Laitoin Gerard Mariaudille (Tmi Mach). Jos haluaa mielenrauhaa, ei kannata katsoa sitä pajaa paikan päältä, mutta tehnyt mulle ihan siistiä jälkeä menneisyydessä romuttamokatteista ja omista rikotuista. Nyt sai ihan ehyet työn alle.
Mattamustista katteista liikkeelle, ja tulee helmiäisvalkoista (possibly sininen helmiäinen)/ ja legendaarinen 80-luvun kuosi,josta enemmän myöhemmin. Hinta-arviossa lähdettiin liikkeelle 750 € luvusta, mutten usko siihen jäävän, kun annoin vielä ajatuksen aihetta pienelle extrahommalle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vastaavanlaiset tilasin http://www.mprengas.fi/tuotteet.html?id=8/8. Hinta 8EUR/kpl. Väri alumiini (tulossa mustana) joten ei sitten sävy sävyyn niin kuin Pitkiksellä.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Takalinkuston laakerit tuli rasvattua. Saattais kaivata uudet neulalaakerit ja väliholkin koiranluiden akselointiin, ei se sormiin klappaa mutta pientä värinää on ja pyörii hiukan turhankin herkästi. Iskarin ja runkoakseloinnin laakeri tuntuu jämptimmältä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
HEL Performancen teräspunosletkut ruutoseen carbonlook värityksellä ja mustilla banjoilla. Ois ehkä ollut yhtenäisemmän näkönen hopeisilla banjoilla ja hopeisilla pulteilla, mutta toimii se noinkin.
http://i.imgur.com/7xrmnUR.jpg
http://i.imgur.com/zVURVKl.jpg
Takajarruletkun kumipuslat oli liian pienet ruutosen alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja menevät niistä läpi. Pitänee kehitellä jotain paksumpaa ympärille. Lisäksi letkussa oli vain kaksi puslaa ja kiinnikkeitä mopossa kolme.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
-Jarrut purettu, puhdistettu, kasattu
-Jarrunesteet vaihdettu
-Levyt herkistelty
-Laakerit rasvattu, myös omat
-öljyt ja suodattimet vaihdettu
-Sihdit puhdistettu
-Johdot ja liittimet tarkastettu
-Jäähdytys järjestelmä puhdistettu ja nesteet vaihdettu
-Tarrat irroitettu katteista, uudet odottaa asennusta
-Tangonpää peileistä modattu tangon alapuoliset peilit
-Tekemättä iskareiden huolto+ hipo hipo tingentangelit, uusi takarengas ja omavalmiste pohjapanssari
Viimeksi muokannut: nato26; 31.01.2015 klo 22:52.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Jotain pientä saavutettu; etu- ja takapyörän laakerit, jakoketjun kiristin uusiksi, kaikki jarrupalat ja sähköt releen kautta satulalle. Vielä jäähdytinnesteet ja ketjurasvari, sitten saa kevät tulla...
^ Saako keisarikin osansa?![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Minullakin oli eilen projektina HEL-letkut laittaa, mutta tuli kuitenkin vähän mutkia matkaan:
hel-letkut.jpg
En tiedä mitkä letkut ovat lähettäneet, mutta noita ei ainakaan saa kahvalle asti riittämään... Kuvasin pätkän videotakin tuosta johon kiroilin lontooksi taustalle. Pistin linkin palautepostiin valmistajalle joten kattellaan josko tämän saisi vielä setvittyä.
Ruuvasin vanhan letkun takaisin ja iskin Motulit sisään. Kai sillä huomenna duuniin ajaa.
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Pientä kevät huoltoa
Yllättävän helppo huoltaa. Tehtiin vähän keula, jarru ja painon alennus huoltoa. Vielä vaatii hiukan hienosäätöä niin on kesänrientoihin valmiina.![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Lähti Hornetti keväthuoltoon, eli 48tkm räpellykseen. Tässä nyt aloittelijan mokailun ohessa oon saanut vaihdettua vanhan vääntyneen ja ruman tangon tilalle uuden LSL:n Superbike-tangon hopeisen värisenä, niin vähän pomppaa sieltä mustan seasta esiin. Toki tuli maalailta sivukatteet mattamustaksi, kun kiiltävänä ne olivat omaan silmään liian kaukana originaalista ilmeestä.
Tässä kunhan on aikaa ja mielenkiintoa, niin pitäisi vähän ulkonäöllisiä muutoksia tehdä, eli:
-uudet kahvakumit vanhojen lämmitettävien tilalle, kun oli katkennut piuhat sieltä tupin sisältä (lieneekö noita edes mahdollista korjailla, kun ovat poikenneet ihan tyvestä?) Kaasukahvan puoleista kyllä lämmittelin ja olihan se kiva tunne, kun hyisessä kelissä toinen käsi on lämpöinen.
- vanteisiin mustan värin tilalle vannehopeinen Plasti dip.
- uudet peilit kävinkin jo investoimassa, kun pienet tippapeilit ei oikeen olleet hyvät. Melkein jopa mahdottomat, kun ei voi kesken ajon säätää ilman kiintoavainta. Uudet on sitten uudemman mallin Hornetin muoviset neliöt, joita pidin tyylikkäämpänä, kuin kromisia pyöreitä
- vanhan lakkapinnan myllytys, niin saa hiusnaarmut piiloon.
- huggerin maalaaminen mattamustaksi. Vähän samaa ilmettä sivukatteiden kanssa katseltavaksi
- mittariston kuppien maalaaminen. Kiiltomusta vai mattamusta? Kromi ei tuossa kohdassa itteäni miellytä
- penkin uudelleenverhoilu nahalla
- LSL:n lyhyet jarru- ja kytkinvivut
Kuinkahan paha tikki olisi vaihtaa tuon tankin Hornet-lätkän tilalle vanha ja klassinen Honda-siipi? Lakattuhan tuo on yli, eli varmaan jotain poppakikkoja joutuisi näyttämään, että vanhan tarran saisi pois? Maalarille vai kotihommina? Maalausoptiot on kilikalipurkkien ja vanhan kompressorin varassa, eikä vedenerottelijaa ole.
Viimeksi muokannut: Peck4; 22.03.2015 klo 09:28.
R6 takalaukun asennus:
Kärsineestä takapenkistä puretaan fyllit ja krumeluurit, sekä vähän väriä pintaan. Laittelin muutaman reiänkin tuosta umpeen ettei sateen sattuessa penkin alus tulvi vettä.
Allrightista löytyi sopiva laukku mallia Kappa LH203. Tein kiinnityshihnoille reiät muoviin ja sidoin laukun kiinni.
ja niks naks paikalleen
![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Sportrack telineeseen vähän jatkoa ettei takalaukku hiero takakatetta. Ikävästi oli liian pitkä takalaukku ja pääsi painumaan maalipintaa vasten, vaan eipä päääse enää. Kiinnityspultit kuvasta poiketen pyöreäkantaiset ja mattamusta väri ruiskutettu päälle.
ImageUploadedByTapatalk1428002123.462387.jpgImageUploadedByTapatalk1428002182.697499.jpgImageUploadedByTapatalk1428002225.769317.jpg
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Vaihdoin Aprilian huonoja liittimiä SuperSeal-liittimiin, että Italialainen sähkö kulkisi paremmin
Sitä mie ihmettelin, että ihan sama paljon on tilaa ympärillä, niin se liitinnivaska on aina laitettu siihen ahtaimpaan lokeroon, että ihan varmasti johdot on 199 asteen mutkalla![]()
^ Tämä! Miks helvetossa ne liittimet on pakko tunkea siihen 1cm rakoon ilmaboksin ja rungon väliin vaikka ilmaboksin päällä sen ja tankin välissä on melkeen kaljatölkin mentävä tila etureunassa.
Samaa tekemässä illemmalla tosin itse deletoin koko liittimen ja tinaan kaapelit yhteen kun vasemman kahvakytkimen liitin katkoo valoja. Noita kaksnapasia supersealeja laittanu joitakin itsekin muualle.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuli tiskattua jarrusatula ja vaihdettua palat taakse. Melkoset jäljet oli joku painellut mäntiin, kyllä tollaset pitäisi jaksaa käsineen painaa sisään tai edes sitten käyttää puristinta![]()
GSX600F -93
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Detailailua torstaita varten. Illemmalla eka vaha tuohon maalipintaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Väkästelin Scottoilerin paikalleen.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Pyörästä kevässauhut otettu ja renkaitten irroittelua puuhastellaan. Sais uudet kumit alle, niin pääsis torstaina "kylille"![]()
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s