Enska säädetty talviasusta kesäiseen. Etutolppiin öljynvaihto, kun ei vuoda ja öljyn mukana ei tullut mitään silppua, takaiskari osiin, putsaus ja öljyjen vaihto. Lisäksi sorvasin jousen alle 13mm lisää esijännää, kun ei ole topakampaa vieteriä. Tästä on jo muualla ostoilmoitus, jos vaikka löytyisi aikuisen kantava jousi. Piikit nappuloihin ja samalla sai huomata, että Geomax olikin vähän jäykempi kumi punttailla vanteelle lukon kanssa.. Eturatas myös pari piikkiä isompi kesälle. Moottoriöljyt ja putsari on alle viisi tuntia vanhat, niin ne sai jäädä.
Sitten vaan tasapainotreeniä harrastamaan urien sulamista odotellessa.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Käsisuojat tuli ruuvailtua kiinni. Näpit kestää niin huonosti kylmää nykyään niin ehkä näillä ajokausikin hieman pitenee.
R 1200R '08. ex R 1100RS '93
Tankin alapuolen ruosteenestomaalausta. Miten voikin kukkia noin iloisesti ?
Muuten ei tapahdu. Lämpökahvojen asennus edelleen jumissa. Hollantilaisten alkuperäiskahva oli viikon jumissa ja löysin varaosanumeron perusteella sopivan savagen kahvan. Paitsi että onkin yhdelle vaijerilleTaidan viilata kytkinklusterin riittävän väljäksi harrikan tarvikeputkelle.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Ja harrikan tarvike naitettu japanialaiseen. Onkohan jollain korkeammalla voimalla mulle joku viesti tässä ?![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Kaivoin skootterin ulkovarastosta. 20 minuutin latauksen jälkeen akkukin piti virtaa ja lähti jopa käyntiin yli vuoden seisomisen jälkeen. Vaikka onkin tuollanen 250cc on se mukavan kuulonen päristin. Uus tuulilasi ois tulossa, katteet kaipais ehkä väriä sekä ei haittais jos kaasarin putsais. Siinähän sitä kevääksi puuhaa. Ainii ja rengas vuotaa vähän. Sekin siis pitäs irrottaa ja katsoa mikä vaivaa.
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
^Olisiko venttiili se eka epäilty?
Rengaskaupasta saat pyydettyä ilmaiseksi uuden.
Onhan noita ollut pienoisia reikiä kumissa ja syöpymää vannenauhassa, jolloin se vuoto tosiaan on hidasta. Ehkä yksi erikoisimmista tubeless-vuodoista oli pienoinen hiusmurtuma/reikä itse vanteessa, yhden puolan juuresta oli tullut sellainen todella pikkanen, mutta paineilmalle riittävän kokoinen reikä. Tuohonkin vaihdettiin niin venttiiliä kuin kumiakin, mutta vuoto vain säilyi ja pähkimisen määrä lisääntyi ennen kuin vika saatiin paikallistettua.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Nuo vuotavat vanteet ei ihan tavattomia ole. Minullekin on sellainen sattunut kohdalle.
-- Brake later and open the gas earlier --
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Auton renkaita olen uittanut pystyssä pyöritellen vanhassa lasten kylvetys vannassa. Yhtä vuotoa etsin pitkään ja hartaasti. Löytyi, kun laittoi yli 3kg painetta renkaaseen ja jaksoi odotella tarpeeksi pitään. Sieltähän se kumin ja vanteen välistä kuplat alkoi viimein irtoilemaan. Kumi pois paikaltaa, rengaskoneessa hieman teräsharjaa liitospintaan, ja kumi takaisin paikoilleen.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Rakennussaaveja löytyy kyllä ja tämähän on erinomainen tekosyy täyttää ja lämmittää palju!
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
No hiljalleen ku alkaa huvittaa tehdä jotain, kun nyt saa ajella sitte yksikseen mutkaista tietä auringonlaskuun.. niin käytin eilisen sadepäivän hyödyksi ja vaihtelin eteen ne punosletkut kun puuttuvan banjopultin kävin hankkimassa. Tankkitarraa paikoillee, vähän teippiä kokeeksi vanteisiin ja lopuksi pesu sekä vaha pintaan. Kelpaa sitte lähteä taas liikenteeseen.
-04 GSX 750F
-17 Z900
^Olettaisin kysyjän kaivaneen kuvaan esille sen kohdan, josta kuplat nousivat?
Pk-seutu. Missä olette käyneet teettämässä värikoodin mukaan kynsilakkapulloja tai isompia satseja maalia?
Kronoby Racing Team
Joo, noita pienempiä kolhuja on enemmänkin kun otin renkaan pois vanteelta. Seuraavaksi kokeillaan hienoa rälläkän lamellilaikkaa pyörivään vanteeseen.
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Lamellilaikalla ja hiomalaikalla (sienellä) sain sisäpuolen sileäksi kolhuista ja paskasta. Pintaan vedin vannehopeaa. Vaikuttaa nyt hyvältä. Varmaan menee ensiviikkoon että saan kumin laitatettua päälle, en rupea sitä itse siihen vääntämään kun kyseessä vain 13" on aika tiukka.
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
GTS:n etuvanne irrotettu ja pakattu autoon, täytyy huomenaamulla heittää se tohon paikalliselle Vianorille tasapainotukseen kun ei omalla koneella onnistunu koska 56mm keskireikä. Viikonloppuna jatkuu katteiden irrotus että pääsee ilmaboksille ja tulpille, kytkikoppa onkin jo paljaana. Jospa tuo tänä kesänä näkis jopa maantietä kun viime kausi jäi kokonaan väliin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Eilen ajattelin ajella tourinkipäitsin. Tankkasin Muuramessa, mutta kun tulin päätielle, alkoi takanen tuntua hieman epämääräiseltä. No mikäs siinä, eipä olis ensimmäinen kerta, pysähdyin pienelle levikkeelle, vajaahan se oli, hissukseen paineet karkasi. Sivulaukussa olisi kyllä ollut täyttöpatruunoita ja kamelinpaskoja, mutta reikä oli liian pieni löytyäkseen, joten olkoon.
Duksun vakuutuksella olisin päässyt kyllä kumikorjaamolle, mutta kiinnihän ne olisivat olleet tuohon aikaan. Soitin sitten toisen kyydin jolla sain kaluston kotitalliin. Tourinki vaihtuikin sitten talliaskareeseen, mutta kaipa sekin käy harrasteesta.
TKC 70-setti on odotellutkin allelaittoa, joten ei kun toimiin. Aika tiukassa oli sisärenkaaton vanteella, mutta tällä mekanismilla lähti eka yrittämällä:
20230513_161408.jpg
Hallitunkki, hihna ja kumivasara (jota ei käytetä lyömiseen). Kunhan kattoo että tunkin päällä on riittävän paksu ja peittävä kumilevy niin ei tule edes vanteeseen jälkiä. Tyhjästä kanisterista leikkasin reilun kokoiset suikaleet rengasrautojen ja vanteen väliin. Aika pehmeä on tuo Scorpion Trail II käsitellä. Jos useammin tarvitsisi tehdä vaihtoja, niin kumivasaran tilalle voisi ajatella jotakin paremmin muotoiltua kappaletta. Varsi oli hyvä koska sillä sai estettyä muljahtelun.
Mutta TKC oli yllättävän jäykkä vääntää vanteelle, vähän auttoi kun laitoin kuumailmapuhaltimen vartiksi pyörittämään ilmaa sen sisäpuolelle niin nöyrtyihän se lopulta. Tässä vaiheessa kumivasaralla naputtamalla pystyi auttamaan loppunuljautusta. Oikean rengasrasvan puutteessa saippuapohjainen pesuaine auttoi sekin. Tasapainotus jää nyt tekemättä, jos heputtaa niin käväisen korjaamolla, etunenkin pitäis vaihtaa.
Tuosta vanteelta painamisesta on aina välillä ollut juttua, ja monenlaisia systeemeitä on käytetty. Tää tuntui aika helpolta, eikä haitanne jos sen laittaa kikkavarastoonsa.
edit: Shifteri toimi kolahdellen, ja takapyörän asennuksen jälkeen Regina-ketju olikin epäilyttävän löysältä, säädin ja kävin kokeilemassa. Shifteri toimii taas nätisti. Edellisestä säädöstä ei ole kuin 3000km, se vihjaa ettei ketjulla enää pitkään mennä. Takiksen tasapainotukseen ei ollut kaluja, mutta jos se heittää, niin ei sitä perstuntumalta huomaa.
Kumi kesti noin 9000km, olisi sillä vielä tonnin ajellut. Veenelkku ei ole kovin ahne takikselle, tosin mähän ajelen aina hiljaa ja varovasti niinkuin muutkin motoristit.
SF 1098S
MTS V4S Sport