Pikku hiljaa rupeis räpeltämiset olemaan puikoissa.
Tankki ja tankin etuosa menevät vielä vaihtoon. On sen verta korkeempi ilmansuodatinkotelouudemmassa mallissa säätyvien imutorvien vuoksi että ei sopinut enää orkkis tankki paikoilleen. Soitto maalarille ja lupasi vielä pääsiäiseksi tankin maalata.
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
No… Siellähän se…Ja on se ehkä hiukka herkähkö… (se oli jo vaahtomuovipehmusteissa)
JooVähän hankala parkkihan se on, mutta ei nyt ihan narkkareiden läpikulkupaikka kumminkaan kaiketi. On siitä vissiin vietykin joskus, naapuri jutteli.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Kevyesti
Tuossa alkaa "luotettavuus" olla samalla tapaa suhteellinen käsitys
kuin meidän kaikkien faijojen "varovaisuus" aikanaan.
Mutta vakavammin... Näissä "vielä mahtuu" ylikokoisissa olisi kaikkein mielenkiintoisinta
tietää miten se "muoto muuttuu" oikeasti kun kiukaalla kylvetään hieman enemmän kuin
"kauhallinen kerrallaan".
Monessa kunnolla tehoa puskevassa paketissa kun alkaa paikat "vetää liikaa banaanille"
ihan vakioporauksillakin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
1700. Tai no 1692,148 jos nyt tarkkoja ollaan... ...sylinteriputkista on otettu viisteet että menivät vierekkäin mutta nokkaketju on keskellä moottoria ja sille on kyllä tilaa.
No on noi sylinteriputket vielä reilusti yli 3mm paksut joten ne kyllä kestää, kestäis vielä ahtamisenkn. En vaan tiedä miten ne sitten pysyisvät paikoillaan mut...
...katotaan mikä paikka pettää ensin kun vähän kaikkea on nyt käyty tuosta moottorista härkkimässä ;)
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Lämpöjen hallinnan kauttahan nuo murheet taitaa enimmäkseen noissa käynnistyä.
Se on aina se "kestää" sitten.... että kuinka kauan kun vedetään tapissa.
Jos kestää esim "vartin vetoja" nipussa.... voi hyvin poikia ensi vedolla jo ennen mailin täyttymistä jne......
Eiköhän tuo kadulla jokusen päräyksen kestä kunhan ei lämmöt pääse karkaamaan.![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ihan hyvä päivä… Pääsuuttimet ja neulaputket vaihdettu, takajarruvalokin alkoi pelaamaan ja pyörä kammettu huoltopukille.
Ainoastaan yks ruuvin kanta saatu pyöreeksi ja kaasarista yks o-rengas tuhottua.kyl tää tästä, o-renkaita tilaillessa.
Nyt tuplana
![]()
Viimeksi muokannut: Husky510; 31.03.2013 klo 20:43.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Taloyhtiön polkupyörätallissa tapahtuu....jarrupalat uudet,ilmansuodatin uus,tulpat uudet. Vielä rattaat ja ketju pitäis vaihtaa.
Eilen kävin hakemassa pyörän talvisäilöstä. Viikon päähän lupaili jo vähä lämmintä niin jos sitä uskaltais jo baanalle!
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
Pitkin talvea on touhuiltu kaikenlaista, enimmäkseen ajankuluksi. Tosin oli VFR:ssä muutama kohde joka oikeasti kaipasi huoltoa.
- Öljyt ja suodatin vaihdettu
- Jarrunesteet vaihdettu
- Jarrusatulat putsattu ja herkistelty
- Ilmanputsari pesty ja öljytty
- Asennettu Scottoiler ketjunvoiteluvehje
- Maalattu vanteet pulverilla mustaksi
- Katteet pesty ja vahattu irrallaan
- Releohjaus ajovaloille suoraan akulta
- Ketjut ja rattaat vaidettu
Nyt sitten vaan odotellaan kevättä ja raisvaillaan nahkapukua.
Tänään tarttis saada kaasuvaijetrit pelaamaan, kun jostain syystä kaasun sulkijalihasvaijeri alkoi vastustamaan. Kaasarit läpsähtää kyllä nätisti kiinni (vetovaijerillakin), mutta paluuvaijerin kanssa ei. Kyllä se aikaisemmin toimi, mikäköhän siihen nyt yhtäkkiä tuli. Törkin kaikkipaikat (vaijerit, kaasukahva) täyteen öljyä että jotta jos olis vaikka alkanut nyt pelaamaan.![]()
Vihdoin ja viimein pääs kaverin talliin laittamaan pyörää kesää varten, kun ei noita omia tiloja ole!
Perjantaina vaihdeltiin öljyt,suodattimet,tulpat ja asennettiin Tobyn ohjausiskari . Lauantaina alettiinkin sitten rakentamaan uutta putkee Leo Vincen sliparille ja hyvähän siitä tuli! murisee mukavasti
Ajokausikin tuli korkattua kun siirsin pyörää talvisäilöstä tuonne talliin 2 kilsaa jäistä hiekkatietä!
Työvaiheita.
Tuli siitä perästä vaan sirompiviikolla pitää hommata vähän heatwrappia putkeen kun ei toi maali kaikkia virheitä peittäny (ei sillä että ois muka huonosti hiottu) Ja undertail pitäis väsätä kun niitä ei tunnu valmiina saavan + puukottaa alakatteesta pala pois että putki mahtuu
![]()
Full throttle til you see God...Then brake!
Honda cbr1000rr -13
ex:Kawasaki ZX-6r -06
Silvoin Erpan orkkis änkkäriä, kun en tykännyt siitä sisemmästä pakarin päästä. Tänään sitten käynnistin pyörän eka kertaa operaation jälkeen ja äänet koki kyllä erikoisen muutoksen. Nyt pyörä lutkuttaa "jännästi" varsinkin tyhjäkäynnillä. Ei olis kai pitäny siihenkään koskee. Pitää leikellä loputkin pakarin päästä jos rupee korpeamaan.
Kiitos, vähän ehkä liikaa. No pieni muutos asiaan, tuo takavanteen teksti tulee pikkasen pienemmällä fontilla.
No sitten näkee mitä tuli, kunhan saan mopon tänne lähemmäs kotia päin ja ne saa**nan teippi sarjat....
Edit, teippi sarja saapui today.....Nyt vain odottaa että saa mopon tuotua kotiin päin![]()
Viimeksi muokannut: Husky510; 09.04.2013 klo 19:34.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tallissa tapahtui tänään tällaista, pienimuotoinen ajovalon tummennus kalvolla.![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Mahtavat kelit ulkona, mutta pyörä vielä vaiheessa. No ei onneksi paha kiire vielä koska huomenna vasta eka A-ajokortin ajotunti. Eli varmaan pari viikkoa ainakin aikaa kasata pyörä. 24 vuotta vanha "opiskelijabudjetti-pyörä".
Viimeisimpinä käytin etupumput irti ja vaihdoin uudet öljyt ja stefat keulaan. Nyt ei pitäisi vuotaa enää.
Kulahtaneet "valkoiset" vanteet saivat vähän pirteämmän ilmeen:
Etulokarin maalaus ensimmäiseksi testiksi. Täytyy lakkapinta vielä vesihioa ja lakata uusiksi. Sitten vielä tankki ja takakate maalaukseen:
![]()
Suzuki Intruder 1400 -94 (nykyinen)
Yamaha FZ750 -89 naku (entinen)
Jarruremonttia rupesin kawaan tekemään. Olin varautunut mielestäni hyvin: ehjiä sopivia työkaluja pakillinen, uudet jarrupalat, rasvaa, jarrunestettä ja hyvä keli.
Noh... ensin vastusti kun joku edellisistä omistajista oli murjonut liukutapit peittävän metallisuojan ruuvin kannat paskaksi. Kirosin ja ajattelin että vaihdan sitten nyt pelkät nesteet ja käyn ostamassa dremelin jotta saan ajettua ruuvin kantoihin urat tasapäämeslaa varten.
Sitten huomasin että edelliskesänä ostamani muoviletku oli liian isoa nippoihin. Kirosin ja ajoin biltemaan hakemaan letkua. Biltemassa huomasin että vitosella sai letkujen lisäksi näppärän näköisen ilmausventtiilisetin. Iloisena kotiin ja ilmaudventiili letkuineen paikalleen. Venttiilin jonka piti olla takaisku-tyyppinen hori ilmaa molempiin suuntiin. Kirosin ja nakkasin venttiilin niin pitkälle takapihan metikköön kuin jaksoin.
Seuraava 45 minuuttia menikin ilmatessa jarruja perinteisellä "pumppaa ja löysää"-menetelmällä...
No, ainakin nesteet on vaihdettu. Palat jäi vaihtamatta. Täytyy kokeilla adennuskaljan kanssa huomenna uudestaan...
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Tankki , lokari ja takakate uudesta suitsasta lähteneet maalarille, penkinpohjaa rakenteilla, kone pitäisi saada kasaan keskiviikkona ja tänään orkkiskahvat vaihtui fatbariiin.
Rakentelun pohjana vanha 1100 Gsx.
![]()
1100 Gsx-R.
Nainen kahvoissa.
Tänään lähti vanhan pyörän "raato" ja sen kaikki osat purkaamonmiehen matkaan... Piti ihan keskittyä siivoamiseen kun on tilaa eikä katteita, moottorin ja mopon osia ole ympäri ämpäri
Jotain hyvää oli siinä, että alkerta oli basana... Nyt on 10v uudempi peli tilalla![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Äsken sain irti Apriliasta ohjauslaakerit irti.
Huomenna kaupasta (joka on auki 08:00-17:00) ostamaan uudet.
Motivaatio rakenteluun on aika nollissa, mutta jos nyt tuon saisi kaasuilla kasaan ennen kuin uusi lumi tulee maahan
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
tulpat tsekattu ja seosruuveja avattu varttikierros, kytkinnesteet vaihdettu, oli meinaan tummanharmaata kuraa, jarrunesteet vaihdettu, jäähdytinnesteet vaihdettu, ketjuöljyä lisätty ja mopo vielä pestykin.
commander v näpräilty kii. rullalle pitäs varata aika. perstuntuman mukaan ala ja keskirekisteri paranins.base mapilla.
hontamies RR
Nuo kaikki tuli tehtyä talven aikana...
-moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
-venttiilivälyksien säätö
-etujousituksen huolto
-ohjauslaakerin puhdistus ja rasvaus
-kaasuttimien puhdistus ja tarkistus
-imukaulojen vaihto
-etujarrulevyjen niittauksen puhdistus
-takapyörän laakerien ja stefojen vaihto
-takarattaan vaihto
-ketjun lyhennys
-takaswingin ja -vivuston laakereiden puhdistus ja rasvaus
-takaiskunvaimentimen huolto
-bensakorkin puhdistus
-bensahanan vuodon korjaus
-bensansuodatin
-satulan päällinen
-ilmansuodatin
-TPS-anturin säätö.
-kaasuttimien synkronointi
Tänään koeajolla, käy ja kukkuu ihan kympillä... voi sitä fiilistä...![]()
juuri nyt pyörätön