Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Nyt pitäisi löytää se kuuluisa hyvä ja edullinen (kukkaro ystävällinen) BMW korjaamo uudeltamaalta.
    Murheena on pieni öljy vuoto moottorin ja kytkimen välisestä tiivisteestä.
    Samalla kannataakin varmaan tehdä kytkin remppa kun prätkä muutenkin halkaistaan.
    Oma lompakko on sen verran laiha, että hyviä neuvoja tarvitaan.
    Viimeksi muokannut: Pemari-Kalle; 16.12.2012 klo 10:54.
    ei tuo homma vaadi ydinfyysikkoa joten jos itellä tilaa niin mopo purkuun vaan.. Pekalta saa hyvät neuvot.. tein itelle toissa talvena 1100 RT tuon saman... hieman erilainen mutta eikös tuo "takaapäin" hajoa kuten RTkin.. näpräämistä ja aikaa pari kolme vikonloppua... ;)

MJL huolto ainakin osaa... halpuushan on sitten jokaisen omassa kukkarossa...

http://www.elisanet.fi/mjl-huolto/

/Kid
    Jos mää oisin snää, niin mää kysyisin rohkeasti apua PekkaVee'ltä. Ei noissa boksraattoreissa niin kovin hirviä homma itsekään tehtynä.
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Jos mää oisin snää, niin mää kysyisin rohkeasti apua PekkaVee'ltä. Ei noissa boksraattoreissa niin kovin hirviä homma itsekään tehtynä.
    Pemari-Kallen pyörä näyttää olevan mallia K 1100 RS eli 4-sylinterinen pitkittäin asennettu rivimoottori , ei siis Boxeri.
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Pemari-Kallen pyörä näyttää olevan mallia K 1100 RS eli 4-sylinterinen pitkittäin asennettu rivimoottori , ei siis Boxeri.
    Yhden kytkimen olen vaihtanut K1200RS pyörään. On se kyllä aika homma ja vaatii mm. rälläkkää rungon muotoiluun, jotta moottori/laatikko paketin saa pudotettua alas.

Pekka
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 21.12.2012 klo 17:42.
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Yhden kytkimen olen vaihtanut K1100RS pyörään. On se kyllä aika homma ja vaatii mm. rälläkkää rungon muotoiluun, jotta moottori/laatikko paketin saa pudotettua alas.

Pekka
    K1200RS myöskin on hankala rungon muodon vuoksi. En ole kyllä rälläkkään turvautunut mutta kone ei lopulta ollut kuin yhdellä pultilla vähän kiiinni, että sain laatikon taipumaan pois paikaltaan.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Siis mitä!!!!
    Rälläkkää rungolle kytkinremontissa!!!!!!
    Ehkä olisi hyvä käydä ensin savuilla, vaikka ei polttaisikaan, ja tuumata uudelleen!!!
    HUH HUH
    Lainaa Joojoo kirjoitti Katso viesti
    Siis mitä!!!!
    Rälläkkää rungolle kytkinremontissa!!!!!!
    Ehkä olisi hyvä käydä ensin savuilla, vaikka ei polttaisikaan, ja tuumata uudelleen!!!
    HUH HUH
    Normisettiä... Kuulemma sama rälläköinti pitää LT:nkin rungolle tehdä kun moottoria pudottaa takapäästään. Siinä ei kuulemma kuitenkaan joudu kuin höyläämään jotain "uloketta". Sitäpaitsi käyttöönhän rälläkkä on tehty
    <p>2002-2014</p>
    Kysyppä Myllymaan Repalta saat varmaa tietoa alan asiantuntialta.
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Normisettiä... Kuulemma sama rälläköinti pitää LT:nkin rungolle tehdä kun moottoria pudottaa takapäästään. Siinä ei kuulemma kuitenkaan joudu kuin höyläämään jotain "uloketta". Sitäpaitsi käyttöönhän rälläkkä on tehty
    LT pyörässä on sama runko, ainakin tuon jalkatappien "korvakkeen" osalta.
    Siitä pitää rälläköidä 3-4 mm leveyttä pois kulmasta, jotta moottori/laatikko paketin saa kipattua ala.
    Kuva tuolla
    https://lh3.googleusercontent.com/-x...2520hionta.jpg

Pekka
    Itse olen tehnyt niin, että olen nostanut runkoa takaa ylös ja kone/vaihteisto on ollut tuettuna vaakasuorassa. Tällöin ei tarvitse rälläköidä. Tosin kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee.
    Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa oldfart kirjoitti Katso viesti
    Itse olen tehnyt niin, että olen nostanut runkoa takaa ylös ja kone/vaihteisto on ollut tuettuna vaakasuorassa. Tällöin ei tarvitse rälläköidä. Tosin kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Ei vanha vittuile, vanha neuvoo..
    Mielenkiintoista.........ja mitä se service manuali sanoo?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia vinkkejä antaneille. Nyt selvisi se seikka, että itse en taida pystyä / halua ryhtyä tähän remonttiin.
    Täytyy viedä mopo pajalle ( jos ei tule maailman loppua ) ja avata oma kukkaro Toinen vaihtoehto kun on ajaa kesällä polkupyörällä
    Hyvät Joulut ja Uudet wuodet teille kaikille, älkää tonttuilko liikaa vaan sopivasti
    Lainaa oldfart kirjoitti Katso viesti
    Tuohan on sama asia. Nosta runkoa ylös (sitä eturunkoa, joka siihen lootaan osuu) tai pudota moottoria/laatikkoa. Ei se runko siitä ohi nouse sen kummemmin kuin laatikon persaus putoaa. Takarungolla tarkoitat fillarin takapäätä?
    <p>2002-2014</p>
    HUPS, tuli pieni painovirhe tuonne mun ekaan viestiin. Korjasin sen. Vaihdoin siis K1200RS pyörän kytkimen (ei siis K1100RS), jossa on se alumiinirunko, jota täytyy rälläköidä. Tuossa K1100RS pyörässä taitaa olla ihan putkirunko ja homma on paljon helpompi tehdä. Siinä se varmaan onnistuu ilmaan mitään ihmeempiä kommervenkkejä. Ja onnistuu ihan kotikonstein. Eikä aikaakaan mene varmaan kovin paljon.

Pekka
    Sun pyörä on ilmeisesti vanhempaa vuosimallia kuin 1997. En sitä tullut ajatelleeksi, kun kirjoittelin noita juttuja K1200RS pyörästä, sorry.

Tuohon löytyi kanssa ohjeet ja itse asiassa sehän näyttää tosi helpolta hommalta tuossa K1100RS pyörässä.
    Moottori/laatikko pakettia ei tarvitse kipata mihinkään vaan koko perän saa helposti irti moottorista.
    Aikaa tuohon hommaan menee päivä, korkeintaan kaksi.
    Soita mulle Pemari-Kalle niin mietitään miten homma hoidetaan. Mun puhelinnumero löytyy Googlella 10 sekunnissa.

Tuossa ohjeet kytkimen irrotukseen. Kuvat eivät vaan kopioidu:

Removing clutch
    • Secure lifting gear, BMW No. 00 1 510, to the oil
    sump.
    • Remove main stand.
    • Remove rear mudguard.
    • Remove right-hand footrest plate.
    • Remove Motronic control unit.
    • Remove battery.
    • [ABS I] Remove ABS control unit.
    • [ABS I] Secure pressure modulators to rear
    section of frame.
    • [ABS II] Remove ABS unit.
    • [ABS I] Remove holder for demodulators.
    • Release bottom retaining bolts (1) holding transmission.
    • Re-install main stand without switch for electric
    side support.
    • Remove transmission together with the complete
    rear wheel drive and rear wheel.
    L Note:
    Keep transmission at installation height until the
    clutch control rod can be seen completely, since it
    can be easily bent.
    L Note:
    To remove the ABS unit, see also Group 34, “Removing
    ABS unit”.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 21.12.2012 klo 18:15.
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ei se service manuaali sano tuosta muuta kuin, että pudota vaihdelaatiko alaspäin, mutta kun siellä on sen alumiinirungon sisäpuolelle jätetty yksi täydellisen jonninjoutava "valuroiske" haittaamaan tuota operaatiota, niin poishan se roiske (tai pieni hylly oikeastaan) sieltä kannattaa rälläköidä.
    Sitten voi moottorin keulapuolen molemmat kiinnityspultit jättää saranoiksi tuota koneen ja takarungon erottamista varten. Tuon pienen valuhyllyn poisto ei taatusti aiheuta minkäänlaista rungon heikkennystä, sillä se on siellä sen valurungon lähes alimmassa kohdassa ja kyse on vain muutaman millin nirhaamisesta aika paksusta alumiinivalun palasta.

Varmaan tuon rälläköinnin voi välttää jos jättää moottorin keulapuolen vain yhdellä pultilla kiinni, jolloin moottori/vaihteistopakettia voi vääntää takaa katsottuna vasemmalle ohi tuon valuhyllyn.
    Makuasia sanoi koira jne...

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Niin pyöräthän kootaan niin että osa pyörästä kootaan moottorin ympärille.Ensin asennetaan mottori sitten hitsataan runko mootorin ympärille tai valetaan. Maalaus on monimutkaisempi koska jo kootutut osat pitää suojata ennen rungon maalausta. Onneksi kytkin huomattiin asentaa ennen hitsausta, ettei tarvinnut rälläköidä runkoa valmistuksen aikana.
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Suunnniteltu itä-saksassa, kasattu romaniassa ja hintalappu printattu Bayerissa. Tulee ifööni mieleen. Tehty pidettäväksi lasikaapissa.

Laatupyörän maineessa, mutta todellisuus jotain aivan muuta! Sen verran olen seurannut näitä, jopa viikon kestäviä peräremontteja. Olisko ollut viime kesänä kun tallissa kolmen bemarin perää oli "tarjolla" pystyasennossa.

Vaihdetaan laakeria ja milloin mitäkin, joskus jopa vetoakselin urat "sileenä". Vetari oli aivan sininen, eli käyny melkein 1000 C asteessa.

Mutta, kyllä toi 1000rr vois olla makee, siinähän on kunnon ketju.

-Honda Fani

Näistä engelsmannien pyöristä jouduttiin hitsaamaan jopa rungot:
    Viimeksi muokannut: finn; 22.12.2012 klo 09:08.

K 1100 RS mallissa ei ole alumiinirunkoa kuten pekkavee jo aikaisemmin totesikin ja hommasta selviytyy tarvittaessa omassa tallissakin . Pekkaveelle kannattaa ilman muuta soittaa .

Tämän viestiketjun tarkoituksena oli auttaa PemariKallea mutta keskustelu tuntuu joskus rönsyilevän asian viereen .
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Varmaan tuon rälläköinnin voi välttää jos jättää moottorin keulapuolen vain yhdellä pultilla kiinni, jolloin moottori/vaihteistopakettia voi vääntää takaa katsottuna vasemmalle ohi tuon valuhyllyn.
    Makuasia sanoi koira jne...
    t. pozo
    Juuri näin. Itse en kyllä rälläköisi asiakkaan pyörää.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Tämän viestiketjun tarkoituksena oli auttaa PemariKallea mutta keskustelu tuntuu joskus rönsyilevän asian viereen .
    Täällä Orgin foorumissa näyttää aina olevan noita häiriköitä, jotka eivät vastaa keskustelun asiaan eikä kysymyksiin, vaan esittävät asiattomia kommentteja, jotka eivät mitenkään liity käsiteltävään asiaan.

Siksi kirjoittelenkin mieluummin muihin foorumeihin. Esim. Pohjolan kurapyöräilijät. Siellä ei ole ikinä mitään tuollaisia asiattomuuksia.

Toivottavasti Pemari-Kalle saa apua ongelmaansa.

Pekka
    ^On niinkin, että asialliset kommentit usein poistetaan, mutta asiattomia ei. Toisin sanoen jotkut modet poistavat viestit, jotka eivät sovi heidän ajatusmaailmaansa. Siksi on moni muukin lopettanut orgissa kirjoittelut ja alkaa tuntua, että näin taitaa käydä minullekin. No, aikansa kutakin - johan täällä on kohta 10 vuotta tullut roikuttua.

Sinisiähän nuo Bemujen kardaanit tuppaa olemaan, jopa molemmista päistä. Mutta oliskohan kuitenkin käyneet kuumana vain valmistusvaiheessa

Viimeksi muokannut: J@ck; 26.12.2012 klo 21:27.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    ^On niinkin, että asialliset kommentit usein poistetaan, mutta asiattomia ei. Toisin sanoen jotkut modet poistavat viestit, jotka eivät sovi heidän ajatusmaailmaansa. Siksi on moni muukin lopettanut orgissa kirjoittelut ja alkaa tuntua, että näin taitaa käydä minullekin. No, aikansa kutakin - johan täällä on kohta 10 vuotta tullut roikuttua.
    Oot muuten oikeassa,vaik bemu onki alla niin tuntuu et hiukanki jos sanamuoto poikkeaa niin niskavillat on pystyssä.Kuitenki vuodesta -76 prätkiä harrastanu jatkuvasti niin hiukan tuntuu nipotukselta.
  25.  
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Normaalit karkaisun värit ihan ok, näin tulee ollakin.
    Siinä vaiheessa kun rihlotus puuttuu kokonaan ja vetoakseli sininen, niin silloin on tapahtunut jotain muutakin.

Toinenkin kirjoittaja tässä postituksessa tuntee hyvinkin ko. tapauksen, halutessaan.

Mielestäni olisi rehtiä informoida motoristejä, että kardaani ei välttämättä ole taloudellinen eikä se kestävä vaihtoehto kaikissa tapauksissa.