Oishan se aika jännä juttu, jos ABS estäisi jarrunesteen siirtymisen satulasta jarrunestesäiliöön.
Saattaisi ajon aikana esiintyä jänniä jarrujuttuja...
Korjausoppaassa aika selkeästi sanotaan että ABS malleissa avataan ilmausruuvi kun jarrumännät työnnetään sisään, syytä ei kerrota enkä kokeillut onnistuuko ilmankin kun nesteet tuli muutenkin vaihdettua.
Yamaha MT-09 Tracer
Yksi ajatus ohjeen taustalla voisi olla se, ettei suotta tule työntäneeksi mitään ilmakuplaa tai muuten huonoksi mennyttä nestettä satulasta abs-pumpulle.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Ne ekat nesteet mitä tuli ulos kun työnsi männät sisään oli kyllä erityisen tummia. Pelkät nesteet viimeksi vaihdettu 2021 mutta mäntiä ei välttämättä koskaan liikuteltu sisään, nettifoorumeiden perusteella vanhat Advics Toyo GG palat olisi tehtaan ensiasennuspalat.
Yamaha MT-09 Tracer
Ostin taas pyörän ja ihmettelin kun öljyproppu vaan vuotaa ja vuotaa, vaikka yrittäisi kiristää.
Tänään laskin öljyt pois ja tutkin. Propun alla oli paksu muovinen prikka, puoliksi sulanut. Öljyproppu oli sormikireydellä kun prikka suli alta hiljalleen. Laitoin perinteisen kupariprikan, niin siihen loppui se vuoto.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Huitaisin toiseen apikkaan uudet swingin laakerit. Uudet linkun laakeritkin oli näpeissä, mutta näköjään toinen putsaus- ja rasvauskierros viime talven jälkeen irroitti suurimman skeidan, ja uusilla rasvoilla neulat paikalleen.
Otin sitten yhdestä varaswingistä koiranluun irti, ja painoin sen rapsakoiden laakereiden paikalle uudet. Tiiä sit, milloin tollaselle tarve tulee.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ostin täältä yleismallisen givin telineen ja laukun. Askartelin paikalleen zzr:ään , piti hiukan lyhennellä putkia jotta laukku olisi sopivalla kohtaa, vieläkin on hiukan korkealla, ehkä pari senttiä pitäisi laskea. Mutta mitä väliä sillä, tuolla ajellaan vain lähiajoa ja silloin on mukava saada vaikka kauppatavarat kyytiin.
Iski maalauskopin rakentamisen ja useamman kappaleen maalailun jälkeen pien ähky siihen hommaan, ja kopin jäljiltä nurkkiin kasa LVL palkin pätkiä niin aattelin tässä sulatellessa ainakin alottaa toista "tommost mä oon aaaaina halunnu" projektia. Tosta pitäs tulla basso ku semmost mul ei viel oo. Kuulemma vee-bassot tuppaa olemaan "keulapainoisia" mut so what tokkopa tolla festarirundia tullaan vetää...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Talven iloksi tuli hommattua jytäjammu projekti
https://pd.kuvat.fi/kuvat/Yamaha+XS2...u/projekti.jpg
Koska yks'pyttynen vuotaa öljyä jostain sylinterinkannen tienoilta ja venttiilinsäätö, niin pudotan koneen alas.
Luulen, että on helpompi rasti kuin kone omalla paikalla.
Nostetaampa tätä keskustelua näkyville.
Aika hiljaista tähän aikaan vuodesta foorumilla.
Koetetaan päivittää että mitä tallissa oikeasti
tapahtuu itse kullakin.
Omat pyörät 1400 Gtr ja Fz1:n luotto huolto miehen
hyvässä hoivassa.
Kawaan täydellinen iso huolto sis. vena säädöt yms.
Yammuun venttiilin säädöt myös mutta ei muuten
mitään isompaa remonttia kun tein viime talvena
itse kaikki tärkeimmät.
Kesää odotellen!
Joksa
1190 Adventuren takaswingin akselin irroitusta. Ketjut ja rattaat olin ajatellut vaihtaa ja samalla ketjuliu'un takaswingistä. Olisin halunnut takaswingin akselia vähän irroittaa että takaswingiä vähän kääntämällä mahtuu uuden ketjuliu'un laittamaan paikalleen.
No se akselihan sitten oli ns. tiukkaan jämähtänyt paikalleen 8 vuoteen joten piti alkaa käyttämään väkivaltaa.
Hakkaamisesta en pidä koska se on aina enempi vähempi hallitsematon toimitus, joten M12 12.9 kierretankoa (ehkä 8.8 olisi riittänyt mutta 12.9:iä oli jemmassa ennestään), vetopäähän puuilon 20 mm vedetystä akselista tehty palikka (ohennettu 19 mm:iin jotta se mahtuu helposti siitä mistä tuo swingin 20 mm akseli), ainesputki minkä sisään akseli vedetään, painelaakeri mutterin alle "aluslevyksi" ja itse tehdystä ohjainlaakerin asennustyökalusta pääty:
1190ADV_swingin_akseli_2.jpg
Painelaakeri sen takia, että halusin minimoida kaiken kitkan jotta mahdollisimman pienellä momentilla tulee maksimaalisesti vetoa kierretankoon eli näin siis myös swingin akseliin. Kierteet lisäksi rasvattuna. Pahalta kuulostaneen paukahtelun kera akseli lopulta voiman edessä nöyrtyi ja tuli ulos:
1190ADV_swingin_akseli_3.jpg
Ilmeisen ehyenä koska mutterikin meni vielä paikalleen, eli akselin kierrepää ei kärsinyt vaikka sitä vasten vedettiin. Tarinan opetus taitaa olla että jämähtämisen estämiseksi ja siten turhan väkivallan käytön tarpeen poistamiseksi kannattanee putsata ja rasvata takaswingin akseli säännöllisesti.
Enää tarvitsee varmaan vaihtaa uudet takaswingin laakerit.
t. Janne
KTM 1190 Adventure ABS -16
Ihan hyvä opetus tuo. Ääritapaus oli vanha harvoin ajettu DR650, jossa tuli takarenkaan vaihto vuosien ja taas vuosien jälkeen. Takapyörän aksli ruostunut jumiin ja ei sitten yhtään millään liotteluilla tai lekalla inahtanutkaan. Akseli poikki kummaltakin puolelta, että sai pyörän irti ja hydrauliprässillä viimein lähti.
Eli rasvataan ne akselit ja holkit aina kun irti.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vain yksi nosturi
Kun laivastoon kuuluu useampi Italialainen, niin pitäs olla useampi nosturi...
Nyt se on irti.
unnamed.jpg
moottori1.jpg
Rippikouluikäistä vanhusta ehostetaan,
https://photos.google.com/photo/AF1Q...G6DfhpzJv-dgeA
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Damn, mulla pelaa, mutta uusi tietoturva?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup