Tuli tallin perukoille tämmönen GS1000G -82 projekti haalittua.
Tallissa viimeaikoina tapahtunut mm. perän hitsailua, polttoaineen syötön ihmettelyä ja koekäyttelyä...
alkuperäisten kaasuttimien tilalle on vaihettu mikunin BST36SS kaasarit joiden säätöä tässä jumpataan, pitänee tilata repullinen suuttimia jostain
Akkuteline ja sähköt tuli parsittua nippuun tuossa männäviikolla ja seuraavaksi onkin vaiheessa rungon kuljetus eri halliin jossa kaikki saumat hitsataan vähän jykevämmällä koneella ja takarunko maalataan.
Vielä olis todolistalla valot, vilkut johtojen siistiminen, öljyt ja polttoainehanan korjaus (tiivisteet valutti pikkuhiljaa läpi koneeseen...)
Jospa tämä olisi vappuun mennessä jo ajokunnossa![]()
Ride like the wind
Odotellaan osia että pääsee naputtelemaan konetta kasaan päin.
![]()
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Onpas täällä mittavia projekteja.
Hain oman laitteen juuri 15k huollosta, samalla siihen tuli softapäivitys. Jotkin toiminnot on kai vähän suoraviivaisempia, ja nyt siinä pitäisi olla harley taavitson-ominaisuuksia, nimittäin takajousen esijännityksen löysäys niin että persjalkainenkin ylettyy maahan eikä kaadu liikennevaloissa.
Omat rästihommat on vähäisi. Pitäis sen verran avata katteita että saisi navin virtajohdon piiloon, voisi sitä lyhentääkin. Paikkaa voisi myös hienosäätää.
Ne HPE-ketjut, joita ei tarvitse rasvata, rasvasin kuitenkin kun tehtaan uuden ohjeen mukaan sitä suositellaan talvisäilytystä varten...toivottavasti eivät ehtineet pilaantua...onneksi tuota talvea vielä riittää...
SF 1098S
MTS V4S Sport
Kyllä se sinne istahtaa.
![]()
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
(hengittää raskaasti h-h-h-h-h-h-h....)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Hiljalleen pyörään osia takaisin paikoilleen puhdistuksen ja huollon jäljiltä.
Tänään saatu jo virrat päälle ja tuoreet öljyt moottoriin.
9077A8B3-71A6-46F4-AFE5-4A9C6CF66392.jpg
69804246-397A-4AC7-8991-473399370F70.jpg
8A779E00-E959-4559-901D-DE563C7A6674.jpg
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Pikku kevät huoltoa. Keulaöljyt ja moottoriöljyt vaihtoon, jarru ja kytkinnesteet vaihtoon, ketjun putsaus ja rasvaus sekä koe käyttö. Nyt sitten odotellaan, että pääsee ajamaan.
Honda VFR 800 Fi
EX Honda CB1000R
EX Suzuki GSX-R 750
Bleidi tuli valmiiksi.
Talven aikana siihen rakennettiin Vihurmoton toimesta alusta, jarrupääsylkkä vaihtui Accossatoon (tuntuu muuten kylmätyypittelynä hyvältä!), samasta puljusta myös jarrupalat ja letkut. Cliparit PP-tuningilta, tappisarja LSL:ltä. Tarpeettomat katuvarusteet pois, kaikkiin rungon laakereihin uudet rasvat, uudet tulpat, ilmansuodattimet, öljyt, pyöränlaakerit, korkea katelasi, vaimentimeen uudet villat, pieni välitysmuutos, ja kunnon renkaat. Penkki on liukas, se pitää vielä päällystää solukumilla.
Mutta ei ku odottelemaan, että se kevät saapuisi!
278018816_10158787785021687_7884237531050234824_n.jpg
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Eilen vedin uuteen kisamallin takakatteeseen värit ja tänään lakat pintaan. Kokeillaan nyt onko kovemmassa penkissä parempi tuntuma, on se ehkä kuitenkin edes kevyempi kuin alkuperäinen kate/satula/takasatulan peitelevy/lukko -yhdistelmä.
Ratasampaa penkkiä tuloillaan:
![]()
Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
Lämpenis viel kelit..
Vielä nopeusmittarin kalibrointi ja selvitys miks kylmänä lähtee heikosti käymään. Syy kylläkin ehkä löytyy peiliin katsomalla .
Triumph Bonneville Bobber Black
Vanha ”pyöräteline” jäi pieneksi, joten piti rakentaa vähän isompi.
2432C8F3-CA6E-43D0-9D2A-857B71876EC4.jpg
-91 zzr1100 oottaa maalarin pihalla maalaukseen pääsyä.
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Ai väriksikö?Candy vihree tulee,ja tähän tyyliin.Ensiviikolla varmaankin maalari ehtii aloittamaan maalauksen,etukatteet peilit,ym (vakiot)on pohjamaalattu jo.
https://www.youtube.com/watch?v=RARF...reatexColorsCo
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Vihreä marmorikarkki. Erottuu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Uudet renkaat alle omin kätösin taas, Bridgestone S21. Aikaa taisi mennä kaikkineen yli kolme tuntia ja vain pari ärräpäätäJalkapumpullakin saa muuten nostettua vanteelle jos kunto riittää
![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Versyksen bensakorkin lukko oli talven jälkeen jumissa ja pahasti oksidoitunut, valkoista jauhoa kasa avaimen reiän ympärillä.
Pyyhin ylimääräiset pois, laitoin avaimen lukkoon - ei mennyt kuin puoleen väliin.
Ase- ja lukkoöljyä perään, ei apua. Jätin likoamaan ja seuraavien päivien aikana avaimella rassailua ja öljyä lisää. Jossain kohtaa avaimen sai uppoamaan tarpeeksi syvälle, mutta vieläkään se ei kääntynyt mihinkään.
Sitten lukkopesän halkaisijan kokoinen hylsy ja vasaralla kevyesti hylsyyn naputtelemalla sain avaimen kääntymään muutaman millin.
Otin tankin irti, mutta sisäpuolelta ei päässyt käsiksi korkkiin.
Joskus kovallakin voimalla vääntelin avaimella lukkoa auki.
Paineilmaa lukkopesään.
Lukkoöljyä painepullosta suhkuttelemalla paljon lukkoon, naputtelua ja pienellä ruuvarilla rassailua.
Sitten parin viikon liottelun ja rassaamisen jälkeen avain kääntyi aivan kevyesti ja korkki aukesi.
Onneksi olin omassa tallissa enkä lähtenyt bensikselle.
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
projekti GPz750 turbo -84
Jatkossa pari kertaa kesässä lukkopesiin suihkaus CRC:tä ja avaimella vemputusta.
Vanha sotaratsu Suzuki RF900 otti eilen ensisavut melkein kuuteen vuoteenVielä kun osais koota vielä katteet ja muut roippeet päälle niin päsee vähän päästelemään
Ellei sitten keulan stefat pidä vaihtaa...
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ducatin kolmen kilometrin huolto.
Tietenkin toinen kaasari tulvi, joten...
jakohihna11.jpg
Äiteen ruohonleikkurin kolmas uudelleenrakennus valmisVekottimella ikää ~30v, itte ajanu tuolla ekan kerran noin kuus vuotiaana. Teräpöytä pellille, parin paikkalapun hitsaus, etureuna täytyi tehdä uudestaan kun ajettu niin monta kertaa kantoihin ja kynnyksiin että otti jo teriin kiinni, poistotorveen tehty magneetilla toimiva ylösheitin kun tarvii niittää pitempää sekä keulalle yhdistetty jäykempi konekopan sarana/puskuri ynnä kumiset konepellin kiinnikkeet josko sitä sais tulevaisuudessa oikoa mielummin pelkkiä marjapuskan pidikkeitä kun toi konepelti alkaa olla jo melko veltto lukuisten korjausten jälkeen... Hemmetin sitkee toi briggs&strap-on motti kun ei se vaan suostu kuolemaan.
Aiemmilla kerroilla mm vaihdettu teräpöydän laakerit, terät kerran, penkki, virtalukko korvattu käynnistin/sammutin yhdistelmällä, suurin osa turvakytkimistä ohitettu jne![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ja alakauttaset peilit
Mulla kaheksantoistaheppanen Dick'n'Strap-on antautui Partnerista muutama vuosi sitten. Kanki tuli kertomaan valontarpeestaan. Jännä oli ääni. Se motti kesti semmosen viisitoista vuotta talviaurailut yms. hommat. Ostin siihen jonkun parikytheppasen kiinalaisen Koneglanssilta. Oi sitä voimaa.Seuraava evoluutio olis ollut tämänkaltainen:
Kliks
Ostettuani Jonseredin etuleikkurin ja mönkkärin, traktorimalli jouti myydä. Nyt sille ois tarvetta mökillä, ettei tarviis kuljetella leikkuria edestakas kerran viikossa.
Kummallisen kestäviä moottoreita kyllä ovat.
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Leikittelin minä ajatuksella laittaa tuohon joku noista tallissa lojuvista MP änkkäreistä kun on melko äänekäs mut en sit alkanu kun alkup. Vaimennin on koneen edessä alhaalla semmonen kahden kahvipaketin kokonen loota niin sille ois joutunu vetää rööri jostain pohjan kautta jossa on ahdasta valmiiks.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tämä maalaus vähän venähti,mutta nyt ois tänään osat saanut maalit pintaan.
IMG-20220830-WA0026.jpg
IMG-20220830-WA0028.jpg
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Nyt sitten zzr valmistui,vain todetakseni että benstankkivuotaa pohjasta
![]()
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81