Ei se tämäkään päivä ihan "pelastusarmeijalle" mennyt, laittelin varmistuslangat öljyproppuun, putsarille ja vähän muuallekin kun hieman taas karkasi lapasesta. En tiedä oliko tuossa nyt taaskaan mitään järkeä ja kuinka tarpeellista tuo oli, mutta tulipahan kokeiltua ja päivä meni ratevasti. ;)
003.jpg
Paronin tallissa saksitaan kasaan trilokomposiittiliukupohjia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Uutta väriä.
Olin lähössä jamahalla ajelemaan, mutta siinä ketjuja rasvatessa huomasin, että keulassa palaa liian himmeä valo.
Sieltä puuttui lähi- ja kaukovalo ihan kokonaan, vain parkki loi valoa kirkkauteen.
No, eihän siinä mitä. Etumaski pois ja lampun vaihtoon. Kannan perusteella siellä olisi H4 ja niitä löytyy hyllystä.
Mutta ylläri olikin suuri, kun sieltä löytyi R2 12V 45/40W, jossa on onneksi H4:sen töpseli.
Ajamaan piti päästä, niin irroitin siitä R2:sesta kauluksen, H4:sta kauluksen ja laitoin sen H4:sen siihen R2:sen kaulukseen ja varmistin kiinnityksen nippusiteellä.
Valokuvio on ihan mitä sattuu, mutta ei se minua päivällä haittaa.
Joten onnistunut pikahätäpaniikkikorjaus käymättömillä osilla
Miksi ei valo pala...
DSCN00ggg19.jpg
Itse asiassa nyt kun tarkistin, niin siellä oli:
H4-hehkupohja EI TIELIIKENTEESEEN
43-1354 Niinsanotulla R2-kannalla eli hehkulankapolttimon tilalle. 12V.
Sain Multin huollosta. Rexxer flashätty ecuun, eiköhän sen vaikutus parin kk:n sisällä selviä. Takapamppu on hengetön, koska se on öhläri niin sen voi huoltaa ja saada kuulemma uudenveroiseen kuntoon. Pitänee irrottaa se itse ja toimittaa huoltoon. Näyttää siltä että sen irrottamiseksi joutuu jonniin verran askartelemaan.
Öhläriin saa kuulemma semiautomatiikan tuovan ohjausboxin jonka pitäis istua paikalleen plug-in -periaatteella. Onks kellään kokemuksia että olisko hyötyä?
SF 1098S
MTS V4S Sport
En tiedä millanen on, mutta Panin semiauto jollain lailla toimii kuoppaisilla pikkuteillä. Tasaisella tiellä se on huono. Baanalla takis hajoo jos se on päällä, siis sulaa aivan alle. En maksaisi ja ajan oikeastaan aina kiinteällä settingillä. Jos Multi on samanlainen, en suosittele.
vuoristoatleetti
Pikkuhiljaa kasaan päin, kunnes se puretaan palasiksi.
Ei olisi pitänyt silloin aikoinaan purkaa, vaan työntää kokonaisena tallin perälle odottelemaan.
Näin sitä matkan varrella viisastutaan... tai sitten ei.
En tee mitään omaa "sivua" ko. rätkälle, kun se ei ole valmis tänä tai ehkä edes ensi vuonna.
DSCNgg0003.jpg
Lisään vielä että Alppipassolla keula on autolla surkea ajaa. Pyrin ajamaan niin etten suorilla vedä kuin 120 ja kaarre taas niin kovaa kun pää kestää. Kun raju jarrutus puuttuu, erityisesti alaspäin ajaessa keula painuu autoasetuksella ihan sairaasti mutkaan. Hlökohtaisesti en keksinnöstä pidä.
vuoristoatleetti
Uudet renkaat tuli laitettua FJR:n alle. Michelin PR4 GT. Edellisillä 14845km ja jäi vielä n.2mm urasyvyyttä jäljelle.
Pyörä on valmis kauden aloitukseen ja eiköhän se tuossa maaliskuun alkupuolella ala.
Mä kun ajattelin varovasti että jos huhtikuun alussa uskaltaisi, vaikka on ympärivuotisessa. Pyörä on tallissa Alppiharjussa. Uusia misukoita tuskin vaihdan alle vasta kuin touko-kesäkuussa vaikka ne tuossa eteisessä odottavat, kun vanhoissa korpuissa on vielä pintaa. Tallikin on maksettu huhtikuulle..
Edit: Tombon mattamustan Hondan bongasin tänään.
Viimeksi muokannut: Zen; 23.02.2019 klo 14:21.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Tänään jatkui siitä, mihin viikko sitten jäi. Jarruletkujen uusimisen jälkeen meinasi etupään kanssa jo usko loppua, kun kahva vaan painui pohjaan. Kahvituon ja muutaman säiliöllisen jälkeen rupesi kuitenkin lopulta ilmaantumaan. Takapää onnistui ihan heittämällä. Jarrujen valmistumisen myötä kasailin myös uuden etuloksun kiinni. Hommasin loksun kiinasta valmiiksi maalattuna n.70€, ei paha!
Oxfordin lämpökahvat tuli myös laitettua, ei tarvinnut kuin kerran purkaa kaasukahvan puoli liimauksen jälkeen mutta tulipahan värkkäiltyä (kiroiltua). Laitoin myös kilven kiinni, kun tuli jo syksyllä ruuvattua pienempi kilpiteline paikoilleen.
Vielä olis venavälysten tarkastus jäljellä tälle talvelle ennen katteiden uudelleen kasausta.
Kohti kevättä, muutaman viikon päästä korkataan kausi!
ZXR750 J "K"
Tallissahan on käynnissä isohko putsaus/poisto. Eli vähintään toinen vanhoista pyöristä lähtee markkinoille. Siihen talliin syntyvään tyhjään tilaan tulee ehkä jopa AIVAN uusi mopo. Riippuen miten myyntitavara tekee kauppansa.
Startti lopetti Gran Canyonista kampiakselin pyörittämisen.
Hiilistä ei ollut kuin pöly jäljellä.
DSCrrN0024.jpg
DSCfffN0026.jpg
Startti maksaa Stein-Dinsellä 119€+rahti
Hiilisilta 27€+rahti
Laakeri ja hela maksaa varmaan kympin verran, jos sen takapään helan jostain löytää...
Tilasin koko korjaussarjan SND9128
Sisältää hiilisillan laakerin, helan, tiivisteet, stefan hintaan 60€ ja epsanjasta lupasivat lähettee.
Aika huimia rahtihintoja oli tarjolla.
Ameriikan poika ois laittanut paketin tulemaan 160 taalalla ja epsanjan poika ottaa rahdista 4€.
Keskimäärin rahdit oli 10-40€ välillä.
41AjGpx+bbL._SX466_.jpg
Viimeksi muokannut: lario; 24.02.2019 klo 23:35.
Pöntöt saapui, joten asennus lähiaikoina.
IMG_4957.jpg
Triumph Speed Triple 1050 -12
Multi viety Vehniäisen talliin takapumpun huoltoa varten. Sain sen vaikutelman että kavereilla oli asiantuntemusta ja omakohtaista kokemusta siitä mikä toimii ja mikä ei. Erinomaista.
Omassa tallissa ei ole paljon tapahtunut. Työpöydän sain värkättyä, reikälevy pitäisi kiinnittää seinään ja hyllyä katonrajaan, ja muutama kaappi. Ikeasta ajattelin kattella, olettaisin että lastulevykomerot kestää kun asentaa lyhyillä jaloilla irti lattiasta, ei tuolla vettä ympäriinsä roiskita. Ajattelin säilyttää ajokamoja tallissa, siellä kun on vesipiste ja lattiakaivo niin on helppo ajosta palattua putsata ajokamppeet ja pyörä niin voi sitten siviileissä käppäillä sisälle. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja kun kahdesti suunnittelee niin on vain neljännes alkuperäisestä työstä jäljellä...
SF 1098S
MTS V4S Sport
Molempiin kotareihin näppäsin huolletut takaiskarit paikalleen ja samalla vauhdilla purin molemmista vuorostaan etupamput irti huoltoa varten. Nyt kun vaan osais päättää että uskaltaisko noita ite ruveta huoltamaan ja korjaamaan vai veiskö jollekin ammatimiehelle ja jos vie niin kelle?
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Onko niissä etupampuissa jotakin vikaa vai ei? Jos ei niin eipä ne tartte kuin öljynvaihdon. Jossakin vaiheessa tulee liukuholkkien vaihto ja tietenkin tiivisteet jos vuotavat. Huvikseen / turhaan ei toinna kuin vaihtaa öljyt
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kylläpäs iski kuume tienpäälle kun pari hemmoa kruisaili tuossa hoodeilla HD street glide tmv möhköillä tänään ipv...
-ilta kuluikin p hallissa tankin katteita kiinnittäessä-ei ihme että duksut on "hinnakkaita" (kokoonpano & huolto) : oli tusinan kateosaa kiinnitettävänä pelkästään tankin ympärillä plus scuupit / ilmanotto ja alempi mittaristo - mut kasassa (4h)
=> yks-kaks tilipäivää vielä ja pääsee korkkaamaan ajokauden
![]()
MAD (mean absolute deviation)
Omassa Multissa oli tuo boxi. Tosiaan plug and play, ohjainyksikkö vex ja uusi sisään. Silleen hyvä viritys, että mikään ei huonontunut, mutta en havainnut sinällään mitään huimia hyötyjäkään. Kyseessä ei siis ole semiaktiivinen jousitus mallia Skyhook, vaan enemmänkin ajotyylin perusteella perus setuppia säätävä automaatti.
Lopulta kävi niin, että säädin edelleen arvot ihan itse, mikä toimi ihan vanhaan malliin.
Timo on kahteen pyörään iskarit ja pamput tehnyt, samoin kuin kahdelle kaverillekin.
Vahva suositus sekä työn laadusta että hyvästä kommunikoinnista!
https://www.ttmfactory.com/fi/etusivu/
öljyt meni vaihtoo, nyt mietin et ostanko renkaat vai vaihdanko toho 900, harmi et pari fillaria mitkä oli kiikarissa meni jo mut nyt ois noita 18 pyöriä ajamattomina tarjolla. Onko toi z900 niin paljon parempi fillari kun toi 750 niinku jengi huutelee?
Z750
road vitoset tilasin joudunko laittaan toho seiskaan vai laitanko johki ysii? vittu toi vakio putki on vaan karmee en pystyis ajaan metriäkä tolla ja akra on 600 tjsp
Z750
Öljyä menee kuutisen desiä per putki, tarkka määrä mitataan öljyn pinnankorkeutena. Jos et tiedä mitä on nyt, joku tunnettu SAE5 luultavasti tontillaan.
Reparit jumii kun sinne säätönutikan alle ja lopulta vaimennintankoa pitkin paluun säätöneulan juureen saakka menee vettä.
Kun irrotat yläkorkin damping rodista, sen siellä sisällä olevan tangon pitää nousta itsestään ylös kun painelet sitä. Jos liikkuu, vika on niissä yläkorkkien mekanismeissä. Ne mustat säätökorkit taisi tulla pois kampeamalla ja siitä eteenpäin taisi silmällä nähdä miten ne purkautuu.
Neuvot oletuksella että keulat on allekirjoituksesi pyöriin.