Sivu: 35 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2533343536374585 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 3654:sta
  1. #1021
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti


    Löysin äiteen tallin perukoilta mun wanhan sputnikin/pallogrillin niin pulttasin sen huvikseni tohon tarakkahirvitykseen. Eihän se mikään hirveen esteettinen ole mut pieksee satanolla toisen maihariparin raahaamisen märässä repussa vesisateessa.
    Niin se takatalvi...

    Sen verran tuosta takana olevasta keilapallosta.
    mie laitoin Cagivaan sen niin eteen kuin se vain on mahdollista, niin että satula lähtee pois paikoiltaan ja yksin mahtuu matkustamaan.
    Se vaikuttaa ajamiseen ihan eri tavalla, kun takalaukku on n. taka-akselin kohdalla kuin, että se olisi siellä takavalon takapuolella.
  2. #1022
    Tuksun takarenkaassa on ilmaa ylä- ja alapuolella
    Uudet sivukatteet, uudet renkaat, uudet Delvacit ja pienempi takaratas.
    kaikin puolin siis lähtövalmis.

    Siirsin sen äsken ulos tallista ja siinä takapihalla hetken kaasuteltuani mietin, että olisinko niin kova jätkä ja avaisin ajokauden tänä vuonna jo heinäkuussa...
  3. #1023
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Niin se takatalvi...

    Sen verran tuosta takana olevasta keilapallosta.
    mie laitoin Cagivaan sen niin eteen kuin se vain on mahdollista, niin että satula lähtee pois paikoiltaan ja yksin mahtuu matkustamaan.
    Se vaikuttaa ajamiseen ihan eri tavalla, kun takalaukku on n. taka-akselin kohdalla kuin, että se olisi siellä takavalon takapuolella.
    Iseasiassa siirsin sitä ennen kuvien ottamista taaksepäin kun teki tuohon satulaan pääsemisestä kohtuu haastavaa kun se oli ihan tuossa etureunassa. Oon sen verran persjalkanen (170 sulka päässä) et en ylety ees molemmilla kunnolla maahan mutku riumppi sanoo ettei tota takajousta passais mennä säätelemään niin en oo koskenu.

    Tänään ajelin sen kanssa töihin ja takas silleen et se oli siinä etureunassa, niin sitä ei voi havaita ajaessa mitenkään. Ei näy peileistä eikä vaikuta kyytiin yhtään millään lailla. Ainakaan kevyellä lastilla. Niijja tuo salpamekanismi tartti enempi tilaa...

    Ja hei ei ny pidetä kiirettä, kohtahan ne saa taas laittaa jo alle ohan ne sentäs jo siirretty pinoon ettei pötkötä tossa seinää vasten.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #1024
    Tallissa tapahtui sutsukin kaasareiden putsaus ja perkkale ku meno muuttui sen jälkeen
    Kawasaki ZX9R-B2
  5. #1025
    Tuli tehtyä viikonloppuna tollanen astetta tukevampi askartelu pöytä tallin perälle. Tuohon kun vielä laittaa työkaluseinän ja alle laatikot niin kelpaa puuhailla.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  6. #1026
    Cagiva talliin ja käyntikuntoon saattaminen.
    Starttirele, kaasarin putsaus, piuhajohtoliitosten rasvaus, Delvacit, uusi akku, jarrunesteet (alipainekannu on pop), rasvaus ja huomenna pesu, vahaus ja takaisin pihatalliin.

    Jos eestyy, niin uudet renkaan, vanhoissa paisto 09 ja 10...
  7. #1027


    Ei lähe ruosteet ku hirveellä hinkkaamisella eikä tässä hommassa nyt WD40 tällä kertaa auta...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  8. #1028
    pikkasen pesin tota uusinta raatoa ,kun se oli niin paskainen ettei siitä oikein ottanu selvää nitä on tullu taas hankittua...

    Maxin tankkimodi viime viikolla meni ihan hienosti ja melkein kaikki osat sopi takaisin paikalleen, uus virran ulos-otto pitää viel värkätä jonnekkin ennen lapinreissua
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  9. #1029
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Keula paikallaan & "oma" takaiskari paikallaan (Muuten, vittu mikä savotta, jos ei halua purkaa apikan 2-2 putkistoa takapytyn alkukäyrää myöten, ja tämän takia linkun vaihto omaan rasvattuun jää kyllä talveen ). Huomenna hyllystä huolletummat etujarrusatulat paikalle. Sitten voipi ottaa pienet savut.

    Anekdoottina mainittakoon, että Jasu oli tallitonttuna mun kanssa hieman asioita hämmästelemässä. Varma kuolema odottaa .

    Ei löydetty kuin yksi vituiksi laitettu kierre kiitos entisten seppien.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #1030
    Tänään tallilla r6 yammun ketjujen putsausta/öljyymistä.

    Lähtökohta, kuvassa ketjut on jo aika hyvin putsattu.


    diesel/lamppuöljy pesun jälkeen ketjuille paineima puhallus


    ja sanomalehden päällä öljyyminen

    tällä kamalla

    lopputulos on ihan hieno


    Paskan alta

    paljastui takaratas


    Samalla kun takafillari oli irti niin pesasin takaswingin sisäosan puhtaaksi. Huomenna hakemaan uutta ketjulukkoa stormilta tai allrightista ja ketjut kiinni. Tällaista tällä erää.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  11. #1031
    Touring-mode, mark 2:

  12. #1032
    Mun tallissa tapahtuu justiinsa 1700 kuutiota


    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  13. #1033


    Wanhoille hilkuille vähän uusia käyttötarkoituksia... testikappale 1, muutama moka tuli tehtyä mut seuraava on sitten jo sitäkin parempi. Ainakin toivoa saattaa...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  14. #1034
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti


    Wanhoille hilkuille vähän uusia käyttötarkoituksia... testikappale 1, muutama moka tuli tehtyä mut seuraava on sitten jo sitäkin parempi. Ainakin toivoa saattaa...
    oikeinko 20 centtisistä oot ajatellu hakata 50 äyrisiä

    aika kauhee vaiva tolla katteella...

    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  15. #1035
    Hän katsoo tuota sormusta hiukka tarkemmin Yks virheistä oli liiallinen kiillotus niin tuo kuvio vähän katosi...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  16. #1036
    Mä kun oon kuvitellut, että kolikkojen metalliseokset sisältää usein nikkeliä yms ikävää, joten ei heti tulisi mieleen tehdä niistä sormusta...
  17. #1037
    Varmaan sisältääkin mut ei viitti millään tonnin hopeakolikolla harjotella
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  18. #1038
    Kesken jamahan pakoputken rakentamisen huomasin, että hyllystä on hävinnyt 35mm ohutseinämäinen putki, joka oli tärkeässä osassa tulevaa kokonaisuutta.
    Joten rojekti tyssäsi ennen kuin ehti edes kunnolla alkaa.
  19. #1039






    Puotin pyllyä reippahammin kun on tällänen paatintappi niin joutunu vetää kunnon bruuslii lentopotkulla kyytiin eikä tossut yltä maahan kö toinen, nyt menee molemmat ja ajoasento muuttui kanssa melkoisesti ranneystävällisemmäksi. Liekö ihan pykälän mukainen ratkaisu mut ei sen pitäs ainakaan yhtään alkuperäistä heikompi olla. Tuohon DSSA versioon kun ei noita madallussatsejakaan mistää saa...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  20. #1040
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Puotin pyllyä reippahammin kun on tällänen...
    Jos pyörästä tuli kankea kääntää mutkaan, niin tiputa keulaa alaspäin. Riittää, kun päästää tolppia kolmioiden läpi enemmän näkyviin. Tsekkaa vaan, että loksu tai rengas ei ota syyläriin kiinni, kun jousto on pohjassa. Tämän todennäköisesti tiesitkin

    Muuten näyttää olevan toimiva ratkaisu.
    Braaaaap
  21. #1041
    Enempi ehkä rauhotti hiukka levotonta ajoa. Hankala sanoa pelkän aamuväsypalellun työmatkan perusteella. Hatuttaa etten oo aikasemmin kattonu tota linkustoa oikeen ajatuksella kun tohon kakspuol versioon tosiaan ei saa madallussarjaa. Siel on kaks sellasta Y:n muotoista koiranluuta joita pidentämällä ois päässy samaan mut aloin pohtia et miksenmä vaan lyhennä sitä kinttua kerta siinä tavaraa ja tilaa on vaikka kuinka. Tuli vähän sellanen olo et oikeesti siinäkse oli? Kaks vuotta harmitellu kun toi perä on mulle liian korkea ja huolto-ohjekirjan takapään iskarin säätöjä koskevan kappaleen koko sisältö on "älä koske".
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  22. #1042
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Enempi ehkä rauhotti hiukka levotonta ajoa. ... Kaks vuotta harmitellu kun toi perä on mulle liian korkea ja huolto-ohjekirjan takapään iskarin säätöjä koskevan kappaleen koko sisältö on "älä koske".
    Hah! Kyllä mä sanon, että koske vaan jokaikiseen nappulaan, mitä siitä iskarista löytyy. Alkuun on vaan yksi tärkeä juttu muistettava. Laita kaikki nykyisen asetuksen naksut paperille ylös. Eli laske, montako naksua kuuluu, kun ruuvaat ruuvin kiinni. Lisäksi tsekkaa, että painaumat ovat ok. Itse suosin suositusohjeen löysintä vaihtoehtoa...

    Tuo perän madallus tosiaan rauhoittaa paljonkin ajoa, mutta miinuksena tosiaan se, että ei käänny enää niin herkästi mutkaan. Mutta kuski tietää parhaiten, missä kohtaa menee hyvä balanssi ja mikä ominaisuus on itselle tärkeämpi. Niin se yleensä on, että niitä koiranluita pitää ostaa pidempiä, että saa mopoa matalemmaksi. Ja tuossa sun mallissa ne ei oo kovinkaan yksinkertaisia valmistaa, joten ovat näin myös arvokkaita.

    PS. Nyt muuten alkaa mun mielestä parhaat ajokelit. Pikkusen ruskaa ilmassa ja teiden vierillä sänkipeltomaisemat
    Braaaaap
  23. #1043
    Näin kuormurikuskina kun on nämä pari ammattitautia eli ranteet paskana ja aina hartiat lukossa niin ei haittaa yhtään vaikka tuo ohjaus siitä hiukan oisi rauhottunutkin, luulen ma että hiukan pystympi ajoasento ja sitä kautta painon siirtyminen pois käsiltä ainoastaan auttaa tässä vaiheessa. En ainakaan töihin tänään ajellessa huomannut että pyörän käyttäytyminen olisi mitenkään merkittävästi muuttunut suuntaan tahi toiseen, korkeintaan pikkasen mukavampi kun ennen mut sen verran vilutti aamusella et ei pysty sanoon varmaks. Työmatkakin kohtalaisen suoraa tietä pääosin. Tarvii kaivaa tixitakki kaapista ja panna siihin vuorit kiinni. Joo oon vilukissa...

    Kerran olen kokeillut tehtaan jäljiltä kaverin 955i Daytonaa, ensimmäinen ajatus oli eijjumaliste kuinka kukaan pystyy ajamaan tälläsessä asennossa maantiellä, mulla oli koko ajan sellanen olo et ei perse tää vehje kaatuu justiin... todella epävakaan tai enempi yliherkän tuntunen kokemus, ensin ei käänny mutkaan ja sitten sisäkurvi tuleekin jo silmille.

    Tarvii räplätä noita asetuksia ehkäpä lisääkin. Jousen esikiristystä avasin ensin kolme kierrosta kokeillakseni laskisko perä sillä. Ei laskenut mutta pehmensi kivikovaa takapäätä kyllä. Kattelin sitä iskaria siinä ruuvipenkissä, siinä jousen alapäässä siinä alajalassa näyttäs olevan ruuvi jossa on S->H samoin kuin siinä lisäsäiliössä on kans ruuvi, toinen lienee kompressio- ja toinen paluuvaimennuksen säätö. Vielä kun tietäs kunpi on kampi kun tuo ohjekira tosiaan sanoo että Triumph ei suosittele kajottavaksi asetuksiin niin eivät myöskään kerro mitä ne tekee. Siinä iskarin alajalassa on myös kolmas ruuvi vasemmalla puolella missä ei lue mitään mutta saman näköinen kuin vastapuolella oleva säätöruuvi. Tekeeköhän se jotain vai onko esim tyhjennystulppa tjsp.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  24. #1044
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Mystinen mutka-Max ilmestyi pihalle mystisine työkaluineen, ja nyt myös Fiat 3.0 lataa kunnolla. Jotain sähkömiehen papanoita se jätti tallin lattialle... ja joi kaljat.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #1045
    Kaljan juontia, pientä kesän jälkeistä siivousta, raivausta, järjestelyä ja tulevan talvikauden armotonta suunnittelua.
    Niin kuin meillä Savossa sanotaan "alottamatta vaile valamis"...
  26. #1046
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No nyt on vaihtunut alapallonivel ja jarrumännät+tiivisteet+suojakumit, ja takajarrujen työsylinterit.

    Vuosi vai kaksiko siinä meni, mutta on laite katsastettu!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #1047
    Tulipa ostettua viime syksynä toinenkin 4T Vespa AVK:lta ja nyt sekin olis täysin läpikäytynä. Ei puuttuis enää kuin uusi takarengas ja muutaman merkin kiinnitys.

    Pitäis vaan löytää samankuvioinen takarengas kun on edessä... tyttölapset on turhan tarkkoja.



    Jotain uuttahan sitä pitäisi talveksi keksiä...
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  28. #1048
    Herättelin talviauton henkiin... Viimeksi katsastettu 2002 ja ajettu puuhakilvillä 2009. Lähti käyntiin 15 minuutin tekohengityksellä...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Ei kiinnosta pätkääkään
  29. #1049
    Teräspunosjarruletkut eteen, kaikki jarrupalat uusiksi (ihan lopussa kaikki, liekö orggikset ?), jarru ja kytkinnesteiden vaihto. Etenkin kytkimeltä tuli vallan mustaa kuraa ilmausnipasta.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  30.  
  31. #1050
    Tankki.jpg

    Böödin huoltopurku ja kartoitus menossa, jotta tietää tilailla osia talven mittaan.
    Samalla saa tuon edellisen omistajan rakentaman virran ulos-ottoon liittyvän miinan purettua pois.

    Itselle uus mopo kun kyseessä, niin melkein joka toisessa hommassa joutuu juosta tietokoneelle kattoo manuaalia tai jututtamaan nettiä
Sivu: 35 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2533343536374585 ... ViimeinenViimeinen