Eikös iso osa etuputkista näytä tuolta, kun DIY-mies on itse vaihtanut stefat...
Mistä vi*un savesta nuo japanialaiset moottoripyörät on oikein tehty
Vaihdoin XT 350:seen öljynsuodattimen ja taas yhdet kierteet tuli pultin mukana ulos.
Vi**u mie kierrän japanialaiseen pultit ja mutterit niin kevyesti kuin vain voi. Siis puhallan kevennettyyn räikän varteen kiristyksen aikana...
Silti menee kierteet.
Öljynsuodattimen kannessa on kolme pitkää pulttia ja nyt pitää toiseen teettää kierteet.
*kele, siis kaksi kolmesta...
Moottorirempan jälkeen nokka-akselin pukeista nousi kolme pulttia ylös, siis ne kolme, mille ei oltu tehty uusia kierteitä.
*aatana, mie oon pelannut Italialaisten rätkien kanssa ja ei koskaan ole tarvinnut pelleillä kierteiden kanssa.
Mutta se laivueen ainut japanialainen. Saa*tanan savikippo![]()
No... Lambohan tekee (ainakin ennen) traktoreita ja Jammu pianoja.
Ei ehkä nappaa ihan sun asiassa häränsilmään, mutta pienten momenttien ja "silumiinin" kanssa on
pari yleispätevää hankaluutta.
"Lämpimään" silumiiniin kun vetää "viileetä" pulttia, tahtoo leikata inhan helposti.
Esim. kuumaan kanteen vetästy kylmä (uusi) tulppa ei ole hyvä yhdistelmä ja kestää todella huonosti
pientäkään käsin vedettyä.... yleistä ylimomenttia.
Kuumana ja vähän "vauhdista" vaihdetut öljyt/pohjaproppu on myös perinteinen riskipaikka samasta syystä.
Sitten tulee monissa muissa paikoissa paljon käytetyt lukitteet ja kierteiden putsaamattomuus uudelleen kasattaessa.
Paikoin tähän tahtoo käytännössä liittyä vielä "kertakäyttöpulttien" uudelleen käyttö.... nuukuuden tai
tietämättömyyden.... tai ylenpalttisen optimismin takia.
Toki...kyllähän kiinanpeleissä aikamoista "vamppua" vaan tahtoo olla.
Japsithan on kehittänyt aivan viimeisen päälle taiteeksi tuon riittävän hyvin, mutta tarpeeksi huonosti tekemisen.
Italothan on ottaneet aivan huiman harppauksen omalla tavallaan, omalla sarallaan ja lopultakin
hyödyntäen niitä..... aiemmin kuin pusikkoon viskaamiaan hienouksia.
Oli viimeisen päälle laadukkaasta tavarasta tehty sinällään hienoja keksintöjä/osia.....
mutta joku muu.... muualla kuin tehtaalla.... joutui purkamaan, sovittamaan ja kasaamaan
nuo hienot asiat "soivaksi peliksi".... tai sitten vaan odoteltiin helvetin hienon ja hyvästä tavarasta
tehdyn vehkeen nopeaa porsimista paljon ennen "paskasta" ja "sopivasti" kasatun vehkeen poksahtamista.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Yhtä TT350:n remppaa seurailin taannoin, osaava kaveri ja momenttiavain hommissa ja kaikki osat saman lämpöisiä. Siltikin sanoja "helicoil", "vittu" ja "perkele" toisteltiin aika usein, vaihtelevassa järjestyksessä.
Momenttiavain ei vanhoissa pyörissä pelasta, yli menee niin että heilahtaa.
FJR -17
En yhtään epäile tuon todenperäisyyttä ja vielä ihan ilman lapinlisiäkin.
Noi lämpöhommat ei tietenkään konkretisoidu niinkään kädenlämpöisiä osia pöydällä kasaten.
Jos nyt ihan erikseen konkretisoi tuon asian "meiän iskä" mekatsujen osastolta, niin cartingissa,
varsinkin Raketeissa, pyörii ihan mukavasti niitä kuumaan kanteen reippaasti kietaistuja
uusia, kylmiä tulppia..... kun sen jälkeen irtoo vaan juurimultineen kovan ähellyksen jälkeen.
Noin muutoin... niin se kierteiden huolellinen avaus lukitteista ja muusta paskasta on kummasti
tuntunut lisäävän onnistumisia.
Toisaalta..... jos Helicoilvehkeet on käden ulottuvilla, niin kai se työmäärä niinkin päin muotoutuu vakioksi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Killerit putkiin, takalaukkurauta paikalleen mutta...piti alkaa laittaa SW-Motechin sivulaukkurautoja mut tössäs siihen ku neljäs kiinnityspiste jäikin vähän mietityttämäänTuohonhan olikin vaihdettu kilpiteline ni ei se ihan soveltunutkaan. Ja nyt kauhukseni lueskelin viel ettei ne kovat laukut välttees sovikaan noilla putkilla
![]()
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
3DEF07BD-4AAB-4152-9580-7BFAE1E30FD1.jpg
Bemariin kytkellään valoja..
Suzuki gsx-r K6 rata
Suzuki Hayabusa katu
Uusien muovien testailua, alakate vaihtuu vielä oikeaan vuosimalliin ja tarratkin uupuu.
Tulipa huono kuva luurin kameralla.
![]()
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
On se vaan niin mukavaa, kun voi itse rakennella omaa prätkää. Näytin kaverille kuvaa, että "hieno toi takapää". Hän väitti, että siinä ois muka joku vikana, mutta en kyllä usko. Olen varma, että siitä vielä hyvä pyörä tulee! Varsinkin kun tekee ite, niin säästää rahaa.
runko.jpg
Viimeksi muokannut: T1mppa; 03.01.2018 klo 15:48.
Braaaaap
Sain vihdoin ja viimein sliparin ja katalysaattorin välisen putken irti, jotta sain koiranluut irti swingistä jotta herrantähren sain vihdoin ja viimein takaiskarin pois. Olipa pähkäilyä.
Ilmeisesti koiranluiden swingin pultti voi olla kummin päin tahansa, ajattelin laittaa toisin päin jotta ei tarvi toista kertaa purkaa pakoputkea että saa liu'utettua pultin pois..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Pientä puuhasteluu, uudet sisuskalut iskareihin sekä ventiilien säätöö Trumppaan. imut kaikki säädettävä 0,10 ohkasemmilla paloilla.
vuotaa.jpg
hivenen vuotaaa
purettu.jpg
purettu
vanha_uus.jpg
kulahtanut liukurengas ja uus
säätöö.jpg
säätöö
irti.jpg
nokat irti
Eka gixeri purettu rungolle, toinen koneen tiputtamista vaille ja kilvetön runko tarttee vähän tigillä käsittelyä. Eli vaikka vähän pahan näkönen niin korjattavissa vielä.
Superbike #7
Paha sanoa mitä siellä tapahtuu, kun en ole laittanut valoja päälle syyskuun jälkeen. Pitäisi varmaan joskus viritellä pyörä talviteloille, mutta odotellaan, että lumet sulaa oven edestä, päivä pitenee ja kelit lämpenevät.
Hondassa nyt ei ole muuta väliä, kuin muistaa laittaa syksyllä virran pois päältä niin lähtee keväällä napista tulille.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No tallissa mahtuu nyt puuhasteleen ja jättään vehkeet levälleen kun pitkän harkinnan jälkeen luovuin harraste/kesäautosta eikä noita käyttiksiä tarvii tallissa pitää. No, meillähän on rouvan kanssa semmoinen diili, että moottoroitujen härpäkkeiden määrä ei saa kasvaa, vaihtaa niitä saa sen verran kuin huvittaa. Mullahan tuli siis yhden vehkeen vajaus kun auto lähti!
Hommasin off-seasoniksi, mielen ja kunnon kohottajaksi tommosen pikkukawan 10R:lle kaverkiksi niin senkään ei tartte olla yksin koko talvea. 2009 valmistettu, 2013 käyttöönotettu, 2500 km ajettu 1. omistajalta (!)
Kevennys alkoi välittömästi. Kurapyöräfoorumin puolella on laajat tarinat mallista ja pikkukikkoja, millä lisäpuhtia saa helpolla, halvalla ja edes vähän lisää. No joo, ei tolla Päitsille lähdetä eikä spooreissa mennä, mutta kyllä sillä hyvän virneen naamalle saa noita metsäpolkuja ja ryteikköjä kolutessa. Eikä tarvii koko ajan myöskään ropata.
Passaa mun tarpeisiin. Ainakin vähäksi aikaa, taitaa olla n. 66. ajoneuvo meillä järrjestysnumeroltaaan, joten tuskin tuo hautaan mukaan tulee.
Pitää vaihtaa öljyt etupäähän, jarrunesteet ja jäähdytinneste. Öljynvaihdoista edellinen isäntä olikin pitänyt huolen.
Ja jotkut nastat jo hommasinkin, tosin saa nähdä tarviiko niitä tänä talvena alle laittaa. Sitten kahvasuojaa, tail-tidyä ja korkeampaa stongaa.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....