Tuli wanha BMW K 1300 GT nurkkiin ja hiukan syyshuoltoa aloittelin.
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Kawasakin (G5) ja Yamahan (RD125) tankin pinnoittaminen, Kreemillä. Riitti hyvin kahteen pieneen tankkiin. Ensin sitruunahapolla muutama päivä ja sitten Kreemin aineilla loput, Hyvältä näytti.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Laitetaan nyt tuosta lopputuloksesta vielä kuva vaikkei motskareihin liitykään. Alempi jousi tarvii vielä simmaa kun näköjään liian takana ja kahva lakata mut muuten valmis.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
huolto.jpg
Aloittelin talvihuoltoa. Saa nähä miten pitkälle ehtii käydä paikkoja läpi, ennen kuin tulee tarves alkaa kasaamaan. Tavote olis kyllä kattoo venttiilivälyksetkin.
Purkuvaiheessa vähän harvinaisempi Husqvarna 125 CR GP. Tarkoitus entistää loiston päiviinsä.OzPeter75250CR.jpg Tuommoinen siitä pitäisi tulla.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
^
Hieno projekti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin on, harvinaisella GP rungolla ja siihen kuuluvalla harvinaisella GP numerosarjan moottorilla. Tiukka piikki, ja 6 lovisella laatikolla, Marzocchi alustalla ja erittäin huonoilla Motoplat kipinöillä. Hakusessa on Borranin vannekehät.
Viimeksi muokannut: 57pannu; 24.11.2019 klo 21:07.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Tuleeko silmänruuaksi, vai tohtiiko vähän kokeilla sitten?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pitäähän sitä vähäsen...moottoripyörä tykkää että sillä ajetaan. Pitäähän sillä joka tapauksessa ajaa, että saa moottorin säätöihin. Se ei nimittäin ole kovin helppoa. Aika "kranttuja" vanhat piikit, että saa säädöt balanssiin, edes jollekin lämpötilalle/ilmanpaineelle. Mutta on se kaunista musiikkia, kun vanha piikki on hyvissä säädöissä. Se on laulua.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Peukkua.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kotariin väänsin piikit alle, että pääsee talviurheilemaan.
Hieno Husseprojekti Pannulla![]()
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Likomärkää rönttäpaskaahan tuo valkea on tällä hetkellä. Enpä muista milloin olisin viimeksi kolannut yhtä painavaa lunta. Ei osannut ennustaa hajoaako kola vai loppuuko kunto. Ei sitten käynyt kumpaakaan.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
IMVF7828.jpg,
Mitä mieltä raati on tästä. Ei näköjään toimi muovinen kuulien pidike vanhassa Hussessa. Pidike ei ole rikki, ainakaan silmin havaittavasti. Onneksi oli kaksirivinen viistokuulalaakeri, niin tullut isompia tuhoja.
Kun taas Kotarissa ei toimi muu kuin muovinen kuulien pidike ja alkuperäinen laakeri. Prox ei kestä, metalli pitimet löytyy kampikammiosta ja männän päältä.
Niin tämähän on tämän näköisestä pyörästä. 9245490185_385a6b9b5c_b.jpg
Viimeksi muokannut: 57pannu; 21.12.2019 klo 19:38.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Kotarin takaiskariin tuli tehtyä huolto. Kilsoja oli reilu 19t ja öljy jo vähän mustunut. Litran purkista saa näköjään kolme kertaa, eli ei mene paljoa. Samalla tuli laitettua perinteinen venttiili säiliöön, niin saa paineet ilman ihmetyökaluja.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
syyläri_vanha.jpg
syyläri_uusi.jpg
syyläri_asennus.jpg
Tänään on sen verran kylmä, ettei taida kehdata lämmittää tallia, joten..
Nyt olis Birdissä uus syyläri melkein asennettuna, ainakin hankalimmat vaiheet takana. Vanhasta ei paljoa enää päivä näkynyt lävitse ja joku pieni vuotokin kulmassa oli, mikä ilmeni aina silloin tällöin, mutta en saanut paikallistettua. Siirsin vain tekniikan vanhasta syyläristä uuteen, kun se tuntuin vielä olevan kunnossa.
Onko kellään tarkempaa kokemusta näistä tarvikesyyläreistä vs. orkkis ajaako saman asian? Olettaisin, että uus puhdas on joka tapauksessa parempi ku vanha ja raihnas![]()
Metallimiehen hommia harrasteltu.
Uus takapää rupee saamaan muotojansa.
Eka taivuteltiin alumiiniputkea, mutta putkihan meni ihan lötköksi. Sen jälkeen tuli vääntelyä teräsputkea.
Yllättävän hyvin saatiin mutkia aikaiseksi.
Lisää putkia tekoon ja sen jälkeen TIG-vehkeen kuntoonlaitto ja argon-pullon osto.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 02.01.2020 klo 11:22.
Braaaaap
https://www.webshop-hyperpro.com/en
https://www.racetech.com/HTML_FILES/EMULATORGV.HTML
Etupäähän uudet tiivisteet, jouset, emulaattorit ja 7,5 SAE öljyt. Ainakin jousitus muuttui aika paljon jäykemmäksi ( ihan persdynolla mitattuna), entiset öljyt näyttivät melko mustilta eikä sitä öljyä edes ollut paljon. Sattui olemaan just sopivan kokoista messinkiputkea niin siitä sai sorvattua helposti lyhemmän esijännitysosan.
Jospa vielä raaskisi ostaa uudet takaiskarit waikka https://www.wilbers-shop.de/ tuolta..
Viimeksi muokannut: Heksu; 04.01.2020 klo 20:51.
Honda VF750C
https://www.bauhaus.fi/monitoimityok...gn=lowerfunnel
Onko kellään käytössä Dremelin akkuversiota? Riittääkö hyvin teho pikku askarteluihin, vai hyytyykö heti kun kuormittaa?
cbr600rr -04
Kaveri väitti että riittää kun tuollaisen osti, mutta kai sekin riippuu paljon siitä mitä tekee. Johto on kyllä Dremelissä aika hel**tin ärsyttävä.
Huonointa Dremelissä on kyllä terien hinta suhteessa siihen, että noin pienet loppuu hetkessä. En tosin ole katsonut olisko Ebayssa halvempia.
Innostuin huoltamaan tuksun takaiskaria. Hitto mikä pänninki jousessa. Pitää askarrella järeähkö puristin. Jotta saa vieterin pois.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
https://www.ikh.fi/fi/kierrejousipur...-280mm-xtb1142
Noista muotoilin rälläkällä koukut vähän lyhemmiksi ja pyöreämmiksi, varsin kätevät pärrän iskarien kanssa.
Toi on oikein kätevä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7817...aijeri-1070-mm
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Yleensä en hävittele työkaluja, mutta tuollaiset minulla on joskus nuoruudessa ollut, kun turattiin enemmän autojen kanssa. Varmaan lainattu jollekin ja tunnetusti olivat erittäin huonoja palautumaan takaisin. Noilla koukkumallisilla tuntui aina hyvin epäturvalliselle, koska puristin on tosi vinossa jousen nousun takia.
Kävin Motonetista 2m kangen M10 kierretankoa ja kourallisen muttereita. Loput rojut kerään romulootasta. Ostokset maksoivat 5.40€ ja meinasin väsätä vähän tuon tyylisen, mutta ei samanlaista:
https://www.hondatwins.net/forums/at...compressor.jpg
Toinen pää tulee kiinteästi isoon lattaan, joka laitetaan viilapenkkiin. Siihen nuo kolme kierretankoa ja latat jousen väliin. Elikkä vähän tuohon tyyliin, mutta sovellettuna niihin romuihin mita laarista löytyy:
https://www.homemadetools.net/homema...ing-compressor
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ei noilla auton jousiin uskalla koskea mutta ne kaksikoukkuiset pakkaa olemaan liian leveitä mopon jousille ja ainakaan vielä ei ole tullut niin holtittomia esijännityksiä mopoissa vastaan.
Kampesin syssyllä yhteen Hiluxiin Vallilan Takomon jäykimmät kuormajouset eteen. Oli ihan hyvät puristusvehkeet käytössä mutta osaa silti vähän pelottaa iso jousi kunnon pännissä.
Lähtihän se ja loppujen lopuksi erittäin hallitusti.
https://drive.google.com/file/d/12lt...w?usp=drivesdk
Öljy oli kirkasta ja pumppu muutenkin virheetön. No tuleepahan harrasteltua. Onhan tuo mopo jo lähes 10v, niin ei se pahaa tee laittaa tureet öljyt iskariin.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21