kolvasin staattorin johdot liittimiin ja asensin sen kiinni,taas lataa![]()
Horo Elää !
Ny pittää antaa täältä propsit, on omaan silmään todella makeesti onnistunu "facelift"!!!
Omaan paksuun berttaan tuli tänään asenneltua lämpökahvat, öljyt vaihtui uusiin, akku malliin Litium, pimenneitä merkkivaloja vaihdettiin ohjaamossa ja lopuksi kokeiltiin Bilteman löytöä etuvaloihin. Eli tuollanen ajan henkeen sopiva keltainen kalvo etuvaloissa... Aika vänkä, mutten tiedä jääkö toi nyt paikoilleen vaiko eikö. Mukava aihio kuitenki moiseen "retrokikkailuun".
[IMG][/IMG]
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Aloin rakentamaan akkutelinettä.5Litran tuulilasinpesunestekannu ja sitten sellaista kiinnityspantaa mitä ilmastointimiehet yms käyttää.
![]()
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoitin vaihdoin T-catin orkkisjouset Hyperpron prog. jousiin...
(Syy oli se että orkkis-jouset on alunperin hieman eriparia ts. takajousi turhan jäykkä ja toisaalta etujouset löysähköt, näin on ainakin minun painolla mitattuna sekä ajotuntumalla enkä aikaisemmin ole vaimennusten säätämisellä ole saanut jousitusta omasta mielestäni "hyvän" tuntuiseksi.)
Joten päädyin noihin Hyperpron jousiin ja nyt ensimmäisten kilometrien jälkeen sanoisin että kannatti tässä minun tapauksessa.
Alusta tuntuu nyt selkeästi jämäkämmältä, ei kuitenkaan kovalta ja sanoisinko eleettömämmältä ts. ei turhaa liikettä jos asiaa voi niin kuvata, etu- ja takapään "balanssi" myös tuntuisi olevan parempi. Tiukka jarrutus etujarrulla on vakaamman tuntuinen kun etupää ei niiaa syvälle.
(Jousikitin mukana tuli "Hyperpron" öljy (10 W, cst:tä ei tietoa) joka huhujen mukaan on mahdollisesti Putolinen valmistetta, tähän viittaa myös se että ko. jousisettiä myydään Putolinen öljyllä varustettuna ja joka ilmeisestikin on cst-arvoltaan melkoisen jäykkää.)
Minua alkoi epäilyttämään laittaa kovin paksua öljyä putkiin ja kun varastosta löytyi litra Motorexin 5W (cst 22,6) keulaöljyä, kippasin sen putkiin.
Ratkaisu öljyn suhteen tuntuisi olevan oikeansuuntainen, koeajolla vaikka kaikki muu on melkoisen kohdallaan, etupää tuntui hieman jähmeältä (vaimennukset perusasennossa), myös keli oli kylmä joten silläkin lienee vaikutuksensa. Lopullisen tilanteen näkee sitten "kesälämmöissä".
juuri nyt pyörätön
Tänäänhän siellä tallissa rupes tapahtuu, pyöräytettiin takavanteelle uusi kumi ja vanneteipit, ketjujen puhdistus/ rasvaus, myllytys ja paljon vahaataas kelpaa
GSX-R 1000 K7 -Myyty-
poskien värjäystä pitäis viellä noi rivat kullittaa niin olis toi rojekti valmis. ketjut ja rataat pitäis tilailla ja vaihdella sit olis kovaa ajoo vaille valmis.
![]()
zzr1400
Perjantaina pyörä oli aivan osissa.nyt valmis kesän koitoksiin. Tarvii vaan tarkkailla tee-se-itse akkukoteloa ja sisälokasuojia että pysyvätkö paikallaan. Motadin tarvikeputkistokin tuli korkattua. Aika hiljainen sekin
No ehkä vakio alkukäyrästä ja slip-on vaimentimen yhdistelmällä sais lisää mölyä.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Vihdoin sai tuon ulos tallista ja neitsytmatkalle. Huippuhauska laite.
![]()
Now playing: K7
Pientä perusjumppaa tullut parin viime päivän aikan tehtyä. Aprilia sai sisäänsä tuoreat Motulin öljyt, etujarruun uudet nesteet ja palat sekä pääsylinterin putsaus. Takajarruunkin meni nyt sisään Motulin 600:set nesteen, joku väitti että kestäis paremmin vapaana ilmasta tässä RSV:ssä kuin muut nesteet. Samalla vaivalla kun jarrunesteen kanssa läträsin, vaihdoin nesteet myös kytkimeen.
Mitäs muuta... katteet kun oli irti, niin tuli pestyä pyörä myös "sisäpuolelta" ja hammasharjan kanssa jynssäsin kanssa eturataskotelon puhtaaksi paskoista.
Huomenna jos vielä pesis ulkopuoleltakin ja vahat pintaan, niin kelpaa taas ajella![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Värityksen vaihtoa.![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Aprilian muoviosien puhdistusta Wurthin muovinkiillotusaineella ja sähköhammasharjalla.
Meleko hyvin lähtöö valkoiset vahaskököt ja muutenkin tulloo semmosta syväpuhdasta, kun vaan aikansa hieroo![]()
Pihakalusteiden hoitoa.Ajamaan tekis miel, mut tuo lämpötila ja tuuli ei nappaa. Pari pätkää kyl ajanu tänä keväänä.
Uuteen alumiiniramppiin piti tehdä kulmaraudoista stopparit kärryn takalaidan väliin, niin ei tarvitte pelätä sylkeekö ramppi alta vai ei![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Räpeltelin tuollaisen jatkopalan krauserin sportrack "takapenkkiin" noiden sw-motekin blaze laukkujen kaveriksi. Enää ei tarvii katteita teippailla ja olla kokoaikaa huolissaan, että tuleeko jälkiä 😄
ImageUploadedByTapatalk1397753130.949285.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397753214.498834.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397753264.513858.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397753310.582999.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397753348.075981.jpg
![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Moi!
Gipro:n vaihdenäyttö tuli Firebladeen.
Nyt loppui se päähän pinttynyt tapa kokeilla vähän väliä, onko se kutonen jo päällä...![]()
Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
Kipinän etsiskelyä ja bensapumpun vaihto tod.näk. edessä + muuta pientä parantelua/tuunailua samalla, nyt kun tuo tankki on muutenki irti.
Kawasaki ZZR600 E10
"Takajarruunkin meni nyt sisään Motulin 600:set nesteen, joku väitti että kestäis paremmin vapaana ilmasta tässä RSV:ssä kuin muut nesteet. Samalla vaivalla kun jarrunesteen kanssa läträsin, vaihdoin nesteet myös kytkimeen."
(lainaus D-Liviltä)
Ei nesteen laatu vaikuta "ilman kertymiseen",ilmaa pääsee järjestelmään kun nestepinta laskee pääsylinterin nestekanavien alapuolelle tai järjestelmän osia irroitetaan.Huomatkaa kun esim.irroitatte oik.puolen stongan kokonaisena ja käännätte sen sivuun muita toimenpiteitä varten niin pääsylinterin kallistellessa saattaa ilmaa päästä järjestelmään,kokemusta on!
Jarruneste sitoo itseensä kosteutta ja siksi se on vaihdettava väh. kahden vuoden välein.
Sorry nimimerkisi tulkintavirheestä. Itse asiaan,tuossa tapauksessa ongelma on juuri nesteeseen sitoutunut kosteus eli vesi.Moottorin lämpö kiehauttaa sen veden ja tilalle muodostuu ilmakupla.Kaikkien hyvälaatuisten jarrunesteiden oma kiehumispiste on n.270-300 astetta. Eri nesteiden kosteuden keräämisessä saattaa olla eroja,varmin konsti on säännöllinen nesteiden vaihto,itse vaihdan joka kausi uudet nesteet.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hehe, juu, tiedän. Katon nyt jos tuon sais mieleiseen kuntoon ja söätöön ja että meneekö vaihdossa jonnekin.
Mullakin tuo takajarru nyt toimii juurikin palojen ja nesteiden vaihdon jälkeen. Ilmaaminen tuossa on manaukseen verrattavissa oleva rituaali, ainakin kolmeen eri asentoon sai satulaa kallistella ja aina vaan pulpahti kupla jostain kolosta...
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Mulla pysy ja toimi Milles 2 vuotta takajarru, perusteellisen ilmauksen jälkeen.
Paloja en vaihtanu ja jarru neste oli jotain ihan normia.
Vähäsellä käytöllä se tosin oli...
Mut kytkimen kaa olikin enemmän jumppaa, aina rata päivän jälkeen sai ilmata.
Katuajos ei ollu ongelmia kytkimen ja siihen ilmestyvän ilman kaa, jopa 10 & 12 tkm:n europaan turneet meni ilman ilmausta.
Vähän mystinen juttu![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Onneks tuo kytkin ja etujarru on helppo ilmata lennosta, pelkkä pääsylkkä siis.
Mulla on satulan alla 11mm lenkki ja pätkä letkua jotta voi päästää etupään pääsylintereistä aina sen ainokaisen ilmakuplan ulos silloin tällöin.
On kyllö erikoiset sylinterit saanut Brembo aikaan, nestevuotoja ei oo, mutta pääsylkkä kehittää pikkuhiljaa itseensä ilmaa.
Riku #666
www.trackpunkracing.com