Tarttis kilpurista säätää venttiilit ja vaihtaa nokkaketju. Inspistä odotellessa...
Tänä talvena tapahtuu olohuoneessa, ei tallissa
026.JPG
Prätkäkämppä tuli paneloituun,nyt mietin lattiaan parkettia....
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Eipä tuosta suurempia käryjä tunnu irtoavan. Tuli kyllä pestyä pyörä tosi huolellisesti ennen sisään tuontia ja tankki mulla oli juuri maalauksessa joten bensoja ei pyörässä ole. Luin jostain että äänenvaimentimet kannattaisi tulpata pyörä sisään tuotaessa mutta en ainakaan toistaiseksi ole näin tehnyt.
Tuli laitettua uudet käytetyt puolat mopoon, ja jotta hommassa olisi tekemisen makua, niin vanhojen kahden perinteisen puolan tilalle tuli neljä kappaletta 2008 mallin GSXR 600 Stick Coilia (35€ posteineen), eli mitkä ne nyt on…*tulpanhattupuolat? Liittimet puoliin tuli jostain Kawasakista (15€ posteineen). Tuli harjoiteltua johtosarjan kolvaamista ja teoippaamista… helppoa mutta ärsyttävää. Kyllä se ainakin käymään lähtiToivottavasti ei teipit sula…
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei ole vielä mitään tapahtunut mutta uusi "käytetty"kone odottaa paikalleen laittoa ja hiukan muitakin osia tulee vaihdettua talven aikana.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Älä ny, muutama vuosi sitten täälläkin jutustelin, että Lidlissä on ny vulkanoituvaa sähköteippiä… blaa…blaa… Tiesin että sellaista voi tarvitaJoo, toisessa puolassa oli secondary resistance kakskertaa isompi kun servicemanuaali sanoo. Nyt on ainakin primary puolen ohmit niinkuin pitää, että tuli ne varmaa kolvattua oikein ja saatua toimivat puolat.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuli tuosta vulkanoituvasta teipistä mieleen että tarvii vissiin hommista ostaa kumikurkuille varoiksi.
Ja tiedän että uudet olis toki paremmat systeemit, ei tahdo ihan heti löytyä uusia kumikurkkuja tuohon pianoon.
Toki jos joku linkkaa hyvään paikka missä moisia myydään ja rahdataan vielä suomeen niin otan ehdotukset tietty vastaan.
Mopohan on Yamaha yzf 750 r jottei tule turhia tarjouksia.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei mene pitkään, kun tänne avataan oma ketju 3D-tulostukselle.
Sen verran lähellä ne alkaa olla tavan kuluttajaa.
Iltaa,
Pieni ongelma, johon kaipaisin vähän jeesiä.
Ongelma pähkinänkuoressa:
(akrapovic)Titaanisen "loppukäyrän" kiinnityspultti jumissa. Vanha omistaja unohtanu putken vaihdon yhteydessä prikan pultinkannan ja kumipuslan välistä. Putki pääsee nyt elämään sivusuunnassa n. 5-10mm ja on todella lähellä swingiä. Asia siis korjattava.
Kylmänä pultti ei liikahda, joten käytin putken kuumaksi -> ei auttanu. Pelkona tässä tietysti on, että pultti menee poikki tai kanta korkkaa. Yritin myös tunkea sinne vähän teflonöljyä väliin ja antaa imeytyä. No luck.
Aloin myös miettimään, et laajeneeko teräs titaania nopeammin? Silloin lämmitys vaan pahentaa tilannetta. En kyllä ole varma mitä tavaraa tuo putkenlaipan kierre edes on...
Tässä muutama kuva. Neuvot on tervetulleita.
![]()
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Itäpyörä (jamaha) sai sylinterin ja männän paikoilleen.
Seuraavaksi kantta sovittelemaan.
Panigale sai omavalmiste "Termignonin": http://miikasalo.blogspot.fi/2014/11/rokari.html
En tuon teflonöljyn irroituskyvystä olisi ollenkaan varma. Itse yrittäisin jotain MOS2-pohjaista irroitusöljyä. Yksi vaihtoehto voisi olla myös kylmäsprayhin perustuva rost flash-spray. Sinänsähän tilanne on hyvä, että laipasta pultti on kuitenkin helppo porata pois ja tehdä uusi kierre, jos se haluaa katketa.
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Funduroon kuskinpenkkiin 3 cm korotus ja geelitys + päällinen uusiksi. Kaikkea se ranskalainen osaa!
...
Tähän kokeilin vähän kaikkea. Eka kylmäsuihkeella pultti jäähän ja perään ruosteenpoistajaa, sillä ajatuksella jos vaikka imeytyis paremmin. No eihän se pultti hievahtanukkaan, joten ei muuta ku uudelleen jäähän ja pulttipyssyllä menoks. Olin aivan varma et mun tuurilla saan alkaa putkee irrottelee ja porailemaan katkennutta pulttia pois, mut ei tällä kertaa.
Kuparitahna lienee tuohon paikkaan ainut järkevä, jos haluaa pultin jatkossa helpommin ulos?
Ps. Bilteman tuotteetki yllätti tänään positiivisesti
![]()
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Pölytiivisteessä seuraavat merkinnät: 608RS & IBB.
Ulkokehässä ura lukkoprikalle. Onkohan toi komponenttivalmistajan omaa tuotantoa ku ei tahdo mistään löytyä... huoh. Kyseisen firman sivuilla ei mainintaa et sais erikseen laakereita, vaan tulevat isomman kappaleen mukana rapeeseen 90€ hintaan.
Laakerit kuuluu pp-tuning jalkatappisarjan vaihdevipuun.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Pitäisi löytyä ihan laakeriliikkeestä...
Koko ilmeisesti 8x22x7mm, kokeileppa etsiä 608-2RSNR.
IBB ilmeisesti tuon laakerin valmistaja.
Toimii kai kuumissa paikoissa. Kumma että sitä jotkut suosittelee esim. auton pyörän pultteihin. Tiesuolan ja veden kanssa syntyy sähköpari jossa epäjalompi metalli syöpyy. Luulisi että vaseliini olisi parempi. Tai jos lisää metalleja halutaan niin sinkkitahna?
Itse olen suosinut rosteritavaraa sopivissa paikoissa.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 09.11.2014 klo 12:05.
SF 1098S
MTS V4S Sport