02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yhdessä tallissa näemmä odotellaan.![]()
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Tälle päivälle oli budjetoitu vesiletkujen vaihto ja jäähdyttimen puhdistus. Letkut meni paikoilleen hyvin, vaikka vähän ahdasta olikin. Letkut oli ihan laadukaan oloiset ja mitoitukseltaan hyvät, samoin klemmarit. Mutta se jäähdytin, sehän oli aivan tukkeessa puolentoista kämmenen alalta alareunastaan keskilinjalta. Etupyörä ilmeisesti heittää sen verran paskaa siihen, että kenno pikkuhiljaa tukkeutuu. Äkkisiltään se näytti ihan puhtaalle, mutta valoa vasten todellisuus paljastui. Pesuainetta, vaahtokylpyä, kennonpuhdistussprayta, paineilmaa ja viimenää alkoi päivä paistaa risukasaan kennon läpi. Ja sitten ne kivet, niitä riittää, 1/3 jäädytintä käyty varmistuslangasta tehdyn erikoistyökalun kanssa läpi ja huomenna jatkuu.
Amerikan Joe lähetti projektiin mulle kannet. Molemmat näyttävät tältä. 6 tuhatta mailia mittarissa ja vuosia tallissa seisseestä pyörästä, josta alakerta porsinut, hän sanoi. Renkaatkin kuulemma päässeet ripille, hän sanoi.
2-t bensoillako ne siellä ajelee?
Vähän on kusetettu olo
Pitääpä hinkata noita puhtaaks, kun kiireiltään ehtii ja kattoo onko niistä mihinkään. Miten tommosta saa, jos oikein vaikka yrittäis?
Imukanava
Lario, se hammasharja!!!
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Auts... Tuohon taida ihan Pepsodentin pehmein malli riittää, että saisi taas alumiinin kiiltämään.
CBR1000RR - radalle & kadulle
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aina ei voi voittaa, mutta siihen nähden miten paljon olet tavaraa hankkinut niin keskimäärin tuuri on kuitenkin tainnut olla enemmän hyvän puolella.
Tilastotappio - tulevaisuus näyttää oliko iso vai pieni, toivottavasti pieni.
CBR1000RR - radalle & kadulle
Juu. Aika näyttää.
Tavallaan OK, että molemmat. Ehkä vain vitusti öljyä päässyt hapertuneiden venttiilinkumien ohi esmes. Sopis mataliin kilsoihin, seisottamiseen ja kilahtamiseen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nyt ollaan jännän äärellä, minkä vastauksen antaa: Renkaat oltava ilmassa, öljyt vaihdettava sekä syksyllä että keväällä, konetta käytettävä vähintään joka kuukausi, mielellään kerran viikkoon ja pyörän oltava tasan 20,5 asteisessa tallissa hermeettiseen kupuun säilöttynä porukka.![]()
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Katos JMH paljon ne imuvenat vuotaa. Tulee ekana mieleen että palokaasuja on puskenut kanavaan päin runsaanoloisesti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tai lurautat nyt imukanavan täyteen jotain liottavaa. Näät jos vuotaa ja jos ei vuoda, liottaa tuon paskan irti. Tiukat venavlykset osaisi pitää venttaalisa raollaan sopivati.
On kyllä ensimmäinen kerta kun kuulen että imukanavat pitäisi putsata ennen lasikuula puhallusta
Eikö ne puhalleta just sen takia että irrottaa kaikki liat helpoiten.
Oma villiveikkaus on että venttiilit kantaa tai käytetty niin lyhyitä pätkiä että likaa on kertynyt venttiilin ja seetin väliin. Rujon näköiset mutta hyvät noista vielä tulee.
Elämä on onneksi mutkikasta
Mie en kehtoo. Hyvä se ois munatkin pestä ennen ammattilaisella käyntiä, vaikka lupais imeä puhtaaks.
Olen herrasmies.
Viikonloppuna kerinnee. Kansia siis![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kun kanavat pyyhkäisee teräsharjalla tai jollain muulla koloon mahtuvalla esineellä, niin se lasikuulapuhallus sujuu paljon nopeammin.
Lasikuulapuhallus on huono irroittamaan maalia, kovaa karstaa jne.
Toki sillä irtoaa, mutta pitää puhkua ja puhaltaa moninkertainen aika.
Joskus tuli pyörittyä enemmänkin jenkkivetoisilla pyöräfoorumeilla. Aina joku oli jostain tankannut "bad gas" ja toiset päivittelivät, että niinhän se on, ettei tuosta ketjusta saa kunnollista bensaa. Samoin vertailivat mikä karstanpoistoaine on paras. Sea Foam jäi mieleen, että toimii. Suomen bensassa ei ole muuta vikaa kuin hinta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tänään käytiin Turussa Enskan tallilla hakemassa kemppiliimaa SXC:n takahäkkiin, sitten takas kotiin Paronin tiluksille tsekkaamaan venojen välykset ja vaihtamaan banaanina oleva oikea syyläri. Etuvalokin tuli uus, kun vanha oli jo pyörää ostettaessa aika sulanut ja lisäksi ite kyntänyt sillä kantoon tuhoen kaikki kiinnikkeet ja umpion kuoren. Hyvin pysynyt teipillä ja nippareilla kasassa jo neljä vuotta.
Kasaan päin alkaa mennä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.