Eräskin saksalainen kulkupelin valmistaja käyttää pakosarjassa kuparimuttereita.
Sinne väliin ei tarvii kuparitahnaa, mutta muuten sitä on ihan hyvä käyttää.
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Mä olen tottunut käyttämään renkaanpulteissa tervasprayta.
Edit: Niinjoo olihan mulla tallissakin tapahtunut. R&G moottoriposkien suojasetin laitoin paikoilleen.
![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Ei löytynyt Ahlselliltä eikä Laakeri Systems Oy:ltä. Molemmat vähän naureskeli et mistä helvetin laitteesta tällänen laakeri on irronnut. Kuulemma todella harvinainen.
http://www.ebay.com/itm/608-2RSNR-Se...item1e79f4c5ff
Ebaysta laitoin 2kpl tilaukseen(toimitusaika 2-3viikkoa. huoh). Onko kellään tietoa voisko Suomesta löytää tätä laakeria mistään? Laakeri Systemsin aspa epäili kovasti.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
Jokilaakeri/laakerikeskus.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
http://simplybearings.co.uk/shop/p15...duct_info.html
tai http://simplybearings.co.uk/shop/p15...duct_info.html
Tulee parissa päivässä Suomeen.
Kiitos vastauksista. Soittelen nuo paikalliset liikkeet huomenna läpi ja jos ei natsaa niin tilaus sisään tuonne simplybearingiin. Toivotaan et pp-tuning käyttää jarruvivussaan myös samoja laakereita niin ei mee tuo jenkkitilaus "hukkaan".
Ps. Osaako nick-nack sanoa mitä noissa sun linkkien laakereissa on eroina muuta ku parin puntaa![]()
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
Budget on nimensä mukaisesti halvemman valmistajan tuote, ja kalliimpi on ns. merkkilaakeri. Ko.pulju ei mitään roskaa tai kopiolaakereita myy joten voi kyllä huoletta valita budjettiversion ellei välttämättä halua merkkilaakeria.
Suorat kumiset rengasventtiilit vaihtui Bridgeportin alumiinisiin kulmamallisiin. Värikin mätsää tyylikkäästi yks yhteen
Alla esimerkki takavanteesta.
![]()
Kawasaki Z750R 2012 exä
Jotkut tuollaiset tarvis saada, kun on ihan toivotonta mittailla rengaspaineita tulikuumien jarrulevyjen välistä. Tai no, jos nyt mun mitään tarviskaan mitata, kunhan on suosituksissa mut…
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kyllä noi lisää käyttömukavuutta paineiden tarkisteluun radalla ja sen ulkopuolella. Varsinkin edessä ilmaa karkaa aina, kun joutuu sähläämään jarrulevyjen ja vanteen välistä.
Ebaysta löysin .. mistäs muualta..
Edit. seuraavaksi pitää etsiä kultaisia tasapainotuspainoja.. noi bilteman hopeat tai allrightin mustat ei oikeen sovi![]()
Kawasaki Z750R 2012 exä
Täältähän noita saa.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Mulla oli tuollaiset zetassa ja hyvin toimi. Ainoa miinus oli, että ainakin omissa venttiileissä ei välillä meinannut saada mitattua paineita mittarilla tai lisättyä ilmaa. Eli vaikka painoi esimerkiksi painemittarin kärjen kiinni venttiiliin ei ilmaa tullut, vaan oikeaa asentoa piti välillä vähän hakea, että sai mittaustuloksen. Tuon kanssa kyllä pärjäsi ja ilmatkin se piti sisällään.
Voisko sanoa, että työstöjälki oli jollain tapaa vähän karumpaa.
Noita kumisia kulmaventtiilejä en itse suosittele. Parin ostin kokeeksi ja rupesin ajattelemaan vasta tallilla.
Renkaan pyöriessä kovaa keskipakoisvoima vääntää venttiiliä kumisesta juuresta ja venttiili taipuu vannetta vasten aiheuttaen vanteessa ehkä epätasapainoisuutta ja pahimmassa tapauksessa se voi hajota tuosta juuresta. Ennemmin tuollaisia laittelen kottikärryihin, kuin mopoon.
Kawasaki Z750R 2012 exä
Sama ongelma, kädet aina paskaset. Mites noiden venttiilien vaihto kulmamallisiin tapahtuu (sorry tää noobien kyssäri)? Onnistuuko helposti vai pitääkö viedä rengasliikkeeseen?
Muoks. Ainakin UK Ebaystä löytyy mutta mikäs on sitten oikea koko? Löytyy nimittäin 8.3 ja 11.3 mm. Niin ja kannattaako vanteet sitten tasapainottaa uudelleen?
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Aikanaan ihmettelin vanhaa rusetilla kaunistettua zetoriani että joka kerta kun ajoit lähemmäs 300 km/h (suljetulla radalla tiätysti) alkoi etupää hetken päästä mennä levottomaksi. Syynä eturenkaan tyhjeneminen. Aikansa kun asiantutijat asiaa pällistelivät, totesivat että venttiilit vaihtoon. Vanhojen tubelesventtiileiden neulanjouset antautuivat liialliselle kaskipakoisvoimalle ja painuivat sisään, sillä seurauksella että ilma alkoi paeta kumeista. Sen jälkeen olen aina vaihdattanut vaakavettiilit. Tokihan nykyvenoissa varmasti tilanne on toinen.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
OK, kiitos tiedosta. Renkaat menee vaihtoon ens keväänä joten vois vaihdattaa samalla noihin kulmamallisiin venttiileihin. Aina oon tuskaillu noiden rengaspaineiden tarkistamisen kanssa mutta tässä oli todella hyvä neuvo. Mulla on kotilossa Michelinin rengaspainemittari joka ei tietenkään mahdu mopon venttiiliin mutta noilla kulmaventtiileillä homma varmasti onnistuu. Voi sitten tarkistaa kotonakin nuo paineet.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Ei välttämättä. Kysymyshän on, että mitä tallissa tapahtuu?
Vaan Paimion Paronin tallissa ei tuseerata. Millestä lähti muovit maalarille tavoitteena pirteämpi kuosi. Keulan huoltakoon Motoracing company, venttiilien välykset pitäis tuskailla ite ekaa kertaa, ja jarrut atomeiksi kanssa. Sit jos viitsii, olis yhden liittimen ohitus ja ECU:n katkaisijan asennus yhdelle piuhalle. On muuten kumma, että Brembon osia ei Apriliaan saa, vaan pitää tilata kotarin osanumerolla tiivisteet.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.