Sivu: 122 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2272112120121122
Tulokset 3631:stä 3654:een 3654:sta
  1. #3631
    Oishan se aika jännä juttu, jos ABS estäisi jarrunesteen siirtymisen satulasta jarrunestesäiliöön.
    Saattaisi ajon aikana esiintyä jänniä jarrujuttuja...
  2. #3632
    Korjausoppaassa aika selkeästi sanotaan että ABS malleissa avataan ilmausruuvi kun jarrumännät työnnetään sisään, syytä ei kerrota enkä kokeillut onnistuuko ilmankin kun nesteet tuli muutenkin vaihdettua.
    Yamaha MT-09 Tracer
  3. #3633
    Yksi ajatus ohjeen taustalla voisi olla se, ettei suotta tule työntäneeksi mitään ilmakuplaa tai muuten huonoksi mennyttä nestettä satulasta abs-pumpulle.
  4. #3634
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Yksi ajatus ohjeen taustalla voisi olla se, ettei suotta tule työntäneeksi mitään ilmakuplaa tai muuten huonoksi mennyttä nestettä satulasta abs-pumpulle.
    Ei se välttämättä ole huono ajatus perinnejarrullakaan - siellähän se männän takana luuraa se huonoiten nesteen vaihdossa vaihtuva osuus.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  5. #3635
    Lainaa JuuhaM kirjoitti Katso viesti
    kun nesteet tuli muutenkin vaihdettua.
    No toki tuossa kohtaa ihan järkeväkin varmaan avata se nippa ja ajaa ne wanhat pashat sieltä mieluummin suoraan ulos kuin puskea niitä vain voimalla takaisin systeemiin.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #3636
    Ne ekat nesteet mitä tuli ulos kun työnsi männät sisään oli kyllä erityisen tummia. Pelkät nesteet viimeksi vaihdettu 2021 mutta mäntiä ei välttämättä koskaan liikuteltu sisään, nettifoorumeiden perusteella vanhat Advics Toyo GG palat olisi tehtaan ensiasennuspalat.
    Yamaha MT-09 Tracer
  7. #3637
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Ostin taas pyörän ja ihmettelin kun öljyproppu vaan vuotaa ja vuotaa, vaikka yrittäisi kiristää.
    Tänään laskin öljyt pois ja tutkin. Propun alla oli paksu muovinen prikka, puoliksi sulanut. Öljyproppu oli sormikireydellä kun prikka suli alta hiljalleen. Laitoin perinteisen kupariprikan, niin siihen loppui se vuoto.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  8. #3638
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Huitaisin toiseen apikkaan uudet swingin laakerit. Uudet linkun laakeritkin oli näpeissä, mutta näköjään toinen putsaus- ja rasvauskierros viime talven jälkeen irroitti suurimman skeidan, ja uusilla rasvoilla neulat paikalleen.

    Otin sitten yhdestä varaswingistä koiranluun irti, ja painoin sen rapsakoiden laakereiden paikalle uudet. Tiiä sit, milloin tollaselle tarve tulee.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #3639
    Ostin täältä yleismallisen givin telineen ja laukun. Askartelin paikalleen zzr:ään , piti hiukan lyhennellä putkia jotta laukku olisi sopivalla kohtaa, vieläkin on hiukan korkealla, ehkä pari senttiä pitäisi laskea. Mutta mitä väliä sillä, tuolla ajellaan vain lähiajoa ja silloin on mukava saada vaikka kauppatavarat kyytiin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  10. #3640
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Ostin täältä yleismallisen givin telineen ja laukun. Askartelin paikalleen zzr:ään , piti hiukan lyhennellä putkia jotta laukku olisi sopivalla kohtaa, vieläkin on hiukan korkealla, ehkä pari senttiä pitäisi laskea. Mutta mitä väliä sillä, tuolla ajellaan vain lähiajoa ja silloin on mukava saada vaikka kauppatavarat kyytiin.

    No sehän upposi paikaalleen nätisti!
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  11. #3641


    Iski maalauskopin rakentamisen ja useamman kappaleen maalailun jälkeen pien ähky siihen hommaan, ja kopin jäljiltä nurkkiin kasa LVL palkin pätkiä niin aattelin tässä sulatellessa ainakin alottaa toista "tommost mä oon aaaaina halunnu" projektia. Tosta pitäs tulla basso ku semmost mul ei viel oo. Kuulemma vee-bassot tuppaa olemaan "keulapainoisia" mut so what tokkopa tolla festarirundia tullaan vetää...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12. #3642
  13. #3643
    Koska yks'pyttynen vuotaa öljyä jostain sylinterinkannen tienoilta ja venttiilinsäätö, niin pudotan koneen alas.
    Luulen, että on helpompi rasti kuin kone omalla paikalla.
  14. #3644
    Nostetaampa tätä keskustelua näkyville.
    Aika hiljaista tähän aikaan vuodesta foorumilla.
    Koetetaan päivittää että mitä tallissa oikeasti
    tapahtuu itse kullakin.
    Omat pyörät 1400 Gtr ja Fz1:n luotto huolto miehen
    hyvässä hoivassa.
    Kawaan täydellinen iso huolto sis. vena säädöt yms.
    Yammuun venttiilin säädöt myös mutta ei muuten
    mitään isompaa remonttia kun tein viime talvena
    itse kaikki tärkeimmät.
    Kesää odotellen!
    Joksa
  15. #3645
    1190 Adventuren takaswingin akselin irroitusta. Ketjut ja rattaat olin ajatellut vaihtaa ja samalla ketjuliu'un takaswingistä. Olisin halunnut takaswingin akselia vähän irroittaa että takaswingiä vähän kääntämällä mahtuu uuden ketjuliu'un laittamaan paikalleen.

    No se akselihan sitten oli ns. tiukkaan jämähtänyt paikalleen 8 vuoteen joten piti alkaa käyttämään väkivaltaa.

    Hakkaamisesta en pidä koska se on aina enempi vähempi hallitsematon toimitus, joten M12 12.9 kierretankoa (ehkä 8.8 olisi riittänyt mutta 12.9:iä oli jemmassa ennestään), vetopäähän puuilon 20 mm vedetystä akselista tehty palikka (ohennettu 19 mm:iin jotta se mahtuu helposti siitä mistä tuo swingin 20 mm akseli), ainesputki minkä sisään akseli vedetään, painelaakeri mutterin alle "aluslevyksi" ja itse tehdystä ohjainlaakerin asennustyökalusta pääty:

    1190ADV_swingin_akseli_2.jpg

    Painelaakeri sen takia, että halusin minimoida kaiken kitkan jotta mahdollisimman pienellä momentilla tulee maksimaalisesti vetoa kierretankoon eli näin siis myös swingin akseliin. Kierteet lisäksi rasvattuna. Pahalta kuulostaneen paukahtelun kera akseli lopulta voiman edessä nöyrtyi ja tuli ulos:

    1190ADV_swingin_akseli_3.jpg

    Ilmeisen ehyenä koska mutterikin meni vielä paikalleen, eli akselin kierrepää ei kärsinyt vaikka sitä vasten vedettiin. Tarinan opetus taitaa olla että jämähtämisen estämiseksi ja siten turhan väkivallan käytön tarpeen poistamiseksi kannattanee putsata ja rasvata takaswingin akseli säännöllisesti.

    Enää tarvitsee varmaan vaihtaa uudet takaswingin laakerit.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  16. #3646
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti
    1190 Tarinan opetus taitaa olla että jämähtämisen estämiseksi ja siten turhan väkivallan käytön tarpeen poistamiseksi kannattanee putsata ja rasvata takaswingin akseli säännöllisesti.

    Enää tarvitsee varmaan vaihtaa uudet takaswingin laakerit.

    t. Janne
    Ihan hyvä opetus tuo. Ääritapaus oli vanha harvoin ajettu DR650, jossa tuli takarenkaan vaihto vuosien ja taas vuosien jälkeen. Takapyörän aksli ruostunut jumiin ja ei sitten yhtään millään liotteluilla tai lekalla inahtanutkaan. Akseli poikki kummaltakin puolelta, että sai pyörän irti ja hydrauliprässillä viimein lähti.

    Eli rasvataan ne akselit ja holkit aina kun irti.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #3647
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ihan hyvä opetus tuo. Ääritapaus oli vanha harvoin ajettu DR650, jossa tuli takarenkaan vaihto vuosien ja taas vuosien jälkeen. Takapyörän aksli ruostunut jumiin ja ei sitten yhtään millään liotteluilla tai lekalla inahtanutkaan. Akseli poikki kummaltakin puolelta, että sai pyörän irti ja hydrauliprässillä viimein lähti.

    Eli rasvataan ne akselit ja holkit aina kun irti.
    Ennen rasvausta on hyvä sipaista karhunkielellä kiiltäväksi. Sillain et liukuu mukavasti jo ilman liukkaria.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #3648
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ennen rasvausta on hyvä sipaista karhunkielellä kiiltäväksi. Sillain et liukuu mukavasti jo ilman liukkaria.
    Joku pinnoitehan noissa on tehtaalta, niin ei hiota sitä pois. Ruostekohdat todellakin vaikka karhunkielellä sileäksi. Sitten rasvaus kauttaaltaan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  19. #3649
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Joku pinnoitehan noissa on tehtaalta, niin ei hiota sitä pois. Ruostekohdat todellakin vaikka karhunkielellä sileäksi. Sitten rasvaus kauttaaltaan.
    Mä en tiiä pinnoitteista… on enska ja yli kakskyt vuotta vanhat ratapyörät. Paree noita silloin tällöin sipaista.

    Uusi akseli tietty eri asia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #3650
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Koska yks'pyttynen vuotaa öljyä jostain sylinterinkannen tienoilta ja venttiilinsäätö, niin pudotan koneen alas.
    Luulen, että on helpompi rasti kuin kone omalla paikalla.
    Vain yksi nosturi

    Kun laivastoon kuuluu useampi Italialainen, niin pitäs olla useampi nosturi...

    Nyt se on irti.
    unnamed.jpg
    moottori1.jpg
  21. #3651
    Rippikouluikäistä vanhusta ehostetaan,
    https://photos.google.com/photo/AF1Q...G6DfhpzJv-dgeA
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  22. #3652
    Lainaa mikan kirjoitti Katso viesti
    Rippikouluikäistä vanhusta ehostetaan,
    https://photos.google.com/photo/AF1Q...G6DfhpzJv-dgeA

    404. Tapahtui virhe.
    Pyydettyä URL-osoitetta ei löytynyt tältä palvelimelta. Tässä kaikki, mitä tiedämme.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #3653
    Damn, mulla pelaa, mutta uusi tietoturva?
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  24.  
  25. #3654
    Lainaa mikan kirjoitti Katso viesti
    Damn, mulla pelaa, mutta uusi tietoturva?
    Linkkisi kyselee jotain kuukkelin kirjautumistunnuksia.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
Sivu: 122 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2272112120121122