DWA tekstin ilmestyminen ajotietokoneen näytölle kummastutti sen verran että päätin käväistä TR-pyörässä Tapsan juttusilla . Hän kertoi vian olevan varashälyttymen paristojen tyhjeneminen !
BMW:n kautta ko. paristoja ei kuulemma saa , mutta ainakin Expertiltä saa sopivia 3v:n litium paristoja (kameroissa käytettäviä, 2 kpl tarvitaan ) joilla homma korjaantuu... !
Niin ja hälytin löytyy ainakin 1200 rt mallissa sieltä takasatulan alta tavaralokeron pohjalta !
T. Peppe
Pera !
Sama ongelma koskee kaikkia akkuvarmennettuja hälyttimiä - muidenkin kuin Bemarin (joka lienee oikeasti Gemel). Aikanaan noista patterit/akut hiipuvat (3 - 6v). En ole vielä ensimmäiseenkään hälyyn törmännyt, jossa tuohon olisi varauduttu normityyliin (=avaa joku luukku, vaihda ladattavat patterit/akut), vaan vaatii aina TeeSeItse-henkeä ja asioiden selvittämistä ja hieman sorminäppäryyttä tai muuta kolvin käyttötaitoa. Kunnolliset hälyt kun on vielä tehty tarkoituksella näpelöintiä estäväksi niin vaatii joskus aika reilusti partiohenkeä.
Juuri tuo tekee hälytimestä hankalan. Jos/kun siihen liittyy hankalasti ohjelmoitava kaukosäädin ja vielä kytkentä ajonestoon, niin ei ole ihme että aika-ajoin näkee ihmisten huutelevan nettipalstoilla apua kesken lomareisun hotellin pihalle hyytyneen mopon liikkeelle saamiseen.
Kun itse asentaa hälyn ja kytkee tuon ajonestoon, niin tietää mitä purkaa kun lakkaa startti kihnuttamasta....
<p>2002-2014</p>
Mulla oli kans gessussa kerran sama vikailmoitus. Ihan tavalliset nappiparistot siellä oli, eikä paristojen tyhjeneminen vaikuta ajonestoon tai muuhun hälyttimen toimintaan, ainoastaan pillit ei soi jos joku varas katkaisee hälyttimen sähkönsyötön.
Sai kyl muutaman ruuvin avata ennekuin paristot oli vaihdettu, gessussa piti purkaa tavarateline ja sen alla olevat paneeelit ennenkuin häly tulee näkyviin.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Ovat uudemmissa osanneet tuon sitten viksummin väsätä. Parikin tarinaa himmenneestä bemarista lukeneena
Jotenkin veikkaan, että jos vielä akkuvirta tuossa tilanteessa katoaa, on vekotin aika älytön eikä juuri kaukosäätimiin reagoi sen jälkeen. Onko sitten tuossa tilanteessa ajonesto päällä vai pois, riippunee insinöörille annetusta toimeksiannosta.
<p>2002-2014</p>
Tämä patterijuttu on ollut yksi niitä, mihin on tullut itse varauduttua jo kotoa lähtiessä kun matka vie näihin epämääräisiin maihin. Patteri on ollut mukana pari vuotta. Siis GSA:ssa. LT:n kanssa ei niin teittymillä teillä tule liikuttua että tuo patterin loppuminen aiheuttaisi isompaa ongelmaa. Ja kottarainenhan nyt ei tunne koko käynnistyksen estoa saatikka hälytintä...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Patterit tuli sitten laitettua paikoilleen mutta sama vikailmoitus tulee näyttöön edelleen eikä hälytin reagoi muutenkaan, lieneekö laite koodattava jotenkin vai vaihdettava uuteen kenties,
Vaan ei tuo ainakaan käynnistämistä mitenkään estäny niin menee harkintaan viitsiikö vehkeeseen sijoittaa 265 euroa minkä se maksais bmw:llä
No katsotaan ...
T. Peppe
Pera !