[
Pitääpä hinkata noita puhtaaks, kun kiireiltään ehtii ja kattoo onko niistä mihinkään. Miten tommosta saa, jos oikein vaikka yrittäis?
]
Kylläpä suhauttaisin jotain Carbon stripper-myrkkyä. Eli semmosia jotka irrottavat juuri tuota karstaa. Jonkun merkin (olikohan CRC?) tiivisteenirrotusaine on hyvä tuohon. Muutama suihkaus ja paska alkaa kuplimaan. Uuusintakäsittely tarvittaessa ja loppupesu Bräkleenillä. Näillä keinoilla olen erinäisen määrän autojen kaasuläppäkoteloita ja EGR-venttileitä putsaillut.
Juuri tuota hain/muistelin. Kyllä toimii.
Niii iin nyt kun mopo on tunkin varassa, päätin kurkata millaiset ölpät mahtaa etuputkissa oikeen ollakkaan josko laineet renkaassa johtuisi tosiaan jostain ongelmasta iskareissa, ajossa ei kyllä mitään huomaa.
Jäipä sitten kurkkaamatta, edellinen apinanraivo asentaja oli vääntänyt putkien korkit niin lujaan ettei minun (tähän asti riittäneillä) työkaluilla saanut noita auki, piti luovuttaa kun kannat alkoivat antaa periksi, vittu tätä touhua!
Vanhoja huolto papereita tsekkailin niin muka ammatti liikkeessä Imatralla on putkia käytetty jokunen vuosi sitten auki, tekisi mieli käydä avautumassa puhelimitse..![]()
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Xjr:n tankista magneettikalastelin 4dl pieniä koneruuveja pois ja huuhtelin muutamaan otteeseen, irtoruosteen ruuvit+oksaalihappo irrotti hyvin mutta pintaruostetta sinne vielä jäi
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Sattuuhan noita, hyvä että hommat etenee![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Sain zzr:ään putkiston ja kiinnikkeet tehtyä,nyt ei olis kuin pientä sipistelyä ja odotusta että maalari joutaa maalaamaan prätkän.
![]()
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
SV650:n etusylinterin pakopuolen nokka-akselissa oli hammasratas kiertynyt muutaman asteen suhteessa nokka-akseliin, minkä vuoksi ei ottanut enää maksimikierroksia ja kulku oli kovin vaatimatonta. Ebay:stä löytyi parilla kympillä käytetty akseli. Nyt toimii myös kaasarit kunnolla ja kurkujen alipainetasokin on asetettu samaksi edessä ja takana.
Nokka-akseli.jpg
Tänään koeajolle.
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Rupesin tänään vaihtamaan Kawazukiin vesipumpun stefoja kun hiukka vuoti,mutta kun sen avas niin se oli aivan hemmetin väljä,varmaan 2-3mm sivusuunnassa liikkui, ja varastosta kävin irrottamassa varakoneesta pumpun ja se olikin välyksetön .samalla huomasin että eturattaan suojaposki,jossa myös kytkimen työsylkkä on ,oli rikki.Ylhäältä oli paikkailtu peltipalasella ja ruuveilla ja alapuolella oli aukko jätetty.Samaan sysyyn otin venakopan irti ja oottelen että ensiviikolla pitäis tulla stefat sytytystulppa aukkojen ympärille,lisäksi vedin johdon bensapumpulta tonne virtalukon lähettyville,sinne tulee sitten tankin alle rele pumpulle ja katkaisimen kautta kun noissa Kawoissa on aika vammainen systeemi että pumppu lähtee käyntiin pyörän käynnissä ollessa,ja saa startailla joskus aika pitkään että saa kone kakkua.Starttia tolla myös säästää.
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Miksi mun tallissa aina tapahtuu jotakin ihme sähläystä? Tallissa joku perustavanlaatuinen vika, ongelma seinärakenteessa tai jotakin? Kasailin lopulta tuota KTM LC4:sta ja sitten löytyi pöydältä juuri kootun moottorin alalohkon alta yksi neulakehä. Avasin pari kertaa vaihteiston uudelleen ja eihän sille paikkaa löytynyt. Nukuin yön yli ja avasin vielä kerran. Ei taaskaan paikkaa sille. Jatkoin ja kasailin jakopään ja kytkimen. Nukuin (huonosti) taas yön yli ja laakerikehän mystinen ylösnousemus keskelle työpöytää se kummitteli mielessä enemmän kuin mikään muu yleismaailmallinen kriisitilanne. No aamulla sitten taas vaihteeksi napsautin jo hyvällä harrastuneisuudella Kotarin palikat levälleen ja vaihteiston akseleilta rattaat irti. Laakerit oli rattaissa, koloissa, lohkoissa, poljinkäynnistyskoneistossa ja joka paikassa muuallakin paikoillaan. Moottoriin tuli uudet käytetyt alalohkot kun oli tasapainoakseli poistunut ulkoilmaa katselemaan, ja niissä vanhoissa lohkoissakin oli kaikki laakerit paikoillaan. Siitä rohkaistuin ja laitoin lopun moottorin kasaan, laakerille ei paikkaa missään edelleenkään. Eikä siinä muuten mitään olisi ihmeellistä mutta kun aloitin tämän remontin kerrankin järkevästi tyhjentämällä koko työpöydän niin että ei ollut kuin työkalut ja KTM:n moottori siinä. Ei mitään käsitystä että mistä tuo tuli kun ei siellä kukaan muu ole mitään tehnyt eikä käynyt, purkamosta on tullut laatikossa erillisiin muovipusseihin pakattuja osia joita availin kasauksen edetessä, ei kai ole muuta kuin että jossakin varaosapussissa on ollut mukana irtonainen neulalaakerikehä.
Born to be middle aged.
Toivottavasti ei yhtä kriittinen kuin mun uran pahin epäonnistuminen jostain liki 40 vuoden takaa. Yksi Jampperin crossin kone levällään, ja uudestaan kasaan. Pöydälle jäi yksi kohtuu iso prikka, jota ei löytynyt korjaamokirjasta, ei varaosakuvastosta eikä muistin syövereistä. Kone kiinni ja tulille. Ja käynnistyspolkimen tyhjäkäyntiratas tuli vauhdilla lohkon läpi. Prikka kuulu sen polkimen akselille, estämään tällaista häppeningiä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Eikö muuten olekkin helppo kone purkaa ja kasata, varsinkin muutaman harjoituskerran jälkeen...
Ei montaa eri avainta tarvitse.
Oliko millaisilla mitoilla/tyypillä oleva laakeri?
Neljännellä kerralla erityisesti erittäin helppo! Laakerin koko olisi sopiva käynnistyspolkimen akselille kytkinkoppaan. Se on siis pelkkä neulakehä. Ja ei voi olla tästä moottorista, korjausmanuaalit luettu eteen ja taakse konetta kootessa ja räjäytyskuvista etsitty kaikki laakerit ja ne löytyivät kaikki koneesta. Katsotaan sitten uudessä projektiketjussa kun korjaan seuraavaksi konetta kun tulee jotain muuta ulos kuin entisellä omistajalla käynyt tasapainoakselivahinko. Nyt onkin kunnon sekäsikiömoottori kun -02 koneeseen tuli -04 lohkot ja sitämyöden nestetoiminen kytkin.
Born to be middle aged.
Eiköhän se sitten ole ylimääräinen
Eihän kiksin akseli mene kytkinkopan läpi?
Muistat sen vasemman etukorvakkeen rungosta kovertaa sopivaksi ennen koneen paikalleen nostoa, on enempi tilaa niin...
Mites sylinterin alatiiviste?
Highflow koneeseen kuuluisi 0,5 mm metalli tiivari, mutta vanhempaan 0,7 paperitiiviste...
Mun kaveri automaattilootaa remonttia ja toinen tyyppi oli osakasaan laittanut yhden jousen ja pitkän aika se sitä ihmetteli mihin se kuului,meni monta tuntia ennen kuin se paljastettiin![]()
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
^ +1.
Toisinaan vieläkin mietin mistä helvetistä ne kolme simmiprikkaa ilmesty Benellin konetta purkaessa, mistään en niille kotia löytänyt ja pyörä ainakin lähti pihasta uuden omistajan ajamana...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuleehan kiksin akseli tosiaankin ulos kytkimen kopan takaa runkolohkon läpi vaihdepolkimen kanssa sisäkkäisesti. Siinä ympärillä vastaavan kokoinen neulalaakeri eli sen verran muistin väärin.
Tässä vanha musta -02 mallin alkuperäinen pytty uudelleen pinnoitettuna ja paksumpi tiiviste, vain alalohkot harmaasta -04 HighFlowsta kun en sopivia vaijerikytkimen ja sähköstartin omaavan koneen lohkoja löytänyt, toivottavasti menee oikein eli että lohkot saman korkuiset. Ainakin mahtuu pyörimään nätisti. Jäi muuten yli yhdet ilman sähköstarttia olevan LC4:n runkolohkot kun tuli ensin vikahankinta
Kerrotaan lisää kun pääsee kokeilemaan käynnistystä, ensin pitää saada kehitettyä välineet että saa tehtyä uudet sisäkierteet öljynsuodattimen kannen banjopultille kun oli siitä joskus joku vetänyt ne ihan liian tiukaan ja ainakin puolet kierteistä tuli pultin mukana pihalle. Staattorin johdot sainkin jo eilen korjattua kun niistäkin oli kaikista kuoret poikki kopan ulkopuolelta läpiviennin pinnasta.
Viimeksi muokannut: ST77; 05.04.2021 klo 22:57.
Born to be middle aged.
Seikkailu_R jouti taas auttamaan neitoa pulassa. Kotarin keulan johtonippu ja mittaristo olivat surullisia kohtaamisesta männyn kanssa. Siinä sitten kaksiin kolvin, kutistesukkien, ärrän erikoisteippien ja silikonijohto- ja liitin varaston kanssa saatiin ehjää aikaiseksi. Epoksiliima ja vulkanoituva teippikin olivat mukana. Ihan tuli nätimpi nippu kuin mitä oli ollut.
Pikkuhiljaa toi piuhan jatkaminenkin luonnistuu, vaan pitää hommata muutama samanlainen elektroniikkatyökalu ku ärrällä on. Ovat eri käteviä.
Komposit, sanoi ryssä kun kusipaskan näki.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos olisi ihan rahalla alkanut korjaamaan niin aluksi "58311375750
WIRING HARNESS 625 SXC 05" 528.55 € ja "54814069000
SPEEDOMETER KM/H F. 21" 2005" 235.36 €...
Tuohon vielä kaikki pikku kiinnikkeet ja nippelit & nappelit päälle...
Ihan kannattava tallipäivä, eikä edes tehty sutta eikä sekundaa, oikeestaan parempaa kuin mitä tehtaalta on lähtenyt aikoinaan...
Ainakin omasta mielestä...![]()
ristus maaria viissataa jostain mittariston johtosarjasta...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
silti. Olettaen ettei mukana tule useampaa täyteen valettua mustaa askia jota ei voi huoltaa on tuo nipulle piuhaa vähän vitun kallis hinta ainakin näin ele-asentajan koulutuksen aikoinaan hankkineelle...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos se on kuin naisten vastteet, kangas vähenee ja hinta nousee...
Tarkempaa syytä hinnoittelulle voi varmaan kysellä itävallasta?
Omaan 640 adveen näyttäisi listahinta olevan ~200€ , uudempaan, sxc:n kanssa samaa vuotta olevaan, lähemmäs 400€.
Kummassakin marginaalisesti enemmän piuhaa ja liitintä kuin sxc:n sarjassa, keskenään aika tarkkaan samanlaiset...
Ja vähän vanhemman sxc:n, -03 vuoden, sarja reilu 330€, eika montaa muutosta pitäisi uudempasn verrattuna olla...
Se on iso se hattu mistä noita hintoja ravistellaan...
Mutta onhan se monta kertaa noin että alkuperäinen osa uutena kaupassa on käsittämättömän kallis.
Lattasulakekkin varaosana 1,64€/kpl...
Tuossa kuva nyt siitä mysteerisesti LC4 remontin aikana työpöydälle ilmestyneestä neulakehästä. Sen lähdettä on selvitetty kissojen, koirien ja ties minkä lajien edustajien kanssa pääsemättä minkäänlaiseen selvyyteen osan lähteestä saati käyttöpaikasta. Viikonloppuna olisi näillä näkymin aikaa asentaa moottori takaisin niin sitten näkee mitä tapahtuu kun konetta alkaa tulille houkutella.
image025.jpg
Born to be middle aged.