No juttiisa... Saat tehä kohta hinnaston mulle sahaushommista
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
CLK ajettu ulos tallista, leimattu ja viety pelti-/maalarimestarille laitettavaksi. Kaikki kaaret, ovien kylkilistojen aluset ja alareuna, sekä takaluukun pari ruostekuplaa kuntoon ja ylimaalaus ja uudet ruostesuojat. Sittenpä en sillä enää talvella ajele, jos ei ole ehdoton pakko.
Kilometrihirviö (w211 200CDI) talliin - termarin vaihto, raidetangon pää uusiksi vasemmalle yms. Pitäis vielä kardaanin limput vaihtaa ja vaihteistoöljyt huuhdella uusiksi. AMGeessä pitäis ehkä vaihtaa kasipytyn suutin ja purkaa vänkärin peili kun ei ohjaus toimi.
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Hieman huolettu
Sit käytiin ajelemassa hieman. Traileri tulee 1.1.2019 klo 0.00 julkiseksi kanavalla.
Reissun jälkeen vaihatin nokka akselien kiristimet merkki liikessä.
Samalla vaihettiin takuseen polttoaine liuska ja uudet alkuperäiset lämpökahvat.
Espanjassa 2 vuoden takuu tuolla BMW polttoaine liuskalla ja vaihettiin 8.10.2018. Kolmas liuska menossa nyt.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Peili ei siis säädy sähköisesti ja peilin lämpövastuksen toiminta on heikkoa. Parkkiasentoon peili napista kyllä liikkuu. Ei - se EI peruuta ruutuun, eikä sillä ole renkaita tai siipiä. Tai on, jos Mölli itsessään lasketaan peilin kuljetusalustaksi.
Juniorin (6-v) tulevan pyörän huoltoa myös värkkäilen isoveljen huolettomankäytön jäljiltä. Keskiölaakerin kiinnitysmutteri (?) ei aukee millään. Laakerin itse sain toisesta päästä ulos, mutta toisen puolen mutterihelahässäkkä ei lähde. Ei millään. Kuumailmapuhallin ei auta, eikä järeämpää lämmityskalustoa mulla ole - paitti jos hitsaan siihen jotain kiinni varoen rungon alumiinin sulamista.
On muuten käsittämätöntä millaiseen kuntoon 8-12-vuotias kossi saa uuden kohtuullisen laadukkaan 24" polkupyörän muutamassa vuodessa... Juuri muuta käyttökelpoista siinä ei ole, kuin runko, vaihtajat, tanko ja jarrukenkien pitimet. Kahvatupet, vaihde- ja jarruvivustot, polkimet, laakerit, kaikki vaijerit, ehkä rattaat ja kumit (en muista monnennetko) on uusittava. Siinä on saamarin hyvä Scottin runko, niin puuhastelen kun ei raski heittää pois. Toinenkin siltä oleva pyörä (26") odottaa kunhan uusi sarja kasvaa isommaksi - se ei vaan ihan yhtä räjähtänyt ole.
Viimeksi muokannut: TimoV; 30.12.2018 klo 08:39.
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Adveen vaihtelin takajarrun valokytkimen, asensin keulaan pika bleederit ja näppäsin Akrapovicit paikalleen. Alkoi kuulostaa jo ihan moottoripyörältäTosin vähän mietittyttää että laittaisko killereillä vai ilman... mitä sanoo Orgin raati? Lueskelin myös että jos killereiden kanssa jatkaa niin ei tarviis välttämättä karttoja ecuun vaihtaa mutta jos ne jättää pois niin pitää laittaa akran mapit, pitäneekö paikkansa? Tune-ecu kaapeli ja ohjelma löytyy jo kun vaan sais yhteyden ecuun...
Ai niin en muuten suosittele Motokeitaan 11,90 maksavia tarvike bleedereitä, kierre katkesi jo kevyesti ruuvarilla kiristäessä![]()
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Swingin ja linkuston laakereiden huolto, takavalon asentelua, venttiilivälysten säätö yms. pientä. Helppo tehä nyt, kun tuli tipautettua kone irti rungosta.
Superbike #7
Rouvan Poloa huolsin seuraavalle omistajalle. Uus tilattiin pari kk sitten ja toi kävi hetki sitten määräaikaishuollossa. Sanoivat että molemmin puolien etutukivarsien helat moro. Uudet maksoi yhteensä 13,52€ ja Virosta tuodun Sakun. Vajaa 2h startista maaliin, vaikka välissä piti sorvata holkki jolla sai prässätty vanhat pois ja uudet tilalle. Olipa pirun helppo homma vaikka koijaamon huoltoneuvoja oli sitä mieltä ettei kotona kannata tehdä.
vuoristoatleetti
Jarruletkut vaihdettu punosletkuihin, kun on aavistus että tuossa kohtapuoliin rippikouluikäisessä mopossa olisi ollut alkuperäiset letkut. Samalla jarrut putsattu ja palat vaihdettu EBC Double-H paloihin, ja luonnollisesti uudet nesteet sisään. Poistetuissa paloissa oli kyllä ruhtinaallisesti pintaa jäljellä. Levyt mitattu ja oli kuin uudet. Sama oli renkaiden suhteen loppukesästä. Pintaa jäljellä yllinkyllin, mutta paistoleiman 'parasta ennen' pahasti ohitettu joten gummit meni vaihtoon. Mopon ostin heinä-elokuun vaihteessa.
Samalla vaihdettu NGK iridium tulpat, kun ei ihan tarkkaa huoltohistoriaa ole tiedossa tuosta moposta. Talviteloille aiemmin mentäessä vaihtui jäähdytinnesteet sekä öljyt että suodatin.
Kahvat vaihdettu lyhyempiin. Istuin verhoiltu uudelleen.
Vielä pitäisi ajovalot päivittää LEDeiksi ja ehkä päivitystä äänenvaimentimiin.
Siivet näyttää puuttuvan
Triumph Speed Triple 1050 -12
Jos yleistys on, että tekijällä on intoa, mutta ei juurikaan taitoa ja työkalut on se motonetistä 10 vuotta sitten ostettu salkku, josta on kaikki 10mm ja 13mm avaimet hukassa, niin ei silloin kannata ryhtyä vaihtamaan Polon etutukivarren heloja itse.
Esim. kovin moni ei kotona sorvaa holkkeja, en edes minä, vaikka talli on melko hyvon varustettu.
Itse asiassa tuo 2h molempien etutukivarsien helojen vaihtoon on todellä hyvä suoritus ja siinä ei ole välissä kahvitaukoja pidetty tai työkaluja etsitty.
Viimeksi muokannut: TimoV; 31.12.2018 klo 08:15.
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Se täytyy myöntää että prässin olemassaolo sekä se että sorvilla sai pyöräytettyä vanhasta käsipainon lukosta painimen, on toki monelta tekemätön paikka. Onhan noita ruuvattavia kuppimallisia helan/laakerinvaihtotyökaluja myytävänä - en ole kokeillut kuinka hyviä ne on.
Tunkilla kulma ylös ja pukki alle. Rengas pois pulttipyssyllä ja 17mm hylsyllä. Toteaminen että pohjalevy pitää saada pois joten toinenkin kulma ylös ja pukille jotta mahtuu alle ruuvaamaan 9kpl levyn torxeja pois. Pohjalevy putos sitten helposti. Tukivarren etupää irti 18mm hylsyllä ja räikällä oikealta puolen, takapää pulttipyssy + 18mm. Kolmella 16mm mutterilla ja pulttipyssyllä McPhersonin päästä tukivarsi irti olkanivelestä ja sitten vaan tukivarsi ulos. Toisella puolella joka paikkaan pääsi pulttipyssyllä. Prässäilyt pois ja uus tilalle ja sitten kasaan käänteisessä järjestyksessä.
7,5 vuotias Volkkari ja sen ruuvit ei olleet yhtään ruosteessa. Ja työkalut jne kaikki 5m säteellä. Taukoja ei ollu, mutta Saku meni janoon.
Tänään siivosin ja järjestelin tallia ihmetellen kuka hullu sinne on kaiken tuon roinan hommannu. Ja miksi?
Viimeksi muokannut: garagesale; 31.12.2018 klo 14:38.
vuoristoatleetti
Sitä ite kun tekee, nii tiäätää.....ja toimii kans!
ps. nopia ja helppo A- kiinnitys, 2- puolinen tarranauhasydeemi, eli ilman ainuttakaan reikää, saati ruuvia!
(...joku tiätty ihmettelee, jotta mitä virkaa nuilla siivillä oikein on...Mut ei enää ihmettele, jos tai kun ajelee 4h alle parinsadan matkaa -29´c:ssä ja laskeutumisen jälkeen yrittää suoristaa polvensa!)
w211:n alapallo-/kallistuksenvakaajapallosarja ainakin on aika hyvä. Alapallon tai nuo kallistuksenvakaajanpallot vaihtaa paikallaan tukivarsi paikallaan melko nopeasti. Eka kerran kun alapalloa irrotin meinasin paskoa housuun sen pamahtaessa irti. Metrin varrella saa vääntää...
Et tu, Brute?Tänään siivosin ja järjestelin tallia ihmetellen kuka hullu sinne on kaiken tuon roinan hommannu. Ja miksi?
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Kauhea kaaos tallissa.... Yamahan kaasari remppa ja sitten prätkä lähtee uuteen kotiin muutaman viikon päästä..... 560SEC miltei osina, kori pukeilla ja alusta ja sisusta irti..... siihen "pikainen läpikäynti, siistiminen koko kiessille ja toivottavasti se lähtee ensi syksynä takaisin Saksaan uuteen kotiin, kuten alustavasti on sovittu... Ja sitten osina oleva toinen Zundappi Bella, josta pitäisi kesän aikana tulla sähkö-skode-prätkä.... jos sopivaa osaa löytyy ja aikaa jää tekemiseen![]()
Ei kiinnosta pätkääkään
Sama vika rahikaisella, tallissa sellanen kaaos ettei meinaa sisään päästä vaikkei sielä ajoneuvoja olekaan kun yks. Lauantaille varattu raivauspäivä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Nokkien ajoitusta pikkasen aikasemmalle - jospa tuo vähän parantais tehokäyrän muotoa..
Nokkien_ajoitus.jpg
ZH2 2020
Eipä tuo lähellekään valmis vielä ole mut sentäs sisälle jo pääsee ilman maikel jäksön tanssikoreografiaa... Tuohon loppu tänään ruuti (pikkasen viel flunssa) plus tarvii huomena piipahtaa lahdesta uus talli-imuri.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Adveen näppäsin uuden Oberon kytkimen työsylkän paikalleen niin ei tartte ens kesänä pelätä että millon se vakio porsii tien päällä. Vielä ois listalla uudet ruiskukartat, swingin ja takahaarukan laakereiden putsaus ja rasvaus ja alustan huolto niin ois mopo valmis keväällä. Jos joku tietää jonkun hyvän WP alustanhuoltajan Savonmualta niin saapi kertoa![]()
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Tollasen näpräsin, kellään kokemusta (pitääkö bensat sisällä ja vedet ulkona)? Taas vartti puuhastelua kaamoksessa...
IMG_0321.jpg
MAD (mean absolute deviation)
Naaraan Aygo saatiin myytyä, ja asiakkaan ollessa koeajolla kiinnitin pitkästä aikaa kotariin tarakan.
Saa makkarapaketin ja kuumamehutermarin huomenna sinne. JMH lähtee retkelle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
CR 500 alustan säätöä...linkkuihin säädettävät linkut, huomenna katotaan miten toimii. Eli alustan säätöä, kun eteen laitoin 19" Duron. Eli säädöt radalle pahasti hukassa.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91