Koitan kattoa jos löytyy joku. Nyt tuolla sataa liikaa ottaa uusia.
Kadulla ja mutkapätkillä urien reunat pysyi siistinä, mutta Ahvenistolla lähti vasemman kyljen vesiurien etureunat kulumaan rajusti alas, ja jättöreunat törrötti pystyssä.
Rebound oli vain 1/8 kierros auki, joten pieni tiukkaus alkoi näkyä jo keskemmällä käänteisenä kulumisena.
Oma ajatus on että rebound-shimmaus ei pysty mutkien "avauksissa" pitää jousivoimaa kurissa.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Vääntelin Misukan PR4:set GS Adven alle. Oli varaston viimeiset, seuraavaksi assurenkaaksi sitten Road 5.
-jp-
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Tuo on ainoa kuva josta näkyy jollain tavalla kuvion kuluminen.
En saanu liitettyä kuvaa tähän suoraan koska ilmeisesti liian iso?
https://drive.google.com/open?id=1-A...y-zaXzKy1AWxCR
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Monen kuukauden jälkeen pääsin taas omia mopedeita ropaamaan.
Venttiilivälyksien tsekkaus oli edessä. Vuosi sitten koneistettiin kansi ja putkitettiin uudet venttiileiden aukot ja sorvattiin niihin seetit venoille. Ymmärsin, että ois ollut valmis paketti, kun annoin koneistamolle mukaan kaikki hilppeet nokka-akseleita myöten. Noooh... Melkein0,03 - 0,08 mm pitäisi olla venavälys.
Tänään jos jostain löytyis sopivat simmipalat, ni ois ihan jees. Täytyy alkaa kohta soittelemaan potentiaalisia paikkoja läpi.
edit. Tilasin äsken myös uudet ketjut ja rattaat.
Vakiot on 15/38. Nyt oli kiinni 15/43. Uudet ostin 16/38. Mukavasti tulee tippumaan kierrokset taajaman ulkopuolisia nopeuksia ajellessa. Hieman ärsyttää, kun ei ole kuin 530 kokoisia rattaita olemassa. Näihin tehoihin riittäisi 520 aivan mainiosti.
Suzuki GR650 siis kyseessä.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 29.05.2019 klo 12:30.
Braaaaap
Jos eturissan akseli ei ole hurjan tiukalla sovituksella, niin voisiko hyvällä tuurilla JTF1439.15 (isompi halkaisija 22mm vs. 25,5mm) toimia eteen ja taakse näytti olevan JTR1825.38 (pitäisi katsoa sattuuko jako kohdilleen, epäilisin että käy)? Holkit saattaa tarvita.
Mie käytin 530 eturattaan sorvarilla, joka laihdutti sitä vastaamaan 525:sen mittoja.
On kuulemma sen verran kovaa tavaraa, että hommaan pitää paneutua ja vehkeet oltava kunnossa.
Tässä kokeeksi ajoin kun toisella foorumilla tuli aiheeksi:
Kuula.jpg
Ajettu kuulaan Ø4 mm reikä käytetyllä halpamarketin kiviseinäporalla.
FAG6308.jpg
Sorvataan FAG-laakeria venäläisellä kovapalalla.
Olis tarkotus pinnoittaa vanteet plasti dip blaze keltasella, mutta mistään ei löydy kyseistä tuotetta. Ei kukaan tietäis mitä kautta sais kotimaasta, kun ulkomaan postikulut parille purnukalle on 50€ luokkaa..
Kattelin rattaiden kokoja. Takaratas menee heittämällä. Eturattaan sisäosan sisähalkaisija on täysin sama ja sisäosan hampaiden ulko-osassa on eroa 0,5 mm (originaalissa 22,5 mm ja tässä 22 mm).
Laitoin tilaukseen nämä. Kiitos tiedoista!!!
520 ketjuja mulla on kolme pakettia uusia odottamassa ajamista.
Koitin peruuttaa 530 osat, mutta katotaan kuinka käy. Ebaysta kun tilasin, niin pitää laittaa myyjälle erikseen pyyntö, voiko peruuttaa...
Viimeksi muokannut: T1mppa; 28.05.2019 klo 10:14.
Braaaaap
Takarattaan ja ketjut onnistuin peruuttamaan. Eturattaasta tuli eilen illalla iloinen viesti "tuotteesti on lähetetty teille". Nooooh... yrittäjiä ja myyntimiehiä täytyy koittaa välillä ymmärtää. Onneksi ei ollut superkallis ja saan sen varmaankin myytyä, kun on yhtä piikkiä suurempi, mitä normaalista kaupasta saa.
Braaaaap
https://youtu.be/en2Cutx-UK4
Pitkään ärsyttänyt etujarrujen nypytys hoitui kotikonstein.
Heittokelloa kun ei ollut saatavilla, virittelin satulan kiinityspultin reikään M8 pultin, joka oli kahdella mutterilla kirrattu. Sitä vähän kerrallaan kiristämällä löytyi kohdat jossa levy otti/ei ottanu kiinni.
Oikominen meni kumisella noin kilon massavasaralla / puukapulan avustuksella vanteen läpi.
Aivan hento nypytys jäi jonka juuri ja juuri havaitsee pyörän pysähtyessä,muttei enää haittaa.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Tänään heitetty bussiin uudet levyt eteen ja huollettu kaverin Tuono V4 (öljyt, sudit, tulpat + perus putsailut).
Nuukuusraja meni bussin etupalojen kohdalla. Olisi pitänyt vaihtaa mutta kun vanhoilla on ajettu n 1000km niin saa nyt luvan kelvata. Ravistus hävisi kuitenkin![]()
ZXR750 J "K"
Noi niitit ovat varmaankin paskaset ja jumissa ja siitä syystä on nypyttänyt. Nyt kun kumivasaralla naputtelit niin käytännössä noi niitit lähti liikkeelle. Noilla työkaluilla ei taida jarrulevyä saada suoraksi/vinoksi millään.
Niitit saa puhdistettua esim seuraavalla tavalla. Laita pultti niitin läpi niin, että kantaosa on ulospäin. Kiristä mutteri niitin läpi olevaan pulttiin. Laita porakone kantaan kiinni ja lähde rauhallisesti pyörittämään ja samalla suihkutat brake cleaneria niittiin.
Tällä lailla moska lähtee pois ja levyistä tulee taas kelluvat.
edit. löysin tällaisen videon. Äänistä en tiiä mitään, mutta idean tuosta ainakin saa. Tässä videossa on useampi pultti+mutteri käytössä. Itse olen tehnyt yhden niitin kerralla.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 31.05.2019 klo 13:44.
Braaaaap
On joo kelluva mutta siltikin sitä voi muokata. Sen verran ohut kiekko että kyllä sai noin neljänneskierroksen kohdalla olleen heiton pois. Puoli kierrosta selittyisi helposti niittien jumeilla tms.
Niitit olin videon tyylillä putsannutkin ettei siellä ole pinteitä.
Viikonlopun aikana näkee kestääkö "suoristus" kahta päivää hartialukkojarruja Alastarolla![]()
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
IMG_20190603_220337.jpg Katkennut avain, pari sveitsiläistä kolikkoa ja epoksia... bling bling![]()
-11 BMW F800GS
ex:
-11 KTM 990SMT
-04 Suzuki SV1000S
-94 Suzuki GSX750F
-98 Honda CB Sevenfifty
-84 Yamaha RD125
-86 Helkama Raisu
-84 Honda Monkey Dax 73cc
Tuommosen kakaroitten mönkkärin pistin pilkkeiks jos siitä yrittäs kötöstellä jonkinlaisen crosskart auton...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Koska ne vehkeet ei hajoa talvella niin tehdään sitten näin kesällä. Vetoakselin laakeri korkkasi ja pääsee siis konetta halkaisemaan.
IMG-20190608-WA0004.jpg
On muuten yllättävän painava tuollainen 10r kawan pata.
KTM 390 Adventure -20
Kawasaki ZX-10R -06 (valoton)
Auts
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tollaset löyty SF:n putkista
tulppa.jpg
ja ne korvattiin tämmöisillä;
DSC_0418.jpg
![]()
Vanhaan Bladeen Bilteman fatbar, koska se on oikea tanko mihin tahansa moottoripyörään.