Tänään tuli pestyä Fireblade vielä oikeen hyvin ja öljyt +suodatin vaihdettua. Lisäksi asensin Ctek laturipiuhan kiinteästi niin että takapenkin alla on pistoke aina valmiina kun akku tarvitsee latausta tai ylläpitoa.
Seuraavina hommina taitaa olla jarrunesteen, kytkinnesteen ja jäähdytysnesteen vaihto ja koko pyörän perusteellinen vahaus. Jos sen jälkeen sitten jatkaisi vähän lisävarustelua.
Nyt näkee taas hieman paremmin. Valot ja vilkut samassa telineessä, joten ylimääräinen paino on eliminoitu+helppo purkaa lamput kesäksi pois.
Edit. Ei hajuakaan miksi kuva kyljellään, koneella oikein päin.
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Seikkailija oranssissa haarniskassa toi kunnon työkalut, niin laakeri lipsahti pihalle kuin itsestään. Samalla saatiin taottua uudet sisään.
Ketjunlaahainta odotellessa. Sitten saa swingin jo kiinni. Oli muuten kulunut edestä alhaalta puhki ja aika rumat naarmut swingissä. Onneksi ei sentään laakeripesä puhki. Silloin ois voinut päästä voimasana, tai kaksi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kerran kunnon kaveri tuli kattomaan niin homma ratkeaa kuin itsekseen..
Itse olen ollut hiukan laiska kun tuli vaihdettua ketjut ja rattaat sekä vetopakan laakeri (pyörän laakerit tuli jo viime talvena vaihdettua).
Nyt pitäis kaivaa virtaa joulun pyhiin jotta sais vanhan(luetaan saksantuonti) koneen tiputettua ja korjattu kone taas omalle paikalleen.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sutturaan uudet motulit sisään, latauspiuhat akkuun kiinni, jousituksen painumat kohilleen, kiillottelua ja vahausta![]()
Drz
Hondan CB 1300:n pakokäyrien (rosteri) putsaus ja kiilloitus meneillään. Pesin aluksi raalla Pinelinella ja sen jälkeen hinkkasin karhunkielellä märkänä.
Suurin osa töhnästä lähti jo tässä vaiheessa. Seuraavaksi hankasin kevyesti Autosolilla, jolloin näytti jo kohtuullisen hyvältä. Tästä eteenpäin ajattelin käyttää porakoneeseen kiinnitettävää lumppukiekkoa ryyditettynä kiilloitustahnalla.
Tässä vaiheessa voi tietenkin todeta, että eihän ne käyrät tule puhtaina säilymään käytössä. Kaikki töhnä palaa niihin kiinni ja lisäksi ne värjäytyvät ruskean sävyisiksi lämmön vaikutuksesta.
Löytyisikö joltain toimivampia menetelmiä paremman ja pysyvämmän lopputuloksen saamiseksi?
Honda CB 1300S 2008
Ex Suzuki GSX 1100E 1982
Ex Suzuki GSX 1400 K3
Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
Ex Yamaha R5 350 1973
Viimeksi muokannut: Pitkiss; 20.12.2015 klo 15:53. Syy: videoo
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Eipä tuota metallin lämpövärjäytymistä käsittääkseni pysty estämään muulla kuin pitämällä se x lämpötilaa viileämpänä...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mulla ei menny daytonan pakosarjassa kun kaks päiväätosin oli sen näköinen ettei oltu ikinä ennen putsattu. Autosol+farecla mix ja ympäri kieputettu rätti yhdistelmällä suurin osa ja pikkukoloset porakoneella ja lumppulaikalla. Meni kokonaista sata kilsaa että pakosarja sai uudestaan sellasen kullankeltaisen värin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuossa videossa tais ukko sanoa, että pyyhkäisee WD40, kun alkaa vaihtamaan väriä.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Ducatin putket tuli joskus hinkattua kiiltäväksi, olivat siis ihan ruskeat jo. Kellertävä tai violettiin vetävä väri tulee aika nopeasti, mutta ihan siistihän sekin on verrattuna ihan rupsahtaneeseen putkeen. Silosena pinta kuitenkin pysyy pitkään, joten äkkiä sen saa kiilotettua jos kiinnostaa.
Aika syvällä vaan noi osa noista putkista itellä, niin pitää käytännössä irrottaa koko kioski, ja sen kasaaminen käy melkein työstä kun pätkiä on paljon ja jostain tuppaa helposti vuotamaan.
Mua taas huvittas mustata oman mopon putket ja muutakin osaa, mutta ei taida kannattaa, kun vissiin isompi prokkis. Kuumennus ja öljypolttelu ei taida kromin kans onnistua käsittääkseeni?
Näpertelin manometrin.
Vanerista kasattu ja maalattu valkolakalla. Nesteletkut kulkee uriin liimatuissa johtokouruissa. Letkujen yläpäässä on letkuille jatkoliittimet, joiden sisään on upotettu 0.8mm mig-virtasuuttimet tasoittamaan painetta. Neste on vettä ja punaista elintarvikeväriä. Laudassa olevat letkut ovat jotain kirkasta muoviletkua ja pyörään kiinnitettävät 2,5m pitkät letkut jotakin tallista löytynyttä silikoniletkun tapaista tavaraa. Takana tukijalka, joka tarttuu takaseinään magneetilla kuljetuksen ajaksi. Edessä ylhäällä velcropanta, johon letkut saadaan käärittyä kuljetuksen/ säilytyksen ajaksi.
Jos noihin letkujen päihin keksisi jonkinlaiset tulpat, niin nesteet ei karkaisi välttämättä ihan heti pihalle, vaikka tuo tekele kaatuisikin. Onko parempia ideoita?
![]()
![]()
Edit. Nyt vasta huomasin, että viivasto vois olla hyvä lisä helpottamaan lukua ja säätöä
Edit2: Nyt vasta huomasin ottaa kuvia..
Viimeksi muokannut: Pitkiss; 30.12.2015 klo 22:32. Syy: Parempia fotoja
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Tällaista jouluprojektointia. Yksi mäntä oli lähellä alarajaa, kaikki muu on toistaiseksi ollut täysin priimaa. Mikä on tietty ihan jees.
![]()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Riumppi haettu takasin kotio talvisäilöstä ja tuo nostopöytä kasattu & säädetty. Huomenna alkaa armoton puunaus, muistanukkaan et iski just pakkanen kun vein ton säilöön eli sitä ei oo pesty...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Siin on kaivo alla, tallin nurkassa letku ja hyllyssä jos jonkinlaista tököttiä valmiiksPitää vaan vedenpaineen pienenä ettei kastele ihan kaikkee koko tallissa niin pärjää hyvin noilla.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Voi olla et seuraavaan pyörään teenkin, tuo menee hyvin tolla nostohommelillakin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Miula on kaikkiin pyöriin itse kulmaraudasta tehdyt kiinnitysraudat.
Rätkästä löytyy helposti hyvä kohta, missä se haittaa vähiten ropausta ja ne on helppo pultata notopöytään.
Ei ole sen jälkeen huolta kaatumisesta ja molemmat renkaat on kätevästi ilmassa.
Suosittelen, koska vasta sitten nostopöydästä saa tayden hyödyn.