Linhai IRS 500 T3. Kinkki, uusi, eka öljynvaihto. Ei toistaiseksi pahemmin moitittavaa.Jokin vähän resonoi kaasua antaessa - seisontajarrun palat???
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Pitäisiköhän? Melko monta vuotta olen tuon myyneen kaverin tuntenut - melkein jopa ystäväkseni lukisin. Harrastaa jopa ratailua - tosin tonnisella sukisukilla, mikä vähän luotettavuutta syö...
Uskallan kyllä väittää, että on tarkastettu. Jos ei, niin korvaa kyllä. On nimittäin sen verran suoraselkäinen kaveri.
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Autoissa tommosiin törmännyt.
Lähipiirissä muutamassa turbohärvelissä noita cutoutteja on. Niillä toimii ohjauksella että aukeaa vasta kunnonpaineilla, ei ns. Kaupunkiajossa. Nämä autot harrastanut nopeusajoa mutta kilvellisiä silti.
Sit on näitä nappiohjauksellisia millä tuotetaan huomiota. Näihin itse en ole törmännyt
Aiheeseen itse.
Eilen tallilla pyörän laitoin läjään. Vihdoin tuli uudet valoraudat niin sai keulan teipattua loppuun ja valon asennettua. Testasin myös sähköt ja kaikki pelaa. Seuraava jännitys tuleeko kipinää tai tulviiko kaasarit tms.
Ajoasentoa pitää vielä miettiä. Tuntuu liian pystyltä. Onneksi muutos onnistuu periaatteessa helposti.
Takakatteelle vielä pohka tehdä ettei kaikki kura ole akun päällä
Triumph Bonneville Bobber Black
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Selge
Omassa tallissa ei oo tapahtunu lähiaikoina muuta kun yks kaato ja bissen keittoa...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tämä luin tallissa maalin kuivuessa. Sen jälkeen suojat pois ja siirtää pärrää "omalle paikalle".. Joku idiootti (lue: Kirjoittaja) oli jättänyt vasaran lattialle ja sehän tietenkin jää jalan alle ja tasapaino vaihtaa maisemaa..
Horjahdus väärään suuntaan ja sinnehän se pärräkin väärään suuntaan lähtee. Venttiilikoppa halus moikata sitten lattiaa. Sain onneksi aika paljon hidastettua kaatumista ja ONNEKSI tallissa on tuo kokolattiamatto
Kiroiluksihan se meni pyörää nostaessa mutta olipas kiva huomata ettei etes venttiilikopan maali saanut naarmua.
Tästä sisuuntunena päätin sitten tänään käyttää pyörän lämpimäksi ja katsoa että kaikki tuntuisi toimivan. Se sentään meni käsikirjoituksen mukaan![]()
(keskijalka irroitetaan ennen ajokautta)
Triumph Bonneville Bobber Black
Meinasin vaihtaa ilman suodattimen mutta huomasin että tankki oli puolillaan. Eihän siinä auttanut muu kuin lähteä ajelemaan.Olikin kesän ensimmäinen kerta kun ei tarvìnnut pestä pärrää ajolenkin jälkeen.
Elämä on onneksi mutkikasta
Takafillari irti ja ketjujen kunnollinen pesu, tarkastus ja öljyäminen. Pari lenkkiä jumitti, ei jumita enää. Vetopakan kumit menee vaihtoon.
Öljyjen ja suodattimen vaihto.
Takapään ku saa takas nippuun, menee eturengas vaihtoon.
Sitten täydellinen putsaus ja puunaus, ehkä jopa vahaus.
Ehkä Bags connection electric tankkilaukun asennus.
Ei muuta kun kovaa ajoa.![]()
BMW K1200S
Kevät siivous, prätkät odottavat vain ajokelejä
ja kohta W108 lähtee myyntiin![]()
Ei kiinnosta pätkääkään
Ei suoraan pyöräjuttuja tällä kertaa joskin on tuosta rakenteluissakin hyötyäEli tavallaan liesituuletinta värkkäilen, huuvan virkaa toimittaa 65L tiskiallas josta piti tulla mäskäysastia mutta on siihen tarkoitukseen ihan liian ohut. Vähän jäi vielä kesken mut ens vkl mennessä pitäis olla katossa. Saa niin maalihuurut kun keittohöyrytkin ulos.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei hyvä kun talvea jäljellä. Viikko sitten pärrä käyntiin ja about "valmis" tulevalle kesää.
Tylsää oli ja rälläköin takahäkin auki ja aloin vääntää hitusen eri asentoon (muutos käytännössä ehkä 8mm).
Myös tankin hyvän maalipinnan pilasin ja teippailin epäsymmetristä kuviota ja uutta maalia niskaan..
Veikkaan että maalaus ainakin menee v*tuiksOnneksi on vain ajopeli eikä näyttely
![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Takarengas irti, huomenna liikkeeseen vaihdattamaan uutta kumia. Samalla vaihdan jarrukengät ja kokeilimpa sitten laakereitakin, taitaa mennä nekin vaihtoon samalla kun on auki.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Rälläköin peukalon pään, kun ei ollut mitään muutakaan...
DSCN004a1.jpg
Katteet tuli irroitettua ekaa kertaa tuosta pyörästä, huomenna jos pääsis vetämään sähköjä lisävalolle ja sit asentamaan sen jotenkin paikalleen. Etukatteen kanssa huomenna porukoille hitsailemaan sopivaa valorautaa paikalleen.
Vielä en keksiny miks mittaristossa ei pala valot, eikä bensamittari toimi. Liittimet oli kyllä paikallaan. Nopeusmittariin täytyy joku valo kyl keksiä että näkee pimeälläkin katsella nopeutta. Bensamittarilla niin väliä kun tankillisella ajaa noin 400km.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Sain motskarin eilen läjään talven huoltorupeaman jäljiltä ja kävin tänään vielä tutkimassa, ettei ole vuotoja tms muuta shittiä ilmaantunu. No, yllättäen takakate pystysuunnassa halki koko matkalta katteen etummaisen kiinnityksen kohdalta, siittä kuskin perseen juuresta.
Ihmettelin mikä hitto sen päälle nyt yks kaks kävi, kun mikään siihen ei varmasti ole osunut. Vetojännitys ja lämpötilan vaihtelut tallissa oli yksi ajatus, mutta sitten tuli mieleen, että voiko jarruneste ja/tai bräkcleaneri haurastuttaa muovia??
Jarrunestettä kun läikkyi kyseiseen kohtaan takakippoa täytellessä, kun se paikka on v-mäinen kaikin puolin. Putsailin sitä siten myös bräkcleanerin voimin.
Englantilaista laatua !!katteiden sovittelua, melkein kaikki kiinnikkeet piti parsia uudelleen paikoilleen että sai edes jotenkin osumaan.
Väreistä ainakin tuli hienot yhdistelmätpitäisköhän oikein jättää tollaseksi ?
Kawasaki ZXR 750R K1
Honda VF 500F
Honda VFR 750F
Honda CBR 1000F
Honda CBR 1000F
Honda VF 1000F II
Honda CB 750K
Pari päivää tallilla vfr750f:n kimpussa tarakaharakan kanssa ja aikaan saatiin kaikkien jarrusatuloiden pesu ja uudelleen kasaus ja takasatulaan uudet palat (oli ajettu vanhat palat raudalle asti), etupumppujen putsaus+uudet stefat+öljyt, ketjujen+takaswingin+muiden osien pesu perässä, vanneteipit molempiin vanteisiin. Huomenna jatkan duunin jälkeen oikean ylä katteen ja etulokarin maalauksella. Melko tyytyväinen pitää olla viikonlopun aikaan saannoksiin, kevät tulee vauhdilla.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Lisävalo olis paikallaan ja toimiikin vielä. Sille tuli tehtyä raudat tuonne etukatteen sisälle että pysyy tukevasti paikallaan. Enää pitää laittaa johdot siististi ja katteet paikalleen ni homma olis valmis.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Jaahas... Bräkleeni sisältää asetonia ja se taas pehmentää ABS-muovia. Ettei nyt vaan tullu taas itse aiheutettu munaus![]()
Kun tyhjään runkoon on alettu tekemään moottoripyörää, jokainen asian kokenut tietää missä vaiheessa ollaan, kun aletaan sovittelemaan akkua paikoilleen...![]()