Saahan sitä näinkin rahaa menemään. Pohjalla on 2003 mallin Tuono, josta maksoin veroineen ja katsastuksineen noin 4300 ekua. Näistä satoisista kolme oli hyväntekeväisyyttä. Ois voinut tingatakin, mut oli kiire. Anyway, tässä proggis viimeajoilta ja pohjalla kustannus. Kun on lukenut noita halvalla käyntiin triidejä, joissa varusteet on hankittu suurin piirtein pullopanteilla, niin eihän tässä mitään järkeä ole.
Hieman ennen talviteloja laitettiin perusjuttuja
• Venttiilien välykset
• Uudet tulpat
• Öljyt + suodatin (motorex semi synt. 15W-50)
• Ilmansuodattimen vaihto (K&N street)
• Jäähdytysnesteen vaihto.
Tämän jälkeen vasta innostuttiin:
• Ilmanputsari pesty+öljytty
• Gabro F255 lastu ja ECU:n PIN 16 katkaisin kahdelle polttoainekartalle
• Väliputken modaus (ylimääräiset kippurat futurezilta)
• Avarampi ilmanotto mallia ensimmäinen Mille
• Rizomalta matalammat raiserit
• Takaiskarin huolto ja uusi Öhlinsin jousi 105 N/mm
• Keulan huolto (vanhat stefat jäi)
• Etujarrun kunnostus. Pääsylkän sisukset & satuloiden tiivisteet plus uudet palat.
• Uudet Osramin Nightbreaker Plus polttimot
• Takajarrun vimmattua ilmailua
• Uus etunen, Pirelli Diablo Rosso Corsa
• Pientä seisontatuen klapin poistoa (saaga jatkuu, pitänee hommata 04-06 Firebladen jalka. On kuulemma bolt on ratkaisu Aprilian insinöörin näkemykseen)
• Uudet kytkinnesteet
• Linkuston laakereiden rasvailua
• Painumien mittailua
• Kirsikkana kakun päälle nopeusmittarin anturi laukesi, joten sen vaihdoin.
Koko leiki töineen, litkuineen ja kilkkeineen about 1 500 pankin velkakirjaa. Onko mulla nyt lähes kuuden tonnnin pyörä. Ei ihme, ettei rikastu.
Seuraavaksi... jalkatappisarja mietinnässä. Jos sen toteuttaa, niin tottakai käänteinen kaavio + shifteri. Tämän lisäksi jotain muuta järkevää juolahtaa mieleen varmasti. Onhan Taunoon useampi big bore kittikin myynnissä. Parilla kolmella tonnilla sata kuutiota lisää.
Ai niin, dynoaika pitäis vielä lohjeta tässä keväällä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kun lähes kaikki oli valmiina ja käynnisteltiin, kuului järkyttävä kolina. Kolme hammasta poikki. Uusi osa tuli tänään onneksi postissa niin pääsee etenemään.
Omasta mielestäni visiostani tulee mahottoman kaunis.
Maalatut osat kiinni, fatbar kiinni sekä remuksen viper putki.
Vilkut, peili sekä renkaat saapuu huomenna, kaikki sähköt jo vedetty.
1100 Gsx-R.
Nainen kahvoissa.
"Korppi" sai tänään uuden satulan. Tarkemmin sanottuna uutta silmänlumetta, sillä satulan päälliset löytyi Kreikasta. Vaati hetken suunnittelua, venyttelyä ja armotonta nitomista ennen ku sai vanhan penkin puettua uusiin kuteisiin. Varsinkin tuo kuskin penkki muotoineen antoi haastetta riittämiin. Lopputulos on omaan makuuni ihan OK. Noita Italian lipun värejä en olisi välttämättä kaivannut, mutta siinä ne nyt menee nekin vissiin.
Parit kuvatukset:
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Taas jotain pientä on tullu näperrettyä. Ebayssa törmäsin tämän tyyppisiin etusylinterin suojiin, ja ajattelin notta: Minähän teen itse & säästän...
Saas nähdä miten hyvin tuo blokkaa ravan & paskan lentämisen eturenkaasta juuri tuonne etupytyn tulpan tietämille? Tein tuon vielä niin, että sitä voi jatkaa halutessaan. Kuvassakin erottuu 3 pulttia joiden kanssa sinne voipi kiinnitellä haluamansa mallista kuraläpyskää jatkeeksi. Periaatteessa tuon koko aukon vois vetää umpeen aina jäähdyttimen ala-osaan saakka? Mut alotetaan nyt tällä maltillisella versiolla.
Kuvatus:
[IMG][/IMG]
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Teippailua, revitään sitten pois kun rupiaa ahdistaa..
![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 11.06.2013 klo 22:20.
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Tullu autolla käytettyä tota puhelinta navigoinnissa ja tulipa mieleen, että pitäähän se pyöräänkin kiinni saada. Tiedossa oli, että täysin valmiita telineitä on markkinoilla, mutta tarkoitus oli pitää budjetti mahdollisimman pienenä ja muutenkin onhan se kiva näpräillä.
Idea oikeastaan lähti kun löysin laatikosta vanhan garmin nuvin telineen toisen osan. Siihen surrur sorvilla pallonivel (työjälki aika karua, kun ei pallon sorvaustyökalua ole, eli ihan "manuaalilla" mentiin
12297999.jpg
Puhelimelle funtsin koteloa ja päädyin helppouden takia bags connectionin vaikkakin se oli selkeästi projektin kallein sijoitus (huimat 19€). Ei muutakun navin telinettä vähän palasiksi ja reikiä täyteen ja ruuvaten bags connectioniin:
12298071.jpg
Sitten biltemasta putkikiinnike ja sormiruuvi ja välitankoon kiinni
12298081.jpg
Biltemasta vielä kosketusnäytöille tarkoitettu kynä helpottamaan käyttöä hanskat kädessä ja nyt on hyvä (ei muuten onnistu ajossa kynän takaisinlaitta tuohon telineeseenmuutaman kilometrin yritin ja sitten totesin, että navigaattoria kosketaan vain pysähdyksissä..Kriegan olkaimeen kynä tosin istui heti):
12298098.jpg
160 km/h vauhdin ja melko suuretkin pomput puhelin pysyi paikalllaan. Seuraavaksi vuorossa sitten 12v ulostulon rakentelu mittariston viereen.
HMKP touringilla tuli senverta kypsyttyä kiinamallin pika-asenteiseen virran ulosottoon, jotta oli pakko kyhätä parempi.
Hankin vedenpitävän 2x usb:llä olevan ulosottopistokkeen duellin kataloogin avulla lähimmältä jälleenmyyjältä. ImageUploadedByTapatalk 21370375980.446608.jpg
Kun pistoke oli saatu, niin sitä piti alkaa tankoon sovittamaan ja olihan se ihan karmea... Ei miellyttäny silmää vaikka mihin asentoon väänsi. Noh, ei hätä ole tämännäköinen, onhan mulla alumiinilevyä tallissa (2mm) siitä aloin tekemään sitte pahvimuotin kanssa raakaversiota eli evo1:stä. Myös koroke holkit piti tehdä, ettei kiinnike vastaa suoraan tangon kiinnikkeeseen. Käytössä tietenkin alan työkalut, eli 8mm pora, moottorisaviila, hieno lattaviila ja 800 vesihiomapaperi.
ImageUploadedByTapatalk 21370375194.714834.jpg
Evo1 ei ihan sattunu kohdalleen, ja aloin työstää evo2 versiota, jota siirsin n.5mm vasemmalle tehden runko-osasta hieman leveämmän. Tässä kuvassa jo uudet mustaksi pinnoitetut kuusiokolopultit sekä maalit päällä. Perusteellinen kolikoli maalaus sis. rasvanpoisto ja harmaa pohjamaali sekä mattamusta x2.
ImageUploadedByTapatalk 21370375147.390485.jpg
Viimeisessä vaiheessa vielä pientä asennon hakua ja suojat pulttien kantoihin. Myös releohjaus tuli tehtyä vimpanpäälle, ettei oo mikään ryöstäjillä pikaseen väsätty kyhäelmä.
ImageUploadedByTapatalk 21370375065.249276.jpg
ImageUploadedByTapatalk 21370375107.329132.jpg
Osat kustansi:
Pistoke: 25€
Johdot, liittimet, kutistesukat ja rele: 17€
Alumiini ja maalit oli jo ennestään eli: 0€
Kokonaiskustannus: 42€ eli kohtuu halpa![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Kasawika sai tänäön uudet kytkinhilut ja öljyt. EBC:n SRK-pakettin hommasin. Ei luista enää![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Olipa tuo mopo hetken telekalla teknisen ongelman vuoksi.
Piti vaihtaa Tripleen flekti kun vanhasta hirtti laakeri kiinni. Varaosan hinta on muuten Suomessa 450 euroa. Siis se pelkkä puhallin. Jumalauta. Englannissakin 303 euroa. Mitä helvettiä?
No, tilasin ebaystä käytetyn 19 punnalla. Tai no, se oli daytonasta, mutta sopii heittämällä paikalleen ja on varmaan parempikin (kun on japanilainen toi toinen oli italialainen).
Nyt taas pelaa. Ai niin, jäihän siihen vikakoodi, jotka ei nollaantunut millään. "Intake Air temp sensor short circuit to ground". Anturi oli mittarin mukaan kunnossa ja piuhoista ei äkkiseltään löytynyt mitään. No, eipä haitallut ajelua. Tämä kyllä myöhemmin korjaantui erikoisella tavalla: Täyskaasukiihdytys ykkösellä ja kakkosella rajoittajaan - tadaa - vikavalo poissa. Mopo tykkää, että sillä ajetaan.![]()
Triumph S3 955i
^ meh.. moottoripyörä ja italialainen samassa lauseessa..
Ketjut ja rattaat vaihdettu. Ja jotain sähköosia..
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Uusi ilmaputsari ja uudet öljyt vaihdelootassa.
R 1200R '08. ex R 1100RS '93
Haalistuneiden ja hapettuneiden muovien pikaelvytys kosaanilla...![]()
Vanhat teipit revitty poes ja uutta takas, vaan tuo työ pääsee ilkeesti sotkemaan taiteellista ajanvietettä.![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Renkaan vaihtoa ja jos huomenna kerkeis stefat ja pölysuojat vaihtaa kun vanhat luovuttivat.![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Askartelin Bilteman 4mm pleksistä kilpitelineen. Alumiininen olisi tietty parempi, mutta alumiinilevyä ei nyt löytynyt tähän hätään...
Ducati Diavel
Tee-se-itse Evo boksi. Uudet kiihdytyssuppilot olivat fiasko, joten se homma saattaa jäädä. Miten vitussa semmoiset voi toimittaa väärällä halkaisijalla???
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Huomaa, etten ole asentaja. Yön yli nukuttuani, hiffasin, että laatikossa oli ihmeellinen ylimääräinen mutterisarja, joka sekoitti pasmat. Nyt on röörit kiinni. Harmi, että tuli paska kuva.
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joo, resonansseja muutellaan, että saa tuon 7 - 8,5 tonnin välissä olevan kuopan tasoitettua. Samalla katson, saako kone enemmän happea, jotta vois käyttää tuota rikkaampaa karttaa, joka vetää tuossa kuopan kohdalla turhan paksuksi. Tähän saakka ollut laihempi kartta käytössä. Keväällä penkkiin sitten. Imuäänet on ainakin kohentuneet
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nonni, rutaleen pilaaminen on alkanut. Väsäilin tässä illan ratoksi takapenkille uudet väliaikaiset vaatteet, koska originaali valkonen nahka oli eläköityny ja vahavasti. Talven aikana tohon on tarkoitus tilailla jotain makeempaa. Samaan syssyyn tekaisin tuonne sekä etu- että takapenkin alle tollaset kangaslenkit, jotka saa sieltä kätevästi käännettyä käyttöön tarvittaessa. Nyt on siis jo jotain minne rigailla tavaraverkon koukkua kiinni!
Kuvatus:
[IMG][/IMG]
Jahka postisetä tuo vermeet niin seuraavaksi alkaa "tarakan" suunnittelu...Kyllä tästä vielä käyttöpyörä väännetään prkl.
![]()
Viimeksi muokannut: Yamaha1; 11.10.2013 klo 23:59.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Vanhasta tankkilaukusta saa näppärän työkalupitimen hyödyntämällä magneetit.
![]()
Viimeksi muokannut: polip; 15.10.2013 klo 21:22.
Nonnii... Tuli hankittua täysin mutulla Busaan tarkoitettu SW-Motechin peräteline (halvalla kun sai ja Brutaleen ei löydy valmiina mitään tän tyyppistä mistään). Hain rojut postista eilen, avasin paketin ja totesin et "tarvii hiukan viilaamista" jotta saa sovitettua brutalen takaosastoon. Hetken aikaa kääntelin palikoita & ideoin... Annoin muhia yön ylitte. Tämä päivä meni sit käytännön toteutuksen parissa. Olen enemmän ku tyytyväinen lopputulokseen! Koko systeemin kaikkine osineen saa pois 1 minuutissa jos haluaa, eikä siitä jää käytännössä jälkeäkään itse pyörään (paitsi tuo ekassa kuvassa näkyvä pultin paikka).
Tässä kuvassa näkyy siis ainoa pysyvä modi jonka jouduin pyörään tekemään. Eli se on toi pieni kumitulpalla varustettu reikä tossa takavalojen välissä. Ympyröity kuvaan punasella.
[IMG][/IMG]
Koko peräteline tukineen on siis täysin erillinen "konstruktio". Peräkatteessa oli juuri sopivasti tuollaset "aukot" olemassa, joten käytin niitä hyväkseni ja muotoilin perätelineen tuet niin, että sopivat jetsulleen sisään noista katteiden aukoista. Tangot menee sinne sisään jonku 7-10 cm ja jäävät kuin istutettuna paikoilleen. Ainoa mitä koko systeemi siis vaatii kiinnittyäkseen on yksi pultti varsinaisesta perälaudasta läpi & sinne perävalojen väliin.
[IMG][/IMG]
Tuossa vielä kuva takaosastosta Bilteman todella laadukkaan laukun kanssa.![]()
[IMG][/IMG]
Nyt on siis Brutaleen saatu käytettävyyttä sekä jokapäiväisten kauppareissujen tekemiseen, että reissamiseen. Eipä tässä tälle kaudelle enää muuta ole suunnitteilla, kovaa ajoa kunnes tiet on pysyvässä jäässä. Talven aikana sitten lisää.
P.S Tulipas hiukan luokattomia kuvia! Tätä se on ku ihmisellä ei ole kunnon tietokonetta, ei kunnon kameraa, eikä kunnon puhelinta.... vaan joku halavatun älypuhelin.![]()
Viimeksi muokannut: Yamaha1; 16.10.2013 klo 21:52.
It´s better to die on your feet than live on your knees...