Loota on nyt palasina tossa lattialla. Selvä tapaus. Näkee heti paljaalla silmällä, mikä on vialla.
Ykkösvaihteen lukitustapit ovat kuluneet aivan pyöreiksi, kuin kuulalaakerit. Rattaassa ura.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Täyty työkaverille nappailla pelti kiinni![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tallin ilmestyi tuollainen luunmurskaaja.
Melko reipas laite, Redmoto Honda CFR 450 R, 2014/2015, 36h/1900 km "sisäänajettu" ja valkokilpi. Talven riennot odottaa....
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Sinullakos se oli se KXF:n "pehmopainos"? Tuo voi tärähtää aika eri lailla. Noin niinkuin tuplasti.
^joo, 250 KTM exc-f:n ja Kawan retkienskan jälkeen tämmöinen kisakiree laite vaatii kokonaan uuden ajo-opettelun.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Tais käydä tuuri kun viime viikolla töihin lähtiessä ihmettelin mikä "naksahti" kun pistin pyörän lämpiään, no jalkahan se oli. Kun istuin päälle ja potkasin jalan ylös niin puolet jalasta lensi helvettiin. Meinas vähän mennä sormi suuhun kun istuu pyörän päällä ja jalasta on jäljellä 5cm tumppi, no työpaikalle ajelin ja takaswingistä tunkkasin molemmilta puolilta ylös. Edellinen masentaja oli "lyhentäny" jalkaa kokonaisen sentin ettei pyörä olis niin pystyssä, toki hitsannu sen liian pystyasentoon ja tolla ns orkkisjalalla pyörä on enemmän kallellaan. En lähtis suositteleen noita valettuja seisontatukia hitsaan mutta kestihän toiki oman aikansa.![]()
Z750
Minun tallii ilmesty tällänen! Jipii. https://youtu.be/nv0iJ4Oiwrg
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Hieno homma, koska rätkän duunaminen ilman nosturia on aika ahterista.
Tuossa näkyy selvästi vakionosturin ongelma.
Entäs jos haluat irroittaa takahaarukan?
Entäs jos haluat irroittaa etuhaarukan?
Miula on vastaavan tyylinen nosturi ja sitä on muokattu niin, että runkoon tehdään rätkäkohtainen kiinnitys, jolloin sekä etu- ja takapään saa irroittaa.
Parhaimmillaan sekä etu- että takapää voi olla irti.
Kuva on vähän huono, mutta antaa vinkin ajatuksesta.
30729032_10213944957516294_6320477205688221696_n.jpg
Kyllä mä oon tullu hyvin toimeen tuollaisen ”kenkälaatikon” (näkyy videolla) ja muiden perus tunkkien ja pukkien kanssa. Joskus ammoisina aikoina tein 1400seen zzr kawaan sellaisen nostimen joka nostaa muistaakseni takahaarukan akselista mutta siitä voisi modata jonkun systeemin. Toistaiseksi kaikki on suht helppoa kun on yamahassa keskijalka.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Nyt on tehty taas palvelus yhteiskunnalle. Yksi täysin toimiva Aprilia siirretty aika kauas siitä pisteestä.
Kaikki lähti siitä, että pitää viedä taka- ja etuiskarit Villelle huoltoon, ja tänään pääsin nikkaroimaan pariin eri otteeseen.
Villen pajautusta odotellessa voi rasvailla linkun ja ohjauslaakeri pitää vissiin vaihtaa.
Tästä sitten jossain välissä takaisin rullaavaks, ja kone alas. Siitä alkaa se talven varsinainen numero.
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sheriffiä käyty läpi, perushuollot tehty ja vähän ajettukin.
Sehän toimii! Mutta sehän onkin Honda! Nyt on valot, vilkut, kilpi ja peilin tapainen, eipä tule sitten siirtymillä sanomista...
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Eilen tuli irroitettua vanhan ohjauslaakerin ulkokoolit. Sehän oli revohka tämän tallin työkaluilla. Onneksi olin varautunut ja Paroni itse tuli suoraan töistä vajaaksi pariksi tunniksi jeesimään.
All Ballsin laakerit suck balls. Alakooli pykälillä kolmen vuoden jälkeen, vaikka kerran olen välissä putsannut ja rasvannut.
Lisäksi niitä ulkokooleja ei rungosta noin vain pois lyödäkään. Ei ole kynttä, mihin asetella tuurnaa, koska laakerin ulkoreunassa on viiste. Sinnehän se piiloon jää. Sopivan kokoinen laakerityökalu, niin iso ehkä. Itellä vain isoin pää on 30 mm.
No, dremeli esiin, ja tekemään uraa ulkokooliin. Paroni tuikkas uraan meisselinsä, tai no olihan se mun meisseli, jota pääs sitten tuurnalla paukuttamaan. Siitä ne läksi pikkuhiljaa, eikä tartte hommata ees uutta runkoa.
Tilaukseen tulee orkkis kuulalaakerit. Hyllyssä on ilmaiseksi saadut japanilaiset kartiolaakerit, mutta korkeus on noissa esim. eri kuin nyt sisällä olleissa kartiolaakereissa. Eipä maksa vaivaa paukutella alkuperäistiivisteillä paikalleen. Voi mennä vaikka niheeks.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Meisselinsä... toivottavasti ei tullu kovin kipiää.![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hullun hommaa, mutta piruuttani koitan osaisinko myllyttää maalipinnasta aplarin pois. Jos menee läskiksi niin ei haittaa yhtään, ratapyörän pinta on hyvä testialusta.Tässä aloitettu homma 1000-paperilla. Näemmä ei ihan lähikaupasta löytynytkään 2000 -> abralonilätkiä epäkeskoon (125mm). Pitänee tilata jostain, mutta ei kiinnostaisi 80e tukkupaketitkaan.
Vissiin vuosien varrella autotallin valaistus on himmentynyt.
No lisää valoa, niin taas näkee...
SAM_03ccc23.jpg
Siivoillaan tilaa talven huoltoja varten. Tulossa ohjaus- ja pyöränlaakerien + swingin laakerienvaihto, jakoketjunkiristimen vaihto, takajarrupalat ja jarrunesteet, sähköjä uusiksi ym. pikkuhommaa. JOS vielä lompuuki vain sallii niin ehkä alustaa päivitellään.![]()
Nyt olis keulapamput ja jarrusatulat huollettu. Swingi irti, menossa maalaukseen ja takaiskari matkalla huollettavaksi, eikä vielä ole edes marraskuu... Niinköhän tässä enää keksii tarpeeks tekemistä, että selviäis talvesta ilman koneen aukaisua.
Edit. Erehdyin vielä lukemaan JMH:n "140 ketjun" läpi. Jollain perverssillä tavalla ne kuvat kiiltävistä moottorin osista saa mut tuntemaan pakollista tarvetta kurkkaamaan, että miltä se oma moottori näyttää avattuna.
Viimeksi muokannut: KawaJava; 18.10.2019 klo 02:30.
cbr600rr -04
Jos ei oo älyttömiä projekteja, niin syyskuussa aloittaessa on marraskuussa jo monesti valmis, vaikka pienissä erissä hommaa tekisikin. Jää talvella aikaa ajella piikeillä ja keväällä voi työntää valmiin mopon ilman kiireitä uusiin rähinöihin.
Ite oottelen vielä alustaosia Villeltä. Uuden ohjauslaakerin tuo tässä tällä viikolla saanut, mutta kun makaa osittain koneen varassa ei sitä konetta voi oikein tiputtaa.
Aika on käytetty stage 2.0:n taustojen tutkimiseen![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jokos olet muotoillut tankin takaosan ja satulan rata-ajoon soveltuvaksi?
http://www.mprata.fi/index.php?topic...35209#msg35209
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
FB_IMG_1571397661839.jpg
Satula ei tossa oikeen näy, mutta se nyt on tollanen perus ratapenkki ja mun mielestä ajaa asiansa. Tankin katteen posket tosiaan painuu pari senttiä sisään poksahtamalla ja tietenkin just jarrussa tai kallistuksessa, niin sinne täytyy jotain fylliä laittaa. Lisäksi siihen täytyy pieni patti värkätä, että sais tota takaosaa vähän pystymmäksi. Ja poskigripit täytyy ehdottomasti laittaa, oli sen verran liukkaan tuntoinen.
cbr600rr -04
Nosturi toistaiseksi tyhjä päristimistä niin hyvä tehä puuhommia. Siitä se hiljalleen muotoutuu...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91