Kyl on hieno nytte..
onko se nyt opetettu pysymään kumipuoli alaspäin![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Vaimon skodaan vaihdettu melkein koko takaripustus. Aivan mielenvikanen homma joka meni taas niinkun strömsöössä... jonkun yheksän tuntia pajotin yhdellä osanhaku- ja yhdellä nopeella safkatauolla...
Kauheen pitkälle kerenny purkaa kun tuli ekat xzn pultit vastaan, no eihän mulla sellasia avaimia ole joten ei muutakun paketti takasin kasaan. En onneks kerenny kokonaan kasata ennenkun naapurin setä (kiitosta vaan) lainaskin autoaan joten kohti lahtea ja Biltemaa. No kappaspappas kun just päässy kaikki zxn sarjat loppumaan, onneks matkalla muistin että mun kaverille varmaan pari vuotta sitten lainaama VAG jarrumäntätyökalu on edelleed sillä joten yks sellanen mukaan ja motonettiin. Eipä ollu sarjoina sieläkään joten yks jokaista irtoa matkaan ja takas kotio. Luonnollisesti kaikki on aivan järjettömässä ruosteessa eikä liiku ilman silmitöntä väkivaltaa mihinkään mutta lopulta sain kuin sainkin sen prkleen satulan kannakkeen irti vain huomatakseni että tilaamani jarrulevyt ovat kyllä niistä viidestä vaihtoehdosta ne oikean kokoiset, paha vaan että levy on liian kaukana keskiöstä eli se keskiosa liian korkea joten eihän ne paikalleen mene! Palat sentäs sopi, pitkin hampain laitoin uudet palat vanhoihin levyihin koska vanhat palat eivät selvinneet poisto-operaatiosta... kuskin puolen tukivarret sentäs lähti ihan järkevällä määrällä sadattelua irti ja uudetkin meni paikalleen jossain määrin siedettävästi. Ainoa mikä tuotti kiusaa oli ylätukivarren sisäpään epäkeskopultti joka on niin mielenvikasessa paikassa etten todellakaan keksi miten sitä pitäis pystyä säätämään sillon kun auto on jaloillaan! Toinen puoli sitten ei mennykkään ihan yhtä jouhevasti koska sekä ala- että ylätukivarren säätöpultit olivat hapettuneet niin kertakaikkisesti kiinni ettei mitään järkeä. Alemman sain polttamalla, rost flashillä, huutokiroamisella ja isolla moskalla lopulta irti, ylätukivarsi jäi vaihtamatta kun eihän sinne edes näe kunnolla puhumattakaan että sais avaimen silleen että pääsis vääntämään/lyömään. No nyt on joustintuet, ala-etu-tukivarret, toinen ylätukivarsi, jarrupalat ja kallistuksenvakaajan linkkitangot vaihdettu ja pultit voideltu aidolla venetervalla. Ans kattoo kuin käy suuntauksessa, ainoa miten keksin millä sen jumineen säätöpultin saa pois sieltä ylhäältä on puottaa koko apurunko pois autosta ja sitä en ala kolmijaloilla ja tunkilla tekemään.
Sattuu aivan helvetisti selkään, polviin, hauiksiin, käsiin ja niihin loppuihin hiuksiin jotka jäi vielä päähän, loput repi asentajanskeitti irti. Tekee nannaa kun jää letti sinne renkaan alle
Tähän kohtaan vois lainata muuan komissaario murtoota: aim getting tuu old for this shit...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kaksi päivää siihen meni, mutta nyt on kaverin Africa Twin saanut toimivat etujarrut. Purettiin kaikki auki, putsattiin osat ja vaihdettiin pääsylinterin sisuskalut, satuloiden tiivisteet sekä jarruletkut. Väittäisin, että tuli paremmat kuin uusista, ihan vaan teräspunosletkujen ansiosta. Ei näitä ollut avattu kertaakaan tehtaalla kokoamisen jälkeen ja voi luoja, että oli jarrumännät jumissa. Kaikki kevätjuhlaliikkeet tehtiin purkamisen yhteydessä, joten kokoaminen oli kuin linnunmaitoa olisi juonut.
Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
Liian vähän, liian myöhään, saatana.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Rojekti kärsi D-vitamiinin puutteesta niin törkkäsin pihalle. Kyllä mä sen täksi kesäksi saan valmiiksi (4 kesää oon itseäni uskotellut)Ei oo ihan perus tzr
![]()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
^
Mun käsittääkseni 660 SZR
Saitkos sen roskan nippuun jo muuten?
Edit: Joo, on se, kun kuvan nimikin on szr.jpg
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
McPhersoneiden purku ja kasaus. Hiukka pelottaa kasaus ja kallo-/hammasvammat. Pitäisi olla kunnolliset jousipuristimet...![]()
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Tupakkifiiatti varusteltuna silmillä, katutassuilla JA silikoniletkuilla valmiina seikkailuun.
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ui!
Ja McPhersonit kävi pajalla kasattavana kun ei vaan itse uskaltanut kynsipuristimilla - B-tavaratalossakin sopivat puristimet maksaa melkein kolmesataa.
Iltapäivän rojektina oli jousijalat eteen paikalleen, taakse uudet iskarit ja jouset, sekä kallistuksenvakaajan runkokumit. Sinne jäi kolinat ja epämääräinen ajotuntuma. W203-farkkumeseen siis. Millähän saisi narinahelan nätisti vielä irti? Lievä välys olisi sielläkin - ei vielä paha.
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Aprilia MOTO 65 heräsi eloon
Alussa oli hämmennys, kun ei kipinää, mutta sitten muistin, että olin ottanut puolan johdon irti, kun ilmasin kuivasumppua...
Sen jälkeen kuin palmun alta...
Pokkarikameralla oleva todistusaineisto on vähän hankala siirtää tänne, joten joudutte luottamaan miehen sanaan internetissä...![]()
Uusi takarengas ähelletty Banditiin. Mikähän siinä oikein on että joka hiton reunaa saa temuta puoli tuntia rautojen kanssa eikä liiku mihinkään ja lopulta menee suunnilleen käsin painamalla yliSeuraavaan vaihtoon tarttee kyllä vaihtaa venttiilin runkokin. Minkähänlainen tuohon kuuluu ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Daytona ois nipussa. Sadekeli hiukkasen hillitsee ruuviajolla käymistä mut mitä tossa pihatiellä nopeen spurtin niin tuntuis kyllä vaihtavan osoitetta paikaltaan ihan mukavasti tuon uuen rattaan kanssa.
Satulankin tuossa äsken pesasin kun oli talven tallipaskat ja maalipölyt päällä. Hyvin lähti karhuntassulla ja fast orangella.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Renkaan painettavan reunan pitää olla raudoilla kammettavan kohdan vastapuolelta noin puolessa välissä vannetta, että uppoaa keskiuraan. Yleensä raudoilla kammetessa tämä tapahtuu polvilla painamalla.
Ennen kuin alat seuraavan kerran raudoilla vaihtamaan, niin jahka olet saanut ekan reunan käsin yli katso kuinka paljon rengas pystyy liikkumaan epäkeskosti, kun hyväksikäyttää vanteen keskellä olevaa uraa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Ehämmä sit koskaan tilannu sitä kun löysin laarinpohjalta rullanjämät ehtaa tavaraaJa muutama päivä jälkeen oli lidlissä tarjouksessa lisää.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jaahas. Etuhaarukan stefassa öljyvuoto. Sealmate olisi sen vitosen vaan kun ei ehdi kauppaan. Siispä piirtoheitinkalvosta omatekoinen "sealmate" ja kahvitauolla pölysuoja pois ja putsaten. Parikytä pumppausta paikallaan eikä toistaiseksi vuoda. Koputellaan puuta.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Pakoputki koekäytön jälkeen
DSCN0dfg232.jpg
Ei hermo kestänyt moista katsella, joten.
Nyt ei sitten rätkää enää käynnistetä pikkuasian takia.
DSCN0hjk247.jpg
Juu oiskin oma... kaverin pyörän huolto jäi kesken kun venakopan tiiviste tuhoutui edellisen urpån liimattua sen jollain ihme tättänällä kiinni... viikolla jatkuu kun saan uuen tivarin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ja rojektiksihan se meni, turha alkaa paljoa synkkaamaan jos imuvena kantaa...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Pyöränlaakerijumppaa autoon. Oikealla edessä laakeri elämöi omiaan joten varmuudeksi kummatkin vaihtuu uusiin (saman matkan kuitenkin pyörineet ja ainakin osittain menee samalla työllä. SKF:n sarjat ostin, toisen Rengastien autotarvikkeelta ja toisen Motonetiltä koska ensinmainitun hyllyssä majaili vain yksi.
Homma vähän karkasi käsistä ja harhauduin hiomaan joustintukia maalauskuntoon![]()
Suzuki GSF 650A 2007 => KTM 690 Duke 2013 => Yamaha FZ6-S 2005
Fazerin sininen FZ6-S
Kas sama homma, mutta pihamaalla tällä kertaa... vanha jo irti ja uuden laakerin saa huomenna.
Pyörä olisi iskussa kun Sefotecilla yli 90 tkm ajettu CBR sai pientä korvausta vastaan uuden nokkaketjun hilppeineen. Nyt käy pyörä niin nätisti vaan kun ei ehdi pyöräillä kun tulee aina jotakin muuta![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
F9046843-F7AE-469A-85C9-7E21CDD781D2.jpg
Viime keväänä ostin pyörän (ihan vakiokuntoisena, sliparit oli jo tosin laitettu) ja mitään ei pitänyt pyörään tehdä...![]()
tämän kesän aikaansaannokset: belly pan, penkin verhoilu, kahvat, bi-xenon muutossarja, yms. muuta pientä räpellystä![]()
Honda CBR1100XX Super Blackbird -07
ex. Honda VTR1000F FireStorm -02