Tossa tovi sitten kun syyläreistä sellaiset niitit hitsattiin, ku toinen vuoti, niin laitoinpa sitten uudet liukkaat ja suodattimen. Paijasin ja asensin valot sekä katunakit.
Tuli tässä mieleen, että ehtiikö enää ajamaan, vai nouseeko seuraavana kone pöydälle.
Onpa ainakin puhtoista öljyä räteissä sit....
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ilmanputsarikoteloa sovittelen.
Se onkin helppoa ja nopeaa, kun ylärunko on vain viidellä runkopultilla ja kahdella takaiskarin yläpultilla kiinni...
SAM_1225555k.jpg
Kuuluiskohan tää varusteosioon...no laitan tähän kun kerran tallissa ähräsin.
Suupertin src lopetti latautumisen. Usb-liittimen vedonpoisto oli pettänyt. Tilasin jostain microusb-naarasliittimen joka oli valmiiksi pienessä kortinpalassa kiinni. Tänään kävin sitten liittimeen käsiksi sivuleikkureilla aseistautuneena.
Kävi ilmi että orkkiksessa on kans pieni kortti, jota ympäröi muovinen suojakotelo, joka on puolestaan vielä isomman kotelon sisällä. Se taas on tehnyt erityisen hankalaksi usb:n kytkemisen latausta varten. No, eipä ihme ettei toiminut, vain yksi lanka oli kiinni.
Yleisten ohjeiden mukaan punainen on plussa ja musta maa. Vaan tässäpä maanastaan olikin kytketty ruskea (se ainoa jäljellä oleva). Eikä muutkaan värit oikein täsmänneet yleisiin ohjeisiin. Kytkin ruskean maahan ja punaisen plussaan, näytti lataus käynnistyvän.
Ennen juotosta pujottelin piuhaan 3 erikokoista liimakutisukkaa (arvaa monestiko on tullut tehtyä väärässä järjestyksessä). Ulomman suojakuoren dumppasin, tuo liitin tungetaan muutenkin toppausten väliin ja otetaan esiin vain latausta varten.
...oli latauksessa kolmisen tuntia. Ei heränny henkiin vaikka näytti latautuvan normaalisti. Olishan se pitänyt arvata kun kerran lämmitin kutisukat. Arvonta jatkuu. Ei viitsis paria sataa heittää meneen jos ton latauksen edes sais toimimaan.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 13.09.2020 klo 21:43.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Aloitellaan alakuupan asennusta ja sen takia taas, eli neljännenkymmenennenseitsemännen kerran pakoputkien irroitus...
SAM_1247ffff.jpg
Nyt olisi alakuuppa paikoillaan.
Enää alakuupan kittaus, hiominen, kittaus, hiominen...ja maalaus.
SAM_1325ddd.jpg
Aprilia purkaantuu pikkuhiljaa. Nyt tankki, ilmanputsarikotelo ja läppärungot irti. Tankista pumppu ulos, ku vaihdan filtterin ja letkut.
Onpa muuten kätevä toi motonetin 4€ muovinen maalikaavin tiivistejämien poistossa.
Laitoin ebaysta tilaukseen 100g silikageelipusseja; 7,5€. Nuo muovitankin sisään kuukaudeks ja teippaa umpeen. Jos se vaikka imis kosteutta muovin seasta pois ja tankki lyhenis millin?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vastaava projekti Monsterin tankin kanssa. Sillä on vähän ankarampi laihdutuskuuri kun pitäisi vähintään sentti saada pois vyötäröltä ja ihannemittoihin liki kaksi. Uhosi lähteä talveksi automaalaamoon hengailemaan ja vietää aikaa lämpimässä uunissa. Huijausta sanon minä, mutta lopputulos ratkaisee.
Viimeksi muokannut: Kerberos; 24.09.2020 klo 09:41.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Katotaan kuin käy.
Varoja on ottaa dremelillä tankin kiinnitysraudasta sillain, että tankki pääsee liukumaan taaksepäin millin pari. Ei tarttis niin survoa yläkolmion ohi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ketjut päätti sitten antautua hyvinkin äkillisesti (16/44/106) ja pari päivää tuijotin tyhjä katse silmissä gearingcommanderin sivuja pohtien kaikenlaisia vaihtoehtoja.
Eilen sitten lähti paketti tilaukseen vielä hiukan entistä lyhyemmillä välityksillä (15/43/106) joten luonnollisesti ajelin viime yön Alastaroa orgin lanssiryhmässä.
Varikolla sitten kirosin kun kone hakkasi rajoittimeen ja kierrosajat kasvoi 21 sekunnilla.
Ei ollu Carneval-keksejä varikolla ja heti kävi näin![]()
Viimeksi muokannut: Kerberos; 24.09.2020 klo 13:36.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
^
Jumalaut sul on ollut lyhyenä pyörä. Itellä 16/43-110
Säädöt melko takana, mutta ainakin kertakiristykseen säätövaraa.
Edit: ku heität ton pienemmän, niin kannattaa tsekata swingin kärjen yli menevän laahaimen kunto juurikin sieltä eturattaan läheltä. Ettei ole jo lopussa. Kevyttä piikkausta tiedossa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mietin ihan samaa tuon akselivälin suhteen, mutta enhän mä oo laskenu noita nykyisiä lenkkejäkään.
Nykyisellä pitäis pysyä samana kuin orkkisratastuksella.
laskuri näyttää teoreettiset huiput orkkisväleille 299km/h ja nykyisille 258 km/h. Voipi olla tourinkiin jo vähän ärsyttävän lyhytkin välitys mutta nyt 4. vaihteella pitäis saada noin 210km/h tauluun, eli sopinee hapsutakkeiluun.
17/45 olis tarjonnu aika mahtavat kertoimet ketjujen ja rattaiden "kestävyydelle", mutta olis pitäny käytää siinäkin 106-lenkkistä > ei olis mahtunu edes lämppärit enää pyörimään.
Tuo nykyinen paketti mahdollistaisi vielä tilan puolesta 16/43 version. Näin jälkeenpäin viisastelemalla olisi voinut toki tilata 110-lenkkisen ja lyhentää tarvittaessa.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Kiintoavaimen kanssa olen käyttänyt teippiä/ sekä teippaamalla kiintoavaimen paikoilleen/ että mutterin kiintoavaimeen, kun ei kädet yltäneet peräkärryn lavan ympäri alapuolelle.
Mutta eipäs ole tullut mieleen että hylsyn kanssa toimii teippi myöskin:
https://youtu.be/IzcRM4YKMpc?t=1442
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Nyt on Husse iskussa HVA CR 125 GP, vähän harvinaisempi kilpamall (GP)i, kuusi vaihdetta, kisakytkin ja kunnon kierrokset. Runko ja moottori "mätsää".
Viimeksi muokannut: 57pannu; 03.10.2020 klo 10:16.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Niin ja vannekehät Akront/Borrani, jos joku sattuu vielä muistamaan niita kunnon vanteita. Pinnaus takana hieman erilainen.....moottori kasattu uusilla alkuperäisillä osilla.
Viimeksi muokannut: 57pannu; 03.10.2020 klo 10:18.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Kyllä!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
JMH, tiedätkö muovitankin maalauksesta. Olisi kyseessä vanha muovitankki, jossa maali ei pysy. Ilmeisesti bensahöyryt tulee muovista läpi. Kyseessä vanha crossipyörä.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Valitettavasti en tiedä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Antaa himon yltyä. Kuvissa näkyy kaikkien hyljeksimä Bing (reed valve) ,ja ajan hengen mukaiset Style Flanged Alloy (Akront, Borrani) vanteet, huippulaadukkaat Maguran kahvat ja Marzocchi - säädettävät iskarit. Vielä pari kuvaa. Antaa olla tämän jälkeen eläkkeellä. #In the US Husky called the first '75-'76 ML frames "GPs"#, ML runko ja moottori 2039 XXXX
Viimeksi muokannut: 57pannu; 10.10.2020 klo 12:33.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Käsitykseni mukaan on, tankki alkuperäisessä maalissa, ei ole maalattu jälkeenpäin. Alkuperäiset tarrat, jopa pikkuinen Ruotsin lippu tankin päällä. Minulla tuo ollut n 30 vuotta ja sitä ennen alan miehellä, joten luulen että on alkuperäinen sävy ja maali. Mutta se olla toisinkin, mistään ei voi olla varma.
Viimeksi muokannut: 57pannu; 10.10.2020 klo 14:48.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Tallissa on tänään tapahtunut...
Kovan pultin kanta saatu porattua, minkä jälkeen kaasari asennettu paikoilleen. Kunnostettuun sylkkään asennettu power valven kilkkeet. Uusi mäntä ja sylinteri paikoilleen ja muut niihin liittyvät tykötarpeet. Huomiselle jäi pakoputken ja katteiden ja muun irrotetun rekvisiitaan kasaaminen, minkä jälkeen (toivottavasti) kone herää parin potkaisun saattelemana.
Sitten montulle!
Ei tapahtunut tallissa, vaan sen edessä.
Talouden SUV;n öljynvaihto, kone ja voimansiirto...
Kolmea erilaista öljyä, viidestä propusta vanhat pois, saman verran reikiä mistä uudet sisään, yksi suodatin.
Lähes yhtä helppoa kuin pikku-adven (625 lc4) kolmesta ulos, kahdesta sisään ja pari suodatinta systeemi...
Ja vain yhden sortin öljyä.
Onneksi sentään mahtuu alla puuhailemaan ilman tunkkailua ja pukkeja, eikä työkalujakaan tartte kuin kuusiokolon ja lenkin.
Bemarista yritän saada TPMS anturit toimimaan. Vaihdoin antureihin paristot ja luulin, että kun ovat alkuperäiset, niin lähetin ja vastaanotin kättelevät kuin vanha veljet toisiaan. Luulo ei ole tiedon väärti. Mutta eipä se niin olekaan, anturit pitää aktivoida ja siihen tarvitaan taas uusi matolaatikko. Mutta ei se mitään, näin sitä oppii vaikka ei haluaisikaan, yritys ja sata erehdystä. Toisaalta pitäisi tallista valita entisöitävä pyörä, CR500, muovien päivittäminen 90 luvun alkuun, toinen CR500 siinä vähän enemmän mutta ei paljon, Kawasaki 80 tai Yamaha 125, 2 pyttyinen piikki. Pappa tuntunturi.... vanha CB 125.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Mitä helvettiä. Kaks CR:ää. Ahne!
Myy toinen... tai no, ei mul ois varaa![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.