Fiiattia korjailen... Olemminä kaikenlaista autojen kanssa nähnyt mutta tää oli ensimmäinen kerta kun vetarin murros vetää kranaatit ilman minkäänlaista esivaroittelua, naputusta kääntyessä tms... Ykskaks risteyksestä lähtiessä vaan KRUNTS ja veto loppu. Säikähin jo et aski levis, uus vetari sentäs kustantaa vaan reippaan satkun...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mikäs Hiivatti tällasen teki? Meillä Stileton kanssa vähän sama pelko, tuossa on kaasu tyhjäkäynnin pinnassa vähän on/off-tyyppinen, ja nyt ilmenny ihme kolahdus tuossa kaasun vaihdoksessa, jossain jotain väljää. Yritin noita vetareita kuunnella paikallaan heiluttelemalla, ilman tulosta. Pitäis vissiin nostaa ylös.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
2008 Scudo 90 1.6D manual.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Honda XL 250 vm 1975 jäi velimiehen autotallin perälle tavaravuoren taakse ehjänä. Vuosi oli 1999.
Vuosia kului huomaamatta. Välillä veljeni pyöräytti käynnistyspolkimesta ettei juutu moottori.
Tuossa kesän kynnyksellä mainitsin veljelläni että pitäisi se Honda kaivaa esiin. Vastaus oli ettei " tänä vuonna kerkeä". Ne on ne kuuluisat eläkeläisen kiireet.
Yllättäen viikko sitten veli pirautti ja kertoi että siinä se Honda nyt seisoo pihalla! Että senkus alat elvytyspuuhiin.
Tankin HONDA teksti oli kulunut pahoin polvien hankauksesta. Veljeni sai entisöintipuuskan ja maalasi ne uudelleen. Tuloksen näette kuvassa
Luulen että viikon päästä ajan tällä vanhalla endurokoukullani. Ellei mitään yllättävää ilmene. Pyörällä on muuten ajettu vasta reilut 15 tkm. Ostin sen kesällä 1976 ensimmäiseltä omistajalta.![]()
tuohan on vallan näppärä laite.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Siisti toteutus! Mä olen teipannut metalliviivoittimen takakatteeseen ja taka-akselin mutteriin nippusiteellä/letkunkiristimellä kaksi L mallista pellinpalaa joiden välissä viivoitin liikkuu. Viivottimessa on nippuside mikä osoittaa liikkuneen matkan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Keskiviikkona hankittua krapulaa paranneltu. Fiiattiin eteen uus slicksi, takanen käännetty ja hyllyssä olevasta vetopakasta laakerit paukutettu ulos. Huomenna uudet sisään, niin enää yksi takavanne laakeroitavana ennen syksyn tourinkia. Sen hoitaa sitten, kun vaihtaa uuden katutakasen vanteelle. Laakerit ovatkin olleet pakkasessa jo maaliskuusta.
Molempiin mopoihin pitäis vielä ketjut ja rattaatkin vaihdella kun siltä tuntuu, ja kotariin jossain välissä uutta takasta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No nehän meni vaivatta. Samalla Renthalin 525 tourinkiratas pakkaan kiinni.
Jänniä noi Renthalin RSV:hen myytävät köykämiini takarattaat. Ihan sama onko 520 vai 525 niin on pakko heittää M10 prikat pakan ja rattaan väliin, että ketjulinjasta tulee suora.
Tallin ainoat M10 prikat olivat näköjään pyörässä kiinni olevassa pakassa, että pääsi sentään heittämään mutkan Tokmannille.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Triumph Tiger 955i vaihdoin pensasuodattimen, tunti ja jallupullo meni. Uutta tiivistettä ei tarvitse ,kun kiristää 5nm. Nyt toimii eikä röpöttele mutkissa kuten ennen.😎
Triumph tiger 955i ja dr650se
Itse, omin pikku kätösin lasikuidusta tehtyjen sivukatteiden sovitusta.
Mittavirhettä vähän tuli, mutta korjataan se.
SAM_1009sss.jpg
SAM_1010ccc.jpg
Oireileva vaihdelaatikko korjaantui liu'uttamalla sitä vähän taaksepäin eli irti moottorista ja rasvaamalla muodostuneesta parin sentin raosta kytkimen läpi menevän akselin boorit.
Tän jälkeen pesu hävitti öljynpaineet, mutta siitä selvis ajamalla anturin kuumaksi![]()
Lajin halpuus viehättää.
Muutama päivä sitten tein Pikkugessulle 250 tkm huollon. Hyvin on Rotaxin yksipyttyinen kestänyt kilometrejä, kertaakaan ei ole tarvinnut konetta avata ja öljynkulutuskin on edelleen olematonta. Venttiilejä (imu) on koko neljännesmiljoonan kilometrin aikana jouduttu säätämään vain kerran. Lisäksi pyörällä on ajettu myös talvisin.
Niinpä yhteinen matka jatkuu kohti uusia seikkailuja...
P626132450%.jpg
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Nyt on Honda Monkey projekti saatu päätökseen.
Penkkiäkin jouduttiin vielä viime metreillä joutu korjaamaan kun oli pehmuste joutunut säiden armoille rikkoutuneen päällisen takia.
IMG_20200814_140418.jpg
Eipä tuo penkki nyt viimesin ahdistuksen paikka toki ollut. Öljyjä ku laitettiin siään ja kuvittelin kiristäväni öljyroppua niin eihän sitä saanut kiristettyä kuin sormin.Reilulla tiivisteteipillä se kyllä piti yön yli öljyt sisällä, mutta eihän se oma hermo pitänyt vaan otin moottorin vielä kertaalleen irti ja käytin paikallisella moottoripajalla kierteen korjauksessa.
IMG_20200814_210030.jpg
IMG_20200814_210050.jpg
IMG_20200814_210413.jpg
IMG_20200814_210433.jpg
Niin ei se nyt vielä toki ihan 100% valmis ole. Pakoputken yläpuolelle pitää vielä hommata runkoon värikoodi tarra.
Nyt mua sitte himotuttaisi seuraavaksi saada ropattavaksi 250cc kaks tahti Suzuki RGV tai Honda NSR. Taitaa vaan joutua lähtemään kaupoille Suomen rajojen ulkopuolelle.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Upea on, kyllähän tuommosella kehtais päristellä ihan aikuinen äijäkinja tietty löyhästi teipatuilla kieputusliitoksilla potikka posken takana että saa rajottajan ohitettua eiksnii
![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
On perkeles fiini mopo.
Miksi nykymotskari painaa niin *keleesti.
Etutolppien väliin tuleva lokasuojan kannake vuosimallia 1986 paino 96g
etulokari kevyt.jpg
Etutolppien väliin tuleva lokasuojan kannake vuosimallia 2006 paino ennen kevennystä 520g ja kevennyksen jälkeen 328g
etulokari painava.jpg
Miten on mahdollista, että 1986 etutolppien väliin laitettiin 96 grammaa painava alumiiniläpyskä pitämään tolpat paikoillaan ja kannattelemaan etulokasuojaa.
Kun samaan hommaan 2006 tarvittiin puolen kilon valurautamöhkäle.
1986 pyörässä tuplalevyt edessä ja etuiskarin putken halkaisia 38mm. Tehoa 68hv
2006 pyörässä yksi levy edessä ja etuiskarin putken halkaisija 40mm. Tehoa 48hv
Muotoon prässätty alupelti fleksaa, valumöntillä keula on tukevampi ja se on halvempi kun billetistä koneistettu kappale.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tuttu osa ja tuttu pyörä. Mulla kiipesi joskus edellä ajava auto etupyörälle ja rikkoi lokarin. Tein jostain lokarista väliaikaisen version ja unohdin jäykkärin pöydälle. Ero ajettavuudessa oli dramaattinen. Keulan jäykkyys väheni olennaisesti. Rauta takaisin ja etupyörä alkoi pysyä taas linjassa. Kyse siis tietääkseni samasta pyörästä/mallista.
Isossa pyörässä on tällä hetkellä varsin vakuuttava valuversio. En ole edes viitsinyt kokeilla ilman.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Lisärille sähköt vääntelin, kannakkeet huomenna.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Lait kuva omasta tallista että saadaan esimerkki missä kunnossa pitää olla...
Kylätason kurapyöräilijä.
Enemmän näkyy lattiaa...
LATTIA.jpg
Seuraavana ohjelmanumerossa on perusteellinen siivous ja uudelleenjärjestely, lähtee tod näk jonkin verran tavaraa myös kiertoon että saa lisää tilaa mm tuota 10tn lattiaprässiä tulee käytettyä sen verran harvakseltaan että joutaa poistoon (vinkvink saattais olla haluja vaihtaa se esim pocket bike:een tai ~50L kompuran ilmasäiliöön jos joltakulta hajonnu itse kone)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Lohduttavaa nähdä etten olekaan motoristikollegoita kovin paljon huonompi järjestyksenpitäjä.
Olen huomannu että jos projektiin varaa aikaa niin että 1/4 menee tarvikkeiden ja työkalujen käsille hakemiseen, 1/4 itse projektiin ja loput eli puolet kokonaisajasta työkalujen putsaamiseen ja palauttamiseen paikoilleen ja lattian puhdistukseen niin silloin talli pysyy lähes siistinä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Mulla käy joka kerta tuommonen post-projektillinen totaalikaaos kun haluaa vaan saada homman päätökseen eikä jaksa enää siivota... Sit tuol on ihan hitokseen tavaraa jolle ei ole designoitua paikkaa, niitä täytyy nyt vähän konmarittaa että saa tuonne lisää tilaa
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Autojen kanssa temuttu tänään, fiiatti sai uudet öljyt ja suodattimen, loppu venttiilien nakutus taas. Skodillaciin laitoin molemmin puolin uudet takajarrusatulat mitkä maalasin tuossa aiemmin viikolla. Olihan hittolainen sota, molemmilta puolilta toinen liukutappi ja vasen käsijarruvaijeri totaalijumissa, nyt toimii taas kaikki. Etusatulat täytyy herkistellä ja maalata ens viikonloppuna nyt ei enää vaan jaksa
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91