Juuri näin. Vakiona keula aivan "löllö". Vakio takapampun sain toimimaan joten kuten, mutta toivomisen varaa jäi.
Keulassa Öhlinsin jouset 9,5N/mm ja toimii. Muuten keula vakio. Takapamppu, Wilbers 641, yllättävänkin hyvä, mutta kokeilen vielä perän nostoa / keulaputkien säätöä. Ohjaus alkaa olla hyvin neutraalilla alueella, josta pidän.
Toivottavasti viikonloppuna pääsee vuorille kokeilemaan.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Harvoin tarvii tallissa apua, mutta nyt on ylimääräinen käpäläpari tarpeen, kun pitäs laittoo männällä varustettu sylinteri paikoilleen.
Ketju ja ohjain vaatii sen kolmannen käden.
Miusta venttiilivälysten tarkastus on helppoa kuin mikä...
DSCN001k5 (2).jpg
Tallissa on tapahtunut Joulun jälkeen seuraavaa: FZ6-S vm 2005 ruosteensyömien ohjainlaakerien vaihto ja samalla purkamisella myös keulahuolto (uudet Ariete-stefat, Yamaha-pölysuojat ja Motul 15W-liemet) Kilometrejä n.25tkm ja alemmassa laakerissa oli jo ihan tuntuva/kuuluva välys..eikä keulaöljyjä todennäköisesti ole aiemmin vaihdettu.
Suzuki GSF 650A 2007 => KTM 690 Duke 2013 => Yamaha FZ6-S 2005
Fazerin sininen FZ6-S
Stonga vaihtui dragbar- tyyliseen ja keulaan tulee hiukka uutta ilmettä. Taaksepäin viistetyt raiserit näköjään pakko vaihtaa suoriin kun nappulakotelot ottaa tankkiin joka tulee myöhemmin vaihtumaan vielä isompaan joka hankaloittaa tilannetta lisää.
Hitto että mä tykkään tosta pakarista. Sais vielä suunniteltua uuen perän siihen ympärille. Varmaan laitan orkkis takahäkin takasin ja sipasen sen vaan tosta kuskin jakkaran takaa poikki.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Vanha valkokilpi Kotka tuli mulle joku aika sitten yhden auton vaihtokaupassa. Oon jokusen lenkin käyny heittään ja hauskaa on ollut.
Pyörä oli ollut aika ronskilla pidolla ja olen sitä siistinyt, ruuvaillut ehjiä osia ja käynyt huolto-ohjelmaa läpi pikkuhiljaa. Eilen sainkin vehkeseen valot ja vilkut, pisteosia paikoilleen, ilmanputsaria, muoveja yms. Sitten pudotin vanhat öljyt ulos ja aattelin tänään laittaa pelin nippuun ja käydä kurvailemassa, kelihän on mitä parhain.
Voihan fidelis kun sitten alko vastustaan! Kaikki ruuvit ja roput on vedetty ihan apinanraivolla kiinni! Aikani taisteltuani sain öljypohjan propun ja vaihdelootan puolella olevan karkeasuodattimen propun auki, tilasin myös uudet. Pohjassa oleva siivilän proppu ei vaan aukene.
Sen kanssa luovutin ja avasin öljynsuodattimen kannen - toisesta ruuvista puuttui kierre jo toinen napsahti poikki.
Nyt onkin hyvät neuvot kalliit miten pitäisi toimia. Kone irti ja ammattimiehelle ? Tai onnistuuhan tuo tietty kone paikoillaankin varmaan, kyljellänhän tuota manuaalin mukaan voi huoltakin. Kotikonstein teräsruuvin poraaminen alumiinista ei oikein houkuttele, tulee vaan lisää tuhoa. Mikä neuvoksi?
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Yksi varteenotettava vaihtoehto on vääränkätinen poranterä. Soppelin kokoinen porakoneeseen kiinni ja senkun alkaa poraamaan ja jossain vaiheessa tarraa sen verran kiinni että kiertyy jo poratessa ulos. Siis ei vastakierretappi, vaan poranterä.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Kiitti vinkistä mut ei oo hitsivehkeitä....sillähän toi pohjasiivilän proppukin antautuisi...jotain muuta on keksittävä, tai sit vaan vietävä pajalle
No, koitan vielä muokata pohjapropun murjoontunutta matalaa kantaa dremelillä ja annan lämpöä kuumailmapuhaltimella.
Dremeliä vois tarjota myös tohon katkenneeseen 5 mm pulttiin myös että sais jotain vääntöpintaa aikaiseksi.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Saako siihen öljyproppuun kiinni pihdeillä? Jos pihdit sopii niin nämä http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...it-2000028251/ ovat ihan ykköset! (kokeilin laittaa M10 pultin kannastaan viilapenkkiin ja väänsin noilla pihdeillä osakierteisen pultin kierteettömästä osasta pultin poikki..tarttuu siis pyöreään kuin tauti)
Sama lääke toimii myös siihen suodatinkannen M5-pulttiin jos siitä suinkin saa kiinni (pitää tosin olla kahta eri kokoa pihdit)
Suzuki GSF 650A 2007 => KTM 690 Duke 2013 => Yamaha FZ6-S 2005
Fazerin sininen FZ6-S
Niin kuin kymmeniä kertoja tälläkin foorumilla on varmaan kirjoitettu: Unohtakaa ne ...keleen vastakierretapit!!!
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mitä on kuvassa oleva vihreä mönjä ehjän ruuvin kohdalla lohkossa? On vaan saman väristä kuin Loctite 270, joka vaatii purkamiseen lämpöä 300 astetta. Muutenhan tuota katkennutta ruuvia ei mikään pidä paikallaan, jos ei ole liimaa, kierre pahasti seonnut tai ruuvi pohjannut. Oliko siinä auenneessa ruuvissa tai muualla merkkiä liimoista? Eli jos ruuvin kestää aukipäin vääntää poikki, niin pitää nuo em. asiat ensin selvittää.
Veikkaan nyös kierrelukitetta syyksi. Itse annan nykyään aina pulteille joissa saattaa olla lukitetta tai vaan muuten jumissa, kunnon lämpöä esim. Kaasupolttimella, tuohon ei millään töhöllä kannata lähte puskemaan ettei sula alumiini. Kaasujuotin olisi sopivan kokoinen tuohon.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Ei mee niin kuin rätkäohjelmissa.
Kolme tuntia punnersin, niin sain oik. puolen kahvan paikoilleen.
Toki etujarru on vielä ilmaamatta, mutta voiton puolella
DSCN0v059.jpg
Rattaat, ketjut ja muut romppeet tuli. Asennuskaljaa on ja purkki nuuskaa. Huonmenna voi mennä talliin viettämään laatuaikaa, kun sääkin näyttäs suosivan![]()
Vihdoin sain sivujalan pyörään. Ei mennyt kun pari kuukautta, pari holkkia ja 5 sorvattua tappia.
Lyhyesti:
Alkuperäinen tappi on liian paksu, yksi holkki meni tämän takia pilalle. Tein sorvilla uuden tapin ja ei käynyt yhtään.. tein toisen ja kolmannenkin, kunnes tajusin että tallin työntömitta heittää jonka takia tekemäni tapit oli roskiskamaa.
Huomenna jos irrottas takahaarukan että saa hitusen tilaa moottorin ja laatikon asennukseen. Sit vaan sähköt kasaan ja tutkia menikö kaasarien säädöt ketuiks mokaillessa..
Triumph Bonneville Bobber Black
WP_20170128_11_20_24_Pro.jpg
Mites usein nää vetokumit olisi hyvä vaihtaa?
Edit: näköjää joku muukin kuva tunkes julkaisauun![]()
Ihan sama minkä talon tappi. Se katkeaa lähes aina porausreikään ja homma menee astetta vaikeammaksi. Porata et voi enää mitenkään ja hitsaamalla irrotus onkin tapin katkettua usein ainoa mahdollinen keino.
Esim. tässä huomattavasti (siis periaatteessa) toimivampi katkenneen pultin irroitussarja, laadusta kun en tiedä. Sanotaanko, että tämän tyyppinen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...aa-2000024141/
Tässä vielä oikein oppikirjaesimerkki![]()
http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?t=8282
Viimeksi muokannut: J@ck; 28.01.2017 klo 17:03.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
[IMG][/IMG]
Vielä kaasarit väriin ja etupumput ja teipit tankkiin ja katteisiin ja takavanteen maalaus ja pakoputken loppuun hitsaus ja ja ja..
Jostain pitäs löytää nuo kaasarien ja kansien väliset putket ja niitten sisällä olevat muoviputket.
EDIT. En vielä ole perehtynyt kaasarien sielun elämään niin saako noista vaijerit irti ilman minkään menemistä sekaisin? Avataanko tuo musta kansi ja sieltä auko vaiko mitenkä?
Kaasarit on dellorto phm40. Kiitos ja anteeks![]()
Viimeksi muokannut: Janssa; 30.01.2017 klo 23:22.
Triumph Bonneville Bobber Black
Kolmas kierros...
DSCN0144k (2).jpg
Kasasin Apriliaa ja vuorossa oli eturenkaan asennus.
Vaikka miten kaikki oli (mukamas) katsottu, niin etuakselin asennuksen yhteydessä huomasin, että sen molemmat lukituspulttien kierteet oli kaputt.
Ei huvittanut irroittaa toista etuputkea ja alkaa korjaamaan kierteitä.
Kierretapilla putsasin kierteet ja viilasin vähän pidemmät uudet pultit.
Tuli siitä jotain, mutta eiköhän se etuakseli kestä paikoillaan, kun sen momentti on 8 kiloa ja niiden lukituspulttien momentti on yksi (1) kilo...
Vaikka miten kaikki tekee etukäteen valmiiksi, niin aina tulee aikasyöppöylläreitä
Toinen kiv aylläri ole se, että etuputkien välissä on semmoinen välituki, juuri siinä eturenkaan uläpuolella, mihin tulee etulokasuoja kiinni.
Enhän mie muistanut enää, että sen kiinnityspultit ei mahdu paikoilleen, kun eturengas on paikoillaan.
Eikun pura eturengas, asenna välituki ja asenna eturengas takaisin.
Ei näitä näytetä rätkäohjelmissa, tai sitten ne vaan teke kaikki oikein...
Pakorööriä rassatessa...
DSCN015a8.jpg
240
800
1000
1500
2000
Lopuksi kiillotusvaha 434F ruostumattomalle
Tuli muuten *keleen kiiltävä ja kaiken lisäksi kiilto on melko tasainen...
...ttävvitt... ikinä nähny tollasta pakosarjaa, mistä toi on?!
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91