Staattorin, taikka siis roottorin, poistoon on olemassa erikoisulosvetäjä, NSU osanumero 018 098 024, suattaapi olla rahtusen hankala löytää tänäpänä. Siitä keskiakseliholkistahan sitä pitä varmaan päästä vetämään, en löydä edm työkalusta kuvaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Koitin ettiä tota työkalua. Ilman kuvaa oli kaupassa hintaan 28€.
Mutta ne manuaalit, mitkä löysin, ni ne oli vanhemman malliseen pyörään/moottoriin. Siinä tuo staattori/roottori on vähän eri kohdassa.
Löysin kuitenkin tällasen kuvan. Eli roottorissa näkyvä akseli pysyy paikallaan ja se lähtee jostain alempaa irti.
![]()
Viimeksi muokannut: T1mppa; 15.11.2018 klo 17:15.
Braaaaap
Eipä taaskaan ruuvailut onnistuneet miten itse aatteli. Kovalla innolla moottori kiinni runkoon ja sitten testailemaan käyntiin. Eipä vaan lähtenyt. Kipinä tulee mutta ei tahdo hörähtääkkään vaikka kaataa bensaa tulpanreiästä. Ei ole tosin ollut kertaakaan vielä käynnissä kun tämän on ostanut. Sittenpä alkoi laturinketjun kiristin hakkaamaan kytkimeen. Pitää sekin vaihtaa manuaaliseksi.
WhatsApp Image 2018-11-17 at 00.09.20 (1).jpg
WhatsApp Image 2018-11-17 at 00.09.20 (2).jpg
EX Yamaha FZS 600 -98
Suzuki GS 500 -95
Kawasaki ZZR 1100 -95
Sunnuntaina oltiin taas sekoilun ytimessä. Jahka oltiin saatu louluvalot pihakuuseen, niin oli aika hakea M10 hienokierrepultti ja mutteri Motonetistä sekä M10 jousiprikka kaasutohon, kaasun ja yhden kaksinapaisen vedenpitävän urosliittimen kanssa. Kaasua ei tässä projektissa tarvittu, mutta uupui hyllystä. Pulttia tarvittiin ostoslistalla lisänä olleen lisävalon kiinnitykseen kotarin peilin paikalle.
Listan raapustelin, ja samalla huomasin, että yksi pihavalo oli pimeänä. Sellainen kanssa.
Motonetistä ekan kerran pihalle, ja enhän mä sitä listaa ollut kattonut. Ruuvipenkin leukojen suojat jäi hyllyyn, ja pihalta takas.
Takas matkaan, ja motarilla hokasin, et se jousiprikka jäi. Soitto Seikkailu_R:lle, josko sillä olis, ku osu kotimatkalle. Aikamme tongittiin, ja ei ollut. En kehdannut mennä takas Motonettiin, joten Puuilon kautta. Noin puoli kiloa metallista irtokarkkia pussiin kera jousiprikkojen ja himaan.
Pihalla huusin perkele ääneen, koska siinä se pihavalon kupu köllötti maassa, ja lamppu oli kaupassa. No, eiku lisävaloa asentamaan. Pihavalon ehtii myöhemminkin
Ekana aukaisin lisävalon paketin, ja alkoi naurattaa. Siellä oli tarvittava jousiprikka. No nyt niitä on vaikka lampaat söis.
Ihmettelin, kun ei pultti meinannut pyöriä oikein kierteelle. Onneks järki voitti, ja tutkailin sitä jenkaa tarkemmin. Saatana olivat myyneet 1.5 mm nousulla sittenkin. Huumorintaju oli hieman koetuksella kun pienen evästauon jälkeen suuntasin takas Kaarinan Motonettiin. Nyt löytyi oikea pultti varaosatiskiltä käteen, ja lampunkin muistin.
Asennuksesta tuli hyvä ja Lumoniten kypärävalon kanssa valoa riittää hyvin. Tuossa on kiinni kaksi W-Light 125 lisävaloa.
Maanantaina huomasin, että Motonetille kierrätykseen menossa ollut rupulikumi oli edelleen takakontissa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Raaserin putki väänty kesän aikana vielä 2-1 -muotoon ja vaimennin nokkaan, rupes se papatus jo riittää heinäkuulle tultaessa. Reilu pari tonnia tuli mittariin kesän aikana ja kaikki pelas mukavasti. Happeakin tuli annettua ihan riittävästi. Talven aikana tuskin mitään suurempia tapahtuu, käynnistellään vähitellen seuraavaa projektia.
Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
Aijjumalaut ku on nätti!![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Alkuperäiseen kysymykseen, mitä tallissa tapahtuu. Kotariin uusi mäntä, johan tuolla tuli ajettua muutama tunti. Uusi takarengas, entisestä lenteli nappulat ja nastat parin ajokerran jälkeen. CR 500 :een uudet jäähdyttimet ja hieman hitsausta, että sopii alkukäyrä kiemurtelemaan. 500 :een piikit alle, eteen taidan laittaa 19 tuumaisen...muuten kiristelyä ja tarkastelua. Jarrut pitää myös herkistellä.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Yritän tunkea etuputkia kolmioiden läpi, mutta kun tallissa ei ole riittävän isoa vasaraa...
Reikä on 34,5 ja putki on 34,9 (työntömittatarkkuus).
Hakkasin meisselin alakolmion rakoseen, että se levittäisi reikää. Levitti se, mutta etuputki ei silti mahdu siitä
Miten vitussa on voitu tuommoinen systeemi suunnitella. Pitää varmaan järsiä reikää isommaksi.
Alakaa harmittamaan, kun tallissa ei ole riittävän isoa lekaa...
Oksidoituvat, pitäs hoonata puhtaaksi. Normisettiä, vuoden vanhassa crossissani just hoonattiin ja taas liukuu telari paikalleen.
https://www.ikh.fi/fi/hooniharja-nov...okoon-35-ob055
Tai toki sellasella lamellilieriölläkin varovaisemmin.
vuoristoatleetti
Tänään imuroin moponi ekaa kertaa elämässäni.
Havaitsin paikalla olleiden veteraanipussien olevan täynnä Järilän santaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yläkolmiosta hulahtaa putki läpi ilman mitään vastusta.
ihmetyttää vaan, että miten ne on tehtaalla saanut putket paikoilleen, jos jokaisen kanssa pitää painimatsi ottaa...
Toisaalta, kun kyseessä on Moto Guzzi, niin onko tehtaalla ollut kovin kova kiire...
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Paroni, mie ja Seikkailu viritettiin ratatykkiä kaljapäissämme tänään. Oli mukana laserit ja kaverit.
Huomenna käyn kattoo, mitä tuli tehtyä.
Pihasauna saatiin ainakin lämpööseks.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Teho-painosuhdetta paremmaksi (+5rwhp/-5kg), 15 min puuhastelua...
Remus.jpg
MAD (mean absolute deviation)
Talvihuolto aloitettu, venttiilien välykset käyty läpi. Uudet tulpat ja kiinni ja uuden kumit vanteille ja lopuksi öljyt ja suodatin, vähän puunaamista ja muutamien osien maalausta, sitten gixxeri on valmis kevääseen.
Kawasaki Z1000 2010
Honda CBR1100XX Blackbird 2000
CR 500 :een tekeillä säädettävät linkut, etuvannetta pienemmäksi (19") ja muuta pientä rassaamista, niin uudet sytöt koeajossa ja säädössä. Etujarru liian ottava, pitää vaihtaa pienempi jarrulevy. Ai niin Kotarista pytty pinnoitukseen, oli Nicasilit lohkenneet. Muuten ihan normaalia rassaamista, huoltosuhde 1:100, tunti ajoa ja sata korjaamista ja huoltoa.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
No eipä tän päivän puuhastelut juuri 57pannun vastaavista eroa.
CR250 koneen asennus runkoon, kyllä, jäällä pitäisi jo olla, mutta uusi pytty piti tilata, ja vähän muutakin piti tehdä samalla.
Takakäsijarrun ilmaus, meni odotettua iisimmin.
Termostaatin asennus ja letkuston uusiksi reititys, eikä mennyt kuin 6 tuntia ja noin 20 uudellenkasausta ennenkuin oli varmuus ettei letkut sula. Silkkaletkukulmia ei viitsi pilkkoa kuin styroksia, ja kaupat kiinni joulun pyhinä, jos aihiot loppuisivat kesken.
Toki asiaa mutkisti se ettei jäähdytyskennot ole enää kuten tehtaalta lähtiessä.
Mutta aamulla aikisin ylös ja talliin, ja sieltä takas ennenkuin joulupukki tulee!
Hyvää joulua kaikille rassaajille.
No niin, Jannen kanssa taas pitkää päivää,
Jääkiituri CR250 olis melkein ok, mutta Mikuni ei tottele säätöjä kuten Keihin.
Karmee paukku tyhjäkännillä, mutta tyhjärisuutimen aukaisu alueella ei tottele, kuten Keihin noin neljän kilpurin kokemuksella ykspytty Hondien kanssa, mikä hitto tuli Hondan ja osavalmistajien välillä , kun pitää valmistajaa vaihtaa Keihinistä Mikuniin ja harrastajan ostaa kahdet suutinlajitelmat.
Mutta kyllä siitä hyvä tulee, tyhjäkäynti on hiuksianostattava, avaus-seokset hoidetaan kyllä, mutta tehtaiden toleranssit sylinteri-mäntä osastolla jarruttavat eteenpäin menoa, A-koon tehdasuusi pytty ja A-koon Wössner mäntä tarjosivat vitosen välyksen, pakko vetää kylmä- kuuma-kylmä lämppärikäyttöä muutama kerta, on liian tiukka ajoon asti, mutta kyllä se siitä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Jou, on jo viritetty, se on sopiva tämmöiselle 66 vuotiaalle junge sternille. Tänään meni vaihteeksi tulppa, liian kauan liian rikkaalla tyhjäkäyntiä. Kyllä se siitä, kun vielä Kotarin pytyn saan Blixteniltä.
500 jäällä_käännetty.jpg
Viimeksi muokannut: 57pannu; 26.12.2018 klo 17:52.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Kawasakin zx10 r on ollut huollon kohteena. Etupää huollettu(öljyt ja stefat), venttiilit tsekattu+uudet tiivisteet venttiilikoppaan ja tulpan reikiin, Jäähdytys nesteet vaihdettu (pelkkävesi).Uudet tulpat, ilman putsari pesty ja öljytty.Takajousi on huollossa. Takajousen laakeroinnit rasvattu. Uudet öljyt ja suodatin.Taka jarrupalat ja jarrunesteet taakse ja eteen. Etujarrun männät puhdistettu ja tarkistettu liikkuvuus.Katsotaan tarviiko vielä jotakin tehdä!![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Purin ja kasasin viimekesänä ostetun xvs 650 onnistuneesti kai, kun lähti ainakin käyntiin eilen.
5 vaihde oli kulunut ja piti ääntä. Ebaystä löytyi varaosat ja tiivisteet edullisesti.
Ei ollut aiempaa kokemusta moisesta rempasta, mutta pärrä oli halpa ja vähän ajettu+ tila missä pystyin pitämään sen ihan levällään, ni päätin rämpätä ihan harrastusmielessä, vaikka oon kokoajan töissä ja keikoilla. Pikkuhiljaa ainakun kerkes kävin vääntää pari ruuvia aina...
Selvästi vaikein osuus oli saada kone takaisin paikalleen. Millistä kiinni jokakohdasta,että mahtuu.
Modailin bobber chopper tyylin tota, mutta ei anna laittaa kuvaa jostain syystä tänne?!
"Tiedoston lataus epäonnistui"
You make me sick i make music
Ei kun paranee.
tuunattu pieni_1.jpg
Viimeksi muokannut: 57pannu; 27.12.2018 klo 17:01.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Appiukko on kyl ihan jeba! Sil oli ylimääränen metallivannesaha ni toi mulle, kun ei viittiny myydä kun ei siitä ois kuulemma "saanu ku muutaman satasen"no nyt saa tarkkaan jiiriin metallin käikäleet!
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s