Ajattelin ilmanputsarin vaihtaa, päädyin avaamaan airboxin sitten kokonaan. Oli joku aikaisemmin putsarin vaihtanut laittanut ainakin riittävästi öljyä filtterin
Oli filtteri mustunut jo aika hyvin, mutta edelleen puristamalla irtosi öljyä.
Pitää nyt kun uuden laittaa muistaa kuivattaa sitä ensin vähän![]()
KTM 390 Adventure -20
Kawasaki ZX-10R -06 (valoton)
Lumet sulaa mut vielä on uuden penkin runko vaiheessa. Ja jalkatapit ja putken taaempi käyrä.
![]()
"Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
(Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
Harley Davidson FXR 1983
Honda CB900F Hornet 2004
Sattuisko olemaan linkkiä noihin ledeihin, kun itsellä poltellut sama asia jo viimekesästä saakka. Yhdet vapaasti lyhennettävät nauhat jo kiinasta tulikin, eikä kyllä yllättäny kun eihän ne mitään lyhennettäviä ollu, paskan/väärän tavaran lähettivät. Liian pitkiä tahtovat olla tuollaiset 30cm nauhat mitä lyhimmillään olen löytänyt kiinan ihmemaasta.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Tuossa yksi linkki erinäisiin led valoihin ym.
http://www.gearbest.com/12V-led-_gear/?page_size=120
.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Tuossa noita ledejä Suomesta:
https://www.kahlekuningas.net/epages...meihin"/Vilkut
Viimeksi muokannut: Amppa; 16.02.2019 klo 15:40.
Olikin jo korjattu linkki suoraan klikattavaksi...
joten tässä vielä linkki Kiinan mp kilkkeisiin:
http://www.gearbest.com/motorcycle-led-_gear/c_11929/
.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Tuollaiset:
https://www.ebay.com/itm/4pcs-Motorcycle-12-LED-Turn-Signal-Lamp-Sequential-Flowing-Indicator-Light-Amber/303008942851?epid=27026732864&hash=item468cbd8b03: g:iFsAAOSwuJRcI29h:rk:6f:0
On muuten hieman inflaatio puraissut, tilasin syksyllä ja tuolloin "hintaa" oli 10Eur/2kpl...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Ei nyt liity pärriin mut tuollainen tuli askarreltua jos/kun liipasee kaseikkoon tuola periferiassa eikä kukaan pääse hätiin, sähköt täytyy vielä vetää ts. töppeli akun viereen ja kaapelit vinssiin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
vedä ne johdot akulta taakse ja laita sellanen "trukkipistoke" puskuriin ni on paljon helpompi touhuta sen vinssin kanssa puolen metrin liitosjohdolla.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4874...itin-16mm--50A
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Hiton hyvä idea. Jos autossa ois edessä ja takana vetosilmukalle kierteet tekis niihin tuon saa eteen ja taakse saman vinssin. Kun ton kuulakytkimen tilalla ois kierretankoa.
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Alkaa projektit loppua. Kietaisin kotarin rupulietuseen uudet laakerit. Viimeinen vanne, jossa laakereiden päiväys tuntematon tuossa laitteessa.
Räärään takarenkaan vois fiiatista vielä kääntää, ja sen kolme vanneparia vois laakeroida ens talvena, ellei tekemisen puute iske sitä ennen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eilen kävin tallilla muutaman tunnin jauhamassa paskaa. Siinä sivussa hyppäs moottori takas runkoon ja muutenkin romut löysivät paikoilleen niin, ettei tässä ole enää muuta talvihommaa kuin etujarrujen läpikäynti ja vähän sähköjen virittelyä.
Superbike #7
Kävin jo tallissa muutaman minuutin miettimässä, että jokohan pitäisi lyödä rivinelonen tulille ja antaa vähän happea. Ettei ruostu jumiin tai jotain. Ihan pakkohan se kone on kuitenkin käynnistää viimeistään 2 kk ennen kuin lähtee tielle ajamaan.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Juuri noilla on tarkoitus tehdä liitokset tosin niin päin että töpseli on akun vieressä. Ne voi sitten kesällä kääntää niin päin että töppeli on jossain tavaratilan takanurkassa, nyt ei tuola pakkasessa kauheesti maistu johtojen veto...
Pohdin sitä kierretankohommaakin mut päätin nyt ainakin toistaiseksi tehdä sen noin. Pääajatuksena oli et kävis sit myös fiiattiin ennenkun tajusin et eivittu siinähän ei ole kuulaa![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jarruletkut vaihtu tänään eteen ja taakse. Samassa putsasin huolella kaikki satulat ja vaihdoin eteen uudet palat. Takafillari käytettiin irti ja putsailtiin huolella kaikki paikat, mihin käsiksi pääsi. Letkutkin meni lopulta ihan asiallisesti paikoilleen, kun muutamaan kertaan kasaili ja lopulta tajusi, että takasylinterin banjo on eri kierteellä, kuin muut. Ensi kerralla sitten vielä jarrunesteet sisään ja ilmaus, kun loppui vähän aika kesken tänään.
ZXR750 J "K"
Pitäisi viedä viikolla Multi Japille huoltoon, siispä kaivoin koppikärryn lumihangesta, hain Multin ulkotallista lämpimään talliin ja koitin laukaista tulille. En jaksa sitä nimittäin käsivoimin työntää kärryyn. Mitä ihmettä, akku on täysi mutta ei mitään elonmerkkiä...pientä tuumausta, no laitanpa avaimen mittarin viereen niin johan herää. Avaimen paristo on näköjään menehtynyt talviseisokin aikana. Uusi CR2032 paikalleen, kulu 2,57€. Arvelen että Japin lasku on isompi.
Jonkin verran tunsin tyytyväisyyttä kun sain tallin työpöydän nippuun, ei puutu kuin takaseinää vasten tulevan GWS-reikälevyn kiinnitys pystytolppiin. Mistäköhän siihen löytyis koukkuja työkaluja varten?
Ollu tässä pari päivää niin keväiset kelit että tässähän pitää ruveta valmistautumaan.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Hyvä idea. Vinssi vaan hökäsee virtaa aika tavalla, joten piuhoissa tarvitaan neliöitä melkoisesti.
Nappaa takakonttiin vielä vyyhti köyttä ja sopiva silmukka jonka saa puun tms. ympäri. Hyviä kiinnityspisteitä ei jostain syystä juuri ole ylettömästi tarjolla juuri siinä kohtaa mihin onnistuu juuttumaan. Lisäbonus on ettei vinssivaijeria tarvi purkaa rummulta niin pitkästi, se mokoma herkästi pakkautuu yhteen kohtaan rummulla.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Alkuperäiset on nelipuolikkaat joten niillä mennään nyt toistaiseksi, tiedän 7m vedolla jännitehäviö on jotain 40% luokkaa mutta tuota tuskin tarvitaan oikeasti välttämättä koskaan, on nyt mukana hätähätätapauksia varten. Mulla on muuttolaatikollinen rompetta autossa mm koukkupää hinaustalja, kolmen tonnin nostotalja, kuormaliinoja, kiinnityslenkki, hiton iso hakakoukku yms äms jos tarvii lisää pituutta. Kuten sanottua tarkoituksena on tehdä kiinteä pistoke autoon taakse myöhemmin mutta se on sitten sulan aikaan. Täytyy suorittaa tuossa pihassa vetotesti paljon tuo jaksaa kiskoa ja kuumeneeko kaapelit yms.
EDIT: sen verran sain kaivettua tietoa että tuo on 170:1 välitetty ja 1.95hp eli mitä se tekee 1.37kw.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
^
Ois kohtuu legendaarista, jos auto nousis ojasta ylös, mutta syttyisi tuleen
Ehkei nyt sentään.
Mitään mistään sähköstä tietävänä mutuilisin, että starttimoottorin kaapelinpaksuus varmaan riittäis.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Pitkä paksu sulakkeeton plussakaapeli koko auton matkalla on sekin sellainen vesseli että tekee mieli aina välillä kurkata ettei hierrä.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
1,37 kW 12 voltista kiskaisee 114A. Laittaisin vähintään 120A. Sehän ei paljon mieltä lämmitä jos roppu palaa juuri kun laite on irtoamaisillaan. Paremmissa starttikaapeleissa näyttäis olevan 35 neliötä. Jos käytät pylpyrää köydessä niin virta putoaa noin puoleen (olettaen että voima pysyy samana).
Mittasin omaa halpisvinssiä (3000lbs) pihtivirtamittarilla ilman kuormaa, se kiskaisi 23-25A, siis tyhjänä!
Kannettavat apukäynnistimetkään ei paljon auta kun niissä on pieni energiamäärä, mutta saattais riittää pieneen nyppäisyyn. Ehkä kannattaa kokeilla jos sellaista muutenkin tarvitsee. Tosin ne taskumallit voi unohtaa tässä hommassa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
MAD (mean absolute deviation)