Sivu: 34 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2432333435364484 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 991:stä 1020:een 3654:sta
  1. #991
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ostin tampereen motonetistä hyllyn viimeisen rengasrasvatölkin mikä oli "vaan" litran kokoinen ja maksoi mukvasti vaan taskurahan verran. Ajattelin että ei tarvi fairivedellä lotrata. Siinä luki viel kannustavasti, että "Nopeasti kuivuva". No sitä sitten kumin huulille ja rengasta vanteelle… Sttana kerkee ottaan kumista kahdella kädellä kiinni kun on reuna kuiva… Että IHAN niin nopeesti tarttis kuivua. No reilusti sit vaan ja hommaan vauhtia ja viimeisen reunan ylitukseen vielä ekstra rasvat… Oli ulkona 29,5°C ja aurinko paistoi kumiin, voi olla et siks kuivu äkäseen.

    Mulla oli XJ:ssä heidenaun kumi kun vaati yli kymmenen baaria ennen ku poksahti vanteelle. Nykynen meni aika iisisti kahden kolmen neljän baarin paineessa varmaan. Ei perkele muuten voinu olla noin paljoa, yli kymmenen. No paljon se oli kumminkin
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #992
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mites hitossa te saatte ton renkulan nousemaan tohon vanteelle? En saa pirullakaan lähtee ottaa ilmaa on kuormaliinakikat jo yritetty tuloksetta.

    Itse olen laittanut ihan venttiili kiinni, ja paiskonut rengasta kumivasaralla.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  3. #993
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mites hitossa te saatte ton renkulan nousemaan tohon vanteelle? En saa pirullakaan lähtee ottaa ilmaa on kuormaliinakikat jo yritetty tuloksetta.
    Lisää rasvaa väliin ja kokeile kädellä, mistä kohdasta tulee ilmaa pihalle, ei välttämättä silmällä katsomalla aina hoksaa. Sit pomputtelet sitä kohtaa maata vasten. Sitä kun aikasi harrastelet, niin rupeaa nousemaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  4. #994
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Mikäs tuon rengaskoneen malli on? Näyttää käyttökelposelta.
    Malli on itse tehty joten ei löydy kaupoista.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  5. #995
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mites hitossa te saatte ton renkulan nousemaan tohon vanteelle? En saa pirullakaan lähtee ottaa ilmaa on kuormaliinakikat jo yritetty tuloksetta.
    Tähän asti on ihan nätisti noussut vanteelle kun painaa ilmaa ilman sielua, tietysti rasvaa on käytetty asennuksen aikana.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  6. #996
    Jaahas. Banditin bensahanan tiivisteet vaihdettu. Nyt pitää. Olipahan vaan vallan merkillinen vuoto. Korppuuntunut tiiviste joo, vm -96 ja nykybensa. Mutta niinpä oli maalikin liuennut bensaan ja irtoili pieninä paloina. Hioin sitten loputkin pois siitä tiivistepinnalta, pelti on sentään sinkittyä.

    Sinkitys ei tosin paljon näytä auttavan muuten - tankin alin piste, se johon vesi kertyy jos valuu tankin alapintaa pitkin, oli jo loistavassa pintaruosteessa. Hiomapaperia ja vasaralakkaa.

    Suzukin insinööreille täytyy antaa kyllä haukut. Nakupyörä ja ensimmäisenä saa poistaa aina kaikki muovit ja takakahvat ennenkuin pääsee mitään tekemään. Niinkuin nyt vaikka vaihtamaan ilmansuodattimen. Stormin tarvike ei tosin sopinut, mennään alkuperäisellä aivan *tun paskaisella nyt sitten loppukausi.

    Muutenkin loistava remppa: hukkasin hiekkapihalle toisen tankin kiinnityskumin, onneksi noista katteiden katkenneista kiinnityskorvakkeista löytyi "melkein" samanlainen. Muutenkin kyllä houkuttelisi heitellä turhat osat tuosta vehkeestä hevon kuuseen.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  7. #997
    Ihan on tapahtumaisillaan taas. Kohta rämppäämään hondan kaasarit puhdistusaineen ja korjaussarjojen kanssa. Myös vetopakan pistän aisoihin teetetyn holkin yms avulla. On ehkä maailman rimpuloin pakka tossa cm:ssä tai sitte oon tajunnu jotain väärin(räjäytyskuva ollut kyllä säätäessä) tai sitte niin kulunu kaikki. Yhden sokan varassa periaatteessa koko vetopakka ja heti jos millinosakin väljää ni vemppaa paskaks holkin välistä ja ratas heiluu jokasuuntaan. No uus jämerämpi teetetty karkastu holkki ja jos ei muu auta ni vedän läpipulteilla kii niiden puikkojen kohdalta.
    Jousto vähenee,muttei kokonaan jos nuin tekee. Voikohan siitä olla jotain vaarallistakin haittaa?
  8. #998
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    pahempaa, panin takas paikalleen ennenku... joo yritetään huomenna uudestaan liukkarin kaa sielu irti ja/tai tulta munille, nyt on liian kiire kalj.. öh, vahtia grilliä
    Mulla oli joku kesä sitten pissiksen 125CBR huollossa ja siihen kuminvaihtoa...
    Eturenkula ei millään vanteelle, kaikki "kotikonstit" yritin. Sitten sitä yritti pari rengasliikettä, RM Heino, tuloksetta. Stormin jannukin vielä yritti, ennenkuin totesi, että laitetaan sisärengas. Sitten tokeni

    120-180 kumeissa ei ikinä mitään ongelmaa ja kymmeniä tullu vaihdettua!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  9. #999
    Niinjuu, miten ihmeessä tuosta banskusta lähtee takajarrupalat irti ? Suojalevy irtoaa helposti kuten tappien pidikejousikin. Mutta miten ne tapit saa pois kun ei nissä ole mitään tarttumapintaa ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  10. #1000
    Nonnii se oli kummi ehtiny yön aikana pohtimaan olemassaolonsa merkitystä maailmankaikkeudessa ja oli nähtävästi tyytynyt osaansa kun oli asettunut vanteelle ihan itse. Sielun poistin ja hönkäsin 3,5bar sisään niin plopsahti paikalleen.

    Pari kysymystä vielä aiheen tiimoilta. 180/55/17 takanen, paljon painetta? Toinen, tuossa motonetin tasapainottimessa on noi kartiokiilat millä se akseli keskitetään mut sit siin on vielä toiset tollaset erilliset rullat jotka kiristetään siihen akseliin, onks ne vaan jotkut varmistimet vai mikä niiden funktio on?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  11. #1001
    Tallissa tapahtui masennus.

    Tuksu sanoi "naks", kun painoi starttinappia, eikä muuta, mutta startti pyöritti kampiakselia, kun sinne johti vähän suorempaa virtaa irtokaapelilla.
    Satunnaista oireilua oli jo viime kesänä.
    Vanhana autosähkömekaanikkona en sen enempää tutkinut vaan uutta starttirelettä kehiin (kun on tämä merkkiliiketausta, niin uutta osaa niin kauan, kun vika löytyy...).

    Uusi starttirele sanoo "naks", mutta startti ei pyöritä kampiakselia

    Jätin vehkeen niille sijoilleen ja se vianetsintä suoritetaan joskus muulloin. Pitää varmaan vähän kytkäriä lukasta, että mistä kaukaa se sähkö oikein kiertää, kun suorin tie olisi akku B+-->starttirele-->startti, mutta ei vissiin Italialaisessa...
  12. #1002
    Nonii. Saihan sen hondan kuosiin taas. Meni useempi tunti kaasareiden kans lopulta ja neljä kertaa piti avata toinen ennenku kaikki osat löysi paikoilleen
    En osaaa kaivata nyt kaasarisynkkausta kun tuntuu niin hyvi toimivan. Vieläkin vähän tupsauttelee kaasariinpäin.
    Tyhjäkäynti seokset laitoin niin ettei moottorijarruttaessa pauku putkissa ja kuullostaa aika terveeltä nyt käynti. N1.75 kierrosta auki....
    Jäi kyllä hämäämään kaasareiden pohjalla kahden suuttimen välissä olevassa putkessa oleva tulppa...?kummasakin samanlailla jotain vähän haperon oloista matskua. Liittyyköhän jotenkin johonkin virtaus muutoksiin kun nuo vaparit ja putket vaihdettu? Tekis mieli avata ja laittaa jenga ja ruuvi siihen vaa.
  13. #1003
    Poistettu
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Nonnii se oli kummi ehtiny yön aikana pohtimaan olemassaolonsa merkitystä maailmankaikkeudessa ja oli nähtävästi tyytynyt osaansa kun oli asettunut vanteelle ihan itse. Sielun poistin ja hönkäsin 3,5bar sisään niin plopsahti paikalleen.
    Sori Masa, mutta kun lukee rengastaisteluita ni aina ihmetyttää.Tosin olen varmaan tuolla yksinkertaisella pukillani tuhat+ kertaa renkaan vaihtanut. Mutta oli pakko paskalla SJCamilla tänään kellottaa renkaanvaihto. Pelkkä etunen, mutta takis on mulla helpompikun ei tarvi levujä varoa tms.

    Ilman kiirettä, ilman hikeä. Ja ilman musiikkia tms.

  14. #1004
    Ota toki huomioon että toi oli mun eka (katupyörän) renkaanvaihto ever, omatekoisella pukilla joka ei sit ihan toiminu kaikkien olettamusten mukaisesti. Eiköhän se siitä kö vähän harjottelee. Elämä ois hiton tylsää jos kaiken osais heti kato

    EDIT: varmaan vaikuttaa tuo kokemuskin mut aika pirun pehmeen näkönen tuo ratanahka verrattuna PS2:seen. Ei puhettakaan et ois tolleen polkemalla sen saanu nousemaan vanteelle...

    Katotaan kuin helposti se seuraava onnistuu sit kun sen aika koittaa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  15. #1005
    Poistettu
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Ota toki huomioon että toi oli mun eka (katupyörän) renkaanvaihto ever, omatekoisella pukilla joka ei sit ihan toiminu kaikkien olettamusten mukaisesti. Eiköhän se siitä kö vähän harjottelee. Elämä ois hiton tylsää jos kaiken osais heti kato

    EDIT: varmaan vaikuttaa tuo kokemuskin mut aika pirun pehmeen näkönen tuo ratanahka verrattuna PS2:seen. Ei puhettakaan et ois tolleen polkemalla sen saanu nousemaan vanteelle...

    Katotaan kuin helposti se seuraava onnistuu sit kun sen aika koittaa.
    Ei se ihan mahdottomasti se kumi vaikuta, kaikenlaisia vahvistettuja tourinkikumeja jne olen vaihdellut. Suurin vaikuttava asia on vanne. Noissa tako-Marchesineissa on aika syvä ura joka helpottaa. Ja fuskasin sen verran että molemmmat oli jonkun aikaa auringossa ennen vaihtoa lämpiämässä. Lämpö auttaa tolkuttomasti, työssä on radikaali ero jos kumi on 10 tai 30 astetta lämmin.

    Tarkotus ei ollu piikitellä vaan tukea. Jahka ton oppii, ni homma ei ole tuon kummosempi.
  16. #1006
    Juujuu kaikki ok, oppimassahan täälä ollaan jaa täytyykin ottaa toi lämpöfaktori seuraavan kerran kans huomioon.

    Paremmat rengasraudat tarttee kyl hankkia ennen ens vaihtoa kun ei oo kö yks ja sekin on pyöriny mannissa vaikka kuinka kauan kun sillä on lähinnä nosteltu lattialenkkejä ylös niin on vähä kolhuilla ja hiukka ruovi mp:n vanteelle, onnistuin pikkasen tekemään kanttari-ihottumaa vanteeseen vaikka oli vanhan hitsausessun pala (paksua nahkaa) välissä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #1007
    Oon nyt parikertaa käyny pyöräyttää uuden kumin rekkaan 315/70 22.5" käsin leka ja sorkkarauta ainoana työkaluna ni siihennähden tuollanen moottoripyöränrengas menee ihan helposti
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  18. #1008
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Suurin vaikuttava asia on vanne. Noissa tako-Marchesineissa on aika syvä ura joka helpottaa.
    On kyllä. Varustauduin kikserin rengasjumppiin tottuneena vaihtamaan ducatin kumia rengassuojineen yms, mut ennenku kerkesin edes niitä asetella oli kumi jo vaihtunut.
  19. #1009
    Tässä asennukseen toimiva kikka:


    Liinat kireälle, rasvaa reunaan ja menee käsin painamalla päälle. Eikä tarvii varoa vanteen reunoja.
  20. #1010
    Jos haluaa hieman hifistellä, niin rengasta vanteelle laittaessa voi ensimmäisen reunan ulkohuuleen veetästä rasvan klo 8-4 välille, ja toiseen huuleen klo 3-9 välille, ja vanteeseen klo 9-3 välille.
    Niin silloin rasva on oikeessa välissä, ja ainakin letku ratarengas menee paikoilleen pelkästään sormilla painamalla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #1011
    Mojoleverillä on väännelty kumeja paikalleen. Toimii varsin hyvin ja kivuttomasti.

    Eli tässä videossa (googlella etitty video, omista hommista ei oo videotodisteita... ) näkyvä pitkä tanko:
    https://www.youtube.com/watch?v=eF8qDxRE98o

    Pitkä varsi antaa momenttia, ei tarvi otsa hiessä vääntää, ja muovisuojat suojaa vannetta vaurioilta.
    Hyvän asennustelineen saa vanhasta autonvanteesta johon laittaa vaikka halkaistun puutarhaletkunpätkän pehmusteeksi.



    -M-
    Pessimismi ei kannata, ei se toimi kuitenkaan.
  22. #1012
    Öljyt + suodatin vaihdettu

    Siirrettävien jalkatappien runko-osia muokattu ja siirretty tappeja vielä alemmas (voi olla et tarvii vielä myöhemmin väsää uudet asennuslevyt runkoon et ne saa vieläkin alemmas, polvet vähän rikki...)

    Ketjut putsattu ja rasvattu.

    Vielä kun sen pesasee huomenna/perjantaina niin pääsee kavereitten kanssa letkailemaan lauantain
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  23. #1013
    Johan rupes honda toimimaan,kun säädin venat(imupuolella kantoi) ja vähän aiemmin kaasariin uudet suuttimet ja puhdistus. Täältä keskusteluista bongasin kans, että tyhjäkäyntiseos kandee vapariputsareilla olla rikkaammalla....no nyt ei tarvii tapella hetkeen ton kans
    Mistä tietää millon on menty liian rikkaalle? Muutakuin mustat tulpat...
  24. #1014
    ^^^kumin päällelaitosta, lämpö auttaa kummasti. Helpointa lienee pönkätä tukankuivaaja hönkimään kumin sisäpuolelle niin että ilma kiertää kumin sisällä. Pöhöttimen imu ulkopuolelta, jos sen laittaa renkaan sisään niin lämpösuoja keskeyttää työn kesken karkelon. Verstaan varusteisiin kuuluva 600 asteista pukkaava on vähän overkill, parempi lainata bjuutivarusteita.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #1015
    Starttaamaton Tuksu.

    Kun painoi starttinappia, niin starttirele sanoi "naks", mutta kampiakseli ei liikkunut.

    Vanhana autosähköasentajana ja merkkiliikeasentajana sekunnin miettimisen jälkeen vikadiagnoosi oli starttirele, varsinkin, kun viime vuonna oireita oli esillä ja niistä selvittiin kopautuksella. Merkkiliikkeessä vaihdetaan osia, kunnes vika löytyy, vain hankalissa tapauksissa suoritetaan vianetsintä.

    No ei se uusi starttirele asiaa muuttanut mihinkään suuntaan.
    Piti unohtaa se merkkiliikeasentajan rooli ja ottaa seuraava roolihahmo käyttöön, eli autosähköasentaja ja järjestelmällinen vianetsintä, ei siis vikadiagnoosi...

    Sähkö menee akku-->starttirele--> startti.
    Jännitemittaus. Kun starttinappia painaa ja starttirele sanoo "naks", niin kuinka ollakaan startille tulee akkujännite, mutta kampiakseli ei liiku.
    Kun startin +-navalle johtaa suoraa akkuvirtajännitettä, niin kampiakseli pyörii.
    Joten yhteys ei ole "complete". Uusi testi hyppyjohdolla ja kas kummaa kampiakseli liikkuu.
    Jotta tuo testi onnistui, niin starttireleen herätepiuha piti jatkaa, että starttireleen sai siihen näkyvälle paikalle, että pystyi rakentamaan hyppyjohdot.

    Vika oli starttirele-startti välisessä piuhassa. Se johti sähköä ilman kuormitusta, mutta kuorman kanssa (kun starttinappia painettiin) se ei enää ollutkaan johtavassa asemassa.
    Joten uusi piuha, kunnon liittimillä, kuumalla tinalla ja kutistesukalla korjasi tilanteen.

    Nyt on Tuksu uusilla renkailla Pirelli Diablo Strada, kun edelliset Rosso II:set katosi reilun 5000km matkalla.
    Josko tuo matkamalli kestäisi pari kilsaa pidemälle.
  26. #1016
    Vesipumpun mekaanisen tiivisteen, öljytiivisteen ja laakerin vaihto. Samalla tietysti uusi termostaatti kehiin. Alkoi kaasareita säätäessä lämmöt nousta ja lopulta paisuntasäiliöstä tulla nesteet pihalle. Hetken ihmetellessä huomasin vesipumpun edessä olevasta juorureiästä tihkuvan öljyä pihalle. Pitää ehkä lisätä vaihdettaviin osiin vielä syylärin korkki.
    tmp_26489-IMAG1845-2059252633.jpg
  27. #1017
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei. Oo. Vitttu. Tottta. Takaiskarin alapään pultti korkkas. Aukesi vähän nahkeesti ja jopa oli lämmin sormiin. Kierty sitte myöhemmin kiinni kiinni kiinni kiinni.... Ja tyhjää pyörii.

    Ei mun huomenaamulla pitänykään mihinkään lähteä. Voi perseperse. Rälläkkähommia sitte vissii ku ei aukee ei kiristy.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #1018
    Pikkuhiljaa aletaan myöntämään, että saattoi tulla ajovirhe...
    Romujen kartoitus ja näyttäisi että alle tonnilla selvitään.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  29. #1019
    Kotarin kanssa on ollut semmonen ongelma että kilpi tykkää ryykkiä takarenkaaseen. Vähän tuota ihmettelin että mitähän tuolle sais tehtyä niin ettei tarvii takaiskarin säätöjä pilaamaan ja huomasin että tuo takaloksu taipuu aika helposti. Pistin sitten kokeeksi yhden soiron lasikuitua loksun pohjaan jäykisteeksi ja kyllähän tuo vähän jämäkämmältä tuntuu. Nyt vaan pitäis mennä metsään koeajolle
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  30.  
  31. #1020


    Löysin äiteen tallin perukoilta mun wanhan sputnikin/pallogrillin niin pulttasin sen huvikseni tohon tarakkahirvitykseen. Eihän se mikään hirveen esteettinen ole mut pieksee satanolla toisen maihariparin raahaamisen märässä repussa vesisateessa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 34 / 122:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2432333435364484 ... ViimeinenViimeinen