Tilasin joskus yhden rullan tuota teippiä, piti ihan ok kun puhdisti pinnat jarrukliinerillä puhtaaksi ensin.
Sen punaisen suojanauhan irrottamisessa meinaa uskoa loppua, mutta kyllä se lähtee kun alkuun saa.
Sitä en osaa sanoa onko yhtä pitävää kuin aito, sveitsiläisessä laboratoriossa valmistettu 3M![]()
DIAVELV4
Miula on jotain tuon tyylistä 3M-teippiä, ainakin pakkauksen tekstin mukaan kestää mitä vaan...
Ostin paikallisesta kolme muovikoukkua, jossa on teippi valmiina.
Liimasin ne seinään ja ripustin niihin pyöräilykypärät.
No, kuningatar sanoi, että väärässä kohdassa.
Irroitin ne koukut ja laitoin 3M-teippiä ja liimasin uudestaan. Teippi kesti seinässä, mutta koukku irtosi teipistä.
Liimasin teipin koukkuun kiinni ja laitoin uudestaan seinään. Nyt irtosi koukku seinästä.
Joten ihan paskaa kaks'puolista teippiä.
Ostin paikallisesta uudet koukut ja pari viikkoa on fillarikypärät kestäneet seinällä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Kaivelin stefojen välistä paskaa. Ihme, että viiden tonnin katukilsoilla noinkin paljon sinne mennyt. Se oli se Jasun sorasurautus, saatana. Ehkä nyt hikoilevat vähemmän.
Ohjauslaakeria pitäis kirrata kait seuravaaks, ja jos toiset katteet tulee ajoissa, niin ne niitata paikalleen ennen Botniaa.
Loppujen lopuks kirrailen sitä ohjauslaakeria Botnian varikolla vanhat katteet paikallaan![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuli nyv viimen nuo suorat tankokiinnikkeet ja kahvat ynnä vivut niin oli uteliaisuuttaan pakko kasata tuo keula valeeseen että sopiiko kaikki yhteen. Pikku modifikaatioita tarvitaan sinne tänne mutta kyllä nuo saadaan yhteen sopimaan. Tankin ja napulakoteloiden väliin ei kyllä vieläkään mee sunnuntaihesarista kun urheilusivut mutta jos ei osu niin sehän riittää.
Samalla listasin pikkasen tulevia töitä, ei tullu kun käsivarren mittanen listaSillä tahdilla mitä tuonne pajalle tuntuu tätä nykyä kerkeevän menee rattosasti loppukesälle ennenkun tuota täytyy ulos asti kaivaa...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Onhan tuota jo tullut kausi avattua jo jonkin aikaa sitten, mutta pääsiäisen aikana oli hyvää aikaa kelien ollessa mitä nyt on, antaa Kotaraiselle (KTM 950 SM) hoivaa. Pääsiäisen pyhinä tuli tehtyä pienimuotoinen pikahuolto tulevaa kesää varten.
Ensimmäisenä tuli vaihdettua ja tasapainotettua takarengas, koska halvalla sai, niin ostin elämäni halvimman takakumen. Uusi Metzeler Karoo 3, 170-60-17, DOT 4213, kokonaista 20€, liikkeestä. Sitten vaihtoon meni ohjainlaakeri. Samalla tietty putkien ollessa irti, tuli vaihdettua uusi keulan huoltosetti (stefat, liut, öljyt). No pitihän ne ketjutkin vaihtaa rattaineen. Samalla tietty öljyt ja suodattimet. No kun paikat oli auki, tuli synkattua kaasarit ja herkisteltyä jarrulevyjen niitit ja tarkistettua sorvissa levyjen suoruus. Kun mopo oli kasassa, sai vaihdella talvella tilattuja oransseja eloksoituja tingentangelialumiiniosia ja ennenkaikkea sisutettua tallia oranssilla KTM Racing lipulla
Ja loppuun täytyy kyllä Motokeidasta taas kehua toimitusajasta. Kun keulaa en saanut paikalliseen huoltoon ja täydellistä huoltosettia ei paikallisista löytynyt, niin Motokeitaasta päivää ennen pääsisäistä iltapäivällä tilatessa, tuli osat seuraavalle päivälle alle 23h:ssa viereiseen postilokeroon. Näin sai oikeat osat nopeasti ja pyhinä sitten itse huollettua keulan, ja vielä ajettua.
Nyt oikeastaan saakin sitten vain ajella
IMG_20170413_160414.jpg
IMG_20170414_163756_01.jpg
IMG_20170418_141645_01.jpg
KTM 950 SM
^^Rekkamasa: Siisti pyykinkuivausteline!
Itse olin eilen vaihtamassa enskan piikkirenkaita kesänappuloihin. Huomasin, että takavanteesta on pinna mennyt poikki. No homma tyssäs sitten siihen.
Braaaaap
Riivattujen LC4:sten päämanaaja näillä seuduilla, SeikkailuR, kävi loitsujensa kanssa JMH:n tallilla.
Muutaman värssyn ja parin rautasahan vedon jälkeen oli JMH irroittanut nokan ja syyllinen nikotteluun oli selvillä. Imupuolen keinuvivun neulalaakeri oli antautunut. Nokka menee uusiksi, mutta kyllä se siitä. Osatilaus on jo laitettu eteenpäin.
Saappaat jalassa tuo laite kuukahti![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Voiko ihanammin päivän enää alkaa
Onko ihanampaa aamua kuin tää
Silmäs kun sä aukaiset
Kohta talliin vilkaiset...
DSCN012c8.jpg
Viimeksi muokannut: lario; 25.04.2017 klo 19:14.
Lario tervetuloa kerhoon... feel U brosef...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Autsista. Tulikos muistoja kipistä vai selvittiinkö säikähdyksellä?
Suzuki GSF 1200s Bandit vm.2002
"Ethän sä autoakaan joka ajon jälkeen jynssää!"
No voi vee. Kylä lähtis,meikäläisen tallinovelt pitkärimpsu voimasanoja!![]()
K1200rs '05 , Rsv 1000 Rr
Itse asiassa ihan käsittämätön tuuri.
Renkaat oli nosturin päällä sarvikon pää lattiaa vasten ja satula Vespaa vasten.
Ainoa näkyvä vaurio on takavalon ympärillä olevassa katteessa, joten nyt oli kyllä niin paljon tuuria kuin vain voi olla. Niin ja akusta oli ruokalusikallinen karannut happoa, mutta sen huuhtelin pois.
Jos se olisi kaatunut toiselle kyljelle, niin tuho olisi ollut totaalinen.
Rätkä on ollut noilla sijoilla monta kuukautta ja vielä perjantaina se oli pystyssä.
Mikä lie pikkuhiljaa löystyminen tapahtunut, kun mitään kiinnitysjuttuja ei ollut rikki.
Rätkässäe i ollut sitä omaa telinettä, vaan oli ihan eturenkaan varassa.
Tiistaina tutkitaan tarkemmin vahingot.
K1200rs '05 , Rsv 1000 Rr
Hyvä homma, vois kuvitella tollaseen vehkeeseen katepalojen hankkimisen olevan jokseenkin haastavaa.
Takarenkaan irrotin, ja siitä rattaan. JTR1800-46 näyttäis olevan paikallaan (vakio 44), sen perusteella netistä kaivettu mitat ja lähetetty tilaus custom 52 piikkisestä kun 47 suurin mitä tohon tehtaalta saa. Lahen moponetissä näyttäis olevan vielä yksi kappale sopivaa eturatasta joka täytynee käydä poimimassa kans talteen ennenkun joku muu ehtii, kohtuuhankala laite saada rattaita tuo.
Niijja liinotin pyörän paremmin kiinni, en löytäny toisen puolen ratasvyötä mistään niin panin pari sellasta vetäen kiristettävää "minarinnauhaa" paremman puutteessa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kuusi (6) vuotta se kesti.
Runko oli murtunut etummaisen palan juuresta ja se osio, jossa eturengas on.
Oli nyykähtänyt reilu viisi senttiä alaspäin ja se liike oli varmana toiminut alkusysäyksenä rätkän kaatumiselle.
Joten pitäskö lähteä siltoja rakentamaan, kun on lujuuslaskelmat hallussa...
DSCN01s41.jpg
K1200rs '05 , Rsv 1000 Rr
Onko tuossa nyt jotain mikä ei ole päivänselvää ? Kuvan perusteella ihmettelen suuresti miten tuon kokoluokan palkki katkeaa noin tuolla kuormituksella![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Niin miekii luulin, että kyllä kestää, mutta ei kestänyt...
Kovasti yritin katsella, tutkia ja pähkäillä. Yksi teoria tuli mieleen, mitä en pääse enää tarkastamaan.
Kun nosturi oli laskettu ala-asentoon, niin etu- ja takaosassa oli tuet, jotka otti kiinni lattiaan. Ilman näitä molemmissä ääripäissä olevia tukia nosturi huojui hieman, kun siinä oli rätkä painona.
Oisko ollut niin, että etummaisen tuki oli väärän mittainen ja joka kerta siihen murtuneeseen kohtaan tuli vääntörasitusta, kun nosturi laskettiin ala-asentoon tai vaihtoehtoisesti sitä nostettiin ylemmäksi.
Tämä aikaan sai sitten ajan kuluessa aikaan sen, että tapahtui murtuminen.
En tiedä, koska enää sitä etuosaa ei saa millilleen samalle korkeudelle, mutta tarkastan silti onko siellä jotain, joka voisi tukea tätä teoriaa.
Nyt on etuosa vahvistettu ja taakse laitan vielä vahvikepalat ja tarkastan tukien korkeuden, niin eiköhän tuo nosturi taas kelpaisi aktiivipalvelukseen...
Tällä hetkellä tallissa oottelee ktm uutta mäntää ja suzuki kevät huoltoa. Jos sattuu sateisia viikonloppuja osumaan enemmänkin nii pitää varmaan etupumput huoltaa ja venojen välykset tarkastella. Nyt kun on vielä uutuuden viehätystä pyörässä niin hyvä hoitaa huollot pois alta![]()
Jarru remontti eteen. Nesteet, palat ja letkut vaihdettu. Kiitoksia finn jeesistä. Nyt tartteis enään ketjut ja rattaat vaihtaa, sekä kumit ja oltas valmiita ratakauteen.
18308647_484261131912897_658544192_n.jpg
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Keulassa alkaa olla uuet osat jokseenkin paikallaan, mitä nyt sähköt tarvii tehdä uusiks vielä, samoin toinen noista paneeleista täytyy vielä lumputtaa kun siihen on lakkaan jostain ilmestyny valkoisia sormenjälkiä vaikka oli jo ihan kuiva, liekö ollu jotain liuotinta vielä jäämiä sormissa en tiiä...
Tuotaha se pitäs takahäkin hitsuumista jatkaa huomenissa, sitte pitäs askarrella uus välihormi kun veän änkkärin ns. hi-mounttiin ja survoa suolet takasin sisälle... Sanon et seuraavaan pyörään niin yksinkertaiset sähköt kun vaan voi tehdä...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
18281071_10206621356892201_1235175317_n.jpg
Saa nähdä. Jos sais pari fettiä kytkettyä niin voisi koittaa antaa suuttimille vaikka 12voltilla 5ms pulsseja, ehkä 5ms välein. Tuo vois olla ihan hyvä tahti suutintestille. 9volttisen pariston kanssa ei varmaan kovin luotettavia tuloksia saa tuotosta ja toiminnasta, vaikka kyllä ne tuntuu silläkin sykkivän.
Kuvasta puuttuu siis vielä letku ja bensapumppu.
Vaihtelen skodaan uusia kesärenkaita alle, samalla selvis miks on syöny takarenkaiden sisäreunat: IHAN KAIKKI takapään puslat, kallistuksenvakaajan linkkitangot ja jarrupalat menee uusiksKoko viikonlopun savotta ja ihan kivan pitkä kuitti... menee pärräprojekti taas hetkeks jäihin... hyviä vinkkejä mistä tilata osat edukkaasti?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91