Virallinen huolto-ohjelma oli bensaletkun uusiminen ja takaiskarin huollattaminen. Siitä se sitten lähti.
...
Vaihtelin pyörään kytkin- ja jarrukahvan, hyvälaatuisilta vaikuttaa Kiinalaisiksi![]()
<p> GSX-F 750 -98 </p>
Eläköön sateiset lomapäivät, jolloin ei tule ajeltua vaan tehtyä jotakin hyödyllistä
Tallin siivous aloitettu kun talon remonttien jäljiltä siellä oli sekalaista laminaattia, listaa, paneelia, ym. puutavaraa ja vuosien aikana kertynyttä muutakin roinaa peräkärrykuormallinen. Tuonne pitäisi vielä saada talvehtimaan Transalbiinon kaveriksi kesäautokin, jonka kuskin puoli vaatii pientä peltiremppaa... saas nähdä miten luonnistuu. Huomiseksi luvattu yllättäen sadetta, joten siivoushommat jatkuu
Ja tulihan sitä edellisellä viikolla pyörällekin tehtyä... Asennettuna virran ulosotto ohjaustankoon mallia Biltema, älyluurille teline Kiinasta (kotelo ei kuvassa) ja Koson Mini3 kello/voltti-/lämpömittari Lousilta. Kelpaa jahdata kuvia ja ehtii ruoka-ajaksikin kotiin
![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Eiköhän tänä talvena ala NSU 601 OSL -38 kasaantua,niin ja 24kpl tehty maailmaan
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Mittailin muutama viikko sitten SF:n jousituksen staattiset painumat ja totesin että on päin h. Esijännitykset täysin pois niin sai jo melkein tontille. Iskunvaimennus sekä sisään että ulos nekin aivan liian tiukat, edessä ja takana.
SF:n takaiskarin ulosvaimennusruuvi tarvitsee pitkän pyöreäpäisen kuusiokolon, mieluiten sellaisen ruuvitaltan näköisen. Eipä ollut käsillä joten sellainen piti tehdä. Yläpää meneekin mukavasti käsin.
Jaa että vaikuttiko...pari kertaa Motoparkissa, kierrosajat pudonneet 1.55 tasolta asteittan 1.44:ään, nopein vähän alle 1.43. Suurin hidaste on korvien välissä kun ei millään meinaa uskoa että lisää vauhtia vaan, pito riittää ja ajolinja säilyy.
Vieterit vaihtoon ensi talvena. Tuleepahan samalla teetettyä iskarihuolto.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Jalkatappien vaihtoa Apikkaan:
Huomenna jatkuu jarrupuoli, siinä on enempi näpertelyä kun pitää sijoittaa uudelleen pääsylinteri, säiliö ja todennäköisesti vaihtaa lyhyempi jarruletku.
Samalla pitäs vaihtaa öljyt ja kokeilla saisiko kampiakselin asentotunnistimen tiivistettyä tiivistesilikoonilla. Vuotaa nyt öljyä vähän siitä :-/
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Sinnehän se sujahti jarrun puoleinenkin tappisarja paikalleen:
Öljynvaihto perkele meinasi vastustaa. Rupes raukka vuotamaan öljyä suodattimen kannen välistä, onneksi kellarissa oli varakone josta kävin karhukoplaamassa kannen tiivisteineen![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Merkitön setti Saksalaiselta myyjältä, lienee joku kiinalainen kapistus. Meni heittämällä paikalleen, ainoa minkä tein extrana oli se, että purin nuo ensin atomeiksi ja kasasin takaisin nippuun kierrelukitteen kanssa. Ei tarvitse keräillä osia pientareelta...
Jarrunestesäiliölle piti itse ritostella "teline", mutta muuten kaikki tarvittavat hilut tuli paketissa mukana. Hintaa jäi rahteineen joku 170e.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Viimein sain aikaiseksi purkaa Kawasian muoveista ja tutustua vähän mitä se on syönyt.
Samalla tuli puuhasteltua Water Wetterien tilalle pakkasta kestävät nesteet jotta ei käy talvella ohraisesti. Niin ja Loobmanin ketjurasvarin kikkailin kans kiinni. Pakosarjaa ja muita hiluja odotellessa...![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
GiPron asennus mopoon. Omasta mielestä vielä aika hyvään paikkaan sain näytönkin.![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
^
Voi toi tumma pleksi olla tosissaan rataa vääntäessä vähän jännä![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pojan Husqvarna WRE 125 alakertaremppa menossa.
Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird-04
Iron Butt ss1000
Ihmettelen miks separaattorin mittaristo on niin himmeä. No on se kai jos yks tuikku palaa... paukahti kaikki loput neljä yheltä kertaa kun ajoin joku aika sitten terävään monttuun niin kävi mielessä että josko ois esim maattovika mut ei, ihan mustia lyhtyjä. Tarttee laittaa takas nippuun ja hakea huomenna uusia...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Talven tullessa tuolle pitäis alkaa taas tekemään jotain pientä päivitystä ;)
![]()
Tämmöttis meneillään... Eli Yamahan huoltoa aloiteltu purkamalla katteet. Samalla nuo katteet ja tankki menossa maaliin
r6strip_small.jpg
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
LsL kaatumatapit sujahti paikoilleen. Suihkasin kiinnikepaloihin vähän mustaa maalia ennenkuin asensin. Paistaa niin ikävästi se alumiinin väri tuolta mustan seasta.
Samalla härväämisellä asensin the2wheelsiltä tilatut mustat taittuvat alumiinikahvat. Edelliset kahvat oli mallia blade (ne sapelin malliset). En tienny, että jarrukahvoja voi hävetä noin paljon
Tänään vaihdetaan öljyt ja ketjut. En tiedä millä viagrapohjaisella öljyllä ovat edelliset omastajat ketjuja voidelleet, kun ovat aika jäykät...
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Tankki tyhjätty ja vaihdettu tilalle pienkonebensat. Aikaisemmin vaihdoin öljyt ja ilmanputsarin. Käytin lämpöiseksi ja laitoin peitten alle autotalliin uinumaan talviunta. Pahin rassausinto antaa odottaa.
Katteet tosin vielä irrallaan kun mietinnässä jakoketjun kiristajän vaihto, xenonien asennus ja kenties dual-jarrujen poisto...![]()