Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kuvittelen näkeväni punertavaa silppua tuossa filsukotelon pohjalla. Kiertarin alapäätä tarjotaan.
Joo veivin alapään laakeri nyt ainakin. Katsotaan paljoko muuta kun pata on levällään.
Se mikä tässä vähän harmittaa, niin tuolla oli mm just uudet öljyt sisällä. Ikinä ei ole revitetty josei ole kone lämmitetty ja syylärit oli ummessa = lämmöistä huolehdittu.
Ei ole mitään syytä ja yleensä kai noilla Jampin alakerroilla ajetaan 150-200h, Been kärki crossissaki usein 150h porsimati. Ainoa mitä voin syyttää on halpisöljy. Perkele, A9 ketjuöljykin tuli todettua niin huonoksi että lopetin käytön. Miksi helvetissä menin kaatamaan saman valmistajan kuraa koneeseen???
vuoristoatleetti
Oon tähän asti vaan nauttinut muiden kirjoitteluista mutta päätin nyt itsekin jotain rustata. Eli tallissa on tullut vietettyä talven aikana hieman aikaa ja tehty muutakin kuin juotu kaljaa. On vaihtunut etu- ja takagummit sekä vanneteipit siinä samalla. Mattamustaa on sohittu vähän joka paikkaan missä oli jotain kiiltävääpakoputki ja "vaimentimet" tuli vedettyä myöskin mustalla. Öljyt sekä öljynsuodatin on vaihdettu. Ilmeisesti ensimmäistä kertaa ikinä myöskin ilmansuodatin. (Oli ruuvit niin ruosteessa että yhteen joutu käyttämään väkivaltaakin
) Tänään asensin USB-ulostulon ja jokunen viikko sitten muutaman led-valon
Nyt muutakun lämpimiä aurinkoisia päiviä niin sulaa pikkutieltä lumet niin pääsee ajelemaan!
29133931_1724855704202309_516775571770834944_o.jpg
Siihen vielä pitäis jonkun näköinen vaimennin (ehkä) laittaa.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
On monta tapaa poistaa maali laukkuraudoista...
DSCNa0030.jpg
Kunnollisen, vanhanaikaisen ja kankean sekä kömpelön takalokasuojan asennusta
https://www.youtube.com/watch?v=VxXdHG_zC_c
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Käynnistin pyörän, se tuntuu olevan valmis kauteen.![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Lasikuitunen 2m. Halkasijaltaan, 35kw kamina, vedensuodatin, letkut ja rahti 1500e.
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Et tehny ite vaikka talli missä touhuta..?
Värkkäsin hondaan uudet vilkut paikoilleen. Heinäkuussa ostettu kuittien mukaan, niin sama kai nuo oli jo laittaa kiinni..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
En ruvennu joo ku ois pitäny lasikuiduttaa ja sit ois haissu koko kämppä taas kuidulle ja vitullii työ. Tai sit muovitus laudan päälle. Silläkin hintaa parihunttia joten ei tule kuin 500e. Kalliimmaks ostaa valmis. Saa sentäs ulkokuoren tehä ite. Ja ei oikein oo aikaakaan muuhun, kun noita projelteja rupee oleee vähän vitun paljon. Äskenkin kävin hakee facebookki myyjältä 250l lämminvesivaraajan josta pitäis grilli rakentaaainio ja pitäis keskuspölynimuri asentaa autotallii kun sellasen ilmasiks sain.
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
29345424_639333263072349_786956657_n.jpg
Glykolit poies, huuhtelu ja akku vettä + Water Watteriä tilalle.
Sai aika kauan muute huuhdella että tuli ees kohtalaisen puhdasta vettä järjestelmästä.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Piti ihan Googlesta kahtoo, että mitä se Water Watter on.
Sen täytyy olla jotain todella ihmeellistä, kun se maksaa Motonetissä 56,06€ / L
"Water Wetter irrottaa vesitiloista ruostetta ja kattilakiveä, ja nesteet on vaihdettava aluksi usein."
"Koska WaterWetter ei anna pakkaskestoa (yöpakkaset, ilmastointilaite), on kesälläkin käytettävä noin 15% mutta maksimissaan 30% glykolia."
"Talvikäytössä 50/50-glykoli/vesi-seoksen kanssa WaterWetter kasvattaa lämmityslaitteen tehoa."
"akkuvedellä lämmöt olivat yli 90 astetta, mutta akkuvesi + Water Wetter pudotti lämmöt 74 asteeseen"
Muistitko huuhdella systeemin akku vedellä, ettei vesijohtovedestä jää sinne epäpuhtauksia...![]()
Water Wetter kai suojaa korroosiolta, jos ei voi käyttää klykolia joistakin syystä, esim ratakisailu. Lisäksi pienentää veden pintajännitystä ja siten estää höyrykuplien muodostumista metallipinnoille --> jäähdytys teoriassa paranee. Kai se lähinnä on se korroosiosuojaus pelkällä vedellä ajettaessa.
Kotarilla päästelin jäillä ja tuntui kytkin vähän luistavan joissakin tilanteissa. Ajattelin että ei kai se 9tkm ajetussa vehkeessä vielä loppukaan voi olla.
Kytkimessä tapahtuu kulumisen myötä asia päinvastoin kuin jarruissa. Jarruissahan männät palojen kuluessa liikkuvat sylinterissä ulospäin ja nestepinta laskee. Kytkimessä pakan ohetessa tanko työntää työsylinterin mäntää sisäänpäin ja nestepinta nousee säiliössä. Jossakin vaiheessa käy niin, että ilmatila loppuu ja säiliöön alkaa tulla painetta, joka keventää kytkintä ja saattaa alkaa luistaa.
Avasin säiliön kannen ja sieltähän turskahti reilusti öljyä. Imaisin vähän pois ja luistaminen loppui. Tuossa maguran kytkimessä on hydrauliöljyä, ei jarrunestettä ja säiliön tilavuus on hiton pieni. Moneenkohan kotarin kytkimeen on vaihdettu levyt ihan turhaan? Levyjen vaihtaminenkin korjaa asian, eli laskee nestepintaa säiliössä.
Viimeksi muokannut: B12; 25.03.2018 klo 10:26.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tuo on aika yleistä 690:ssa. Tosin hiukka muna vai kana efektiä levyjen vaihdon osalta, kun tuo säiliön täyttymisen aikaansaama luisto pakkaa kypsentämään levyt aika sukkelaan.
Kyl se water wetteri lämpöjä tiputtaa ja kun ollaan siellä rajoilla, niin muutaman asteen tiputus on ihan tervetullut. Huomaa jo nesteitä vaihtaessa, laskeeko M6 poistoreiän kautta vettä, vai pienenmän pintajännituksen tavaraa. Yamahat ainakin on varustettu kohtalaisen tarkalla lämpömittarilla ja siitä muutoksen havaitsee... jossain ilmajäähdytteisessä Italian ihmeessä, jossa laturi saattaa olla sähköjen osalta ainut toimiva osa, on ero todennäköisesti pienempi. Jäähdyttimen puhtaus on kans aika oleellinen. Omista lautteista nuo pääsee talvella kylpyyn, jossa liotetaab eristeenä toimiva lika pois.
---
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sitruunahappoa eikös käytetä tuohon tarkoitukseen?
Se 690 kytkinöljyn tarkastus on puolen minuutin homma ja kannattanee tehdä aika-ajoin. Mieluummin pitää pinnan vähän alakantissa.
Yksi jäähdytyksen ihmeaine on Engine Ice ja vastaavat propyleeniglykolipohjaiset nesteet, jotka väitetysti laskevat moottorin lämpötilaa. Ongelma on vain siinä, että propyleeniglykoli johtaa lämpöä huonommin kuin etyleeniglykoli. Taitaa käydä lähinnä niin, että raudan lämpötila nousee ja nesteen lämpötila laskee tuosta lämmönjohtavuudesta johtuen. Ero ei ole niin merkittävä, etteikö propyleenikin toimisi ja on lisäksi myrkytöntä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21