Sivu: 64 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1454626364656674114 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1891:stä 1920:een 3654:sta
  1. #1891
    Vma:n kuvissa onkin ekassa ja viimesessä just se Lakicin CX.

    Toi prikka, jossa on 15cm reikäputkea ja villat päällä, itteasiassa kännykän pilipalimittarin mukaan vähentää aavistuksen mökää mutta äänestä tulee terävämpi ja vittumaisempi. Ääntä kyllä riittää niiden kanssa tai ilman ihan riittävästi.

    ^Edit. Joo, muistaakseni 2005 vuotisesta cebarista on keula, Hondissa menee aika mukavasti nekin ristiin laakereita vaihtamalla ja pikku shimmeillä.
    Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
  2. #1892
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Cebari tulille vajaan seitsemän kuukauden totaaliseisokin jälkeen, akkukin oli kiinni.
    Hyvin olivat virrat pysyneet akussa 7kk. Pitkään täytyi kyllä sahata, ennen kuin lähti kun olin syksyllä laskenut kaasarit tyhjiksi. Niin pitkään, että akku alkoi hiipua niin otettiin autosta kaapeleilla virtaa niin sitten lähti heti.
    Starttaamisessa ei ole ongelmaa, lähtee muuten ihan hipaisusta. Se oli vain tuo seisokki.

    Da-daa! Hieno jytinä. Kyllä kevätstartista yhä tulee ihan fiiliksiin, se on hyvä merkki.
    Kone käy nätisti. Ei kuulu kylmänäkään mekaanisia ääniä. Vaihtokonehan siinä onkin.
    Se mun syksyllä pikafiksaama bensahana kusee taas vähän, kun hana on auki-asennossa. Täytyy se korjaussarja hakea. Rengaspaineet tsekkasin ja pumppasin, öljyn tsekkasin ennen starttia, just ylärajassa.
    Lunta sataa Kyllä tämä tästä.

    Keväämmällä sitten suodatin&öljyt, uudet jäähdytinnesteet, uudet renkaat, kateruuvisarja. Ketjuilla ajaa vielä vähän. Viikonloppu 8.4. vois olla alustavasti sellainen aloitustavoite, jos tuo lumentulo nyt lakkaa.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  3. #1893
    On kyllä helvetin hieno kuppilakilpuri tuo CX!

    Oma kuppilamopo on kyllä niin rottalookki ett huhhuh. Tankissa Oli hyvä maali ja ajattelin että yhden pienen raidan teen. Maskiteippasin ja maalasin ja suojateippiä irrottaessa se hyvä maali lähti isoina paloina pois. Oli vähän huonot pohjat ilmeisesti. Loppu motivaatio ja satiinimustalla yli odottamaan mieleistä uutta väriä mitä en vielä ole keksinyt.

    Aiheeseen liittyen tallissa ei ole tapahtunut muuta kun siivous
    Triumph Bonneville Bobber Black
  4. #1894
    Suzukin kone redi. Vielä kun tankin saa pulverista, niin pääsee starttailemaan ja kuulostelemaan, miten fiksattu kansi rokkaa.

    Tulpat oli vähän valkoset, viime marraskuisen 5 km ajon jäljiltä. Täytyy siis seurailla, käykö liian laihalla.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
  5. #1895
    Kusimutteri valitteli että joku autossa pitää viheltävää ääntä.

    [IMG][/IMG]

    Mun mielestä noilla jarrupaloilla ois tehny vielä monen monta jarrutusta!
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  6. #1896
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    Kusimutteri valitteli että joku autossa pitää viheltävää ääntä.

    [IMG][/IMG]

    Mun mielestä noilla jarrupaloilla ois tehny vielä monen monta jarrutusta!
    Itellä oli ihan samoja hommia tänään, palat ei kyllä onneks ollut ihan noin valmiita, mutta levyt oli kyllä siinä kunnossa että pakko oli vaihtaa nekin.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  7. #1897
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    Kusimutteri valitteli että joku autossa pitää viheltävää ääntä.
    sun kusimutteri ei ainakaan rutise turhista
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  8. #1898
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    Kusimutteri valitteli että joku autossa pitää viheltävää ääntä.

    [IMG][/IMG]

    Mun mielestä noilla jarrupaloilla ois tehny vielä monen monta jarrutusta!
    Jostain kumman syystä sitä tulee kokeiltua Kuningattaren ajoneuvoa tasaisin väliajoin...
  9. #1899
    Ergonominen asento hakusessa ketjun niittaukseen. Kun ei luonto anna periksi ostella mitään työkaluja😀
    78F53258-F768-4905-B5C8-E1BE7A2A50C1.jpg
  10. #1900
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Päivällä kannoin eturenkaan asennuspajalle, ja ostin takarenkaan pajalta kun sattui sopiva olemaan hyllyssä.
    Valmis setti odottaa asennuspajalla sitten, milloin ajelee sisään.
    Pari tarraa liimasin katteisiin, toisen kohdistuivat vähän paremmin kuin toiset.
    Treenasin keskituelle nostoa. Nyt menee jo ihan heittämällä.
    Starttasin ja käytin lämpimäksi.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  11. #1901
    Pientä päivitystä (ja toivottavasti parannustakin) keulapamppuihin suunnitteilla. Mukavampi taas kaatuilla tulevana kesänä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  12. #1902
    Takahaarukan ja oheislinkkujen irroitus.

    Miksi ihmeessä siihen hommaan tarvitaan 15 16 17 18 19 hylsy ja 8 10 12 kuusiokoavain
    Luulisi, että vähän vähemmällä tulisi toimeen.
    Nosturin jalka on täynnä työkaluja...
  13. #1903
    *kele, kun veinasi olla tiukassa.

    Alumiininen takahaarukka ja ketjusuojan pultti.
    Se ketjusuojan pultti katkesi irroitusvaiheessa.
    Onneksi jäi nysä, johon tarrata.
    Kiersin siihen mutterin ja hitsasin. Mutteri irtosi.
    Toistin vaiheen vielä kaksi kertaa.
    Sen jälkeen hioin mutterin matalaksi, että se katkenneen pultin pää on mutterin kanssa samalla tasalla.
    Hitaus ja mutteri irtosi *tana, neljäs kerta...
    Eikun uudestaan ja reilusti lämpöä. Viidennellä kerralla tuli niin paljon lämpöä (mikkilankaa), että avain ei sopinut enää mutteriin, mutta onhan meillä lukkopihdit.
    Pikkuhiljaa nitkuttamalla katkennut pultti irtosi.
    Ei ole vielä miun elon taipaleella ollut pultti noin tiukassa alumiinikappaleessa.
  14. #1904
    Talviunilla2.jpg
    Talviunet jatkuvat mutta nyt alkaa pikkuhiljaa olla kevään merkkejä havaittavissa
    Ainakin akut tulee ladattua
    virtaa akkuihin.jpg
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  15. #1905
    Kawa tuli heräteltyä talviunilta pääsiäisenä ja siinä sivussa soodapuhalsin kotarin tulevat talvivanteet kun oli edellinen omistaja maalannut mustalla kilikalimaalilla. Ja sitten vielä korjasin kotarin takahaarukasta ketjunkiristimen kierteet helicoililla.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  16. #1906
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vesi valtaa lattiatonta "autotallia", ja maa vissiin jäässä alla... perkele piti mennä tekemään samoja hommia kuin kymmenvuotiaana. No, nyt mopoa lähennellyt vesi alkoi vetäytyä ja valunee rinteeseen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #1907
    Pientä kremppaa Suitsan keulassa.

    IMG_20180406_210803519.jpg

    IMG_20180406_210836527.jpg

    Kyllä siitä vielä kuin uusi tulee tai jos ei, niin toivottavasti ei ainakaan vuoda kuin seula enää.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  18. #1908
    Menin sitten pesemään takavanteen.
    Melkein joka toisessa pinnanreiässä...
    takavanne1.jpg
  19. #1909
    Kotariin väänsin kesäkumit piikkien tilalle. On michelin anakee wildissa todellakin järjettömän jäykkä runko. Muutenkin kuin olisi puoli tuumaa liian pieni vanteelle. Kumpikaan rengas ei meinannut nousta vanteelle edes neljällä barilla. En tiedä mitä järkeä tuollaisessa koppurassa on. Eihän tuollainen tarvitse edes ilmaa sisälle.

    No työvoitto kuitenkin tuli ja vanhasta auton vanteesta tehty renkaanvaihtopukki toimi hienosti. Samalla laitoin kiinalaiset piraattipazzot oranssina. Heittämällä menivät ja työnlaatu totutusti huippuluokkaa. Oikeat pazzot ovat karumpaa jälkeä.

    Piti se koeajokin tehdä kurapaskassa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  20. #1910
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Menin sitten pesemään takavanteen.
    Melkein joka toisessa pinnanreiässä...
    takavanne1.jpg

    Mitä on ORGin raati mieltä halkeamista.
    Mistä johtuu?
    Kannattaako edes yrittää korjausta?
    Kovaa ajoa?

    Huomenna irroitan renkaan, jotta pääsen näkemään sisäpuolelta ongelman.

    Sen verran, että etuvanteessa ei ole yhtään halkeamaa.
  21. #1911
    En ole pinnavanneasiantuntija, mutta kommentoin silti

    Löysät pinnat saattvat särkeä sitä sun tätä. Onko tuossa hajonnessa pinnat tiukalla?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #1912
    Pinnat "soi" oikein kauniisti.

    Mietin vaan, että milloin vanteeseen tulee ulospäin suuntautuvaa voimaa, joka murtaisi pinnan reiän?
    Noita murtumia on tasaisesti ympäri vannetta.
    Voisiko esim. pitkä siivu alipaineisella / tyhjällä renkaalla saada tuon aikaan.
    Koska kyseessä ei ole yksittäinen isku tai vaurio.

    Vai onko vanne vaan niin huonoa tavaraa, että paska mikä paska.
  23. #1913
    väsymismurtumalta tuo selvästi näyttää, ei yksittäisestä iskusta tulleelta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  24. #1914
    Joskus nuo väsyy noin, ei mee kertapaukulla. Tuolla jossain päin Pirkanmaata on minun vanha Elefantin ylijäämäosakasa, siinä on myös ehjä kehä ja saattoi pinnasarjakin olla, omaani kun pinnasin Kotarin motokehän. Olen yhä oletuksessa että napa on sama, kehän leveydessä saattoi olla eroa. Jos on tarvista moisille, kaivelen yhteystiedot.
  25. #1915
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Joskus nuo väsyy noin, ei mee kertapaukulla. Tuolla jossain päin Pirkanmaata on minun vanha Elefantin ylijäämäosakasa, siinä on myös ehjä kehä ja saattoi pinnasarjakin olla, omaani kun pinnasin Kotarin motokehän. Olen yhä oletuksessa että napa on sama, kehän leveydessä saattoi olla eroa. Jos on tarvista moisille, kaivelen yhteystiedot.
    Pakkohan se on varauta uuden käytetyn takavanteen ostamisen varalle.
  26. #1916
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Menin sitten pesemään takavanteen.
    Melkein joka toisessa pinnanreiässä...
    takavanne1.jpg
    Onko noi murtumat samalla puolen vannetta ja onko niissä samaan suuntaan veto?
    Ducati Diavel
  27. #1917
    Kulkineen abs-valon sammutusta kokeilin antureiden putsauksella ja kesäkummien vaihto.
    Jotain sentään piti mopoonkin hommata eli uusi akku löysi tiensä tallille samaan reissuun.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  28. #1918
    Lainaa fredi kirjoitti Katso viesti
    Onko noi murtumat samalla puolen vannetta ja onko niissä samaan suuntaan veto?
    Kun mie saan kumin pois vanteelta, niin tutustun aiheeseen suurennuslasin tarkkuudella.
  29. #1919
    Vasta vaihdettu jakohihnat...
    *kele on se vaan niin, että käytettynä ostettu rätkä pitää purkaa palasiksi ennen käyttöönottoa.
    DSCN019a9.jpg

    Takajousituksen linkun pultti puolittain puhdistettuna.
    DSCN006w4 (2).jpg

    Vaikka kyseessä olisi "tunnettu myyjä"...
  30.  
  31. #1920
    Ducatissa oli myös vastikään vaihdettu hihnat ihan maahantuojalla, kun sen ostin. Toinen hihna oli löysällä ja toinen tosi löysällä. En epäile, etteivätkö osaisi kiristää, mutta löystyykö ne sitten ajossa heti uutuuttaan? Nyt vaihdoin syksyllä uudet ja kiristin ohjearvoihin. Pitää ajaa vähän ja tsekata tilanne esim 1000km päästä. Noissahan on uudelle ja käytetylle hihnalle eri kireysarvo, mutta missään ei sanota että pitäisi tarkastaa tai jälkikiristää.

    Tuo jousitus/ohjauslaakeri on kanssa yksi sellainen kohta, minkä otan auki oli pyörä uusi tai käytetty minulle tullessa. Rasvaa täyteen ja momenttiin. Liikkeessä määräaikaishuollettaessa noita ei kai ikinä käydä läpi ja maksaisi maltaita jos käytäisiin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 64 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1454626364656674114 ... ViimeinenViimeinen