin monessa muussa matkaenskassa, toimii hyvin asvaltilla

    aivan...

    eipä tullut ihan heti mieleen kun ei tuo nyt rakenteellisesti ihan enduro kuitenkaan ole...

    kawasaki_versys_1000_MCR01.jpg
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  11. #11
    Lainaa räme kirjoitti Katso viesti
    Leirintävehkeet omaavalle Varadero lman muuta, sillä pääsee vähän kuoppaisemmallakin polulla leiripaikalle varmimmin ja hinta/laatusuhde kohdillaan; lastentauteja ei pitäisi löytymän.
    Juuri tästä minun pohdintani alkoi.

    Varaderossa lienee likimain sama moottori kuin VTR:ssä, mutta painoa 30 kg enemmän. Siitä sanotaan, että on hyvä reissupeli, kun taas VTR:ää on monissa yhteydessä kritisoitu aika huonoksi matkapyöräksi. Liekö tässä ison syynä valmiiden laukkujen yms. varusteiden saanti ja VTR:n bensatankin pienuus. Isoin ero noissa (speksien ja kuvien perusteella) on juuri tuossa ajoasennossa ja renkaissa.
    Kawasaki W650
  12. #12
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Noin taitaa olla. Mutta toisaalta tuo "sport touring" -ryhmä on pääosin R4 koneita.

    Itse pidän enemmän twineistä, mutta monista yhteyksistä olen lukenut että nuo isommat täristävät ikävästi. Ehkä tämäkin on pyöräkohtaista ja osin hoidetavissa kahvapainoilla yms. kikoilla. Oma 650 cc twin ei täristä häiritsevästi.
    Ei ne mitään täristä. Osta mieleinen.

    Kun siirryt 650 Kawasta eteenpäin niin "matkaenduroon" kuin sport touringiinkin, niin pyörien teho ja tekninen laatukin muuttuu olennaisesti. Parempaan suuntaan. Tärinät unohtuu toviksi.

    Itse vaihdoin ilomielin GSF1200S:n Bmw R1150GSA:han (alla pitkä liuta japseja ja muuta) ja olin tyytyväinen viisi vuotta. Kuluneena kesänä vaihdoin 1050 Trimphin Tigeriin. Ei ole kaduttanut (joskus oli K75C ja jo silloin tykästyin 3 rivimoottoriin, erikoisen hyvä konstruktio mopoille) ja ensi kesänä taas pitäisi matkan päälle päästä. Nää tulee ja menee.

    ps. Tikru laulaa aika nätisti TOR putkella eikä Englannissa suunnitelun ja valmistetun moottoripyörän voittanutta, mitä tyyliin tulee, taida olla.
    Viimeksi muokannut: hra1150; 19.12.2012 klo 23:30.
  13. #13
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    kerroppa yksikin matkaenska missä on rivinelkku koneena...
    Ei varsinaisesti matkaendurona, mutta kilpapuolella yamaha kokeili tuollaista leveämpää rivikonetta...
    Ja tuollahan kaikkien matkaenduroiden juuret on aika tiukasti, noissa pidemmissä kilpailuissa.

    Tuollaisella pienemmällä, 21/18 rengastuksella ja +250mm joustoilla varustetulla matkaendurolla ei ole vielä ajokelvotonta tietä vastaan tullut.
    Mitä huonommaksi tie menee, päällysteestä riippumatta, niin sen enemmän tuon ominaisuuksia osaa arvostaa.

    Ja kuten jo edellä mainittiin niin rengastus vaikuttaa paljon.
  14. #14
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Ja tuollahan kaikkien matkaenduroiden juuret on aika tiukasti, noissa pidemmissä kilpailuissa.
    Totta, mutta nykyinen tarve lienee enimmäkseen asfalttia. Aika vähän on esim. Keski-Euroopassa päällystämättömiä teitä tai luvallisia maastoja koluttavaksi. Tietysti homma muuttuisi, jos jonnekin Saharaan tai kaukomaille olisi lähdössä, mutta ei toistaiseksi ole näköpiirissä.


    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Tuollaisella pienemmällä, 21/18 rengastuksella ja +250mm joustoilla varustetulla matkaendurolla ei ole vielä ajokelvotonta tietä vastaan tullut.
    Autobaanat?
    Kawasaki W650
  15. #15
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Menee vaan budjetista aika reippaasti yli, kun on niin uusi pyörä. Pitäisi olla jotain 90-luvun loppua tai 2000-luvun alkumalleja.
    XRV750?

    Ei ehkä modernein tai terävintä kärkeä missään edustava vehje, mutta kuulunee näihin ns. ikiliikkujiin.
    Teho ja vauhtivarat riittänevät rauhalliseen cruisailuun eikä päällysteen muuttuminen perunapelloksi aiheuta mitään matkantekoa mullistavaa.
    Hinnatkin alkaa olemaan kohtuullisia ja tarvikkeita ja osia saa.
  16. #16
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Ei varsinaisesti matkaendurona, mutta kilpapuolella yamaha kokeili tuollaista leveämpää rivikonetta...
    Ja tuollahan kaikkien matkaenduroiden juuret on aika tiukasti, noissa pidemmissä kilpailuissa.

    Tuollaisella pienemmällä, 21/18 rengastuksella ja +250mm joustoilla varustetulla matkaendurolla ei ole vielä ajokelvotonta tietä vastaan tullut.
    Mitä huonommaksi tie menee, päällysteestä riippumatta, niin sen enemmän tuon ominaisuuksia osaa arvostaa.

    Ja kuten jo edellä mainittiin niin rengastus vaikuttaa paljon.
    Komppaan, Kun käytössä on 100 hv+ niin sillä moottorikonstruktiolla ole enää niin merkitystä. Mistä sattuu pitämään. Suurin mukavuustekijä noissa on ajoergonomia. Jos sattuu sopimaan ajoasento kroppaan ja jousituskin kohilleen niin sellaista alle. kokeilemalla selviää. Jos ei aio hankkia kooteeämmän tuotoksia niin niitten koeajoa kannattaa välttää. Joku tavallinen Adventure voi osoittautua vaikeaksi ohittaa kokelaana. suosittelisin tota bmweetä. Hondan adventureksi luettavat on ylipainoisia alijousitettuja mutta äärimmäisen luotettavia. Siksi kait niitä on maailma pullollaan.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  17. #17
    Tuohon ei osaa vastata kukaan. Itse olen ajellut ikäni erilaisilla pyörillä. Kortin sain 16v ja nyt jo 60v ja ajellut kaikenlaisilla pyörillä. Ikä sanele paljon, nuorempana sporttiseet olivat ehdottomia, sitten enemmän matkamalliset, nykyään isot endurot ja ehkä tulevaisuudessa skootterit.
    Sport-touring ja matka-enduro ovat saman laisia matkajuhtia erilaisille eille ja ajotyyleille. Suomessa matka-enduro on ylivoimaine, samoin kuin esim. alpeille.

    Painopiste: Sillä ei ole mitään merkitystä matka-ajossa suorilla tai mutkissa motoristille, ainoastaan kaupungissa tai kotipihassa käänneltäessä, poislukien tietenkin rata (jota olen myös harrastanut vuosia sitten)

    Osta pyörä mikä tuntuu kokoosi ja tarpeisiisi sopivalta, oli se sitte mikä tahansa.
  18. #18
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Autobaanat?
    Eipä ole tullut käytyä kokeilemassa, mutta ei tuo omakaan mopo moottoritiellä heittäydy itsestään kyljelleen ja muun liikenteen joukossa on pystynyt tähän mennessä ajamaan onnistuneesti.

    Eri asia tietenkin jos jos meinaat että siellä pitää ajaa +200 nopeuksia niin siihen ei tuollainen papatin pysty.

    Ja toisaalta tuo 640a on aika kaukana noista enempi katuajoon suunnitelluista isoista "matkaenduista"...
  19. #19
    Jos sulla on paljon tavaraa/painoa pyörässä ja poikkeat myös ilmeisesti pienemmille poluille, niin mun mielestä kevyempi/alhaisemman painopisteen omaava pyörä. Eli siis mun mielestä ensin painopiste ja sitten joustot koska kysessä ei kuitenkaan ole kurapyöräily.

    Minulla (178cm/93kg) oli Varre ja koin sen itselleni liian yläpainoiseksi ja raskaaksi. Sillä kun menin poluille
    /pehmeälle niin olin aikas kusessa sen kanssa kun vauhti putosi alle kävelyvauhdin.
    Pikitiellä ja sorateillä menee todella hyvin ja sietää hyvän alaväännön myötä valtavan määrän kuormaa.
    Hyvin siis vääntää myös vuoristoteillä ylöspäin mentäessä.
    Twinin konehan vaan kutisee kivasti; ei haitannut tärinä stongan keskituen asennuksen jälkeen.

    Super Tenere on melko samanoloinen (tosin moottori eriluonteinen) pyörä; erona että alapainoisempi ja näin ollen oli minusta kevyempi käsitellä.

    Mutta siis hinta/laatu: ajoin Varrella 50tkm ilman minkäänlaisia teknisiä ongelmia tien päällä. Pitäis kestää isältä pojalle, joten jos esim -07/-08 vuosimallia hakee niin pitäis saada ihan kohtuuhintaan.

    :edit Autobaanalla semmonen 170kmh keskinopeus menee täysin kivuttömasti. Isolla lastilla(+takaboxi) 180-190 kmh tuntuu vähän huteralta
    T7
  20. #20
    Lainaa Joojoo kirjoitti Katso viesti
    Osta pyörä mikä tuntuu kokoosi ja tarpeisiisi sopivalta, oli se sitte mikä tahansa.
    Näinhän se toki lopulta menee. Seuraava koeajo on kuitenkin vasta kuukausien päässä ja siihen asti pitänee harrastaa vain virtuaalimopilua (=lukea ja höpistä netissä).

    Lähinnä minua mietityttää sport touringeissa tuo ajoasento (käykö käsien päälle) ja ominaisuudet soralla ja huonoilla teillä. Mutta toisaalta millä tahansa pyörällä voi ajaa hiljaa ja mitä tahansa voi modifioida, että siinä mielessä en hae mitään valmista vastausta, lähinnä erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä.
    Kawasaki W650
  21. #21
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se toki lopulta menee. Seuraava koeajo on kuitenkin vasta kuukausien päässä ja siihen asti pitänee harrastaa vain virtuaalimopilua (=lukea ja höpistä netissä).

    Lähinnä minua mietityttää sport touringeissa tuo ajoasento (käykö käsien päälle) ja ominaisuudet soralla ja huonoilla teillä. Mutta toisaalta millä tahansa pyörällä voi ajaa hiljaa ja mitä tahansa voi modifioida, että siinä mielessä en hae mitään valmista vastausta, lähinnä erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä.

    Mulla on nyt sportouring; ajoasento todella hyvä. Ei käy käsien päälle. Niissä on kuitenkin melko pystyt ajoasennot.
    Soralla menee hyvin, mutta kuoppaisilla etujousto lyhyt.
    T7
  22. #22
    autobaanasta ei kokemuksia, mutta sporttouring menee tietty kuin juna, vaan ei matkaenskakaan reipasta matkavauhtia pelkää, mittarinopeuksia ajellut jotain 140 tms eikä mitään ongelmia ole ollut.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #23
    Vielä enskasta: jos tuollaisen vanhemman esim Varren ostaa niin kandee laskee siihen ostohintaan suoraan uudet etujouset ja takaiskari (no, ellei nyt sitten just ole vaihdettu)
    T7
  24. #24
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Jos sulla on paljon tavaraa/painoa pyörässä ja poikkeat myös ilmeisesti pienemmille poluille, niin mun mielestä kevyempi/alhaisemman painopisteen omaava pyörä. Eli siis mun mielestä ensin painopiste ja sitten joustot koska kysessä ei kuitenkaan ole kurapyöräily.
    Joo, tämäpä se on perusongelma. Pitäisi olla hyvä (ja sama) mopo sekä baanoille, että poluille. Molempia kun tulee helposti pidemmällä reissulla vastaan. Varsinaiseen maastoon ei ole koskaan mitään tarvetta, joten sen voinee tästä yhteydestä unohtaa.


    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Twinin konehan vaan kutisee kivasti....
    Nämä kun yhdistää, niin tuo VTR vaikuttaisi aika hyvältä peliltä. Se on "kevyt" (209 kg), painopiste on matalalla ja koneen pitäisi olla sekä tehokas, että miellyttävä. Ongelma on, että se on aika kyykky, jota pitäisi sitten modata pystympään matka ajoa varten (mutu koeistumisen jälkeen) ja hyväksyä hitaat soraosuudet.

    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    :edit Autobaanalla semmonen 170kmh keskinopeus menee täysin kivuttömasti. Isolla lastilla(+takaboxi) 180-190 kmh tuntuu vähän huteralta
    Autobaanalla joku 150 lienee se rajapyykki. Sitä vauhtia menee usein se keskikaista ja jos matkavauhti on paljon alle tuon, on ajaminen jatkuvaa pujottelua rekkojen ja keskikaistan välillä.
    Kawasaki W650
  25. #25
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mulla on nyt sportouring; ajoasento todella hyvä. Ei käy käsien päälle. Niissä on kuitenkin melko pystyt ajoasennot.
    Ja ilmeisesti noitakin voi säätää, tai ainakin vaihtaa muutaman sentin korkemmat clip-onit?
    Kawasaki W650
  26. #26
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Vielä enskasta: jos tuollaisen vanhemman esim Varren ostaa niin kandee laskee siihen ostohintaan suoraan uudet etujouset ja takaiskari (no, ellei nyt sitten just ole vaihdettu)
    Mitä suunnilleen maksaa moinen setti?
    Kawasaki W650
  27. #27
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Mitä suunnilleen maksaa moinen setti?
    Etuouset saa satasella öljyineen ja takaiskarin hintahaarukka onkin sitten melko iso500-1000e. Nää hinnat on sitten lonkalta. Tarkista luonnollisesti valitsemasi pyörän mukaan.

    Puhun muuten sitten vaan Varresta; minulla ei noista muista ole kokemusta.
    T7
  28. #28
    puimuriin hiemankaan uudempaan jos päätyy, niin esa on kyllä sitten ehdoton alustan suhteen..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  29. #29
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Ja ilmeisesti noitakin voi säätää, tai ainakin vaihtaa muutaman sentin korkemmat clip-onit?
    Voi. Joissain malleissa ymmärtääkseni käy pikkasen ahtaaksi pleksin/katteen kanssa. Kandee tuokin varmaan selvittää ko. mallin kohdalta ennen ostoa, jos tuntuu korotustarvetta olevan. Kai sen pari-kolme senttiä kärsii useimmissa nostaa.
    T7
  30.  
  31. #30
    FJR. Menee yllättävän hienosti kova-alustaisilla hiekkateillä,, paljon helpompi kuin esim SMTee joka on leija kun irtohiekkaa alla. Perus isokotka on pelkkää nautintoa hiekkatiellä missä pinta on vapaa.110 jälkeen aerodynamiikka nonsitten pekkää kärsimystä ,muut matkaominaisuudet sitten omaa luokkaa.

    IsostaVfrrästä ei ole mitään hajua vielä kun se on vaan ajettu kärristä talliin.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen