Itselle uuden pyörän jynssäystä. Aiempaa omistajaa ei vahaus ollut kiinnostanut.
Lähtötilanne:
Jälkeen:
![]()
Alusta tullut huollosta, bensapumppu putsattu varoiksi... vielä tarvis mallailla uudemmat jarrusatulat, letkut ja nesteet paikalleen, framesliderit ja varmaan uudet kytkinlevyt, rekisterikilven telinekin pitäs laittaa. Eturataski ehkä. Onha tässä hommaa joo vielä jälellä. Dääm.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Loppuunkaluttu eturengas vaihtui PR4GT:hen, jarrusatulat saivat speedbleeder-nipat ja uudet nesteet.
Etukate pois ja uusi maali pintaan. Ei tuo auringonpolttama marjapuuro ihan enää vastannut Hondan Passion Rediä numero 109Maalina Bilteman paukkupurkki 36-7340. Ainakin omaan silmään on ällistyttävän lähellä tuota Hondan omaa, ellei just. Ei ehkä kuvassa ihan, mutta livenä. Laitan kuvan sitten asennettuna. Auton rekisterikilvellä oli joku entinen omistaja korjaillut katetta. Kirjaimet erotan, mutta numeroja en ihan.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Viime talvena mopo lähti käsistä ja ebay & paypal lauloi
695 monster sai taakse St2 takaiskarin ja huollon.
Eteen löytyi briteistä käytetty ST4S ABS:n keula jossa 35mm pidemmät putket ja cliponit istui sopivasti yläkolmion yläpuolelle ilman että olisi joutunut muuttaa liiaksi keulan korkeutta.
Etupäähän sitten löytyi K-techin piston kit ja samalla muuttui rebound - piirin toiminta oikeaoppiseksi.
Keulan laakerit vaihtui kartiomallisiksi ja etupyöräkin sai uudet laakerit ja EBC:n semisintteripalat.
Murtuneen jalkatappitelineen vaihto eskaloitui Gecko racingin säädettävien vaihtoon.
MP-messuilta tarttui matkaan Givin ST603 tankkilaukku loistavaan hintaan.
Kesään mennessä saakin alkaa jo tähyilemään uutta rengassettiä ja päiväunissa pyörii jo Pilot road 5:set.
Ai niin. Huollonkin muistin tehdä remmeineen päivineen.
Onneksi tätä harrastusta ei voi eikä saakaan perustella järjellä
Ps. Tätä listaa lukiessa tajusin taas miksi on matti kukkarossa.
V-max sai uutta öljyä ja suodattimia voitelu ja hengityspuolelle, sytytyttelyyn uutta kynttilää ja kuskin iloksi USB virtapistoketta volttimittarilla ja uutta kiinnikettä puhelinkotelolle.
kiinanpojan toimittamasta jalkatappisarjasta puuttui pari osaa joten ne jäivät laatikkoon ja vanhoilla mennään.
koelenkillä uutta v-poweria tankki täyteen ja nyt pitämään peukkuja että huomiseksi luvattu vesisade siirtyisi vaikka saimaalle![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Louisin toimittamat vekottimet viimeinkin pyörässä:
- JT:n rattaat ja DID-ketjut
- K&N ilmanputsari
- MIVV Double Gun slipari
- HEL punosletku takajarrulle
Mitäköhän sitä seuraavaksi keksii?(Todnäk eturengas voisi olla hyvä kohde.)
2007 CB600F Hornet
ex: 2005 x-Max
Tommonen siitä Biltsun kilikalipurkilla maalatusta yläkatteesta tuli. Toi Biltsun purkki on about Hondan passion red 109-väri. Tossa lokarissa se Hondan väri on aika orggiksena. Kiiltoa ei tietenkään saa ihan samanlaista kuin tehtaalla, ainakaan meikäturaaja.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Rakennan siipiä yhteen Bemariin.
IMG_5786.jpg
![]()
vuoristoatleetti
Peukku sille että selvisi. Jos se viimeisin tankkauspaikka syksyllä oli tiedossa (ja todistettavissa joko kuitilla tai korttimaksun tiliotteella), niin hyvällä onnella sieltä vois löytyä maksaja korjaamolaskulle. Toki tämä sillä olettamuksella, että ovat saaneet muitakin reklamaatioita ja ovat tietoisia mahdollisesta ongelmasta.
Noniin, nyt sain vihdoin tuon projektin ajoon. Hurjat 15km eilen
Pikkujuttuja pitää vielä tehdä, mutta tankki on täynnä jos tien päälle haluaa.
mopo.jpg
IMG_20180506_143201_resized_20180507_092616680.jpg
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Viimeksi muokannut: T1mppa; 07.05.2018 klo 11:53.
Braaaaap
Gettotouringpleksi jämäpaloista.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Pientä huoltoa, multiin uudet ölpät ja suodin. Suotimeen ei pääse käsiksi ilman pohjapanssarin irrotusta. Se taas ei irtoo ellei irrota keskiseisontatukea ensin. Vähän ylimääräistä nykräystä, mutta tulipahan samalla uusittua vaseliinit keskijalan niveliin, toinen olikin kuiva.
Jos huomenna kurkkais eturatasta. Ketju ei vielä valittele mutta miksei setin vois vaihtaakin, onhan sillä jo noin 35000 takana.
Edit: no nyt on kurkattu. On siinä sen verran kynnystä että vaihto olis tarpeen. Arvelen että nousee pohjasta kovemmassa vedossa. Takarattaassakin on lievää kulumaa, pitää mitata vielä ketju. Jos se on vielä mitoissaan niin vaihdan pelkän eturattaan, jos lähellä loppua niin vaihtoon män koko setti.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 14.05.2018 klo 20:15.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Gpz pyörällä ajelin ja oli hauskaa 136km mutta noin viiden kilometrin päässä kotoa alkoi huonosti käydä? Päätin nilkuttaa niin lähelle kotia kuin sillä pääsee ja kotipihaan toi. Toinen puola paskana. Kattelin ebaystä niin hassun halvalla oli kiinassa puolia. 16 euroa kuluineen. 2 Kawasakia rikki. 2 ehjää vanhaa Harrikan romua ainakin toistaiseksi kunnossa. Virittelin jo toiseen työkaluja.
Minun kalusto aika iäkästä. Uudemmat pyörät tahtoo olla aika sieluttomia.
Eeron puistossa saa hyviä kuvia kun kotona tahtoo takana olla rutoa ja romuja.
https://aijaa.com/img/b/00434/14570932.jpg Tuossa tuo minun Zeta.
Jensen.
Penkin rälläköintiä herkällä tatsilla.
Nyt istumataso enemmän vaaterissa ja pylly hyväksyy.
![]()
Kyllästyin kanniskelemaan mukana sitä kantoraketin kokoista orkkis pönttöä ja päädyin sitten rakentamaan ton väliputken taas kerran uudestaan. Ihan pikkasen ois saanu jäädä enempi vaateriin niin olis seurannu perän linjaa paremmin mut toi on yhdistetty kahdesta vanhasta putkesta niin toi oli paras miten sain ne kohtaamaan. Onhan se orkkis pönttö painava mut voiko olla ihan oikeesti vai onko se vaan psykotappista kun ton pöntön kanssa, vaikka se on korkeemmalla mut kun se on paljon kevyempi ja lähempänä koko pyörä tuntuu paljon ketterämmältä! Samoin sain aika varman vahvistuksen sille et toi on PAKKO olla jossain vaiheessa flash:atty koska se originelli putkella esiintynyt kaasun avauksessa tapahtunut pohtiminen katos heti kun laitto ton purkin takas, nyt kaasun vaste on täysin viiveetön.
Täytyy sanoa et nyt alkaa pyörä olla kokolailla siinä kuosissa että voin viimein sanoa olevani tyytyväinen sen ulkonäköön. Toi etupään johtosarja tarvii vielä käärästä umpeen ennen parin viikon päästä olevaa Brittirallia.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mikä tuo Masan putki on? Danmoto? Ihan asiallisen näköinen pömpeli. Millaiset äänet siinä on?
Moto Morini 9 1/2
Kawasaki zx12r (lunariin x2)
Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
Honda cbx 650 Nighthawk
Danmoto JISU:han se, pikkukaasulla käy oikeinkin siivosti taajamassa sen jälkeen kun täältä saaduilla ohjeilla räätälöin siihen killerin, ilman piti ihan hirveätä mekkalaa. Sain sen killeriputken muutamalla yrityksellä viritettyä niin että normiajossa kyllä kuuluu muttei ainakaan omaan korvaan häiritsevästi, mutta sit kun vedetään naru kireelle niin räimettä riittää lähitienoo täyteen![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ok. Pitänee etsiä tuohon omaan V2:een jotain 'täysimittaista' sliparia. Nyt on kiinni kiinanvaimennin ja ääntä voisi kuvailla rätinäksi.
Moto Morini 9 1/2
Kawasaki zx12r (lunariin x2)
Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
Honda cbx 650 Nighthawk
Sliparin koko ei kerro sinänsä suoraan äänistä mitään. Edelliseen caferaaseriin K100 Bemuun tuli kaljatölkin kokoisella kiinanvaimentimelle ihan jees soundi, joka killerillä loiveni hyvinkin siedettäväksi sopivan räyhästä
Mutta viime talven proggis onnistui yli kaikkien odotusten. Tuubiin ladattu alimmainen video ei kerro totuutta, ääni on todella hieno. Ilman killeriä. Alla linkit; putkiston syntyprosessi, linkki Aliexpressiin ja video soundista.
http://miikasalo.blogspot.com/2018/0...ia-pukkaa.html
https://www.aliexpress.com/item/51-6...27424c4ddULERB
vuoristoatleetti
Kiitos, Miika. Jospa tämäkin italialainen vielä saadaan sivistettyä.
Moto Morini 9 1/2
Kawasaki zx12r (lunariin x2)
Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
Honda cbx 650 Nighthawk
XX:ään vaihdettu kaikki nesteet, tulpat, suodattimet. Poistettu ja purettu viritelmät, nyt odotellaan katteita ja vaimentimia saapuvaksi jotta pääsee kokeileen onko tuo elossa muutoin. Talven projektia aloin jo näin kesälomalla askartelemaan.![]()
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Ketjurasvari asennettu.
Uusi eturatas ja ketju (takaratas vaihdettu aiemmin).
Mutta miksi vitussa miun ketjun asennusohjeissa lukee, että klipsillä ja paketissa on klipsi, mutta ketju ei ole
Nyt pitäs sitten jostain löytää niittaustyökalu, että saa ketjut paikoilleen...
V I T T U, kun ei tullut tarkastettua koko ketjupaketin sisältöä etukäteen.
Tarkastin vain lenkkimäärän ja sen, että klipsi löytyy, mutta vastakappale on mallia niitattava...![]()
Juuh... Tänään opimme, ettei biltsun 520 niittauspala seurustele didin vt2 ketjujen kanssa. Uusiks menee oikean palan kanssa.
Vittuko luulin olevani niin viekas tässä ketjujen lyhennysprojektissa. Hyllystä löytyi meinaan 42 vähän käytetty takaratas 45:n tilalle, mutta kirivarat kotarissa tapissa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Koneesta kaikki laakerit ja tiivisteet uusittu. Uus mäntä ja kiertokanki. Vehkeet on viilattu ja tasapainotettu.
Toleranssit tarkistettu. Hieman myös painoa pudotettu, kun starttimoottorin nappasin pois.
Seuraavaksi pitäis nostaa runkoon kiinni. Vanteille pyöräytin jo uudet Mezelerin 6days endurot
Onko muuten ehdotuksia, mikä pintalevy ois hyvä tohon pöydän päälle? Hieman on rispaantunu tuo nykyinen, kun on tullut pyöriteltyä moottoreita sen päällä.
Braaaaap