Tallin siivoilua ennen seuraavan projektin aloittamista. Ei tullu vielä valmiiks kun päikkärit vähän venähti mut sentäs mahtuu jo sisälle ja pöydän pinta näkyy ainakin pääosin. Toi takahuone se pahempi kaaos oikeestaan onkin...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Pikku hiljaa alkaa Möhköön tulemaan oikeaa ilmettä..
20161009_113548.jpg
Nojaaks sulla tonne takaseinään ns.banaani?hyi hitto et tuli kylmät väreet, mulla oli nassikkana tollanen, meni kun viitapiru mut olihan se koko ajan jostain kohtaa rikki.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
bird.jpg
vifferi.jpg
Tässä on kyllä käyny japanin insinööreillä paha suunnittelupummi
Pöödin kytkimen työntötappi kulkee suoraan rataskotelon lävitse ja ui jatkuvasti siinä kaikessa skeidassa mitä tuossa tilassa ikinä vaan voi olla.
Sen sijaan vifferissä oli asia paremmin hallittu jo aikaisemmin. Miksi piti muuttaa hyvä konstruktio?
Firebladen 24tkm huolto. Kolmen vuoden ajot on tehneet etupään stefoista selvän eli samalla myös niiden vaihto. Ensi kauteen on vielä aikaa niin ei ole kiire
Huolto1.jpgHuolto2.jpg
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Uutta perää vanhukselle aloin tekee. Vanha oli ok, mutta lasikuodussa halkeamia ja ei ollut ihan synmetrinen. Ja irrottaessa huomasin että ilmeisesti umpiraudasta tehty teline
Pitää punnita, mutta lähemmäksi 10kg! Uusi tulee painaa ainakin puolet vähemmän.
Tankkia muutama sentti takaa alemmaks + penkin asennon haku sen mukaan.
(Penkin niitit tulee poistumaan/vaihtamaan väriä)
Takakumi kyllä pitää seuraavaksi laittaa pykälää matalempi. Melko massiivinen sivuprofiilista
5min. Kuvanoton jälkeen tuli sitten melkein 10cm lunta![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Nätti. Takakumin sivuprifiili ei korostuisi kokomustalla vanteella. Ainoa mikä mun silmää häiritsee, on änkkärin asento. Se on pystyssä kuin faitterissa, eikä sovi silmääni tossa mopossa.
Volvoon vaihdoin piikkarit alle sen verran sutjakasti että tais tulla jonkinlainen henkilökohtainen ennätys. Kauheesti ton nopeempaa tuskin isoon viispulttiseen farkkuun vaihtuu hallitunkin ja käsityökalujen kanssa yksin paljoo keltään. Vitutus on voimavara![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Olet aivan oikeassa.
Lisätään että vanne on pitänytkin mustata että mätsää etuseen. Myös äänenvaimennin on työlistalla. Harkinnut lyhyitä vaimentimia moottorin alle että saa kliinimmän sivuprofiilista. Sivujalka pitää asennella talven aikana ja sitten katsella jättääkö keskijalan ja jos jättää, niin miten onnistuisi tuollaiset alla olevien vaimentimien kanssa.
Taitaa vaan tämä talvi olla aika kiireinen niin pitää vähän miettiä mitä kaikkea tekee tuolle. Esim. alunperin mietin sähköjen tekoa Motogadgetin boxilla, mutta en nyt ala pilkkomaan toimivia sähköjä. Tehdään "tärkeämpiä" muutoksia ensin (perä, rungon maalaus, moottorin putsaus/maalaus?, sivujalka, takajarrupolkimen liikeradan lyhennys, pakoputki..)![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Talvikausi 2016-2017 on virallisesti avattu.
Jatketaan sähköjen asentamista siitä, mihin homma keväällä jäi.
sähköä.jpg
Siitähän se ajatus sitten taas lähti. Katotaan millanen tulee tallista keväällä ulos mut sinioranssi se ei enää sit oo...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Yhdestä kun yrittää päästä eroon, niin toinen tuli "vaivaksi" ostettua.
Oulun AVK:lta tuli ostettua 2006 R1:nen. Odottelee nyt sitten uudelleen ehjäämistä tai sitten se saa toimia osien luovuttajana nykyiseen pyörään. Rosmot tuon olivat vieneet ja rikkoneet virtalukon ja muutaman osankin olivat kerinneet riisumaan pois enenn löytymistä. No aika näyttää mitä tästä tulee.
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Tämäkin Aprilia vastustaa.... Piti linkuston laakerointi uusia, ja hyllyssä oli jopa toinen koiranluu tuoreine laakereineen. Vaan vittu. Puol putkistoa piti purkaa, että pääsi yhteen vastamutteriin käsiksi, ja arvaatteko, että kuinka putkien liitokset (oikeastaan yksi) lähtivät auki. No, reilussa tunnissa. Kuumaa, rasvaa, lekaa, kiroilua, ja meitä oli mun lisäks vielä Paroni turaamassa.
Lisäks takaiskari hikoilee öljyä -> Villelle huoltoon.
Eihän se sit nippuun tullu perän osalta. Tietenkään. Sitten sauna lämpimäks, ja tunnelmaa lisäsi sähkökatko. Piti pakastepitsa saada lämpimäks, ja kun just olin saanut tulet puuhellaan, sähköt palas. Carunan paska pilas senkin tunnelmapalan tehokkuudellaan, kun kuka sitä keskellä yötä puilla uunia lämmittelee, ku on sähkötkin.
Odotan innolla ohjauslaakerin vaihtamista. Mitähän se keksii? Varmaan ainakin Turku pimenee.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tankkia laskettu ja häkki satulalle tehty. Mutta en tiiä.. parempi kuin entinen mutta ei mieleinen.. krpl..
Toinen mikä niin joku aikanaan tuohon tuon levyn taakse laittanut. Sentakia vanne ei ole aivan keskilinjassa (ei vaikuta ajoon, ulkonäöllinen juttu). Tuokin uudella perällä näkyy selvemmin
Nyt myös tuo takajarru on toimivampi kuin ennen. Ennen oli polkimen vipusuhde väärä ja liikerata oli piiiiiiiiiitkä. Nyt välinivelen ja uusien tappien kanssa toimiva.
Tuohon liittyen: kuka sorvaisi vanteen keskiötä?
Triumph Bonneville Bobber Black
Pientä pintaremonttia Apikkaan. Vähän laiskasti on jaksanut käydä syksyn jälkeen tallissa ropaamassa. Toki pääasiassa on osia vaan tilailtu ebaysta ja odoteltu. Katesarjan pitäisi ihan tässä lähiaikoina saapua postilaatikkoon. Sit ei puutukkaan enää kun uus mittaristo ja alkaa raju kasaaminen. Purku kun on suurimmalta osin valmis ja muuta pientä. Tuono V4R:stä rakentuu nyt sitten RSV4.
![]()
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Vaihdettiin Tumpin kanssa Yammuun moottori.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Käykäähä ukot ja eukot,kyttääs mätänetist kyttääs halpoi ketju/ratas pakettei! Vireo alle 90 apikkaan?![]()
K1200rs '05 , Rsv 1000 Rr
Viestin perusteella, montakos remonttikaljaa on jo juotu etukäteen![]()
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Muutama hassu nalle!![]()
K1200rs '05 , Rsv 1000 Rr
Köyhän on pakko halvalla, kun juha on vienyt kaikki rahat.
Aprilian etujarruvalokatkaisijan korjaus, eli uutta tilalle.
Aprilian oma osa n. 70€, mutta mikrokytkin irrallaan, pari liitintä ja kutistesukkaa kustantaa vitosen (5€) verran
DSCN010311.jpg
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Valitsin "etujarruvalokatkaisija" termin ihan vaan sen takia, kun ajallisesti kestää paljon kauemmin kirjoittaa "etujarrukahvassa oleva jarruvalokatkaisija".
Sitä paitsi jopa 6% ORGin keskustelupalstan kirjoittajista luulee tietävänsa jotain moottoripyörien tekniikasta...
Sen takia ei tarvii olla ihan pilkun tarkka.
Juu, sorry OT.
Väsyneenä vaan joku naurattaa itseä ja luulee että se on muidenkin mielestä hauskaa.
Vielä kun oikeesti tuolla työmatkaa pyöräillessä on pari kertaa joku tullut punavalo edessä vastaan.
Se on aika kipee fiilis kun ei yhtään tiedä mitä väistämissääntöä tällainen ruudinkeksijä käyttää....
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>