Sivu: 37 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2735363738394787 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1081:stä 1110:een 3656:sta
  1. #1081
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Juu, sorry OT.
    Väsyneenä vaan joku naurattaa itseä ja luulee että se on muidenkin mielestä hauskaa.

    Vielä kun oikeesti tuolla työmatkaa pyöräillessä on pari kertaa joku tullut punavalo edessä vastaan.

    Se on aika kipee fiilis kun ei yhtään tiedä mitä väistämissääntöä tällainen ruudinkeksijä käyttää....
    Ja tästä kepeästi aiheeseen. Laitoin neulalaakerit pakkaseen tänään perjantaita varten. Kossua ei ollut. Lisäksi hieroin putkien liitoksia puhtaaksi vimmalla, että A) menis paikalleen B) irtois ens kerralla edes jotenkin järkevästi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #1082
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  3. #1083
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ja vittuilu jatkuu... Pitää muuten hommata tota, kun ne laakerit kuitenkin pyörii tunnin munissa ennen asennusta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #1084
    Säästyy sekin kakstoista oiroa ja pieni pala otsonikerosta (joo en tiiä mitä tossa on) kun nakkaa vaan pakkaseen... helvettiäkö siihen jotain kemikaalia tarttee?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  5. #1085
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Säästyy sekin kakstoista oiroa ja pieni pala otsonikerosta (joo en tiiä mitä tossa on) kun nakkaa vaan pakkaseen... helvettiäkö siihen jotain kemikaalia tarttee?
    Mun pakkanen ei tee -55 astetta.

    Ja jos ei muuta, niin suihkii baarissa kuumana käyviä minkkejä loitommaks.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #1086
    Näinköhän tuo juuri supistuu lisää pakastinlämpötilan jälkeen... missäs ne meitin injenjöörit luuraa, itelle ei noi lämpölaajenemiskerroinhommelit ole oikein tuttuja muutenkun että yleensä alkaa suuvärkki aueta enempi kun rupeaa roppu kuumenemaan...

    Sen verran mitä olen muutaman kerran jotain renkaanlaakereita pakastellu ja antanu hetken kuumaa ilmaa vanteelle niin ihan on siivosti kilahtanu paikalleen. On tuola toki toi prässikin mun sinne on vannetta hankalampi ährää...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  7. #1087
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Näinköhän tuo juuri supistuu lisää pakastinlämpötilan jälkeen... missäs ne meitin injenjöörit luuraa, itelle ei noi lämpölaajenemiskerroinhommelit ole oikein tuttuja muutenkun että yleensä alkaa suuvärkki aueta enempi kun rupeaa roppu kuumenemaan...

    Sen verran mitä olen muutaman kerran jotain renkaanlaakereita pakastellu ja antanu hetken kuumaa ilmaa vanteelle niin ihan on siivosti kilahtanu paikalleen. On tuola toki toi prässikin mun sinne on vannetta hankalampi ährää...
    Suoraan verrannollinen lämpötilaan.

    Edit: Metallien kanssa kiderakenne tietty muuttuu ennen faasimuutoksia, mutta nyt toimitaan näiden muutosten ulkopuolella.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #1088
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Suoraan verrannollinen lämpötilaan.

    Edit: Metallien kanssa kiderakenne tietty muuttuu ennen faasimuutoksia, mutta nyt toimitaan näiden muutosten ulkopuolella.
    Jos sekoitan CH2:ta NH4:ään ja keitän atomit osmoottisessa sumussa, saan täplikästä typpeä.
  9. #1089
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ja tästä kepeästi aiheeseen. Laitoin neulalaakerit pakkaseen tänään perjantaita varten. Kossua ei ollut. Lisäksi hieroin putkien liitoksia puhtaaksi vimmalla, että A) menis paikalleen B) irtois ens kerralla edes jotenkin järkevästi.
    Tossa vaan kun ottaa sen laakerin pois sieltä pakkasesta, niin se on oko ajan ihan litimärkä tai jääkerroksessa, kun siihen tiivistyy ilmankosteus. Haittaakse…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #1090
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tossa vaan kun ottaa sen laakerin pois sieltä pakkasesta, niin se on oko ajan ihan litimärkä tai jääkerroksessa, kun siihen tiivistyy ilmankosteus. Haittaakse…
    Mä niitä missään ladossa vaihda.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #1091
    Oliks eilen jo (tai edelleen) viikonloppu? Sen verran poikien horinat haisee beaujolaisnouveaulta...
    MAD (mean absolute deviation)
  12. #1092
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Näinköhän tuo juuri supistuu lisää pakastinlämpötilan jälkeen... missäs ne meitin injenjöörit luuraa, itelle ei noi lämpölaajenemiskerroinhommelit ole oikein tuttuja muutenkun että yleensä alkaa suuvärkki aueta enempi kun rupeaa roppu kuumenemaan...

    Sen verran mitä olen muutaman kerran jotain renkaanlaakereita pakastellu ja antanu hetken kuumaa ilmaa vanteelle niin ihan on siivosti kilahtanu paikalleen. On tuola toki toi prässikin mun sinne on vannetta hankalampi ährää...
    Muistisääntö teräkselle; millimetri metriä ja sataa astetta kohden. Jos lämpötilaero on 50 astetta ja halkaisija 100 mm, voi päätellä, että ensin muuttuu puolet 50 ast./100 ast., eli metrin kappale muuttuu puoli millimetriä. Halkaisijan vaikutus on 100 mm / 1000 mm, eli kymmenesosa edellisestä, eli 0.05 mm (viisi sadasosa mm). Tämä riittää useimpien puristusliitosten muuttamiseen työntötiukkuuteen, mikäli reikää lämmitetään ja akselia pakastetaan (muovipussissa, niin ei huurru). Useimmat muovit kestävät 150 ast., joten lämmitys uunissa tuonne lähes sadan asteen korville ei riko niitä. Ei tarvita niin paljon pakkasta. Alumiinin lämpölaajeniskerroin on noin kaksinkertainen teräkseen verrattuna.
  13. #1093
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Sauna lämpiää ja terassilla juodaan olutta. Laakerit saatiin hyvin paikalleen, kun Paroni äkkäs mun neljän tonnin työkalut hyllystä. Sillä hinnalla jo asettelee.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #1094
    Kädetön kääntyilijä
    Liittyi Sep 2008
    Varsinais-suomi
    MotOrg ry jäsen
    Voi vittu, olisinpaa kärpäsenä katossa
    Husqvarna Norden 901 -22
    ex. Ducati 749 -06
    ex. CBR 900RR -01
    ex. CBR 900RR -96
    ex. GSX750F -02
  15. #1095
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Sauna lämpiää ja terassilla juodaan olutta. Laakerit saatiin hyvin paikalleen, kun Paroni äkkäs mun neljän tonnin työkalut hyllystä. Sillä hinnalla jo asettelee.
    Mitä hittoa sä teet 4 tonnin työkaluilla?
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  16. #1096
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Mitä hittoa sä teet 4 tonnin työkaluilla?
    No, jos mies on paatunut italialaisten moottoripyörien omistaja, niin kyllä sun pitäis tietää...

    Jos kyseessä on 4t työkalut, niin selitettävää on enemmän.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  17. #1097
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    No, jos mies on paatunut italialaisten moottoripyörien omistaja, niin kyllä sun pitäis tietää...

    Jos kyseessä on 4t työkalut, niin selitettävää on enemmän.
    Viime jussina Kemoralla hankin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #1098
    Eihän tuo nyt kummonen prässi vielä oo... 4t...

    Vaimon auton imupuoli auki. Löyty ainakin yksi viallinen takaiskuventtiili ja pari huonohkoa huohotinletkua. Lisäksi seisontajarrun valon temppuilu saau kuosiin ja pissapojan pumppujen viat selvitetty... Joskoon se kirottu M271 tästä alkaa tokeentua?
    Viimeksi muokannut: TimoV; 25.11.2016 klo 23:46.
    Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)

    CB900F Hornet, '02 (ex)
    CB500, '97 (ex)
    CBF500, '04 (ex)
  19. #1099
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    En ole paatunut italofanaatikko, vaan noi on vain parasta paukkua pihin rahalle. Tai niin itselleni uskottelen. Siksi Aprilia on ykkönen ja forza Italia! Anyway, hyvä prässi saatiin Martini vainaan linkun pulteista, holkeista & prikoista. Tässä vaiheessa hivenen nauratti, et vois noita huokeamallakin hankkia...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #1100
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    En ole paatunut italofanaatikko, vaan noi on vain parasta paukkua pihin rahalle. Tai niin itselleni uskottelen. Siksi Aprilia on ykkönen ja forza Italia! Anyway, hyvä prässi saatiin Martini vainaan linkun pulteista, holkeista & prikoista. Tässä vaiheessa hivenen nauratti, et vois noita huokeamallakin hankkia...
    Ostat riittävästi varusteita niin alkaa tulemaan jonotusnumerot "kyläilyyn".
    Ja asiaan, pitänee tutkia jako vielä kertaalleen moposta kun tuntuu epäilyttävältä.
    Tallikaveri hommas autonosturin tallille eli ei tarvi kyykistellä enää kummien vaihdossa kotilolla.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  21. #1101
    15th. Iso huolto..IMG_0945.jpg
    Suzuki gsx-r K6 rata
    Suzuki Hayabusa katu
  22. #1102
    Mitenköhän mahtaa jakautua motskarihuollot liikkeessä teetettyihin ja itse tehtyihin?
    Varmaan iso tekijä lienee onko takuuta, jota pitäisi sitten liikkeessä saada ylläpidettyä.
  23. #1103
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Mitenköhän mahtaa jakautua motskarihuollot liikkeessä teetettyihin ja itse tehtyihin?
    Varmaan iso tekijä lienee onko takuuta, jota pitäisi sitten liikkeessä saada ylläpidettyä.
    Takuu säilyy vaikka tekisit itse huollot.
    Tietysti olettaen että toimenpiteet tehdään asian mukaisesti ja valmistajan ohjeiden mukaan.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  24. #1104
    Nyt tiedän että tehoa voi olla liikaa. Ainakin painepesurissa. Perkele.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  25. #1105
    Penkin etureunaa vielä alaspäin että saa jotkut linjat etes suunnilleen samoihin. Mut en tiiä.. Tavallaan ok mut toisaalta joku toinen ois parempi Pitäs vielä pilkkoo perän teipattuun kohtaan reikä takavaloille.



    Katteeseen tehdään reikä ja tuleepi lediä


    Tuossa on kaikki valot (paitti rekkari) ja vaikuttaisi äkkiä kohtuu kirkkaalta. Sitten käytännössä näkee todellisuuden

    Ebay lähikaupasta tutkinut noita katteita ja harvassa on tilaa akulle tuolla takana. Tai jos on niin pituus on 25cm nykyistä pitempi. Tuokin on ihanaa kiinamuovia halvalla mut jospa se ajaisi asiansa etes yhden kesän
    Triumph Bonneville Bobber Black
  26. #1106
    Dick & Strapon poistettu puutarhatraktorialustasta...
    Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)

    CB900F Hornet, '02 (ex)
    CB500, '97 (ex)
    CBF500, '04 (ex)
  27. #1107


    Rööriä liimailin peräkkäin vähäsen. vois kait tehdä oman ketjunkin ettei tätä ruuhkauttaisi.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28. #1108
    Keulan huoltoa.
    Etuiskareiden öljyjen vaihto ja uudet stefat.
    Etukolmion laakereiden vaihto.
    Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto.IMG_4840.jpg
    <p>Suzuki GSX-R 750 - Honda 125 XR - Kymco 125 Agility City - Suzuki GSX650F - Yamaha FZ8-N - Honda CBR600F</p><p>&nbsp;</p><p>Ennen vanhaan moottoriurheilu oli vaarallista ja seksi turvallista.</p><p>&nbsp;</p>
  29. #1109
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Takuu säilyy vaikka tekisit itse huollot.
    Tietysti olettaen että toimenpiteet tehdään asian mukaisesti ja valmistajan ohjeiden mukaan.
    Ja ajoneuvon omistajalla on kiistatilanteissa näyttövelvollisuus että tehdyt toimenpiteet ja käytetyt osat ovat vaatimusten mukaisia.
  30.  
  31. #1110
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Ja ajoneuvon omistajalla on kiistatilanteissa näyttövelvollisuus että tehdyt toimenpiteet ja käytetyt osat ovat vaatimusten mukaisia.
    Takuunantaja on velvollinen poistamaan omalla kustannuksellaan virheen, joka on ilmennyt takuuaikana. Velvollisuutta ei kuitenkaan ole, jos takuunantaja saattaa todennäköiseksi, että vika johtuu ostajan puolella olevasta syystä, kuten esimerkiksi auton vääränlaisesta käyttämisestä, huonosta hoidosta, valmistajan laatimien huolto-ohjeiden mukaisten huoltojen laiminlyönnistä tai ulkoisesta vauriosta.


    Joten kenellä se näyttövastuu takuuaikana on...

    http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julka...-autokaupassa/

    Edit:
    itse asiassa huoltamattomuus ei ole peruste takuun raukeamiselle.
    Jos peilinvarsi katkeaa tärinästä tai jotain vastaavaa, satulan pinta kuluu puhki ekalla reissulla, niin takuun antajan pitää osoittaa, että se on huoltamattomuuden vika.
    Viimeksi muokannut: lario; 27.11.2016 klo 20:30.
Sivu: 37 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2735363738394787 ... ViimeinenViimeinen