Kaks iltaa tota rytöluolaa ny raivannu, tuohon loppu juusto tänään... Eijjumalauta voi tulla KAHDEKSAA jätesäkkiä roskaa ton kokosesta tallista eikä toi oo vielä ees valmis, pajan puolelle ei vieläkään pääse ees sisälle kunnolla...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sanotaanko että toi on ollu sen verran kauan suunnittelun asteella että eilen kun sain sisälle riittävästi tilaa nostelin pihasta tonne hyllyyn kaks settiä nastarenkaitaoli alimmat juurtunu aika tiukkaan...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Loman kunniaksi piti katumoposta ruveta keulan vuotamaan öljyä.
Onneksi paikallisesta osat löytyi hyllystä ja ajot jatkuu.
Ja olisi tuon keulan voinut talvella huoltaa, mutta laiskuus iski silloin. Oli aika paksua öljy mikä tuli ulos keulasta ja sai jonkin verran liottaa putkia ja hiluja että kasaan viitsi laittaa.IMG_20190801_175234.jpg
KTM 390 Adventure -20
Kawasaki ZX-10R -06 (valoton)
Niinkin mittava projekti, että vaihdoin lankarullat. Toiselle puolelle jopa 5mm pidempi pultti, kun rulla kiristyy alemman ketjunsuojan päälle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei tallissa, mutta kuitenkin.
Lisää liimaa, että ei enempää purkaannu.
Ikää vasta reilu 10 vuotta ja nyt jo hajoaa...
SAM_0263wrt.jpg
Tää oli vankka rannemomentti. Ei strukturaalisesti niin kriittinen paikka...
Ranne oli kyllä saatu Turun lentokentä metsässä toissapäivänä jotenkin kipeeks?
Tästä tulee mieleen vitsi fyysikon ja insinöörin erosta:
Yhdellä viivalla oli fyysikko ja insinööri. Pienen matkan päässä oli kiimainen alaston nainen kerjäämässä sitä itseään toisella viivalla.
Kysymys kuului, että kuinka monta askelta tarvitaan, että pääsee naista puikkaamaan, jos jokainen askel on aina edellistä puolta lyhyempi.
Fyysikko latas turhautuneena suoralta kädeltä, että ei mikään määrä, koska ei koskaan saavuta naista.
Insinööri: Yhdeksän askelta.
Fyysikko: Hei, sä et nyt ymmärrä, miten tää menee!
Insinööri: Yhdeksän askelta, ja olen tarpeeksi lähellä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mittailin keulan painumat kaikkien tieteen sääntöjen mukaan. Lopputuloksena melkein paskotut riparisäätimet.
(Väsyneenä iltasella kannattaa kaks kertaa miettiä mihin suuntaan ruuveja kierretään kun net tuntuu olevan menneen täysin jumiin...)
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuli pyörä huollettua viikon päästä starttaavaa Euroopan turneeta varten. Keulahuolto, öljynvaihto, ilmansuodattimen vaihto, renkaiden vaihto, jarrujen putsaus ja herkistely, pyörän pesu ja vahaus. Nyt vaan malttamattomana oottaa että pääsis reissuun.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Ostiin tämän pyörän vaihdevikaisena halvalla, ja taisin löytää syyn miksi ykkönen pomppii pois päältä. Se vaihteensiirtäjäakseli mihin tulee vaihdepoljin kiinni, niin liikkuu noin 5cm sivusuunnassa. Kun painaa päästä niin se melkein uppoaa lohkon sisäänLaitoin polkimen kiinnityksen alle kokeeksi paksuja prikkoja niin, ettei se pääse liikkumaan sivusuunnassa yhtään. Illalla koeajo. Teräsharja on kätevä putsata ruosteisia pultinpäitä.Ei nyt välttämättä tuolla korjaannu mutta ei kyllä mitenkään normaalia, että tuo tanko liikkuu noin sivusuunnassa. Joku lukitus sieltä on irti jostain.
Viimeksi muokannut: Zen; 02.08.2019 klo 14:06.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Samat puuhat kuin 15-vuotiaana...
001B.jpg
Ei aivan. 9.8. Tallinkilla Tallinnaan. Tavotteena olis koluta itäistä Eurooppaa, mutta tarkempaa reittisuunnitelmaa ei ole tehty. Suuntaa katsotaan kelien mukaan. Belgradissa sattuu olemaan http://www.belgradebeerfest.com/en 14.-18.8. Siellä täytynee käydä "yhellä![]()
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Pakko oli ottaa härkää sarvista kun tallissa ei mahtunu kävelemään enää. 14 jätesäkkiä energia ja kaatiskamaa lisäksi yksi pesukone yksi hella, puutavaraa puolikärryä, pahvia puolikärryä. Ja metallia jonnin verran. Ehkä pitäis opetella etukäteen vähän lajittelemaan...
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Ltd:n etupään remppa vastustaa.
Motonet myi ensin väärät jarrupalat. Sattuuhan tuota. Vissiin tuo laite on oikeasti -81 vaikka onkin olevinaan -82.
No, uusien oikeiden palojen kera uudella innolla pihamaalla illalla vaihtamaan samaan syssyyn ensin lopussa olevia etupyörän laakereita. Ensimmäinen laakeri irtosi helposti. Toisen kassa sai tapella aikansa. Stefan alla kun olikin seekerirengasMItä tästä opimme...
Ja yllättäen, laakeritkin väärää kokoa. Eikä edes takapyörän laakerit samaa kokoa. Noinkohan toki niissäkin on joku vuosimalliero.
Olisi varmaan valmis jo, nyt kaljaa koneeseen ja sauna kuumaksi.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Nyt kun ei oo motskaria tallissa tiellä voi keskittyä täysillä pariin kieliposkessa stressinpoistoprojektiin ennenkun edes ajattelee kakspyöräsiä uudelleen... terapeuttista hommaa tuo hitsaaminen.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tämmösellä tänään ajelin ja nautiskelin. 14732978.jpg
Paljon pitänyt tallissa ropata ennen kuin bääsi baanalle? Ajanut 2350km ja toimii hyvin. Pientä viimeistelyä olis jos hienon haluais mutta en taida jaksaa kun on vain katu-uskottava kun patinaa.
Tämä on GPZ 11OO 1984. Tai oli. Lähti vain rullaamaan projekti. Tankki ruostui ekaksi niin piti saada uusi yms.
Ei se tankki ihan heittämällä näihin sovi kun Harrikassa vähän erinmoinen runko. Tämä oon kiinan kopio mikä mulla ja Por 15 mönjä sisällä niin ei vuoda.
Muutakin käytettyä Harley Aftermarket osaa käytetty. Uutta ja vanhaa.
Kipinä ollut viimeksi propleemana kun Kawasakin igniteriä ei enää saa uutena. Mulla on tässä dyna syttö. En raskinut puolia ostaa niin panin auton etuvastuksen niin ei ole ollut propleemia. Dyna suositteli vähintään 3 ohmin puolia mutta mulla on 2.1 ja etuvastus oli 2 ohmia niin se riittää ja toimii.
Kaasarit on Yamaha FJ 1100 ja ei ne tietenkään käyneet lähellekkään. Pakkaa soviteltu että melkein hermo meni mutta nyt passaa hyvin ja toimii mutta kylmänä ei syty niin panin perämoottorin pumpun ja pari puristusta niin aukeaa neulaventtiilit ja kone saa pensaa ja syttyy hyvin.
Tässä on alkuperäisenä ruisku ja aluksi mulla oli GPZ 900 Keihinit mutta ne oli kirotut ja vaikka yhtenä päivänä toimi niin ei seuraavana. Aivan paskat.Yamahan Mikuneilla hienosti pelittää. Ei se itte tiä ja on vain kone. Ei tarvinut suuttimia vaihella vaan ihan tuurilla.
Muitakin mopoja on vanhempia. Kawasaki VN 1500 minkä ajoin tappiin mutta ei sillä oikein mihinkään päässyt ja 69900km niin valmis.
Kattelin osien hintoja ja ajattelin ensin että vaihdan vain jakoketjut mutta levisi koko homma. Hankalan tuntuinen moottori oli. Liikaa hienouksia. Dials sytytys ja nuuhkija ja pakokaaun kierrätys automaattiset säädöt yms automaattiset venttiilin säädöt. Helposti 3000e paukku vaikka itte ois tehnyt ja en ole varma että oisinko osannutkaan kun hankala posa ja en mie moottoripyörämekaanikko ole.
Sitten päätin mennä perse edellä puuhun ja panna Harley Davidson moottorin minun VN mopoon. Onhan se nyt siinä ja hyvin toimii. Potkukäynnistyksen halusin ja se siinä nyt on. Revteck vaideloova. Evon motilla on kuulemma ajetty 70 000 km ja ei haise pahalle. Prosentteja meni aika vitusti kun 42% Ei oikein enhää pysty osia vaihtamaan kun tulee turhan lähelle tuo50%14732979.jpg
Ei mulla mitään esson baari tietoa ole kun enne baareissa kulje. Vanha äijä ja aloittanut jo 1978 niin tyhmempäänkin päähän jotain tietoa tarttuu.
Mie olen aika kova ryyppäämään ja saatan olla äreäkin päissä. Selvinpäin kiltti kaveri ja vähän ujokin. Suutun niin vitusti että saattasin jonkun päissä tappaakkin. Tai joku tappais minut.
Viimeksi muokannut: jensen; 12.08.2019 klo 03:45.
Jensen.
Pari vanhempaa Harrikkaakin löytyy tallilta. 14732982.jpg
14732983.jpg
Mie olen itte nämä kunnostanut. Punainen oli kolaripyörä ja kiero runko mutta nyt on ok.
Sinisen entisöin. Mie veikkaan että mulla on ollut noin 30 prätkää.
Vanha ukko mutta Harrikoissa on kiva kun tyypit tekee niistä omanäköisiä. Ei minusta pussihousua taida tulla mutta mainittava on kun tallille tulee joku tyyppi niin ei ne muuta näekään kuin tuon sinisen melko orginaalin Harrikan. Väri on Concourd blue ja yritin siitä tehdä mahdollisimma alkuperäisen sävyisen. Candy sininen hopeapohjalla jonka itse ruiskutin. Jotain kuvia olen nähnyt ja videoita niin paljon saman siniseltä nuo näyttää.
Mulla on tallella myös minun mopedi minkä sain uutena vuonna 1981 ja olen sen entisöinyt. Aivan voi ajaakkin mutta aika läski jätkä niin kun mopon päälle nousen niin 120 kg on iskareille liikaa ja pohjaan paukahtaa.
Moottoripyöräilyn aloitin 1978 kun mulle tuli ryssäpyörä IC 350 1962 Yksi muurari oli isälle auki korjauksesta niin me otettiin sen rikkinäinen moottoripyörä. Isä ja mie korjattiin männänrenkaat siihen jostain autosta ja sitten mentiin. Laturin johto irti ja takahollariin auton akku. Sillä ajelin Pellon kaikki metsäautotiet.
Kyllä varmaan kylän Poliisikin siitä tiesi mutta eivät välittäneet kuun tyydyin metsäteihin.
Jensen.
Jokohan on rape? Mitäs tämä tarkoittaa? Odotteletko että joku alkaa mulle vittuilla vaiko mitä? Mie tulen ja menen niin kuin minua huvittaa ja kirjoittelen jos huvittaa tai en kirjoita jos ei huvita
Jensen.
Voi vaatimattomasti sanoa että teillä on vielä multa paljon oppimista. Monesti kirjoittelen humalassa kun olut maistuu. Tässä mulla oli jopa puteli viskiä. Olen mie joiltakin foorumeilta lähtenyt pois ja tullut takaisinkin.
En koskaa mene henkilökohtaisuuksiin. Tottahan toki nimimerkin takaa on helpompi räksyttää kuin naamat vastatusten. Ei kannata tehdä niin suurta numeroa.
En pidä kiusaamisesta ja sitä valitettavasti näkyy. Lapsille yritetään opettaa että ei saa kiusata mutta sitten itse käyttäydytään kuin sadisti. Ei lapset ole niin tyhmiä että etteikö ne tämän huomais.
Tästä jäi vähän semmonen paskamainen maku että joku ois ajanut minut pois täältä? Ei ne sitä pysty muut tekemään kuin moderaattori.
Foorumit on hiljentyneet noin yleensä. Itse tuskin olen enää projekti topikkia tekemässä mutta viihdytän itseni lukemalla muiden tarinoita.
Jensen.
Multin takaloksun alimmasta pultista oli kierre korkannut ja pultti jäi sitten Lappi/Jäämeren kierrokselle. Sain uuden RM Heinolta postitse, otin samalla pari änkän suojan pulttia, on mukavampi jos ne on kaikki samanlaisia.
Korjasin kierteen Recoil-tuotemerkin sarjalla. Tällä kertaa laitoin pultteihin Loctite 243:sta (kun sitä nyt sattui olemaan) ja vedin huimaan 10Nm momenttiin. En tiedä katosiko tuon yhden pultin kierre liikakiristyksen vai löystymisen (ja heilumisen) vuoksi. Huggerilla oli kans taipumusta hukata yhtä pulttia, tuo nykyinen on pysynyt lukitteen kanssa mukana jo pitkään.
Ammamiehet varmaan osaa vetää momentit kohdalleen näppituntumalla, mutta kun noita harvakseen tekee niin pienet pultit vetää helposti liian tiukkaan ja isot jää löysälle. Käytän siis ihan suosiolla momenttiavainta ja lukite on näköjään varsin tarpeellinen noissa heiluvissa osissa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Mulla ei myöskään olet tuota näppituntumaa, tai ilmeisesti on, muttei luottoa siihenYleensä tulee käytettyä momenttiavainta jos vaan momentit on annettu vaikka siitä saakin kuulla kettuilua koska "näppituntumalla ne kuuluu laittaa"
Tulpat tosin on pakko vetää näppituntumalla, koska niissä ilmeisesti momentteihin ei voi luottaa. Ohjekirjassa erit kuin valmistajilla.
Itte tosin tulee vedettyä noi M6:t 9Nm, mutta käytän yleensä aina jotain tahnaa välissä. Lähinnä hillitsemään jumittumista jos on eri pari metallin (niinkuin ne melkein aina on). Ainakin joskus alanmiehet käski tiputtaa momenttia 10% jos laittaa lukitetta/rasvaa ja ohjearvo on ilman.
Liian löysälle en (tietääkseni) ole vielä mitään jättänyt. Se pitää varmaan sitten jo jäädä aika löysälle (?) Toiseen suuntaan olen kyllä onnistunut menemäänEhkä sitä vielä joskus oppii...
![]()
Kevyt syyshuolto. Uusi vaihdelaatikko jo postissa Vantaalla.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.