Vma:n kuvissa onkin ekassa ja viimesessä just se Lakicin CX.
Toi prikka, jossa on 15cm reikäputkea ja villat päällä, itteasiassa kännykän pilipalimittarin mukaan vähentää aavistuksen mökää mutta äänestä tulee terävämpi ja vittumaisempi. Ääntä kyllä riittää niiden kanssa tai ilman ihan riittävästi.
^Edit. Joo, muistaakseni 2005 vuotisesta cebarista on keula, Hondissa menee aika mukavasti nekin ristiin laakereita vaihtamalla ja pikku shimmeillä.
Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
Cebari tulille vajaan seitsemän kuukauden totaaliseisokin jälkeen, akkukin oli kiinni.
Hyvin olivat virrat pysyneet akussa 7kk. Pitkään täytyi kyllä sahata, ennen kuin lähti kun olin syksyllä laskenut kaasarit tyhjiksi. Niin pitkään, että akku alkoi hiipua niin otettiin autosta kaapeleilla virtaa niin sitten lähti heti.
Starttaamisessa ei ole ongelmaa, lähtee muuten ihan hipaisusta. Se oli vain tuo seisokki.
Da-daa!Hieno jytinä. Kyllä kevätstartista yhä tulee ihan fiiliksiin, se on hyvä merkki.
Kone käy nätisti. Ei kuulu kylmänäkään mekaanisia ääniä. Vaihtokonehan siinä onkin.
Se mun syksyllä pikafiksaama bensahana kusee taas vähän, kun hana on auki-asennossa. Täytyy se korjaussarja hakea. Rengaspaineet tsekkasin ja pumppasin, öljyn tsekkasin ennen starttia, just ylärajassa.
Lunta sataaKyllä tämä tästä.
Keväämmällä sitten suodatin&öljyt, uudet jäähdytinnesteet, uudet renkaat, kateruuvisarja. Ketjuilla ajaa vielä vähän. Viikonloppu 8.4. vois olla alustavasti sellainen aloitustavoite, jos tuo lumentulo nyt lakkaa.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
On kyllä helvetin hieno kuppilakilpuri tuo CX!
Oma kuppilamopo on kyllä niin rottalookki ett huhhuh. Tankissa Oli hyvä maali ja ajattelin että yhden pienen raidan teen. Maskiteippasin ja maalasin ja suojateippiä irrottaessa se hyvä maali lähti isoina paloina pois. Oli vähän huonot pohjat ilmeisesti. Loppu motivaatio ja satiinimustalla yli odottamaan mieleistä uutta väriä mitä en vielä ole keksinyt.
Aiheeseen liittyen tallissa ei ole tapahtunut muuta kun siivous
Triumph Bonneville Bobber Black
Suzukin kone redi. Vielä kun tankin saa pulverista, niin pääsee starttailemaan ja kuulostelemaan, miten fiksattu kansi rokkaa.
Tulpat oli vähän valkoset, viime marraskuisen 5 km ajon jäljiltä. Täytyy siis seurailla, käykö liian laihalla.
Braaaaap
Ergonominen asento hakusessa ketjun niittaukseen. Kun ei luonto anna periksi ostella mitään työkaluja😀
78F53258-F768-4905-B5C8-E1BE7A2A50C1.jpg
Päivällä kannoin eturenkaan asennuspajalle, ja ostin takarenkaan pajalta kun sattui sopiva olemaan hyllyssä.
Valmis setti odottaa asennuspajalla sitten, milloin ajelee sisään.
Pari tarraa liimasin katteisiin, toisen kohdistuivat vähän paremmin kuin toiset.
Treenasin keskituelle nostoa. Nyt menee jo ihan heittämällä.
Starttasin ja käytin lämpimäksi.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Pientä päivitystä (ja toivottavasti parannustakin) keulapamppuihin suunnitteilla. Mukavampi taas kaatuilla tulevana kesänä.
Takahaarukan ja oheislinkkujen irroitus.
Miksi ihmeessä siihen hommaan tarvitaan 15 16 17 18 19 hylsy ja 8 10 12 kuusiokoavain
Luulisi, että vähän vähemmällä tulisi toimeen.
Nosturin jalka on täynnä työkaluja...
*kele, kun veinasi olla tiukassa.
Alumiininen takahaarukka ja ketjusuojan pultti.
Se ketjusuojan pultti katkesi irroitusvaiheessa.
Onneksi jäi nysä, johon tarrata.
Kiersin siihen mutterin ja hitsasin. Mutteri irtosi.
Toistin vaiheen vielä kaksi kertaa.
Sen jälkeen hioin mutterin matalaksi, että se katkenneen pultin pää on mutterin kanssa samalla tasalla.
Hitaus ja mutteri irtosi*tana, neljäs kerta...
Eikun uudestaan ja reilusti lämpöä. Viidennellä kerralla tuli niin paljon lämpöä (mikkilankaa), että avain ei sopinut enää mutteriin, mutta onhan meillä lukkopihdit.
Pikkuhiljaa nitkuttamalla katkennut pultti irtosi.
Ei ole vielä miun elon taipaleella ollut pultti noin tiukassa alumiinikappaleessa.
Talviunilla2.jpg
Talviunet jatkuvat mutta nyt alkaa pikkuhiljaa olla kevään merkkejä havaittavissa
Ainakin akut tulee ladattua
virtaa akkuihin.jpg
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Kawa tuli heräteltyä talviunilta pääsiäisenä ja siinä sivussa soodapuhalsin kotarin tulevat talvivanteet kun oli edellinen omistaja maalannut mustalla kilikalimaalilla. Ja sitten vielä korjasin kotarin takahaarukasta ketjunkiristimen kierteet helicoililla.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Vesi valtaa lattiatonta "autotallia", ja maa vissiin jäässä alla... perkele piti mennä tekemään samoja hommia kuin kymmenvuotiaana. No, nyt mopoa lähennellyt vesi alkoi vetäytyä ja valunee rinteeseen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Pientä kremppaa Suitsan keulassa.
IMG_20180406_210803519.jpg
IMG_20180406_210836527.jpg
Kyllä siitä vielä kuin uusi tulee tai jos ei, niin toivottavasti ei ainakaan vuoda kuin seula enää.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Menin sitten pesemään takavanteen.
Melkein joka toisessa pinnanreiässä...
takavanne1.jpg
Kotariin väänsin kesäkumit piikkien tilalle. On michelin anakee wildissa todellakin järjettömän jäykkä runko. Muutenkin kuin olisi puoli tuumaa liian pieni vanteelle. Kumpikaan rengas ei meinannut nousta vanteelle edes neljällä barilla. En tiedä mitä järkeä tuollaisessa koppurassa on. Eihän tuollainen tarvitse edes ilmaa sisälle.
No työvoitto kuitenkin tuli ja vanhasta auton vanteesta tehty renkaanvaihtopukki toimi hienosti. Samalla laitoin kiinalaiset piraattipazzot oranssina. Heittämällä menivät ja työnlaatu totutusti huippuluokkaa. Oikeat pazzot ovat karumpaa jälkeä.
Piti se koeajokin tehdä kurapaskassa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
En ole pinnavanneasiantuntija, mutta kommentoin silti
Löysät pinnat saattvat särkeä sitä sun tätä. Onko tuossa hajonnessa pinnat tiukalla?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Pinnat "soi" oikein kauniisti.
Mietin vaan, että milloin vanteeseen tulee ulospäin suuntautuvaa voimaa, joka murtaisi pinnan reiän?
Noita murtumia on tasaisesti ympäri vannetta.
Voisiko esim. pitkä siivu alipaineisella / tyhjällä renkaalla saada tuon aikaan.
Koska kyseessä ei ole yksittäinen isku tai vaurio.
Vai onko vanne vaan niin huonoa tavaraa, että paska mikä paska.
väsymismurtumalta tuo selvästi näyttää, ei yksittäisestä iskusta tulleelta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Joskus nuo väsyy noin, ei mee kertapaukulla. Tuolla jossain päin Pirkanmaata on minun vanha Elefantin ylijäämäosakasa, siinä on myös ehjä kehä ja saattoi pinnasarjakin olla, omaani kun pinnasin Kotarin motokehän. Olen yhä oletuksessa että napa on sama, kehän leveydessä saattoi olla eroa. Jos on tarvista moisille, kaivelen yhteystiedot.
Kulkineen abs-valon sammutusta kokeilin antureiden putsauksella ja kesäkummien vaihto.
Jotain sentään piti mopoonkin hommata eli uusi akku löysi tiensä tallille samaan reissuun.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Vasta vaihdettu jakohihnat...
*kele on se vaan niin, että käytettynä ostettu rätkä pitää purkaa palasiksi ennen käyttöönottoa.
DSCN019a9.jpg
Takajousituksen linkun pultti puolittain puhdistettuna.
DSCN006w4 (2).jpg
Vaikka kyseessä olisi "tunnettu myyjä"...![]()
Ducatissa oli myös vastikään vaihdettu hihnat ihan maahantuojalla, kun sen ostin. Toinen hihna oli löysällä ja toinen tosi löysällä. En epäile, etteivätkö osaisi kiristää, mutta löystyykö ne sitten ajossa heti uutuuttaan? Nyt vaihdoin syksyllä uudet ja kiristin ohjearvoihin. Pitää ajaa vähän ja tsekata tilanne esim 1000km päästä. Noissahan on uudelle ja käytetylle hihnalle eri kireysarvo, mutta missään ei sanota että pitäisi tarkastaa tai jälkikiristää.
Tuo jousitus/ohjauslaakeri on kanssa yksi sellainen kohta, minkä otan auki oli pyörä uusi tai käytetty minulle tullessa. Rasvaa täyteen ja momenttiin. Liikkeessä määräaikaishuollettaessa noita ei kai ikinä käydä läpi ja maksaisi maltaita jos käytäisiin.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21